Vauvojen liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä ei ole vielä laskeutunut. Sen verran hahmotan/muistan aiemmista raskauksista. Ja jostain kumman syystä ei ole niitä liitoskipuja tai sitä painontunnetta alapäässä. Taitaa olla tosi pieni tämä vaavi. Tai sitten tämä "keveys" kostautuu synnytyksessä.. :eek:
 
Happy: Sama täällä; ei tietoakaan laskeutumisesta vielä eikä lainkaan niitä kauhulla odottamiani liitoskipuja. Tykkään. :happy119 Tosin mulla oli tässä jokin aika sitten sijaisena eräs vanhempi terkkari, joka oli ennen töissä siinä neuvolassa, jossa kävimme esikoisen odotus- ja pikkulapsiaikana ja joka joskus sijaisti terkkariamme myös silloin. Hänen kanssaan tästä juttelin ja olin kovasti hyvillä mielin, kun olin ajatellut, että tämä raskaus olisi ehkä vaikeampi, kun olen niin paljon vanhempi nyt, mutta tilanne onkin ollut päinvastainen.

Terkkari sitten nyökkäili ja totesi, että onhan se ihan ymmärrettävää, että kärsin silloin esikoisen aikana kovista liitoskivuista, kun olin niin nuori ja n. 20 tunnin viikottaisen treenaamisen takia todella tiukka paketti. Ei siis ihme että löystyminen teki kipeää. Joo-o, onhan se tietysti kiva, että olen välttynyt noilta kamalilta kivuilta tällä kertaa, mutta samalla on ilmeisesti tulkittavissa, että ero johtuu siitä, että silloin olin nuori ja tiukka, kun taas nyt olen vanha ja löysä. Jee. o_O :grin
 
Jee, jotain hyötyä iästä ;) Oon minä itekin tuuminut, että tällä babylla on mukavat oltavat tuolla kun siskot on muokannu paikat valmiiks!
 
Mulla ei ole edelleenkään mitään hajua miten päin tämä vauva milloinkin on ja mikä osa on mikäkin ja onko liikkuva osa käsi vai jalka vai mikä. Olen tulkinnut että kun hengitystä ahdistaa kovasti ja vauva on jotenkin tosi ylhäällä, se on mitä luultavimminkin perätilassa ja siksi istuu ylempänä. Nytkin on sellainen olo ja liikkeet tuntuu alhaalla. En siltikään tiedä mitä te tarkoitatte sillä että potkii rakkoa, ei tämä tyyppi sitä ole löytänyt onneksi, kuten ei kylkiluitakaan :grin Mä luulen että tämä pyörii ihan hirveästi kun saman päivän aikana saattaa liikkeet tuntua ihan alhaalla ja ihan ylhäällä, eri aikaan toki. Edessä oleva istukka vaimentaa aikalailla liikehdintää, ja edelleenkään en oikealla ylhäällä tunne mitään.
 
Mä en nyt tykkää siitä, että pikkuherra on painellu tonne alas johonki lymyilemään kun sitä ja liikkeitä saa hakemalla hakea. :sad001
 
Uf, meidän herra on heittänyt volttia mahassa koko eilisen illan ja aamun. En illalla saanut melkein nukuttua kun tyyppi teki kickboxing- ja sirkustreenejä. Sama meno on jatkunut tänään aamulla, vaikka tyyppi on aamuisin yleensä hiljaisempi kuin iltaisin. Tullut iltavirkkuun isäänsä.. hiukan kauhistuttaa millaista meno tulee olemaan mahan ulkopuolella.. !
 
Tänään oli ihana kun pikkusisko (mahassa) päätti vähän pyllistellä siskoilleen. Tytöt koitteli pikkusen liikkeitä mun mahan päältä ja nauro. "Joo, pylly se on. Nyt se liikkuu, IUKS" :) Ne laskee jo päiviä tämän syntymiseen. Sitten ne jo miettii kuinka pian pääsen vauvan kans kotiin sairaalasta :) Rakkautta!
 
