Vauvan vaivat ja vointi

Ihan samaa mieltä hillevin kanssa. Perhekerhossa oli kerran kaksi todella räkäistä lasta. Voi että tympäs.. onneks ei sillon ainakaan meihin tarttunu mut valitettavasti kaverin muksu oli seuraavana päivänä sit kuumeessa. Mä en tällä viikolla menny muskariin maanantaina lainkaan, kun pelkäsin, et me kannetaan vielä sitä oksupöpöä.

Kukin tyylillään. :) Tietysti ei ole kiva, jos pieni sairastaa, eikä mekään ole menty, jos on kovin nuhainen. Mutta itse en niin pientä flunssaa pelkää, tarttuu ne kauppareissullakin. Ja kun ei ole mitään sairautta taustalla, minkä takia flunssa olisi vaarallisempi. Mutta onneksi voi valita, miten toimii! Aina ei vaan voi tietää edes tartuttavansa muita, jos ei ole vielä tauti itselläkään päällä.

En mäkään flunssaa pelkää, mut kyl ne kaks lasta oli tosi räkäiset ja posketkin hehkui punaisina.. katoin, et liekö kuume noussu matkalla kerhoon. Eihän sille kukaan mitään voi, jos ei tiedä tulevansa kohta kipeäksi, mutta jos mulla tai lapsella alkaa ennen kerhoa räkä valuun, nii jätän menemättä ja tartuttamatta muita.

On tää kyl välillä mystistä. Mä epäilen vahvasti nyt, et poika on herkkä kalalle. Alussa ei reagoinut, mut nyt on oksentanu jo kolme kertaa kalaruoat ulos. Ja ei oo muut ainekset ruoissa, mitkä vois aiheuttaa. Tänään oli taas kalan testauspäivä ja reilu tunti, niin lounas tuli ulos ja vatsa sen verran herkillä, että myös tissimaito tuli ulos. Nyt poika on oksentanu mahan tyhjäksi ja sain hänet nukkumaan. Kyl on ikävää katella, kun pieni oksentaa. Tosin.. olo hällä helpotti selvästi, kun itku meni ohi ja alkoi touhuamaan taas omiaan. Äiti oli sitä mieltä, et pikkumies tulee nyt syliin ja siitä unille ja niin kävikin. Nyt täytyy toivoa, että uni maistuu, eikä enää oksenna. Sit vaan varovasti tissimaitoa ja ehkä hedelmäsosetta ja katellaan miten pysyy sisällä. Edellisillä kerroilla myöhemmin illalla on taas kaikki ruoka pysyny hyvin sisällä.

Tämmöstä... täytyy varmaan pitää nyt reilu tauko kalaruoista ihan kokonaan ja kokeilla sit myöhemmin taas uudestaan. Tuli niin paljon pyykkiä tänään, et menee varmaa kuukausi, et saa kaikki pestyä. :p

Muokattu viimeksi:
Ei helevata... Koska ees muistaisin antaa tolle pojalle sitä kalaa??? :D Oon hiukan hajamielinen!

No mä en oo vieläkään muistanu testaa sitä samperin kananmunaa! :D Terkuin toinen laholatva.. :D

Sinbu kannattaa pitää ainaki 3 viikon tauko siit kalast ja koittaa uudestaan, mut selkeästi allergian oireilta noi kuulostaa. Ja kokeile sitä kalaa iho-kosketuksella pojalle, tuleeko jo pelkästä kalaan koskemisesta ihottumaa.

Meijän pojalla on ollu maha löysällä jo viikon verran... Ei siis mitään löysäälöysää mut jotain kiinteen ja löysän välimaastosta.... Tekeeköhän uusi hammas tuloaan? Peppu raukka kun on ihan näppylöillä/ihottumalla ton kurantamisen takia :( eikä olla annettu ees mitään uutta ruokalajia et ei siitäkään voi johtua...

Mä oon pessy ihan vesihanan alla pepun, kuivannu, rasvannu sinkkivoiteella ja antanu tuulettua... Kun sitä köntsää vaan tulee nii ei kerkiä kauheesti tuo rasvakaan vaikuttaan ku taas pitää pestä :(

Täälläkin on yks kalaherkkä. Ei suostunu kunnolla edes maistaan ja helahti koko masu punaseks :/ Toinen mokoma on omena...

Meil pojalla vuotaa nokka solkenaan.. viime yönä saatiin nukkuun puol 2 vasta... ja heräiltii 9 aikaan... nokka vuotaa edelleenki ja toivon ettei tulisi pahemmaks :(

Meillä omena jätettii tauolle siitepölyajaksi ja viikon tauon jälkeen kokeilin sitten soseita joissa oli muita hedelmiä, mut myös omenamehua. Ja juurikin rupes myös pylly helottaan kunnolla! Nyt pidettii viikko taas taukoa, tänää kokeilin omenallista sosetta, saa nähä tuleeko mitään! Aiemmin ei omenasta tullu mitään, tai siis en tiedä oliko poskien "talvikuivuminen" sittenki omena-allergiaa... Nuhakin loppu, kun poistettii omena!

Meillä porkkana ei sovi eikä maistu, ja tomaattiset ruoat saa suunympäryksen punoittamaan päiväksi, mutta porkkana oksennetaan viiveellä ja saadaan kuivia karheita länttejä...

Takaisin