Vauvojen liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Töissä oon oppinu käyttämään jokaisen hiljaisen hetken kipittämällä äkkiä vessaan. Vaikka ei sillä hetkellä tuntuisikaan että pitää käydä, kohta tuntuu kuitenkin :D

On nämä vauvan liikkeet kyllä aikamoinen siunaus. Eilen pyllähdin aika kovasti liukkaalla ensilumella selälleni. Ja vaikka mahaan ei kopsahtanut, eikä ollut kipuja eikä vuotoja ja vauva on hyvässä suojassa kohdussa, en osannut rauhoittua taas vasta kun tuntui liikettä. Musta on kyllä tullut ihan vainoharhainen :D
 
alpakka ei oo vainoharhaisuutta. Ite kun kaaduin niin luin ohjeita et kaatumisen jälkeen tulis herkästi näytille mennä, et voidaan vauvan vointi tarkastaa :) tosin itekään en sillon menny kun ei sattunut pahasti. Enkä kyl tiiä miten hyvin ne oikeesti ottaa minnekään äitipolille tarkastukseen mut ainakin ohjeiden mukaan siis vauvan vointia on syytä tarkkailla, vaikka selälleen kaatuiskin...
 
Onko teistä kaikista vauvan liikkeet pelkästään ihania? Musta tuntuu että oon ainoa ketä ahdistaa etenki pitkään jatkuva mylly.. Ja ku mietin et jos tässä vaiheessa jo ahdistaa nii kuinka kamalaa se on sit kahen kuukauden päästä, saati sit ihan viimesillään.
 
Mulla ainakin on alkanut tekemään osa liikkeistä kipeää. Mut kun tää kaveri liikkuu sen verran vähän et kaikki liikkeet koen viel positiivisina.
 
Mulla oli just tänään sellanen fiilis ettei jaksanu enää ku koko ajan potkii... Sanoinki töissä monta kertaa et lopeta jo ja pomo aina ihmetteli kelle puhun :D
Aamulla töihin mennessä oli valmiiks selkä vähä kipee ja sit ku rinseli vielä potki koko päivän vähä joka suuntaan mut enimmäkseen alapäähän mikä pissatti koko ajan ei paljoo enää naurattanu ku kotia pääsin.
Tuntu et kroppa hajoaa justiinsa ku pakotti joka paikkaa, selkää ja alapäätä :( onneks helpotti ku nakkas särkylääkkeen naamaan ja aloin torkuille miehen silitellessä massua ja selkää <3
 
No mua vähän haittaa tämä vauvan rytmi, heräs just kun tulin sänkyyn. Liikkeet on sen verran voimakkaita, että ne haittaa unen tuloo. Ja kun en unissani muista koko raskautta niin hätkähdän ja säpsähdän vauvan liikkeitä... Sitten tuo mies on semmonen duracell-pupu, että menee täysillä aamuvarhasesta iltamyöhään ilman lepoo niin nukkuessaan käy melkonen sätkiminen kun lihakset palautuu...Eli kaikki peitot on lattialla kun aamulla herätään..
 
Täällä mun laiska vave ei paljoo mamman sisuksia rytkytä, 4 kertaa päivässä aamulla töissä lounaalla ja illalla syönnin jälkeen ja sit ennen nukkuun menoa.
Tai sit tuo istukka vielä vaimentaa.
Viikkoja 26 huomenna joten kyllä se kerkee vielä pelata palloa mun sisäelimillä.. Tai sit se otti vakavasti meidän alkuraskauden keskustelun kun se käytti mun rakkoa trampoliinina..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juu kyllä mullakin on välillä ufo-olo kun tuo riekkuu.. Eikä se aina tunnu vaan mukavalta. Vielä ei varsinaisesti satu mutta kyllä ne suht voimallisia ajoittain on.
 
Määkin joudun komentaan aina välillä ja etenkin töissä täytyy välillä koittaa vähän töniä sitä ylemmäs sieltä vyön alta ahtaasta.
 
Huh no helpottavaa etten oo ainoo :) Eihän muakaan kaikki liikkeet ahdista, eilen tais olla vaan huono päivä ku oli niin paljon menoo et muksu juoksi vatsas äidin mukana :)
 
Eilen täällä oli myös kauhet rallit keijukaisella kun oltiin ekassa perhe/synnytysvalmennuksessa :love017 Ei oikeen tiennyt miten päin olis istunut, jotta vauva olisi vähän rauhoittunut :) Häh todennäkösesti halus vaan ilmottaa et: tylsää!!! Ei kannata tollasta vielä kuunnella ku en mä aijo piiitkään aikaan tulla vielä pois...Saat äiti odotella viel tovin jos toisenkin :p
 
Meidän boy on selkeästi perinyt isänsä iltavirkkuuden.. mahassa alkaa kickboxing tunti suurinpiirtein yhdentoista aikaan illalla, juuri kun pitäisi oikeasti nukkua! Mut sitten kun sitä ei tunnukaan niin alan miettimään onkohan kaikki hyvin..
 
Eilen illalla kävi ekan kerran niin, että mamman silmäkulmaan tirahti tippa ja ihan kivusta! Tämä hento pieni keiju mun mahassa onnistu jysäyttämään tuohon navanseudulle niin nasevan iskun/potkun kesken hiljaisuuden. Antoi vähän esimakua tulevasta...
 
Teidän juttuja lukiessani oon nyt tosi tyytyväinen, että istukka on edessä vaimentamassa potkuja. Sopivasti tuntuu kyllä, että tietää vauvan liikkuvan, mutta ei missään nimessä häiritsevästi. Löytyihän tästäkin hyvät puolensa! :)
 
Mä muistan aiemmista raskauksista, että ne on lopussa tosi pahoja. Ainakin mulla. Muistan yhenkin kerran kun vauva meni niin ihme asentoon ja paikkaan mahassa, että minun piti nousta ylös ja vääntyä itse aika epämukavaan asentoon. Siinä sitten odottelin, että vauva palais normiasentoon :eek:
Toinen on tuo navanseutu mikä on arka, en tiedä johtuuko siitä, että vatsanpeitteitä on ohuiten siinä kohtaa? Ja istukka on tosiaan takaseinällä niinku joka raskaudessa.
 
Takaisin
Top