Vauvat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emery13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
illi,kyllä se kakka voi muuttua vetisemmäksi,vähän sen mukaan mitä itse oot syönyt!
Jos nyt ihan kamalan vetiseksi menee ja tulee ihan joka vaippaan,saattaisin soittaa nlaan.
Mut muutamista kerroista en huolestuis.

Elysee, sorry että vastaus tosta raudasta on kestänyt. Multa oli mennyt ihan ohi toi sun vastaus että kiinnostaa se merkki. Meidän neiti söi Fer-In-Sol -merkkistä rautaa annostuksella 0,3ml x 2 eikä tosiaan saanut mitään vatsanpuruja. 

^kiitos[:)]Tuota samaa on meillä reseptillä kanssa!!
Ja hyvin siis meni teillä alas,ei suurempia ongelmia?

Illi Meillä piereskelystä tietää et vaippa on vaihdettava...[8D]
Mutta ainahan voit soittaa neuvolaann jos huolestuttaa...

huoh...Joinpa sittn tänään puolen litran energiajuoman...Nyt se sit vissiin vaikuttaa maidossa...Poitsu ei oo suostunut oikein juomaan kuin hetken ja työntää tuttia pois suusta jopa käsillään...[8|]
Sit kun saat vaunuissa nukutettua hetkeksi tutti suussa...(Kyllä, sorruin nyt tähän väliaikaisesti, jotta saan hetkeksi rauhoittumaan)puolen tunnin päästä meteli on h...moinen...oon nyt pumpnnut maitoa paljon ja toivottavasti saisin poitsulle sitä syötettyä...
On kylä tänään ollut aika härdelli päivä muutenkin...ollaan oltu poitsun kaa koko päivä liikenteessä autolla, joten unet on jääneet melko vajaikisi...Sekä syömiset molemmilla...[&:]

Voihan tuo olla energia juoman syy Sme. Vähä niinku se coca cola teki mahollisesti mulla ja Elyseellä niitä vatsavaivoja. nii siis meitin vauvoille[;)].

Meillä vauva taas eilen illalla jostain syystä heräs ysin kymmenen välillä ja valvoi ihan pirteenä kahteentoista. Senkin jälkeen jatkoi pientä unensekaista kitinää. Nukahti tavallaan aina välillä ja taas havahtui inisemään ja murisemaan. Sitä kesti puoli kahteen asti. Sit nukkuikin onneksi neljäntunnin pätkän ja siihen päälle melkein kolme tuntia. Nyt sit koko päivänä on ollut hereillä tähän mennessä vasta kolme kertaa. Kasista melkein kymmeneen aamulla. Sit nukkui taas ihan tyytyväistä puoli yhteen asti. Oli taas hereillä ehkä vain noin tunnin verran siitäkin osa tissillä puoli unessa. Seuraava herätys oli joskus siinä kolmen neljän välillä. Mä silloin vaan syötin ja lähin sit kaupaan mut mies sanoi et ei ollu kauaa valveilla. Söi tissit molemmat tosi pikasesti ja olikin sit vaatinu vähän lisää sillä aikaa ku olin kaupassa. Mut nyt nukkuu edelleen niitä unia.

Tuntuu et toinen on vaan nukkunu. Toivottavasti ei tarkota sitä et herää taas ysin aikaan ja valvoo sit kolme tuntia. Vähä olis niinku vääränlainen tämä rytmi. Mut ku tähän asti on saanut välillä päivisin olla syöttämäs puolentoista tai kahen tunnin välein. Ja oikein pitäny yrittämällä yrittää et sais syöttövälin olemaan edes sen kolme tuntia niin tänään menee sit jokainen väli yli kolme tuntia heittämällä[:-]! Tuleekohan mulla enemmän maitoa nyt nii vauveli on tyytyväisenpi vai mikäs kumma sillä nyt on? Miehen lapsetkin on täällä tän viikonlopun ja ovat sitä mieltä et meidän vauva nukkuu koko ajan[:D]. Siellä niillä kotona oleva kaks päivää vanhenpi vauva kuulemma itkee jatkuvasti.

