Vauvojen liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minun ei ainakaan tarvii pelätä, että synnytän suuren vauvan kun tuntuu vielä hyvin olevan tirpalla tilaa venkuilla vaiks miten päin... Isoista siskoista vauvan liikkeet näyttää vatsan päältä katsottuna iljettäviltä :eek:
 
Mua huolettaa kun oon ollu hereillä jo toista tuntia enkä ole tuntenut pikkuisen liikkeitä ainakaan sitä 10 vaikka kävin syömässä piparia ja naitoa. Onkohan yöllä normaalia ettei niin mellasta?
 
Hei, mä just kirjotin tuonne toiseen ketjuun, että tirppa on ollu vaisu! Liikkuu kyllä, mutta ei hänelle ominaisella tavalla :(
Reagoi ja vastaa kun tuuppaan, mutta hyvin lyhyesti ja pehmeemmin. Voiko se nukkua noin hyvin?
 
Sillon ku mä panikoin noista liikkeistä nii kello tais olla 21:30 ja se kätilö sano et vauvat voi vaan nukkua ja sit ku sanoin et oon kyl yrittäny tökkii nii se sano et se nukkuu vaa sikeesti :)
 
Masukki ollu kyl aika hiljanen nyt aamustakin, pari napakampaa potkua oon kyl tuntenu mutta muuten vaan jotain pientä harvakseltaan. No onneks on nyt neuvola reilun tunnin päästä.
 
Mulla on jotain valtavaa mahassa: tässä puoli-istuvassa asennossa painaa tohon toisen puolen kylkiluihin ja kun siitä painaa mahaa alaspäin, likistää virtsarakkoa. Hui, kuinka iso mun vauvani on <3
 
Minä kyselin tarkkaan lääkäriltä, mitä vauva tykkää supisteluista ja kestääkö ja pärjääkö se siellä niitten aikana. Minun mielestä tirppa hikottelee usein suppareiden jälkeen. Lääkäri osasi antaa minua rauhoittavia selkokielisiä vastauksia ;) Teki mieli kysyy, että saanko soittaa sille kotiinkin! Sitten se näytti mulle ultralla, että siellä se nytkin tekee hengitysharjotuksia :)
Tultiin muuten just tyttöjen koulun Joulujuhlasta ja huomasin, että kyllä tämä liikkuu kun haluaa! Vähän vauhdikkaampi musa ja bassojytke pistää Tirppaan liikettä :)
 
Miten tolla poitsulla tuntuis olevan jatkuvasti hikka?! Ihan älytöntä... Viime maanantaina ultrassa kyllä täti totes, että kohdussa on vettä aika reilusti mutta ei epänormaalin paljon. Siitä vedestäkö toi jatkuva nikottelu voi johtua? Vieläpä rt:ssä vauveli ja hikat tuntuu häpyluun naputteluna, jokseenki epämukava tunne...
 
Tää meidän poitsu istuu sitkeästi pää tuossa kylkiluiden alla. Jos vaihtaa asentoa, mitä ei ole tehnyt enää pariin viikkoon, on sekin ollut lähinnä oikealta kyljeltä vasemmalle siirtyminen. Välistä valahtaa makoilemaan alemmaksi poikittaistilaan.
Ens alkuun mietin että onko tuossa kylkikaaren kohdalla pää vai peppu. Sellanen melko kova ja pyöreä, mahtuu just kämmenen alle. Ultrassa varmistui kaksi viikkoa sitten pääksi.
En ole tuntenut minkäänlaista painetta alakerrassa enkä laskeutumista/kiinnittymistä. 7.1 ois ÄPKL-lääkäri, jossa katsovat vielä synnytystapaa. Kääntämisestä ei ollut puhetta viimeksi, mutta tuo tapaaminen menee niille viikoille, joissa sitä yleensä kai yritetään.
Mietityttää tuo käännösyritys, koska vauva on koko raskausajan ollut poikittais/perätilassa, niin jotenkin tuntuu epätodennäköiseltä että käännöksen jälkeen pysyisi pää alaspäin. Lisäksi yhtään kovakouraisemmat tunnustelut vatsanpäältä esim neuvolassa on tehneet helposti kipeää.
Ois helpotus toisaalta päästä suunniteltuun sektioon näiden mun synnytyspelkojen vuoksi.
 
