Vauvan tuoksua <3

päivää,

päätinpä sit äsken lypsää ihan mielenkiinnosta maidot niin näen paljon sitä oikein tulee... 20ml!!!!! Voi vittu, tää lyö nyt hanskat tiskiin imetyksen osalta! [:(] Siis yhteensä 20ml... tuli jotenkin niiiiiiiiiiin hemmetin epäonnistunut olo [&o] Lähden nuolemaan haavojani siskon luokse, heippa. Piti vaan päästä tääkin jakamaan tänne...huoh...
 
Tyttö koo, älä nyt viel ihan masennu :) Mul ainaki aluks ku pumppailin ni tuli just jotaa 20-40 ml maksimissaa vaik kuinka yritti... mut se johtu vaa siit et oli ekoi pumppauskertoi. Tosin parhaiten ite tiiet ku sul kuitenkii jo kokemusta enemmän :) Pikku hiljaa alko sujuu, ja varsinki jos pumppaa samaa aikaa ku pikkunen imee ni tulee paaaljo enemmän. En vielkää oo saanu pumppaust oikee sujuu ilman vauvaa, niinpä pumppailen samal ku imetän toisest. Ei vissii tarpeeks luonnolliin tilanne muuten.. en tiie mist johtuu mut näin meil... Yhen ainoon kerran saanu ees 100ml pumpattuu ilman vaavia toises.
 
Tyttö Koo, mun käsittääkseni lypsämällä voi olla tosi vaikee saada maitoa tulemaan, vaikka sitä tulisikin ihan riittävästi vauvalle. Että ehkä ei kannata sittenkään vielä lannistua?
Itse oon lypsänyt nyt 3 kertaa. Ekalla sain vaan muutaman hassun tipan pullon pohjalle pitkän pumppailun jälkeen ja ajattelin jo että pumpussa on jotain vikaa [:D][:D]
Mutta tokalla kerralla käytin kuumaa kauratyynyä rinnan ympärillä lypsäessä, ja ta-daa, sainkin sen verran että viitti laittaa talteen.

Ja sama havainto oli myös ystävälläni, joka täysimetti lastaan onnistuneesti, mutta ei juuri saanut pumpattua koskaan maitoa varalle, kun maitoa ei vaan tullut pumpatessa.
 
Kääk. Nukkumisasennosta olis kysymys. Minä en synnärillä saanut mitään ohjausta vauvan hoitoon, kun tietysti kuvittelin itekin kaikki jo tietäväni ja muistavani [8|]... Nyt kuitenkin rupesin miettimään, että mitäköhän ne nykyisin mahtaa suositella vauvan nukkumisasennoksi???? Ennen (muistaakseni ainakin) suositeltiin, että kyljellään, mutta tuossa Vaun lähettämässä Lapsen kehitys-kirjasessa luki, että "muista, että vauvan pitäisi aina nukkua selällään"! Pitäiskö????????? Mä olen tukenut aina peiton kanssa kyljelleen!

Imetyksen kanssa kamppaileville suosittelen imetystukilistan sivuihin ja artikkeleihin perehtymistä. Ite sain sieltä hyviä vinkkejä paremman imuotteen saamiseksi. Kuvittelin imetyksenkin olevan jo helppo nakki, mutta tällä kertaa siihen pitääkin nähtävästi panostaa ekstraa ja kaikki perusasiat oikeasta imetysasennosta lähtien oli unohtunut...

Mä pesen pyykit kaikki samassa hajusteettomilla ja aina ilman huuhteluainetta. Oon jotenkin pakkomielteinen siinä, ettei vauvan iholle tule mitään ylimääräisiä aineita tai tuoksuja...Langetin kylässä olevalle mummollekin hajuvesikiellon... Ja nyt huomaan, että nähtävästi en tiedä sitäkään enää, että vieläköhän kestovaippapyykkiin suositellaan etikkaa huuhteluaineeksi!? Tietääkö joku kestoilija??? Ennen me sitä käytettiin, mutta nyt ei ole tullut mieleenkään ennen ku nyt tässä...

Hormoni-itkuista: Mun mielestä se närästyslääke (Pepcid duo tai joku) mainos on ihan kamala, missä se vihreä närästysmöykky lähetetään yksin jonnekin Siperiaan! Raskaana ollessa ihan kyyneleet silmissä mietin, miten kamalaa sillä on siellä ihan yksin! Nyt onneksi pyörii sellainen, jossa se närästys vaan laitetaan laskemaan alas vuoren rinteeltä. Nyt sillä on ainakin mahdollisuus kohdata toinen närästys ja elää onnellisena elämänsä loppuun asti [;)].

koukku
 
mä ihmettelin kans tota nukkumisasennon suositusta.
laitoksella kuulin kun hoitsu neuvo hätääntynyttä naapuripedin vauvan isää et vauva aina nukutetaan kyljellään ennekuin oppii itse kääntymään. olin ihan hätää kärsimässä kun en ollut ikinä kuullutkaan moista ja sellaisesta ei kerrottu vaikka tein monesti selväksi että olen ihan pihalla lapsenhoidon kanssa. kuulemma ettei tukehdu omaan pukluun. ja sit kotona luin samaa kirjasta. ja neuvo selällään. wtf.
 
