Vauvojen liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onhan ne vauvan möngerrykset mahassa aika friikin näköisiä kyllä :D Mut silti ihan mielelläni ja hymy huulella niitä kattelen. Välillä mietin (esim. tänään palaverissa), että näkeekö joku ulkopuolinen ne ja miltä se mahan liikkuminen mahtaa niistä näyttää. No ei oo kyllä vielä ainakaan kukaan mun mahaa tuijottanu sen näköisenä et mitähän tuolla tapahtuu :)
 
Muata tuntuu et tää raukka ei oo usklatanu olla liikkumatta tänää ollenkaan :D Möngertäny koko päivän mahassa,edes kaupassa ei saannu rauhassa käydä :D Tää mun neitonen ainaki tykkää esiintyy pankissa se pankkivirkailija nauro tälle ja sit aina ku mul on vieraita nii kauhee möngerrys :)
 
Ei mulla vaan näy liikkeet päällepäin, johtunee ehkä joko a) ennen raskautta kerätystä vararavinnosta tai b) edessä olevasta istukasta. Mäkin haluaisin nähdä pelottavia liikkeitä! Ja haluaisin että mies näkee. Tää tyyppi kun ei suostu edes liikkumaan jos kädet on mahan päällä, se on aivan varma keino lopettaa tuon möngertäminen...

Mä olen tuosta liikelaskennasta miettinyt, että mitä liikkeitä siihen lasketaan? Pitääkö niiden olla tunnistettavia potkuja/nyrkiniskuja? Kun sellaisia mulla harvemmin tuntuu, enkä mä sellaisia saa kyllä mitenkään kymmentä mahtumaan tuntiin. Enemmänkin tulee sellaisia "muljuamisia" ja vähäisiä "vatsanväänteitä", en osaa selittää mutta luulisin että aika moni tietää mitä tarkoitan. Mietin vaan että kai nekin sit lasketaan liikkeiksi vaikka ne ei ole mitenkään selviä ja helposti tunnistettavia?
 
Hikkaa ei lasketa nuo muljahdukset lasketaan. Mullakin on istukka edessä niin kertaakaan ei ole potku sattunut eli vaimentaa tosi tehokkaasti huomenna poks 29.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tänään kävin neuvolassa ja täti rupesi sitten selittämään liikelaskennasta, jos meidän vauhtiville joskus päättääkin pitää hiljasen päivän. siinä sitten kyselin, että mikä lasketaan liikkeeksi, niin täti sanoi, jotta aivan kaikki liikehdinnät. Esim. jos vauva muljuaa viisi kertaa perä jälkeen, niin että liikkeet voi erottaa toisistaan, siinä on jo 5 liikettä. Ja ihan kaikki muljuamiset, potkut ja nyrkiniskut lasketaan.
 
Mulle ei edes oo "ammattilaisten" toimesta puhuttu liikelaskennasta. Neuvolatäti ja äitipolin kätilöt vaan kysy että onko vauva liikkunu ja kun nauroin että on hurjasti niin se piisas niille.
 
Mä en oo edes varma olenko hikkaa tuntenut. Neuvolassa se kuului dopplerilla, omaa en ole enää aikoihin jaksanut kaivaa kaapista. Ei mullekaan liikelaskennasta ole puhuttu, on vaan kysytty että liikkuuko ja oon sanonut että joo vaikkei potkikaan mitenkään kovaa. Kai se sit on tuo pahuksen istukka edelleen haittaamassa tuntumaa. Se muuten ärsytti kun "kaikki muut" tunsi jo liikkeitä ja ite ei vaan niin mitään ton etuistukan takia.
 
Ei mulla kyllä nakuta takapuolessakaan :grin Hassu ajatus kylläkin. Tää tyyperö kyllä pyöriikin niin paljon etten mä edes tiedä miten päin se on, saati mikä tunne on mikäkin. Ehkä se siitä kun alkaa tila loppumaan enemmän...
 