Mua niin harmittaa kun tää vauveli ei anna isukille mitään liikkeitä. Liekö sitte et isipappa koittelee väärään aikaan vai rauhottuuks muka sit siinä vaiheessa kun iskän käsi on mahan päällä..
 
Täällä sama homma. Aina ku isi tulee kattoo liikkeitä tai laittaa käden mahalle ni rinseli rauhottuu :) harmillista ettei isä ehi nähä/tuntee kovin usein liikkeitä, mut ainaki tietää et isin paikalla olo rauhottaa :) oonki sit monesti kuvannu kännykällä videoo ja lähettäny sen sille:)
 
Meidän pieni pomppi aamulla mun mahassa kuin jossain trampoliinissa :) makasin siis kyljelleen sängyssä, ihan hissukseen ja odottelin kellon soittoa. Aivan selkeesti tunsi kuinka toiselta puolelta mahaa otti vauhtia ja pomppas ylös päin kohti toista kylkee :) aivan ihanaa :) vihdoin pääsee neuvolassa kehuu kuinka vauva liikkuu, ja saa neuvolakorttiin ne kaksi plussaa!! :D
 
Hurjan ohuelle näyttää vatsan iho Sannan linkittämässä videossa :o
 
Mä sain vasta toissailtana (tai yötä se tais oikeestaan olla) potkut kiinni mahan päältä, oli kyllä sellanen riehunta menossa ja uni ei jostain syystä tullu niin vaihtelin asentoa. Selälleen sitten laitoin käden masulle ja pari napakkaa potkua tuli <3
 
Ääk! Taisin syöttää Turbon sokerihumalaan. :eek:

Itsenäisyyspäivän kunniaksi syötiin vähän paremmin. Mies leipoi alkupalaksi sellaista ihanaa yrttileipää, jolla herkuttelimme ihanan tomaattidipin ja isältäni saamamme palvatun hirven kera. Pääruoaksi oli itsetehtyjä gnocceja, omenatäytteistä possun filettä sous-vide ja punaviinikastiketta. Slurps. :p

En jaksanut leipoa, joten jälkkäriksi oli tarjolla vaniljajätskiä nopean vaniljalla ja kanelilla maustetun mustikkahillokkeen kera. En oo pitkään aikaan syönyt juuri hedelmiä kummoisempia makeita herkkuja ja nyt kun sitten nautiskelin kunnon annoksen tuota jätskiä, niin mukula tuntuu tulleen aivan hulluksi. On myllännyt jo pari tuntia, niin että maha vaan heiluu ja kylkiluut rutisee. o_O

Note to self: EI sokeria tälle lapselle ilman että ympärillä on runsaasti tilaa juosta ja mielellään myös pari pomppulinnaa sekä erinnäisiä kiipeilyhärpäkkeitä ylimääräisen energian purkamista varten.
 
Pikku_Myy: Ehkä nää meidän mukulat viettää omia itsenäisyyspäivän tanssiaisiaan... :smiley-bounce005
 
Katkis on ollut tähän asti säntillinen mutta selkeesti kun mamma ei rynkytä duuniin pyörällä viikonloppuisin menee raukalla pasmat ja rytmi sekaisin.. Nyt se kolisteli aamukahvin aikaan mutta kun vietin 2.5 tunnin järjestä siivoa pyykkää päivän niin sehän veteli unta palloon ja venyttelytuokio alkoi heti kun istuin alas eikä mitään pientä sievää vaan heilutan koko pötsiä raajojen oikomista.
Eilen ruotsin reissulla ruoka jäi ennen iltaa aika vähäiseksi mahassa oli hirveä kenkiminen löysin laukusta banaanin ja söin välipalan niin kakara hiljeni kuin nappia olisi painanut sillä taisi olla nälkä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top