Vauvan vaivat ja vointi

Ja vauvojen kanssa se on ikävää, kun koko ajan saat arpoa, mikä nyt vaivaa ja tarviiko asialle tehdä jotain. Meillä ei flunssa kovin paha ole ollut, tai ainakaan ei ole kuumetta nostanut, mutta varmaan on pienellä kurkkukipua ollut, kun taitaa isänsä kanssa hyvin samalla tavalla sairastaa. Miehellä ainakin oli kurkkukipua ja sen jälkeen ääni kateissa. Vauva söi pari päivää todella huonosti ja oli itkuisempi ja sitten lähti ääni. Mutta meillä näin reilun viikon sairastamisen jälkeen näyttäisi olevan enää nuha jäljellä.

ei pitäs sanoo,mut onneks ollaa säästytty flunssalta.no nyt kun oon sen sanonu niin varmaa ens viikolla sekii tulee.
tytsyä taas vaivaa hammas/ikenet kutiaa,raivokkaasti järsi lelua ja huuti,joi 200 millii pelkkää veliä ja kävi sitterii nukkumaa,no sehän meni sitte ihan pyörimiseks ja oli ihan levotonta touhua ni annettii 3 millii panadolia,sit rauhottu ja nyt nukkuu tyytyväisenä.varmaan se kolmas hammas kohta johkii tulee.

Meidän pojalle on nyt kuukauden ajan ilmaantunut atooppista(ko) ihottumaa. Karheita alueita ja osa punoittaa. Koitan rasvata minkä ehdin, mut onko jollain suositella jotain hyvää rasvaa juuri atooppiseen ihoon? Ainakin kovasti näyttää siltä.. toki keskiviikkona on neuvola ja lekuri, nii siellähän sen saa sen kysyttyä, mut kertokaa toki joku hyvä rasva. Ehkä en tiedä kaikkia, vaikka oon koko elämäni rasvojen kanssa lotrannut. Nyt olen laittanut perusrasvaa ja pahasti kuivahtaneisiin kohtiin oikein hydrania.

Simbbu: Meidän molemmilla lapsilla on ollut atooppisuutta ekan vuoden talvena, esikoisella ei enää seuraavina talvina onneksi sitä ongelmaa ole ilmaantunut. Meille suositeltiin apteekista Lipikar baume ap voidetta joka on atooppisen ihon hoitoon tarkoitettu voide. Se on ollut ihan huippuhyvä, tytön iho on nykyään tosi pehmoinen :) Ainoastaan poskiin mun on tarvinnut hieman pistää välillä hydrocortisonia. Suosittelen :)

Me käytetään minidermiä perusrasvana. Se on mielestäni melko hyvää. Helposti levittyvää ja pitää hyvin kosteuden iholla. Meillä on tosin käytössä varmaan neljää erilaista tököttiä pojalla.

Ja pelkkää lanoliiniaki voi käyttää. Suurin osa noista paksummist rasvoist sisältää sitä.

Lanoliini on vaan tooooosi rasvastatai siis kun sitä levittää ihoon niin jää mun mielestä inhottavasti siihen pinnalle eikä imeydy.. Mut toisaalta auttaa kyllä sit taas niin hyvin et jääkööt kerros :)

lastenpolilta soitti täti,ja sano et saada aika sinne siitä puklailusta:) ja käski vielä koittamaa tytsyl maitohappobakteereita.no voihan niitä koittaa mut ei tyttö saa niistä ku ummetuksen.ja suositteli jotain maitoo mut ei me voida sitä käyttää herkän vatsan takia.mut kiva et ne tutkii et onko se refluksia vai ei.

Hei muuten. Pakko kehua sitä hillevin mainitsemaa rasvaa. Lipikar baume ap. Aivan siis loistava! Kahdessa päivässä vei ihottuman kokonaan pojalta pois! Kiitos vinkistä! Suosittelen kyllä eteenpäin!

hei viisaammat mammat... voiko tai siis aiheuttaako hampaiden puhkeeminen vauvalle löysää vatsaa,meillä neiti vääntäny eilen ja tänään urakalla sontaa ja melko löysää,muuten kyllä ihan virkee ja ruoka maistuu..rupesin vaan miettii et liittyskö hampaisiin kun nyt on viikon sisään puhennu 4 hampia tai etuhampaiden viereen on juur puhkeemassa 6hammas ja toiselle puolelle ilmestyny kans ihan viimepäivinä..

kyllä meillä on tytöl vatsa ollu löysällä kun molemmat hampaat tuli.
kauheeta vauhtia teille jonnuli niitä hampaita tulee:eek:

Sinbbu, se oli joki muu joka tuota rasvaa suositteli, mut vois kokeilla itekin, jos se noin hyvää on :grin Saakohan sitä isossa pumpussa?

Hah totta!! Kiitokset kuuluu Orvokille! :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Ja tosiaan vei punertavat ja kuivat alueet ihan silmissä. Pojalla oli myös kämmenissä kuivaa rohtumaa ku mussutti niitä niin paljon, mut siihenkin tehosi. Laitoin rasvan käsiin aina, kun poika meni päiksyille, ni ehti rauhassa imeytyä. On kyl hyvä rasva.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meidän ipanalle puhkeaa ihan just toinen ylähammas.. ainakin näyttää siltä. Ja maha on ollu löysällä jo siitä asti, kun eka ylähammas puhkesi. Poitsulle ei oo samalla tavalla ruokakaan maistunu, mut tissimaito sitäkin enemmän. Eilen okseni päivällisen ulos ja yökki tunnin ajan. Mutta onneksi tissimaito ja päärynäsose pysyi sisällä, samoin päivällinen ja iltapala. Ajattelin, et kai se sit kuitenkin tuli kipeäksi toi poika mut ei se enää sitä samaa tautia voi olla, mikä mulla oli viikko sitten.

meillä ei maistu nyt sit mikää kasvis/lihasose.oletan että sen takia kun se on lämmintä.kylmä hedelmäsose kyllä maistuu.

Takaisin