Huhhuijaa. Eilen meillä sitten olikin oikein rattoisa ilta: ensinnäkin kotiuduttiin kyläilemästä siinä kuuden aikoihin, minkä jälkeen neiti heräsi, eikä sitten oikein nukkunut koko iltana kuin ihan pikkuisia pätkiä. Aina kun petiinsä joutui, alkoi hetken kuluttua huuto. Yritettiin itse päästä nukkumaan siinä ennen kahtatoista, ja siitä eteenpäin neiti sitten vain huusi. Hiljeni välillä kun syötin, ja välillä hetkeksi kun löytyis sopiva asento, mutta muuten huusi sinne puoli kahteen... huh. Alkoi taas olla keinot vähissä ja väsymystä muutama aste liikaa. Lopulta nukahti sitten kun ei enää silmät toisella pysyneet auki. Mikähän kumma siinä oikein on, että illat on hankalia. Ei onneksi aina noin hankalia kuin eilen.
No, sitten nukkuikin sieltä puoli kahdsta melkein kuuteen. Ja nytkin nukkuilee tuossa vieressä. Taisi olla rankka ilta. Otin eilen pitkästä aikaa Obsidane-rautakapselin, en oikein tiedä voisiko siinä olla syy? Jos pisti mahaa toisella kipeäksi. Jostain olen lukenut, että rautalisätkin voivat aiheuttaa ilmaa vauvalle. Tänään yllä ostetaan Cuplatonia tai Disflatylia ja kokeilaan tulisiko helpotusta...
Muuten yöt sitten nukahtamisen jälkeen sujuvat yleensä hyvin, kun nostan pienen syömään jo aika alkukitinöistä, niin ei kerkeä kunnolla heräämään ja vaipuu heti syömisen jälkeen uudestaan kunnon uneen ja nostan takaisin petiinsä.
No joo. Meitä myös ohjeistettiin sairaalassa nukuttamaan kyljellään... välillä pieni onnistuu kyllä käätämään itsensä selälleen, joskus jopa mahalleen. Meilläkin sen verran puklailee, että paras on kyllä kyljellään.
Ja itselläni vielä myös jälkivuotoa, joskin useimmiten aika niukkaa, mutta vuotoa kuitenkin. Ja synnytyksestä jo reilu kuukausi. Saisi jo loppua moinen.
Itse olen huomannut nälän kanssa sellaisen asian, että nälkä tulee, mutta sen huomaa vasta siinä vaiheessa kun se on jo ihan hirmuinen ja on pakko saada vaan nopeasti jotain ruokaa. Se siitä monipuolisuudesta sitten!
Raskauskiloista on jäljellä noin neljä, suunnilleen 12-13 kiloa tuli raskauden aikana kokonaisuudessaan. Ja nuo neljä kiloa ovat lähinnä takapuolessa ja reisissä, ja ehkä vähän rinnoissa. Maha on lähestulkoon jo poissa. Saa nähdä miten lähtee tuolta muualta...
Anihani meillä vauva on välillä pitkäänkin hereillä, kuten eilen illalla. Ja nimenomaan usein iltaisin. Pääasiassa sellaisia 2 - 3 tunnin jaksoja, mutta välillä noita vieläkin pidempiä. Odotan niiiiin kovasti tilaamaani kantoreppua postista, että saan vauvan siihen. Kun tällä hetkellä roikkuu sitten sylissä hereillä ollessaan! Hetken aikaa alkuun saattaa viihtyä matollaan itsekseen, mutta ei yleensä varttia pidempää ainakaan. Yritä siinä sitten itse saada mitään tehtyä, kun on vähintään toinen käsi aina kiinni vauvassa.
Imetyksestä muuten vielä että te joka imetätte, niin onnistuuko kaikissa asennoissa? Itse en ole oikein päässyt vielä istualleen imettämisessä vauhtiin, joten makuullaan mennään... muutaman kerran olen onnistunut jotenkin myös istualleen, mutta en oikein tahdo löytää asentoa missä olisi hyvä, ja missä vauvan olisi hyvä...
No joo, johan tässä oli löpinää. Taidanpa mennä tekemään kotihommia ja syömään aamupalan, kun pieni kerran nukkuu. Eiköhän se herää kun saan aamupalan katettua...