Tää meidän pikkuritari pulskistuu vauhdilla[:)]
Eipä oo kauan enää tietoakaan langan laihoista sääristä ja käsivarsista[:)]
Kakosisleukaakin jo löytyy[:D]

Tosin nukkuu yönsä nenä kiinni mun tississä ja naukkailee maitoa välillä[:D]

Mä en uskalla nukkua vauva ihan kiinni itessä. En uskaltanu pojankaan kanssa. Pelkään et käännyn sen päälle. Ja sit nukun yhessä asennossa koko ajan ku en uskalla liikkua. vauva nukkuu omassa petissään pääasiallisesti. joskus päikkäreitä voidaan nukkua molemmat meidän sängyllä.

Mihis aikaan se inhottava punanen ihottuma mitä yleensä tulee täs ekan kahen kuukauden aikana nii alkoikaan? Muistatko Elysee? Tai joku muu? Mä muistan vaan sen et pojalla se hävis just päivää ennen ristiäisiä et sai sit ristiäisissä siistejä kuvia[:)].

Oih[:o] mä saattelin tänään ensimmäisen vauvani koulutielle. Meit molenpia jännitti ihan kauheesti[:D]. Ja kohta saan lähteä sitä vastalle. Kivaa ku saa kuulla miten päivä meni. Opettajakin vaikutti oikein mukavalta.

Sullakin Elysee vissiin niinku aiemmin kerroit on vauvat kaikki kasvanuerinomaisen hyvin rintamaidolla[:)]. Niitä painoja vaan muistelin mitä kerroit. Täällä sama juttu. kaksoisleuka alkaa olla mojova[:D].

Eemi, mäkin muistelen että noi hormooninäpyt tuli just n 2 vko ennen ristiäisiä eli karvan vaille 2kk iässä ja pahin oli takana ristiäisissä. Ja meidän eka vauva on nyt käynyt viikon jo koulua. Ja tänään alkoi kysely että milloin on syysloma[:D]

Elikä eilen sai poitsu nimen ristiäisissä, 4 viikon iässä...En sitä vaan täällä paljasta, sillä siitä sitten viimeistään hokaa kenestä on kkyse...[8D] Poika käyttäyty todella hyvin...Ei ees itkenyt kastettaessa...no syötin ennen lähtöä 40 ml maitoa ja varattiin tutti suuhun, jotta kummi voi käyttää sitä apuna jos alkaa kiukkuamaan...Itse tilaisuus on intiimi ja kaunis ja papin puhe aivan lämmin...

Kovasti kaikki ihasteli nimeä ja miten hienosti poitsu osasi käyttäytyä...

Tänään aamulla kokeilin laittaa D-vitskuja 2 tippaa cuplatonin kera, katsotaan miten käy...Kohta lähdetäänkin lastenneuvolaan kuulemaan totuuden torvea...Kirjoilen sitten tänne miten on poitsu kasvanut (vai onko?)[:D]

Kyllästyin muuten siihen että yritin aina muistaa kuinka paljon poitsu on syönyt ja mihin aikaan, joten tein excelillä taulukon johon merkkaan päivän, kellon ajan, ml, lääkkeet, pumppausajat(ei tarvi muistella sitäkään) ja sitten puklut tms...Siitä näkee mieskin miten on syönyt ja kuinka paljon...Sen lisäksi laitoin post it tarralla sänkyyn nuolen joka käännetään aina siihen suuntaan missä asennossa poika on viimeeksi nukkunut...unenpöpperössä kun ei muista mitän yöllä tai päivällä...pieniä kikkakolmosia mutta auttaa muistamisessa...[8D]

Ihania kuvia Mirde!

Meillä on ristiäiset 11.9 ja silloin on vielä se pari viikkoa siihen 22 päivään jolloin tulee sen kaks kuukautta. Mut nii oli pojallakin. Et toivotaan et selvitään niistä homooneista kans hyvissä ajoin.

Kylläpäs sä Sme tarkkaan pistätä kaiken ylös. Mä kun en edes teidä kuinka paljon tuo syö tissistä nii ei voi edes ajatella laittaa niitä ylös. Toivottavasti d-vitsku nyt käy massulle.

Scarlet: Koululaiselle tuli tänään heti ekat läksyt. Piti värittää yksi kuva[:-]. Väritti 5-minuuttia ja meinas et ei jaksa enempää[8|][:D][:D]. öö rakas lapsi se o koulu tehtävä, ei kysytä jaksatko sä sen tehdä vaan se tehdään. Sanoin et voi pitää tietty taukoa ja jatkaa hetken päästä.

