Onko Remus teidän vauva aikasemmin nukkunut hyvin yönsä?
Mä heitän ihan villin idean ja mitäs jos vauvan laittaisi nukkumaan vasta myöhemmin?Jos hän ei nyt ehdi tankkaamaan tarpeeksi yötä varten. Ja kun käy aikaseen nukkumaan, niin voi olla että haluaa jo aikaisemmin herätä. Eli ei tuolloin aamuyöstä väsytä muuta kuin äitiä joka yrittää saada vauvaa nukkumaan.
Meillä käydään myöhään nukkumaan, noin 22-24 välillä. Eilen nukahti 23 ja nukkuu vieläkin, kello nyt siis 9.30. kertaakaan ei ole yöllä herännyt.
Oishan mustakin kiva jos tyttö kävisi aikaisemmin nukkumaan. Tässä vaiheessa en vaan mitenkään jaksa "väkisin" tyttöä nukutella. Tämä kun toimii niin hyvin näin. Mullehan ei ole mitään väliä miten nukun, kun kyseessä esikoinen, eikä mulla mitään muutakaan sitovaa aikataulua ole (koirat ehdin aamulla käyttää pissalla ennekuin tyttö herää). Neuvolassa sanottiin että tuo nukkuminen on ok. Hänellä nyt on vaan semmonen rytmi ja kun ikää tulee lisää sitä voi yrittää muuttaa tai se voi muuttua itsestäänkin..
Eilenhän tuo tyttö nukahti joskus 21 jälkeen. Yritin laittaa sänkyyn, mutta heti kun pää osui patjaan, niin silmät pärähti auki...
Ja kun en siis "väkisin" halua nukutella eikä tyttö ollut vielä illan tuttipulloa saanut, niin nappasin tytön kainaloon ja suuntasin takaisin alakertaan. Tyytyväisenä istuskeli sitterissä kun me kateltiin koneelta maajussille morsianta, juotiin maito ja ennen 23 alkoi näyttää siltä että nyt väsyttää (hieroo naamaa, kääntää päätä ja välillä silmät käy kiinni). Kannoin sänkyyn ja sinne se nukahtikin itsekseen ja me jatkettiin maajussien katsomista.
Niin, meillähän on tapana tuo tuttipullokin iltaisin. Muuten siis imetän (6xpäivässä), mutta illan päätteeksi annan korviketta pullosta (200ml). Tällä lähinnä olen varmistanut että tyttö on kylläinen, kun se tissillä olo on loppuillasta aina niin levotonta... Olen ehkä laiska siinä mielessä. Nyt tuosta pullosta on mun mielestä tullut jo "kiva" rutiini :) Joskus saa sen sinne sänkyyn, mutta yleensä nautitaan sohvalla ja sitten vasta sänkyyn. Kohtahan tuo tyttö jo itse pitelee pulloa, jos sit vaikka itsekseen nauttii maidot ja nukahtaa omaan tahtiin. Tää on mun kova suunnitelma