Vauvojen kuulumiset

Me siirrytään huomenna vesipohjaisiin d-tippoihin, ne kuulemma on hellempiä vatsalle. Poika on selkeesti ollut vatsavaivaisempi nyt kun 4 päivää tippoja on takana. Helkkarin tipat...
 
juu on, jekovit nimeltään. mekin käytetty niitä aina, pitäisi olla tosiaan vatsaystävällisempi
 
Meillä gefilus d tipat toi helpotuksen mahavaivoihin, ensin kokeiltiin perus devisol d tippoja:)
 
Musta on hölmöä, kun ne d-tipat käsketään alottaa 2vk:n iässä! Syystä, että siinä iässä usein alkaa muutenkin vatsavaivat. Eipä sitä sit tiedä, mitkä johtuu deestä ja mitkä olis muutenkin saapunut vaivaksi. Meille tosin terkka sanoi nyt, että kannattaa odottaa 3vk:n ikään ennen kuin alottaa tipat. Saatiin neuvolasta gefilus-tippoja myös, joten katsotaan alkuun miten vaikuttaa ne yhdessä devisolin kanssa. Edellisellä käytettiin gefilus-d tippoja, jotka toimivat hyvin. :)

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Annisla, tuo tissille nukahtaminen > hetken unet ja itku uudelleen tissille kuulostaa erittäin tutulle. Meillä yritettiin eilen vähentää lisämaitoa, no tyttö tekikin tuota rumbaa käytännössä klo 15-24. Ei siis nukkunut varmaan puolta tuntia pidempään kerralla tuona aikana. Illalla saatiin rauhallisena vain lisämaidolla :sad001 yöllä nukkuikin sit 7h, jonka jälkeen jouduin herätteleen tissille.. Aamutissin jälkeen nukahti taas. En tiedä pitäisikö tästä olla huolissaan...

Sent from my IdeaTabA1000L-F using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä poika kanssa rauhoittui eilen, kun annettiin kerättyä maitoa vielä illalla reilumpi annos lisäksi. Tai no, halusi se tissitellä vielä senkin jälkeen, mutta nukahti tosi pian kunnolla. Ja täällä kanssa nukuttiin melkein 6 tuntia yöllä putkeen, onneksi rinnat oli aika täynnä siinä vaiheessa niin sai kai aamulla sentään syödäkseen.

Huomenna on punnitus, niin sitten tietää vähän paremmin rittääkö maito.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kans päivisin (=aamusta piitkälle iltapäivään/alkuiltaan) sekä iltaisin ennen nukkumaanmenoa tuo tissi-nukahtaminen-raivoaminen-tissi -kierre päällä. Alkaa olla aika rankkaa, kun on koko ajan kiinni vauvassa. Ja mieskin meinaa kiukutella... Sen pitäis vaan ymmärtää, että tää on mulle aika rankkaa aikaa ja ottaa mun hermoilut vastaan tyynenä, eikä alkaa kiukutella takaisin...

Mä pidän nyt pari päivää taukoa d-vitamiineista ja katson auttaako, ennen kuin aloitan ne vesipohjaiset. Jos vaivat jatkuu, niin pitää kai alkaa omaa ruokavaliota tutkailemaan.

Ärsyttää tosiaan, kun mies on niin marttyyrina, jos joutuu jonkun menonsa perumaan siksi, että mä olen kyrpiintynyt olemaan koko ajan se, joka on kiinni vauvassa. Siis mies kyllä vaihtaa vaippaa ja tekee vapaapäivinään aamu- ja iltapesut sekä laittaa meille ruokaa ja käy kaupassa, että ei mun kai paranisi valittaa. Mutta suututtaa olla se, joka päivästä toiseen homehtuu koko päivän sohvannurkassa imettämässä. Mies pääsee urheileman ja pihahommiin sekä muihin menoihin, mulla ei ole mitään kivaa tiedossa kodin ulkopuolella. Tai no joo, pääsenhän mä vaunuilemaan vauvan päiväuniaikaan, jee. Ja kun vauva nukkuu tällä hetkellä vaan yhdet kunnon päiväunet ennaltamäärittelemättömänä ajankohtana, niin siinä saa aika tarkkaan valita, että miten tuon ruhtinaallisen vapaa-ajan käyttää. Varsinkaan kun ei koskaan tiedä, että milloin se hetki koittaa. Suunnittelin jo yön yli reissua kaveri luo toiselle paikkakunnalle, että olisi mullakin joku oma meno mitä odottaa, mutta siihen mies suhtautui vähän nihkeästi ja tulkitsin, ettei tartte mennä tai olen huono äiti.