Eemi Noin ei tartte muistella erikseen mitä on antanut mihinkin aikaan...Helpottaa vähän kun pystyn laskemaan koko päivän maitosaldon ja näen että maitoa menee reilusti kaupaksi vaikka jonakin syöttönä ei meniskään kaupaksi kuin 30 ml...

Eilen annostelin jekovitia 2 tippaa...anoin ensin cuplatonia ja sit vähän pullosta ja sit vasta maidon seassa lusikassa tipat...Eikä tullut pukluna ylös!!!YES!!!Tänään kokeillaan seuraavalla syötöllä taas 2 tippaa ja jollei tuu ylös huomenna 3 tippaa...

Vähän on taas flunssaa poitsulla, samoin isukilla...Mullaki hieman nuhainen olo, mutta...Ehkä se tästä...Nyt en tosiaan uskalla juoda lainkaan energiajuomaa niinkauan kuin imetän...Nyt on meinaan poitsu voinut paljon paremmin...[:D] Eilen tarrasi isukin paidan kaula-aukosta kiinni käsillään eikä meinannut hellittää otettaan...[;)]

Äsken vietiin isukki töihin autolla ja kun oli vaan 7 astetta lämmintä laitoin toiselle keväthaalarin päälle...On kokoa 62 ja poitsu näytti hukkuvan siihen...Oli hieman hassun näköinen kaukalossa haalari päällä...[8D]

Tytteli tukisti itteään eilen oikein mojovasti kesken aamu pesujen. En ollu huomannu ku oli tarrannu kiinni tukkaansa ja sit ku rupes huutamaan kivusta (ääni oli han eri) niin huomasin et vetää nii kovaa et pääkin menee mukana[:D][:D].

Tyttö ei muuten pidä käsiään vastasyntyneille tyypilliseen tapaan nyrkissä juuri ollenkaan. Tai jos ovat nyrkissä, nyrkki on hyvin kevyesti kiinni. Ku mä muistan et pojalla oli silloin aivan kynnen jäljet kämmenessä ku nii tiukasti piti kiinni.

Ja sit tytöllä ihana ja hassu tapa pitää toisen käden joko kaikkia sormia ja rannetta tai rannetta ja vain etusormea pystyssä ojennettuna ku se syö[:)]. Pitää joku päivä napata kuva siitä kädestä. Ollaan naurettu sille monesti et jos on yks sormi pystys nii onko se maito silloin hyvää ja silloin ku kaikki sormet nii onko se sit yli hyvää?[:D][:D] Vai mikä on kriteeri sille et joskus on yks sormi ja joskus koko käsi?[:D][:D] Mut aina on jommin kummin syötön aikana.

Meillä taas eilen illalla valvottiin yhteen asti. Tänään ku on täs puklaillu nii käytettiin kylvyssä ja oli hereillä tuossa jo illasta aika paljon nii nyt on jo ollut puoli kymmenestä lähtien ihan sängyssä nukkumassa. Pitäs vissiin itekkin mennä et kerkesi nukkumaan tovin jo enneku herää ensimmäiselle yösyötölle. Tuota puklailua on muuten ollu ny viime päivinä enemmän ku aiemmin. Mistäköhän lie johtuu. Mitään ei ole muutettu. paitsi et mä olen syöny eilen ja tänään aikas valjosipulista ruokaa. Onneks on maito kelvannu[;)].

Meillä pullosta syödessä on pojan pakko pitää käsiä siinä pullon päällä kiinni, ihankuin itse yrittäisi pitää pulloa paikallaan...[;)]

Sit vaippaa vaihtaessa laittaa jalat yhteen kun yrität taivuttaa uutta vaippaa paikalleen...Yritä siinä sit saada kohilleen...[8D]

Ei oo muuuten meilläkään enääkädet tiukassa nyrkissä...Kovasti hamuilee käsiinsä kaikkea mahdollista ja yrittää kyljeltä kääntyä mahalleen...Tänään kääntyi pää nenä alaspäin, mutta muu ruumis ei kääntynytkään mukana...

mistä tietää, että vauvalla on ripulia?! Meillä vaihdettiin tunnin sisään kolme vaippaa. Väri normaali sinappi, mutta viimeinen kakka tosi vetinen.. [:(] Huolestuin tietenkin heti.. toivottavasti turhaan. Vauva on syönyt paljon; voiko johtua siitä?!

