Vauvantuoksuista arkea

Mä oon kans tykännyt perhekerhosta. Ollaan käyty vauvakerhossa ja pitäs alkaa siirtyyn taaperokerhoon. Harmi kun se on meille huonoon aikaan, just ennen uintia :-/
Periaatteessa ehtis kyllä, kahdeks kerhoon, neljältä pois ja viideltä pitää alkaa lähteen uimaan. Ei meniskään välillä kotiin vaan söis kerhossa ja koittas ottaa vaunupäikkäriä kerhon ja uinnin välissä. Tulee vaan pitkä päivä pienelle. Tai mites se sen pitempi, ehkä jopa päin vastoin, kun kerhossa saa halutessaan olla kaks tuntia sylissä eikä kukaan tiskaa tms. kuten kotona. Voi kun tää osais sanoo, mikä on kivempi :)
 
Mä tykkään käydä vauvakerhossa. Neuvolassa tänään tosin kysyivät että kiinnostaisko mua harrastaa enemmänki juttuja jäbän kanssa..? En kyl tiiä miks se semmosta kyseli. Me viihdytään kotona.
 
Kuin paljon pitäs harrastaa? Meillä on ma muskari, ke uinti ja to vauvakerho. Oon ihan tööt noitten kolmen kanssa!
Hirvee järjestely, että unet menee oikein, syömiset ehtii, jnejnejne.
Ja nyt taas sillä oli niin jännää vauvakerhossa, ettei malttanut ajoissa päikkäreilke ja se ottaa megapäikkäreitä mikä meinaa, että ilta siirtyy ja huominen on taas Suuri Arvoitus, kun ei tiiä, miten tää sit herää, jos valvoo kymppiin asti.

Terkkuja vaan kaikille, kellä on yli yks lasta :wink
 
No sepä. Meillä on niin vakiintunu rytmi että en haluis kauheesti pakkaa sekottaa.. Käytiin tänään neuvolan jälkeen kirppiksellä ja kaupassa niin jäbä nukku matkarattaissa molemmat puodit läpi. Ku päästiin kotiin ni ei toivoakaan päikkäreistä... Vasta viideltä sain sit tyypin unille ja äsken jouduin herättelee että nukkuu yölläki.
 
Mua kovasti esikon vauva aikaan patisteltiin jonnekin kerhoihin aina neuvolassa. En niitö sillon yhtään kaivannu. Mut kai se aatteli et tuun mökkihöperöks tai masennun jos en jossain mammakerhossa käy.

Nyt ollaan käyty siel vauvakerhossa ja tänään siellä alko värikylpy. Viljo oli ihan fiilareis maalaillessaan mustikoilla ja jollain kiisseleillä. Lopuks viel treenas pinsetti otetta kun söi ne mustikat. :-D toi värikylpy kestääkin melkeen koko syksyn. :-)
ja ekaa kertaa esikoinen meni reippaasti satumaalaukseen. Oon psyykannu et se on ISOJEN tyttöjen kerho, kun siellä ollaan ilman äitiä.
 
Minäkään en oikeen oo käyny missään kerhoissa, tuntus oudolta tuntemattomien kanssa yrittää juttella.. :confused:
 
Mä en olis menny koko kerhoon jos mun työkaveri ei kävis oman vauvansa kanssa siellä. Emmä tiiä, mä oon jotenki ihmisarka.
 
Varmaan sekin vaikuttaa kun en puhu oikeastaan mitään tuntemattomille, niin sitten ne tuppaa vaivaantumaan hiljaisuudesta :p small talk ei oo miun juttu..
 
Tuntemattomat ihmiset pitää mua kai joteki erilaisena. Mä en oo mikään naapurin elovena joka näyttää helposti lähestyttävältä ni ei mulle tulla ees juttelee.
 
Ei miullekkaan kukaan yleensä uskalla sanoo mitään.. Paitsi mummot muodostaa poikkeuksen :p ehkä ne on tarpeeks vanhoi et tietää et ulkonäkö voi hämätä :wink
 
Mä taas tykkään joskus jutskata tuntemattomien kans kun sillon keskustelu pysyy suht huolettomana. Kukaan ei ala tilittämään ventovieraalle päin naamaa ;-) Mutta nuista kerhoista, meillon roon daddy tullut jo kolmeen kerhoon mukaan koska, (omien sanojen mukaan) "on hauska nähdä roosa niin onnellisena" :-)

Siks minä siellä käyn, Roon takia ♡♡♡
 
Sama miksi käydään avoimessa päiväkodissa, tyttö on paremmalla tuulella kun näkee muitakin ku minuu ja viihtyy jopa lattialla.
 
Apua, me ei harrasteta mitään eikä käydä missään! Päivä pyörii esikoisen eskariin viemisen ja hakemisen ympärillä ja kun tuo on muutenkin huono nukkuja niin ei oo huvittanut sekoittaa toisen rytmejä enempää kun on pakko.
 
Samahan se on mulla. Vekan takia minä pakana viittin seurakunnan kerhossa käydä. Käydään nyt niin kauan ku kelit sallii. Vähänki kovemmilla pakkasilla ku ei tuo mopo inahda käyntiin ni en halua ottaa sitä riskiä että se jää akku tyhjänä pappilan parkkipaikalle se rottelo. Eli toi sydäntalvi ollaan aika tiukasti kotona vaan.
 
Ei mekää harrasteta mitää, käydä kerhoissa tms. Päivät menee nii nopeaa ilman kerhojaki. Ja nyt ku on saatu hyvä rytmi päivälle ni en halua sekottaa sitä mitenkää.
Ja muutenki kerhot jäis kesken joulukuussa ku mennään töihin ja hoitoon.
 
Jimpula oli niin onnellinen ja iloinen siellä kerhossa, että siks just mennään kyllä uudestaan. Ja mukavaa oli, että siellä oli monen ikäisiä lapsia, tyyliin 6kk oli nuorin ja ehkä nelivuotias vanhin. Mut yllättävän vähän siellä oli porukkaa, kun oli kolme äitiä lapsineen mun lisäksi. Jotenkin oon ymmärtänyt, että kaikki käy jossain kerhoissa, mutta ei ilmeisesti toi ole se suosituin. Mutta kuten sanottua, niin omasta mielestä oli hyvin järjestetty :)
 
Meidän kerhojen kävijämäärät vaihtelee, väluun on ahtasta ja välillä pienempi porukka.

Itehän kirjotin tänne jo raskausaikana, että minä en vauvaa ala riepotella ympäriinsä, saa kasvaa rauhassa kotipesässään. Mutta nyt minun vauva selvästikin haluaa laajentaa reviiriään niin olkoon, mennään kerhoon. Pääasia että asiat tapahtuu lapsentahtisesti.
 
Mitään kelloon sidottua en mielellään ala harrastaa, varsinkin nyt välillä sellasta taistelua esim syömisen kanssa.. Mennään sit kun on syöty ja nukuttu.. :)
 
Takaisin
Top