Tää avautuminen tuli nyt varmaan väärään ketjuun, mutta kiitos kun sain purkaa mieltäni. Siis vauva on aivan ihana ja rakas, mutta tarvisin vaan vähän enemmän omaa aikaa, kun ei kroppa ja pää kohta enää kestä tätä kotona jumittamista ja sohvannurkassa kököttämistä. Iso hatunnosto yksinhuoltajille ja niille, jotka pyörittävät muusta syystä arkea yksin!
 
Pihla, parempi se on että purkaa mieltään. :)mie oon 24/7 vauvan ja esikoisen kans yksin, eikä tää ainakaan vielä rasita, takana 2 viikkoa. Ulos ei vielä olla päästy, vaunujen tulo viivästy ja nyt ku ne sai ni on niin tuhottoman kuuma ettei kehtais lähttee tapattammaan vauvaa tuonne ulos. Viilenispä kelit ni pääsis vaunulenkillekki pikkuhiljaa.

Myö saatiin neuvolantätiltä eilen öljypohjaset d-tipat, ni jo ekan tipan jälkeen(neuvottiin että alottaa pikkuhiljaa, ekana päivänä yks tippa tokana kaks jne) tuli maha kippeeks :/eli vesipohjasiin mie vaihan.

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app
 
Sun pitää Pihla ihan rohkeesti jättää vauva isälleen ja lähtee vaikka yksin lenkille. Nyt en enää muista, että osasiko teillä vauva syödä pullosta ja olitko saanut maitoa varastoon, mutta ei se vauva siitä vahingoitu jos vaikka puolen tunnin lenkin heität ja vauva itkee sillä aikaa (tietysti siis syötät vauvan ennen lähtöä....).
Oman ajan puute meinaa mullakin olla vähän ongelma, mimmi kun ei vielä ole pulloa huolinut (eipä sillä, kovin aktiivisesti en ole tyrkyttänytkään) :/ Niinpä mulla on omaa aikaa ollut se, kun pääsen vauvan kanssa kaksin vaikkapa kauppaan. Mimmi onneksi nimittäin nukahtaa samantien kun sille vähän turvakaukaloa vilauttaa :grin. Muuten toivoisin, että mies viettäisi enemmän aikaa vauvan kanssa ja osallistuisi kodin hoitoon, mulla kun on kädet täynnä koko ajan :smiley-chores020. Onneksi mies kuitenkin kotona ollessaan hoitaa pojat ja jaksaa heidän kanssa touhuta. En siis valita, mies käy kuitenkin töissä pitkää päivää.

Meille on kyllä tullut tällä kertaa niin helppo vauva :) Mimmi nukkuu yleensä päivisin tunnin-kaksi kerrallaan, paitsi silloin kun oikein yllättää ja vetäsee sen seitsemän tuntia, ja yöt menee kahdella tai kolmella syötöllä. Ei juurikaan itke, vaikka pientä masuvaivaa tulikin pari viikkoisena.

D-tipoista meillä ei masuvaiva ainakaan pahentunut. Vähän tosiaan masu siitä n. 2 viikkoisesta vaivannut ja kolmen viikon ikäisenä alottiin noi Devisolit. Jekovittiin siirrytään sitten kun tuo puteli on tyhjä. Se on sopinut pojillekin mainiosti.

Mutta nämä helteet :/ Mimmillä on kainalot päässy vähän hautumaan ja nyt on iho rikki toiselta puolelta ja se lienee kovin kipeä :sad010Talkkia on nyt sitten holvattu kaikkuihin ja nivusiin jotka myös pääsee vaipassa ikävästi muhimaan.