Meidän vauva on mirde vasta nyt nyt ku on viikkoja kertyny nii alannu oleen silleen kakkaa vaan kolme kertaa päiväs[:-]. Alkuun ihan joka vaipas oli kakkaa. Ja kyllä se koostumus vähän vaihtelee. Välillä on vetisenpää ja välillä vähän kiinteämpää.

Mul oli yks päivä välis et en käyny täällä ollenkaan ja nyt sit menny tunti ennenkö olen suurimman osan lukenu. Kohta pitää lähteä tosin muihin hommiin et ei tänäänkäänliiemmälti aikaa ole.

Hanibööki: lähtisitkö ke tai to päivällä kaupungille? Poika koulussa klo 9-14 nii siinä ehtis hyvin käymään vähä kattelemas elämää muuallakin ku tääl kotona ja raksalla. Oli muuten ihana kuva galleriassa[:)]. Miksköhän se sai mut vähä herkistymään? nää hormoonit on sit nii ihmeellisiä.[;)]

Vauvelilla hormooni näpyt on vallannu pienen naappelin. Ei mitenkään ihan hirveesti ole mut joka päivä pari oikein punaista.

Sme: tuolla kun ehdotit tuttia pitämään piene hiljaisena yöllä; ei onnaa[:)]. Tämä ku ei muutenkaan yleensä juuri itke vaan murisee kovaa[8|] nii se tutti ei sit murinaa hiljennä. Sit se vielä imuttaa sitä tuttia nälkäisenä niin kovaan ääneen et huhhuh[:D]. Tai sit ei huoli tuttia ollenkaan ku tietää et suutä ei mitään irtoa.

Toi murina ei ole järin naisellista[:-] mut silleen mun poikakin teki. Se vaan ei oikeastaan ollenkaan itkeny. Tämä tyttö kyllä itkeekin sit jos menee liian kauan siihen ruoan tuloon. Mut pääasiallisesti ilmaisee tyytymättömyytensä murisemalla ja karjahtelemalla / kiljaisuilla.

Mitäköhän Ginessalle, Myrskylle, Elyseelle ym ym (siis ketään muutakaan aktiivia unohtamatta) kuuluu. Ku tosiaan ollu aika paljon hiljaisenpaa sen jälkeen kun vauvat ovat syntyneet.

Pitkästä aikaa foorumilla muutenkin kuin taustailemassa ja onnittelemassa.. [:D] Elämä on jotenkin niin kiireistä (vaikkei periaatteessa mitään ihmeellistä teekään) ettei pääse edes vessassa käymään rauhassa, saati sitten että ehtisi koneelle kirjoittelemaan.

Huh että kolme viikkoa on mennyt nopeasti! Ipana on aivan ihana tapaus, hyväntuulinen ja ihan komean isänsä näköinen <3 Mahavaivoja tosin on varsinkin maidonvastikkeen syömisen jälkeen.. Vaikka neuvolantäti yrittääkin kovasti kääntää päätäni, imetän vain osittain silloin kun se minulle sopii. Enkös olekin ihan paska mutsi [:D] Poika viihtyy rinnalla helposti tunninkin ja tuntuu ettei rintamaito riitä.. En ehtisi muuta tekemäänkään kuin imettämään jos pitäisin lapsen pelkällä tissimaidolla! Jo sairaalassa ihmettelivät pojan hurjia ruokahaluja [:D] Pian imettämisen jälkeen vauva herää ja lisämaitoa joutuu kuitenkin lämmittämään. Yöllä tosin tissitellään tiuhempaan tahtiin, poika kun ottaa muutamat imaisut ja nukahtaa, siinä on äidinkin hyvä torkkua [;)] Olisi ihanaa nukuttaa poikaa vieressä yöt, mutta en uskalla kun varsinkin isukki on kova pyörimään ja huitomaan unissaan. Aamuisin nukutaankin poitsun kanssa vierekkäin kun sängyssä on tilaa miehen lähdettyä töihin.

Kotiutumisen jälkeen lueskelin viimeisen kolmanneksen juttuja.. Oli mukavaa lukea kun porukalla olitte miettineet oliko sektio juuri sinä päivänä ja jännäilitte puolestani. Kiitos siitä, lämmitti kovasti sydäntä ja mieltä [:)]

Tämmöistä tänne, pikapäivitystä.. Jaksamisia äideille yövalvomisiin ynnä muuhun mukavaan [:)]

Takaisin