Päivää!
Täällä alkaa tänään jo 17. raskausviikko, huh... hirveetä haipakkaa menee nää viikot taas kerran, kohta on jo kevät ja uus vauva sylissä!
Tuosta rytmistä: meillä kyllä on pakostikin päivittäinen rytmi, jonka mukaan elellään, kun on noi koulut ja eskarit. Onni on siinä samassa oppinut meidän elämänrytmiin ja esim. iltarutiinit tuntuu pojalle olevan tosi tärkeitä. 21 on aika tarkka aika, kun ukkeli väsyy niin että nukkumaan pitää päästä. Iltahommat aloitetaan seiskan-kasin aikaan, puurot ja pesut ym.
Mua ainakin helpottaa, jos on tietty rytmi eikä siitä tässä taloudessa pysty hirveesti poikkeamaan. Tällä orkesterilla jos jokainen esim. söis millon huvittaa niin ei tulis mitään! Eikä tää rytmitetty elämä ainakaan meitä haittaa. Juu, ei siis mitään minuuttiaikataulua täälläkään.
Meillä ex-mies piti esikoiselle aikoinaan unikoulun kun poika oli 7kk. Olin itse toooooosi väsynyt pojan yökukkumisiin ja huutoihin, että ex lähetti mut 3 yöks mun vanhemmille ja sill aikaa piti koulua pojalle. Pullosta päästiin eroon ja yöt rauhottui. Muiden lasten kanssa ei oo tarvinnut unikouluja harkita.
Tää lähtee nyt pihalle lapioimaan pahimpia lumia pois ja lisää tulee taivaan täydeltä...
Hyvät viikonloput!
Täällä alkaa tänään jo 17. raskausviikko, huh... hirveetä haipakkaa menee nää viikot taas kerran, kohta on jo kevät ja uus vauva sylissä!
Tuosta rytmistä: meillä kyllä on pakostikin päivittäinen rytmi, jonka mukaan elellään, kun on noi koulut ja eskarit. Onni on siinä samassa oppinut meidän elämänrytmiin ja esim. iltarutiinit tuntuu pojalle olevan tosi tärkeitä. 21 on aika tarkka aika, kun ukkeli väsyy niin että nukkumaan pitää päästä. Iltahommat aloitetaan seiskan-kasin aikaan, puurot ja pesut ym.
Mua ainakin helpottaa, jos on tietty rytmi eikä siitä tässä taloudessa pysty hirveesti poikkeamaan. Tällä orkesterilla jos jokainen esim. söis millon huvittaa niin ei tulis mitään! Eikä tää rytmitetty elämä ainakaan meitä haittaa. Juu, ei siis mitään minuuttiaikataulua täälläkään.
Meillä ex-mies piti esikoiselle aikoinaan unikoulun kun poika oli 7kk. Olin itse toooooosi väsynyt pojan yökukkumisiin ja huutoihin, että ex lähetti mut 3 yöks mun vanhemmille ja sill aikaa piti koulua pojalle. Pullosta päästiin eroon ja yöt rauhottui. Muiden lasten kanssa ei oo tarvinnut unikouluja harkita.
Tää lähtee nyt pihalle lapioimaan pahimpia lumia pois ja lisää tulee taivaan täydeltä...
Hyvät viikonloput!
on muuten hassua että mun kaveripiirissä on tosi harvalla vielä muksuja, vaikka suurin osa mun ikäsiä tai vanhempia(siis kolmenkympin kieppeillä)..taitaa olla elämäntyyli-valinta; suurin osa taiteilijarenttuja jos jonkinmoisia...siks täälläki välil ihmettelen kuin nuoria toiset on
niin söpöä vaikka oisin mielellään vielä nukku ihan hetken! Olipas ihanaa kun pääsin tänään kouluun, viimeks yli kuukaus sitte ollu kotoota pois ja itekseni, teki hyvväää!!
Ihania viikonlopun loppuja kaikille!
ukkelin kaa.
Kokeilin eilen sellasta, et lusikkalla vähän ruokaa suuhun ja äiti lähtee pois. Tuun takasin laitan seuraavan lusikallisen ja meen taas pois. Toimis tosi hyvin. Mussutti suun tyhjäks joka kerta, eikä tarvinnu äitille naureskella. Ehkä huikan hidasta, mut jos tää tästä lähtis. Tänään iltapuuro meni hienosti vaikka olin vieressä koko syömisen ajan.
.
, allergiatesteihin. Oli aika kauheeta, kun tartti pitää lujasti pienestä kiinni, eikä voinut kunnolla lohduttaa, kun poika oli sylissä "väärinpäin". Toivottavasti ei tartte uudestaan mennä. Viikon päästä pitäis saada tuloksia. Ei ainakaan mun juomasta maidosta johdu, kun olin maidottomalla, sillon ku ihottuma paheni.
En kyllä enää tiiä yhtään mitä tehä. Ei tunnu olevan kipeä, oon antanu kerran Panadolia mutta ei sillä oikeen vaikutusta ole. Pelottaa jo ens yö mitä siitä tulee.
Roosa oli hereillä koko ajan ja katseli tarkaan mitä tapahtuu <3 Ja illalla kotona oli "puheripuli" Muutenkin tyttö on ruvennut jokeltelemaan hirveesti... Oikee räpätäti <3
Lähetään miehen työkaverin ja hänen vaimonsa kanssa. Miehet lupas viedä meidät jonnekkin "kunnon" paikkaan syömään, saa nähdä ollaanko me naiset samaa mieltä mikä se paikka olis ;)
Ihan ihme kitinää ja natinaa ja huutoa koko ajan ollut nyt pari päivää.. En tiiä sit et voiko toi vatsatauti sit vielä aiheuttaa jotain vatsanväänteitä vaikka ei enää oksennakkaan vai mikä ihme nyt on. Tai sit hampaita mut en niistäkään tiiä kun ei ainakaan vielä näy/tunnu mitään suussa. Esikoinen ei koskaan oireillu hampaiden tuloa millään lailla ne on vaan aina ilmestynyt suuhun ilman mitään ennakkovaroituksia. En tiiä mutta mulla alkaa pää hajoo tohon jatkuvaan kiukutteluun 

Olkkarin lattialle kun laittaa ja iskee perseen sohvalle niin sekuntti pari niin on jo nypläämässä pistorasioita, hakkaamassa päätä kirjahyllyn terävään reunaan tai kolisuttamassa keittiössä kissojen ruokakuppeja tai vetämässä johtoja. Hirvee riiviö ja on muuten nopee!
Tilailtiin just pistorasioihin niitä tulppiaki valmiiks :).. Odotan kyllä kauhulla sitä kun mies lähtee tän lomautuksen jälkeen töihin, miten mä pärjään kotona yksin ton riiviön kanssa
Vitsit näiden hymiöiden kanssa, ei oo oikein sellasia sopivia :D
hirvee huuto kun jää jummiin johki.. :) ei osaa vielä itte kääntyy ympäri... saati mennä itte etteenpäin.. :)
viivi on nyt kolmena aamuna vedellyt kaurapuuroo niinku vanhatekijä.. :) äitin aamu helpottuu kummasti kun saadaan samaa puuroo vedellä napaan.... :) ja viiville ei tarvii tehä ennään jauhepuuroo.. se oliki kummallista koostumukseltaan.. maku oli kyllä hedelmäinen mutta kyllä mä mielummin syötän normi puuroo ja marjoja ku jotain tehdasvalmisteista.