Ja kutsu huuto käy :)
 
Mulla on Pihla ihan sama tilanne! Ja lisäks pojun d-tipat aiheuttaa lisää kiusaa. . :sad001

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin on sama tilanne, paitsi mies on onneksi myös kotona tällä hetkellä, että saan varmaan enemmän apuja kuin moni muu. Ja jopa noin yhden syötön päivässä hoitaa pullolla (enempään mun maidonkerääjämaito ei oikein riitäkään). Hatunnosto kyllä niille, jotka huolehtivat lapsesta yksin!

Täällä mies lähti viemään vanhempiaan pienelle veneretkelle, jonne mun piti lähteä vauvan kanssa rannalle vaunuilla ja juoda kahvit tms rentoutua ja vilkutella veneilijöille. Mutta tuo lapsi päättikin että haluaa nyt tissimaratonin (vaikka aiemmat pari-kolme tuntia mennyt jo lähinnä imettäen), niin jäin sitten sohvalle nyhjöttämään ja muut lähtivät. Enhän mä olekaan kuin koko päivän jo kököttänyt tässä sohvalla vauvan kanssa enkä ole saanut mitään muuta tehtyä, niin jotenkin tää kotiin jääminen vaan otti tosi koville henkisesti. Ahdistaa, kun miehen pitää vesilasikin tuoda mulle viereen, kun mä en pääse täältä imetystyynyjen keskeltä vauvan syödessä (tai "syödessä") yhtään mihinkään. Tätä kai tää elämä sitten on seuraavat kuukaudet?

Ja uunituore isoisäkin sanoi juuri, että vauva näyttää aika laihalta kokoisekseen, että on paino vissiin tippunut aika lailla syntymäpainosta. Fuck yes, I know. Jännittää kyllä huominen punnitus.

Näin sitten positiivisesta vinkkelistä, poika on ollut tosi suloinen ja sosiaalinen tänään noin muuten, katsellut paljon silmiin ja kuunnellut ympäristöään ja meidän vanhempien juttuja, ja selkeästi kehittyy joka päivä. :) Ja napatynkäkin irtosi viimein, jee.
 
Apua, onko navan tarkoitus näyttää keltaiselta ja märältä, kun napatynkä on irronnut? Onkohan tuolle tullut se napasieni. Ja ei aavistustakaan miten sitä hoitaa, ja täällä on tietysti vielä ihan kamala helle ja sisällä melkein 30 astetta. :sad001
 
Ei meillä kyllä oo keltainen ollut kellään :eek: Haiseeko pahalle? Mä soittaisin huomenna neuvolaan asiasta.
 
Mä en anna d-vitamiiniä:grin, aurinko antaa kuitenkin paljon tähän aikaan. lynkatkaa pois vaan, mutta näin mennään. sitten syksymmällä tai jos nuo iltahuutamiset loppuu niin voin harkita..
nyt on kyllä kovat huutamiset iltaa kohti, menee liinassa tai asentoa tiuhaan vaihdellen ja masulla käsivarressa roikkuen. Liina on kyllä loistava keksintö- tänäänkin pelasti kauppareissun kun keskenkaiken alkoi huutoruljanssi-tuossa rintaa vasten on kun toinen poika. imetyskin onnistuu siinä huomaamatta missä vaan. Muuten kyllä imetän seisaataan hellanäärellä, vessassa jne, mutta pihalla/kaupassa on kiva saada hiukan näkösuojaa:rolleyes:
ja suihkussa käytiin tänään yhdessä, niin rauhaisasti oli korva äitin sydämellä:love7-mä oon ihan rakastunut.
mutta ajoittuu onneksi huuto aika aikaselle - siinä viidestä kasiin, sitten käy jo yöunille:sleep002 eikä onneksi yöllä huuda! oletan että pari-neljä viikkoa tätä kestää ..

