Vauvojen liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt rv 27+2. Selittipä kätilö sulle Mju hyvin asian! Mulle terkkari taisi sanoa myös että vauva voi ihan hyvin pysyä samassa asennossa, mutta voi myös kääntyä vielä... Oli vissiin aika vaikea tunnustella vauvan asentoa, kun mulla oli vatta niin piukealla taas, että jäi vähän epävarmaksi se, että oliko terkkari nyt varma asennosta vai ei. Kuitenkin nlakorttiin kirjoitti, että olis raivotarjonnassa. Olispa helpottavaa jos vauveliini olis synnytyksen lähestyessä raivotarjonnassa!
 
Jokuhan kertoi täällä kätilön neuvoneen miten voi itse koitella vauvan asentoa? Tai sitä miten erottaa pään pepusta? Minä nyt kokeilin. Ihan tuolta häpyluun reunasta kokeilin heiluuko pää vai hyllyykö pylly..? Voe mahoton sentään miten toinen riemastu! Koko minun maha on yksi hyllyvä lylly ja tuntuu niinku tirppa ois taas poikittain :confused:
 
Hoo, just tajusin, että mun neiti ei oo ollut ainakaan viikkoon poikittain. Jokohan se on jymähtänyt tonne ulostulovalmiuteen?
 
Happy se oli se mun ihana svedu kätilö joka tämänkin mulle opetti se oli aivan ihana tyyppi :) harmi että sekin oli vaan sijaistamassa :)
Olin siis koukkujaloin makuulla ja se eka kokeili itse etsi luun ja painoi sormet kevyesti mutta napakasti luiden väliin ja paineli muutaman kerran vuorotellen sitten se tarrasi mun käsiin ja laitto mun kädet luun ja lihaksen väliin "taskuun" ja käski painella, pää tekee kuulemma tosiaan sellaista heilurimaista liikettä ja pylly hyllyy :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Happy, Riipitii, mä kasvatan myös tuollaista AD/HD-vauvaa. Se on tosiaan ihan älyttömän tuntuista, kun itse on liikkeessä ja toinen heiluu omiaan sisuskaluissa. Siskonsa oli myös kova mylläämään. Neuvolan ohjeilla kokeilin joskus huvikseni liikelaskentaa hänen aikanaan ja se 10 liikettä tuli aina täyteen n. 10-15 sekunnissa. :grin Tää tättärä tuntuu silti vielä aktiivisemmalta tai ainakin liikkeet on jotenkin voimakkaampia ja rajumpia, kuin esikolla, vaikka mullakin on istukka edessä koko matkalta. Kyllä tulee viimeisten viikkojen aikana kylkiluut vielä rutisemaan. :confused:
 
Mulle taas neuvolassa sanottiin viikko sitten 27+4, että vielä ei pysty käsin tuntea et mitenpäin vauva on mahassa. (Kuulemma vasta joskus 30+viikoilla) Ja tosiaan kun pari viikkoa sitten kävin äippäpolilla niin oli raivotarjonnassa mutta lääkärin ja th:n mukaan mahtuu edelleen hyvin kääntyileen (vaikka tosiaan pari viikkoa sitten painoarvio oli jo 1,1kg).

Mullakin Tiada neuvola n. 4viikon välein. Seuraava just ennen joulua. Tuntuu kyllä pitkältä väli kun tässä alkaa olla oiretta jos jonkinlaista mistä haluais jutella siellä.
 
Mun vauva änkee aina kyljelleen tohon nahan alle niin sen tuntee ja joskus suorastaan näkee, missä on peppu ja varsinkin olkapää on helppo tuntea. Ei haittaa edessä olevat istukat yhtään. En tiedä miten toi koko kohtu on sit asemoitunut, kun pystyn vielä 28+4 nukkumaankin selälläni. Ehkä mun kaikki sisäelimet on kohdun takana fyllinä :)
 
26+4 th tunnusteli ja laittoi neuvolakorttiinkin asennosta merkinnän rt. Samoissa asemissa vauva oli rakenneultrassa. Liekö kääntyilly koko aikana :)
 
Mä ainaki luulen tuntevani sen pyllun ainaki välillä kun se kunolla puskee kylkeen ja eilen tais potkii kylkiluihin kun vihlas pikkasen.. ei mullakaan oo oikeen mitään hajuu että miten päin se siellä on.. Liikuu kyllä todella paljon koko ajan enkä oo kyllä huomannu että sillä minkäänlaista unirytmii olis..
 
Mä kans arvuuttelen usein iltasin kun prinsessa jyllää mahassa, että mahtaako tuossa mennä beba vai oliko se sittenkin pää... pienen pohdinnan jälkeen siirryn arvuuttelemaan oliko tuo käsi vai jalka :) Joten...täytyy todeta, että mulla ei ole minkään laista käsitystä miten päin tyttö on mahassa :rolleyes:
 
Mulla pari päivää sitten ultrassa oli bebe raivotarjonnassa, mut eilen illalla oli kyllä semmonen mylläys että en tiiä mihin asentoon ittensä väänsi ;) Toisaalta potkut tuntuu edelleen samassa paikkaa, joten jospa ois edelleen pää alaspäin.
 