Voin kertoa että ihmettelin tovin jos toisenkin että mitä ihmettä mun peräpeilissä tapahtuu kunnes osasin yhdistää sen tasaisuuden ja vauvan asennon :) oli aika x files kokemus


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tää neiti vissii tykkää kiikkutuolista :) kauhee mylläys alko ku tulin istuu tähän :D makiasti repii nahkaa navan kohalta, melkee kipeetä käy... :)
 
Mulla tuntu hikka esikoisesta aina alamahalla ja samoin tuntuu tästä ja molemmat ollut koko ajan tiukasti perätilassa joten se ei kerro mitenpäin vauva siellä on :)
 
Ei mullekaan ole vielä puhuttu liikelaskennasta. Voihan se terkkari ajatella, että kun neljättä odotan niin osaan jo... Mutta joo, tämän elohopean kanssa saan laskea hetkiä kun se ei liiku. Jos se yöllä on hiljaa, varon liikkumasta ettei se herää :eek: Kun herään vessaan, se alkaa oman Show`n taas. Minua pelottaa, että se on ihan hullu tai sotkeutuu kohta napanuoraansa. Pahimmalta tuntuu kun se liikkuu silloin kun itekin oon liikkeessä, meiltä loppuu tila tämän minun nahan sisässä! Isäänsä tämä on tullut, se ei pysy paikallaan kuin yöllä. Tai no sillonkin sen kädet/jalat sätkii. Toivottavasti tää vauva on terve. Yks päivä mietin, että voiko sillä olla joku epilepsiakohtaus tuolla mahassa kun se vaan myllää ja myllää. Isänsä sano, että vauva haluaa vaan vähän huomioo...:oops:
 
Yhdistin sen asennon siihen kun se oli neljä tuntia aiemmin tarkistettu :) totesi että tuskin kääntyy enää takas kun tilaa ei ole :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mullakaan ei juuri näy vauvan liikkeet mahan päältä, ehkä se on tuo edessä oleva istukka joka estää niitä näkymästä. Ja mahakin on aina aikalailla samanmuotoinen. Joka kerta se on nököttänyt pää alaspäin kun sitä on ultrattu ja eilen sama juttu neuvolassa. En tiedä onko sattumaa, vai onko se jumittunut tuonne alakertaan :rolleyes:
 
Happy mulla kans tulee välillä epäilys, että onko se ihan töö kun ei oo hetkeekään paikallaan. Mutta ehkä mä vaan en huomaa niitä hiljaisempia hetkiä. Melko mylläystä kyllä on välillä, ei mitään siivoa potkimista vaan lähinnä street dancea.
 
Kätilö valisti mua tyhmää tietämätöntä että jos vauva näillä viikoilla 28+ risat on pää alaspäin ja ensisynnyttäjä kyseessä aika suurella todennäköisyydellä se pysyy siinä asennossa loppuun saakka kun ensisynnyttäjän lantio alhaalta on sen verran pieni sanoi että uudelleensynnyttäjällä on tilaa enemmän ja vauvan asento voi muuttua suurella todennäköisyydellä vielä useamman kerran jännä nähdä vieläkö se on samoin päin pe ultrassa :)
Kuinka pitkällä sä naksu olit ?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tehän voitte Happy ja riipiitii sanoa neuvolassa että te ootte laskeneet päivän hiljaiset hetket ja että tuntiin on todella vaikea saada yhtään hiljaista hetkeä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ja mulle sanoi kätilö maanantaina, 29+6 kohdalla, että Uppis mahtuu vielä hyvinki kääntymään vaikka pää alaspäin nyt olikin. Ja mä odotan sitä suuren suurta sokerivauvaa jonka painoarvio oli 1520 g... Ei kyllä tarvis enää kääntyä, sen verran kipeetä teki kun kaveri nykyiseen asentoonsa vääntäytyi.
 
Takaisin
Top