Meillä ei mies hoida vauvaa, ihan yhteinen sopimus:p, pysyy kaikilla hyvä mieli. Liikutaan ja touhutaan siis entiseen malliin, vaikka vauva sitten huutaisikin kesken kaiken..yleensä kuitenkin tyytyväisempi kun ollaan liikenteessä, ulkona tai melussa. Pakko kuitenkin saada ruokaa kaupasta-lautaselle asti, hoitaa eläimet ja puutarha(no, se ei ole PAKKO, mutta iso henkireikä silti),viedä isomat harrastuksiin jne. ja nää kuuluu mun vastuualueisiin, miehellä sitten omansa, eikä kerkeä näihin osallistua kun ihan katastrofin edessä.
Siivota ei kerkeä kukaan..anoppi tekee sitä onneksi mielellään silloin kun käy:grin.
ne on nää "elämän ruuhkavuodet"


Annisla, mulle neukkutäti sanoi että saataa napa olla keltainen vielä paripäivää irtoomisen jälkeen, jos ei sitten (tyliin kolmantena-neljäntenä päivänä) muutu "ihonväriseksi", siis kuivu, täytyy käydä neuvolassa - laittavat sitä "kuivatusainetta", jotain hopeasalvaa(?ei nyt muista). meillä on joillekin lapsille laitettu sitä ihan varuilta. onpi normaalia.
Putsaa vaan reippaasti usein(vaikka joka vaipanvaihdolla) vedellä ja vanupuikoilla kunnolla sieltä vekeistä-kuivaa myös. Isoilla vauvoilla on ylensä paksut napanuorat ja ne irtoaa/ paraneekin helposti hitaammin.
 
meillä parani kyllä hyvin, kun tynkä tippui, mutta kokeile basibactin jauhetta. Sitä meille ainakin neuvolasta suositeltiin tulehduksen varalta.

Ja kuulostaa tissitakiainen tutulta. Hereillä olosta suurin osa ajasta kuluu rinnalla. Mutta ei Tää onneksi kauaa kestä, vaikka nyt tuntuu, että loppua ei näy. Mun mielestä esikoinen ainakin vähensi syöntimääriä pikkuvauva-ajan jälkeen ja vähän helpotti :)

Mä oon kyllä pitänyt vauvaa nyt ihan mekossa/pelkässä vaipassa tuulettomissa paikoissa ja tänään rannalla varjossa mekko ja sukkikset + hattu. Niskasta vaan kokeillut välillä ja hikinen on. Vaunuissa toi ei viihdy lainkaan... Rintarepussa vaan. Esikoinen taas edelleen ihan ratasfani. Niin ne vaan on erilaisia
 
Mulla on senkin kannalta sama tilanne Pihla, koska mun mies on työttömänä kotona. Päivisin se hoitaa pojua mielellään, mut yöllä on helvetti irti jos joutuu nousemaan. Siitä poden huonoa omaatuntoa kun haluaisin päivällä mennä yksin jonnekkin mut tiheän tissityksen takia en voi. Haluaisin jotain kivaa itsellenikin mut täl hetkel ainoo mitä saan on suklaapatukat. :sad001

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
No nyt tuo napa näyttää enemmän veriseltä avohaavalta, jossa on vielä jotain keltaista märkää keskellä. o_O Vaikea uskoa, että olisi normaalia? Mistään en löytänyt mitään "virallisia" ohjeita mitä tuollaiselle pitäisi tehdä, niin laitoin ihan pikkasen bacibactia (en uskaltanut koskea itse haavaan, eikä tuota jauhetta saanut koskematta oikein laitettua), ja sitten sellaisen hengittävän laastarin löysästi päälle suojaksi. Harmi, että juuri tänään meidän kämppä on ihan sauna ja poika tosi hikinen, varmaan pahentaa tuon potenssiin kymmenen. Onneksi on neuvola huomenna.

Muutenkin ollut vähän kurja ilta, poika itkee ja vaatii rintaa koko ajan, ja on varmaan nestehukkainen. Mies juuri nyt antaa kaikkea jäljellä ollutta kerättyä maitoa pullosta, toivon mukaan helpottaa. Seuraavaksi varmaan annetaan keitettyä vettä ja lisää rintaa, ja harkitsen kohta myös korviketta.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top