kattili
Sanaisen arkkunsa ammentaja
Joku kysy (olikohan se ees tämä keskustelu, no enivei) et paljonko lapsi syö vuorokaudessa. meille on nyt aikalailla vakiintunut nuo määrät wet syyään 4krt/vrk, paitti joskus tietty voi olla poikkeuksiakin. mutta kutakuinki näin et:
-aamulla ja illalla reilu reilu desi puuroa ( kaikki menee)
-hedelmäsosetta 1purkki (puuron lisäksi ja jälkiruuiksi)
-lihakasvissosetta ( liha,kala tai kana ja eri kasviksia) 2 purkkia
- maitoa 2-3dl
-velliä 4-5dl
öisin ei syyä enää ollenkaan JEI! Tässä kohtaa vois sanoo et sinnikkyys palkitaan :)
Ja vuorokausi rytmi on tasaantunut yösyömisien lopettamisen myötä niin et abaut klo21 joka ilta herraa alkaa väsyttää ja menee nukkumaan ja herää sitten seuraavan kerran klo8 aamulla. kyllä on helpottavaa niihin mitä oli vielä kk sitte et herää abaut 20krt yössä. Kuhan itte vaan sitte oppisin nukkumaan kokonaisia öitä :D
Torstaina (vasta) ois meillä 6kk neuvola. paino jo mitattiinki eilen ja se oli jo huimat 11,4kg, oohlallaa. ihmekkös jos itellä alkaa tuntua kanniskelu hartioissa. no me mennää ihan omilla (köhöm) käyrillä :DD
Tänään parturoinki sitte ekaa kertaa pojan tukan, saas nähä mitä isi sanoo ku tulee kotio, hihi :P
Eiku oho, jensashan niitä syömisiä tossa ylempänä kyseli.. hyvä minä...
-aamulla ja illalla reilu reilu desi puuroa ( kaikki menee)
-hedelmäsosetta 1purkki (puuron lisäksi ja jälkiruuiksi)
-lihakasvissosetta ( liha,kala tai kana ja eri kasviksia) 2 purkkia
- maitoa 2-3dl
-velliä 4-5dl
öisin ei syyä enää ollenkaan JEI! Tässä kohtaa vois sanoo et sinnikkyys palkitaan :)
Ja vuorokausi rytmi on tasaantunut yösyömisien lopettamisen myötä niin et abaut klo21 joka ilta herraa alkaa väsyttää ja menee nukkumaan ja herää sitten seuraavan kerran klo8 aamulla. kyllä on helpottavaa niihin mitä oli vielä kk sitte et herää abaut 20krt yössä. Kuhan itte vaan sitte oppisin nukkumaan kokonaisia öitä :D
Torstaina (vasta) ois meillä 6kk neuvola. paino jo mitattiinki eilen ja se oli jo huimat 11,4kg, oohlallaa. ihmekkös jos itellä alkaa tuntua kanniskelu hartioissa. no me mennää ihan omilla (köhöm) käyrillä :DD
Tänään parturoinki sitte ekaa kertaa pojan tukan, saas nähä mitä isi sanoo ku tulee kotio, hihi :P
Eiku oho, jensashan niitä syömisiä tossa ylempänä kyseli.. hyvä minä...
Ja muutenkin poju tykkää tosi paljon siellä olla kun saa rauhassa riehua kavereiden kanssa.
Kiinteistön huoltoa ei ois vähempää kiinnostaa mutta vuokrat nousee silti joka vuosi. Mihinkähän nekin rahat menee kun ei ainakaan kämppien kunnossapitoon..
koukku, mä haaveilin kans tosta 6 kk-täysimetyksestä mutta kun 5 kk-neuvolassa sekä th että mies alko painostaa niin annoin periks, ja selkeesti ei enää riittänykkään vaan mun maito... nyt jo ahistaa se kun imetys loppuu, haluaisin jatkaa kans mahd.pitkään
Onko muut jo miettiny noita hoitojuttuja? Että päiväkotiin vai perhepäivähoitajalle? Me päädyttiin tohon päiväkotiin kun siellä on kuitenkin monta valvovaa silmää. Mun pikkuserkun äiti oli aikoinaan perhepäivähoitaja ja kun kävin leikkimässä tän pikkuserkkuni luona niin näin miten näitä lapsia kohteli, retuutti miten sattuu jne. Loppujen lopuks sille tuli jotain mielenterveys ongelmia ja oli hoidossakin ja siinä sivussa lopetti ne työt. Ja muutenkun tää nainen oli sellanen että ei päälle päin kyllä näkyny mitä oikeesti oli. Oli niin maireeta ja hymyä aina kun vanhemmat kävi niitä lapsia hakemassa ja kyllä hymy oli hyytyny kun vanhempia ei ollu paikalla. Ja tässä meidän naapurissa asuu kanssa perhepäivähoitaja ja se on kyllä ihan kamala, pää punasena vauhkoo niille muksuille
ja olo sen mukainen, vähän sumuinen... Heräämisiä ei oo mitään hirveetä määrää (2-5), mut ne hereilläolo jaksot onkin sitten välillä tunnin mittasia. Viime yö meni melko normisti, kaks heräämistä, molemmilla kerroilla tissiä ja heti päälle unta.
. Ei vielä niin että uskaltaisi yksin jättää, keikahtaa nopeesti kyljelleen. Mutta vieressä kun istuu niin voidaan tutkiskella leluja pitkiäkin aikoja istualteen. Ja sitten rupee harmittaa, kun äiti laittaa selälleen...
Mä oon ite muksuna ollut päiväkodissa, 3-4 eri päikkärissä, ja kaikista jääny hyviä muistoja joten ehkä sen takia ite suosin niitä.. Mutta tuskin noissa perhepäivähoitopaikoissakaan mitään vikaa on. Mulla on päiväkodista vaan 2 huonoa muistoa, toinen on kun yksi iso poika potkaisi vessan ovea niin etten saanut sitä enää auki ja jäin sinne jumiin (tuli pieni ahtaanpaikan paniikkikohtaus :( ) ja toinen kun leikkihuoneen seinällä oli iso tiikeritaulu joka oli mun mielestä ihan pirun pelottava
Mutta näistä traumoista olen mielestäni jo hyvin selvinnyt