Meidänkin vauhtiville liikkuu enemmän kuin on paikoillaan. Lisäksi olin viime viikolla ultrassa hämilläni, kun vauva siellä selkeästi kääntyili, mutta mä en tuntenut mitään. Eli: kuinka paljon se oikeesti liikkuukaan, jos en edes viikolla 30+4 tunne kaikkia liikkeitä?

Vaikka vitosta jo odottelen, niin ennen ultraa en ollut lainkaan tietoinen että siellä köllötellään jo nuppi alaspäin. Raajoja ja muita ruumiinosia tuntuu olevan kohtu täynnä, mutta tosiaan arvuuttelen et oliko toi nyt olkapää vai polvi? Mulle tollanen avaruudellinen hahmottaminen ei oo vahvaa. Hikka tuntuu milloin missäkin ja tällä hepulla on yllättävän usein hikka.
 
Tällä mun vauvalla on tullut inhottava tapa.. On koko ajan tosi ylhäälle potkimassa ja hengittäminen siks vaikeempaa :D auttaa asiaa kun mulla on muutenkin astmaa . Ja melki aina iltasin kun meen nukkumaan hyörii tuolla ihan alhaalla niin on vaikia nukkua..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tälle pahnanpohjimmaiselle on isommat siskot siis muokanneet mun sisukset oikein juhlakuntoon kun keiju mahtuu siellä kääntyy ja vääntyy mielin määrin. Nimittäin kääntyi illalla, ei jääny epäselväks! Salpas mamman hengityksen hetkeks, niin messevän tuntunen mutkaus se oli!
 
No joo, ei ole enää vauva raivotarjonnassa ei o_O Eilen en tuntenut yhden yhtä liikettä, ja illalla kun pääsin töistä kotiin, niin huolestuin oikein tosissaan kun ei auttanut cokikset,suklaat eikä tökkimiset herättelemään vauvaa. Kello oli jo niin paljon, että jouduin soittaa suoraan synnytysvastaanotolle kysyäkseni mitä pitäisi tehdä. Käskivät tulla sinne käyrille ja me lähdettiin miehen kanssa kauhealla vaudilla kädet vapisten kun pelotti niin jos vauvalla oli joku hätänä. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin ja kätilö ja lääkäri tutki tosi tarkkaan kaikki jutut :Heartred Pikku-epeli oli päättänyt kääntyä perätilaan ja potkinu ilmeisesti selkärankaan päin niin siksi en tuntenut liikkeitä. Nyt se siellä mekasti kovasti käyrän ja ultran aikana, mutta tunsin vain osan niistä liikkeistä :blob3 :) Mulla oli tiistaina illalla ihan kamalan tukala olo, eikä mikään asento tuntunut hyvältä, ilmeisesti vauveli on jo silloin tehnyt pyörähdysliikkeen yläkertaan. Mutta kyllä helpotti käydä näytillä, oli niin ihanat lääkäri ja kätilö siellä vastassa :) Ja saatiinpa nähdä vauva:Heartpink
 
Uppis on viime yönä mönkiny ihan alas ja ainoat liikkeet mitä tänään on ollu kohdistuu mun liitoskivuista kärsivään häpyluuhun. Ei paljon tee mieli sängystä ylös nousta.
 
Täällä kans taidetaan olla aikaa alhaalla... Ei tarvii kauaa olla jaloillaan ku alkaa painaa neiti nii pirusti alakertaan.. :o
 
Tämä tapaus on nyt ollut keskiviikosta asti pää alaspäin ja vähän tuntuu siltä, että jumahti tuohon. Taitaa vauveliakin kiukuttaa liikkumattomuus, kun viimeyönä heräsin hirmuiseen potkintaan. Kylki on vieläkin kipeä :o Ei ole tuo kyllä aijemmin potkinut lähellekään noin pitkää/kovaa sarjaa..
 
Sama homma täällä... Just eilen tuli semmoinen hassu tunne, et jotain tapahtuu eikä aikaakaan niin pikkunen mönki hieman ja ihan tunsin sen kun tyyppi meni jotenkin alemmas :) sen jälkeen onkin tuntunu pientä kipua/arkuutta/painetta alavatsalla ja tuntuu, että alushousutkin painaa liikaa siihen kohtaan. Napakin hieman aiemmin päivällä alkaa nyt törröttää puolittain ulkona... Sitä ootellessa kun napa pongahtaa kokonaan ulos. Sithän se onkin paisti miehen mukaan valmis :D
 
Takaisin
Top