Vauvojen liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se voi olla jo vähän kasassa siellä jos pää on alaspäin voi tuo limppu hyvinkin olla selkä tai peppu ja superpallot voi olla nyrkit tai jalkaterät. Itse luulen tunnistavani tuon ylävatsan tökkimisen tapahtuvan kantapäillä ja kun tökkään niitä takaisin vetää katkis laskutelineet (jalat) takaisin piiloon pepun alle.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon huomannut, että tirppa viihtyy parhaiten niin että pää on mun vasemman lonkan vieressä ja peppu tuntuu minun oikeassa kyljessä. Eli hän ei ole rt:ssa, mutta ei täysin poikittainkaan. Välillä se menee siellä ihan poikittainkin ja se tuntuu ahtaalta minustakin.
Hassua koska aiemmissa raskauksissa vauvat on olleet rt:ssa ja kiinnittyneinä tässä vaiheessa.
 
Happy mulle kätilö selitti että ensimmäinen raskaus kun vauva kääntyy pää alaspäin on epätodennäköistä että vauva enää kääntyisi kun lantio on ahdas ei synnyttäneellä jos taas aikaisempia synnytyksiä on takana voi vauvalla vielä hyvinkin olla tilaa pyörähtää "takaisin" toiseen asentoon.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla ei oo mitään tietoa, miten päin nämä on vaikka näitä on ultralla usein katottu. Viimeks olivat molemmat poikittain kuin kerrossängyssä, mutta nyt en oo ihan varma, kun A tökkii mua suoliluihin aina vuoron perään ja tuntuu että sen jalat silloin osuu mun ylävatsaan. Mut sit taas kuitenkin kun käsillä tunnustelee mahan päältä, niin tuntuu, että B on edelleen poikittain tuossa ylävatsalla. Katotaan, mitä neuvolatäti sanoo tiistaina ja perjantaina olis taas ultran paikka. Siellä viimeistään näkyy, ovatko edelleen erittäin ihanasti tarjolla... :D
 
Mä en edelleenkään erota mikä osa tuolta puskee vaikka mut ultrattiin lauantaina ja se sano sisätutkimuksen yhteydessä et pää on siellä :D
 
Samalla tavalla terkkari mulle selitti kuin Mju kuvailikin kun ihmettelin vauvan liikkeitä. Siskot on tehneet sinne sille kunnon tilat myllätä ;)
Ekaa kun odotin niin en tajunnut edes vauvan liikkeitä alkuun...
 
Tää tyyppi veti sellaiset zumbawumbat yöllä et olin 2h hereillä. Eiks joku puhunut jostain liikkeiden vähenemisestä nyt loppuraskaudesta? Tää ainakin toimii just päinvastoin. Ei tosin potki kivuliaasti mihinkään eli ehkä en sittenkään valita.
 
Mä vähä niinku ootan et liikkeet alkais vähenee... :rolleyes: siihen malliin paukuttaa aamulla, päivällä, illalla ja yöllä ja välillämme kipeestikki :confused:
 
Ei täälläkään liikkeet oo tosiaankaan vähenemään päin. Tyyppi muljuu, mönkii ja potkii aamusta iltaan. Oikeastaan nyt on alkanut olla hippusen pahoinvoiva olo, kun ei saa nukuttua eikä muutenkaan oikein missään asennossa oo hyvä. Tänä aamuna olin pitkästä aikaa kuin zombi kun heräsin, ois tehny mieli oksentaa mutta mitään ei tullut. Söin aamupalan ja tuli takaisin nukkumaan. Sit vetelinkin hirsiä autuaasti kolme tuntia. Ehkä mulla oli vaan nälkä ja tyypilläkin meni jo hermot, heti rauhottui ku sai ruokaa :D
 
Joo, ei täälläkään oo zumbat ainakaan vähentyneet! Vauveli on löytänyt varmaan jonkun mun sisäelimen nyrkkeilysäkiksi ja mäjäyttelee kipeitä iskuja tonne jonnekin kyljen seudulle. Samoin potkii niin että vatsa vaan pomppii. Ja peppua se yrittää tunkea läpi mun navasta. Oon sille yrittäny selittää, että synnytys tapahtuu sieltä toisesta päästä :grin Mutta ahdasta sillä alkaa siellä selvästi olla, se vaan ei oo liikkumisen määrään mitenkään vaikuttanut.
 
Täällä oltu joka ultrassa RTssä ja nyt ei oo poitsu pitkään aikaan yrittänykään muuhun asentoon. Viime lääkärikäynnillä ei ollu vielä kiinnittynyt mutta nyt en tiä sitten.. Peppu ja selkä tuntuu yleensä tässä mahan oikealla puolella ja potkut vasemmalla. Ilmeisesti käsillä hakataan alempana :D Välillä kanssa luulen vauvan yrittävän mahan läpi kun suoristelee jalkojaan! Ja aika paljon tulee päivässä liikkeitä. Pään liikkeet tuntu pitkään sellasina vihlaisuina, että meinas pissat lirahtaa. Nyt niitä ei oo tuntunut niin paljoa, voiko johtua siitä jos olis jo kiinnittynyt? o_O Vko 33 olis täynnä huomenna. Poitsulla on tänäänkin jo ollut kolmesti hikka, tuntuu ihme takomiselta tuolla alapäässä :grin
 
Mulla ei onneksi oo vielä koskaan tenavan mylläys tehny kipeetä, välillä hiljasen olon jälkee tulee sellanen isompi napakka liikahdus niin se pistää vähä ähkäsee mutta ei koske.
 
Johanna, sun vauva on varmaan tosi samanlaisessa asennossa kun mun. Pään kääntelyt saa tosiaan vihlomista aikaan ja äsken just piti nousta seisomaan, kun tyyppi tunki nyrkkinsä jonnekin mun nivusiin tosi kipeasti. Mutta kiva tietty, että on synnytyksen kannalta hyvässä asennossa. Mulla hikka tuntuu oikeassa kyljessä alhaalla. On kyllä aika veikeän tuntuista :)
 
Pihlajanmarja ja JohannaS: täällä vauva kans täsmälleen samassa asennossa ja ollut siinä jo yli kuukauden! Peppu tunkee oikealle kylkiluiden alle ja potkut tuntuu vasemmalla ylhäällä. Käden liikkeet tuntuu välillä iljettävinä vihlaisuina alhaalla vasemmalla.
 
Vauvalla on nyt joka päivä ollu monta kertaa päivässä hikka. :D
 
Takaisin
Top