Onkohan meijän pikkusella tänään paha päivä? :eek: Siihen malliin runnonu mun kylkiluita, puskenu jalkojaan rintalastan alle (siltä se ainaki tuntuu ) ja repinyt napaa sisäänpäin o_O meno on kyllä ollu kova maussa. Käytiin äsken ostaa sille toppapuku ni meinas mies että se ei tykänny puvusta ku alko mesuaa :smiley-ashamed008:rolleyes:
 
En oo kokeillut, mut en kyllä oikein usko että auttaa. Maha on sen verran pieni ja tuntuu että tilaa on naftisti. Ja en kyllä edes haluaisi synnyttää alateitse. Jännä juttu että mulla on enemmän uskoa operatiiviseen ja lääketieteelliseen toimintaan kun omaan kehooni. Tietty koulutus vaikuttaa kun oon erikoistunut kirurgiseen sairaanhoitoon ja nimenomaan instrumentointiin, niin osaan odottaa mitä leikkaussalissa tapahtuu. Ei pelota lähellekään yhtä paljon kun alatiesynnytys.
 
No se on pääasia, että osaa kuunnella itteensä ja tuoda toiveet julki. Toivottavasti pääset synnyttämään haluamallasi tavalla. Mun ystävälle tehtiin sektio vauvan perätilan vuoksi. En tiedä vaikuttiko siihen se, että oli ensisynnyttäjä?
Pikku Myy, ootko nyt pitänyt ruokavaliosta kiinni? Jos beibi ärhentelee makean tuskissaan ;)
 
Meilläpäin ei haluta sektioita tehdä. Esitin huoleni asiasta kun sain tietää, että meidän suvun naiset ei pienen kokonsa takia ole koskaan kyenneet alatiesynnytykseen. Nyt sitten halutaan sen vuoksi käynnistää etuajassa. Kätilöä lainatakseni: " Käynnistetään sitten aikaisemmin että vauva ei ole niin iso kun sinä itse olet noin pieni. Varmistetaan että vauva mahtuu tulemaan." Siis mä voin vaikka vannoa että hätäsektioksi se homma menee...
 
Jotenkin jäi sellainen kuva kättäriltä, että kovin nihkeästi pelkän pelkotilan vuoksi sektiota antaisivat. Keskustelu ei ollut kovin pitkä ja lääkäri sanoi että jos voin edes harkita alateitse synnytystä, niin se tehdään(oli sitä mieltä että lapsi mahtuu vielä kääntymään itse). No suostuin siihen ja varattiin aika vielä pelkopolille tekemään kivunhoitosuunnitelmaa ja sit toinen aika tarkistamaan asentotilanne.
Jos tää beibe on pysyvästi perätilassa niin sit haluan ehdottomasti leikkauksen. En ole motivoitunut muutenkaan alatiesynnytykseen, saati sitten perätilassa.
 
Kyllä minuakin pelottais tuo perätilasynnytys. Vaikka onnistuuhan se, mutta tämmönen yksinkertanen ihminen miettii esim. Tuleeko se vauva peppu edellä vai jalat? Ja eikö molempien jalkojen pitäs tulla yhtä aikaa, entä jos toinen jää jumiin? Tuleeko hermovaurioita? Tämmösiä minä mietin :confused:
 
Ja vielä ensikertalaisena jos on synnyttämässä! Samoja asioita minäkin mietin. Ja mites se pää. Entä jos se jää jumiin? Se lapsihan tukehtuu siihen tai tulee niskavammoja, jos ne kovin sitä yrittävät ulos repiä! :eek:
 
No sitä minäkin! Ja jos uudelleen synnyttäjää pelottaa perätilasynnytys niin miltä se tuntuu ensisynnyttäjästä :eek: Ite kyllä pystyn ja pärjään normaalissa alatiesynnytyksessä ja pelottaisi se sektio. Että näin moneen junaan meitä on ;)
 
Takaisin
Top