Synnärillä hoitsut nukutti kyljellään, mutta sitten kun kotiin tultiin niin luin jostain, että pitäis nukuttaa jalat päätyyn kiinni ja selällään... Neuvolasta neuvottiin taas että joko selällään tai kyljellään, kunhan ei mahallaan nukuta. Testas myös sen jonkun refleksin, että jos vauva vaikka puklaa, niin osaa tarvittaessa kääntää päätään itse.. Kyljellään oon kuitenkin nukuttanu, vaikka siihen jostain syystä jossain tietolähteissä sanotaan liittyvän kätkyt riski?? Sitä vaan en ymmärrä että miksi...
 
Kai sitä pitäis perustaa uus ketju miehistä valittamiseen kun tuntuu olevan niistäkin monella sanottavaa [:D] Huomaa siis että vauva pistää hermot vähän koville kun ei jää ees kotitöille aikaa. Sain työn ja tuskan ohella tehtyä kinkkukiusauksen vauva olkapäällä ja perkele, mies tulee kotiin grillattavat mukanaan ja sanoo että hän grillaa. Vauva ei nukahda millään, klo 16 lähtien ollu hereillä ja vielä toi tossa kukkuu. Heti kun sänkyyn, vaunukoppaan, autokaukaloon laskee niin alkaa itku. Yritä siinä nyt sitten kotitöitä tehdä... Inhottava pitää koko ajan sylissä kun on niin prkleen kuuma ja hiki!

Rytmistä: Meillä nukutaan ainakin yöt tosi hienosti! Viime yönä oli pisin kausi kun nukku 6 tuntia! Normaalisti sellasia 4-5 tuntisia nukkuu öisin.

Ja mulla on jälkivuotoa edelleen, pöntölle ku menee nii sinne jotain vuotaa.

Nukuttamisesta: Meille neuvottiin sairaalassa että aina kyljelleen ettei tukehdu pukluunsa jos puklaa unissaan. Kyljelleen se aina laitetaan mutta jossain vaiheessa tyttö on kierähtäny selälteen.

Nälästä: Syön aamupalan puoliltapäivin, ruoan 16-18 ja jotain iltapalaa sitten ennen nukkumaan menoo. Ei oo siis nälkä, ei kerkeä ees miettimään sellasia.

Tyttö Koo: Meillä syödään pullosta aina kun tyttö herää koska nimenomaa herää siihen nälkään ja huutaa ku palosireeni. Iltasin kun jaksaa olla hereillä niin syö n. 3 tunnin välein. Syöttömäärät pyörii siinä 80-120ml, niin paljon annetaan kun alas menee.

Summerwine: Tänään neuvolassa vauva sai myös napaansa laapista koska kuulemma napatynkä ei ollut irronnut kokonaan.
 
onko teill vauvat miten kauan yleesä hereillä,ja pidättekö koko aja sylis tai jossain kantoliinas yms? vai millainen käytäntö teill on?

nöpösen sain tossa melkein 3h valveil olon jälkeen nukkuu.. toissa päivänä valvo 5h..
ja tosiaan kun ottaa neidin syliin niin autuus mikä tuskan hiki nousee pintaa ja hikeä virtaa.-..[&o]
 
Noni, työ sanoitte nyt pisteen tolle mun nukkumisasentomietinnälle. Kiitos. Eli siis sairaalas nukutin koko ajan kyleellee eikä kukaa neuvonu miten päin sen nyt olis pitäny nukkuu. Sit luin just jostaa lehtisest et aina selällee sen kätkytriskin takii.. Selitin jo äidillekii joka sano et mun vauva-aikaan taas sanottii et aina mahallee [8|] Mahallee nyt en oo nukuttanu ku siihen nykyin ohje aika jyrkkä ei. Neuvolast sano kans et selällee. Mutta kun toi muksu nukkuu kaikkein mieluiten just kyleellää, onnistuu jotenki ihan ihmeellisest vääntää ittesä jotenki päin kylellee (käsi posken alle ja toinen pään päälle) vaik kuinka yrittäs laittaa selällee [:D][:D] en ees ymmärrä miten se on mahollista ku ei noin pienet osaa viel kääntyy. --siis ei nyt ihan täys selinmakuult itteää väännä, mut riittää jos ihan vähänki on valmiiks vähä kanttii.
Aattelin kyl jo aikasemmin et nukkukoon siis miten päin itse tykkää, mut kuitenki itsepintasest oon yrittäny laittaa selällee. Nyt riittää, laitan täst lähin kylellee, piste. Että saa tollasestki asiast itellee ongelman [:D][:D]

Hitto tot kuumuutta. Ei sillä, oon erittäin onnellinen et on näin ihana ja aurinkoin kesä. Mutta kun mein kaikki vauvanvaatteet on vissii tarkotettu talvikäyttöö [>:] Sellast ihan perus vauvanvaatekangasthan noi on, mutkun pitäs olla viel ohkasempii!!! Ihan vaan muutama tosi ohut löytyy ja sit pari t-paita bodyy... Eipä tullu aateltuu sillo et tarttis tosiaa mahd kevyit vaatteit. Menihän noi sillo aikasemmin mut entäs näil helteil. Ei vaa viittis lähtä ihan hirveest ostelee ku koht jää pieneks. En muista onks sit seuraavas koos millasii vaatteit tullu ostettuu, ne on laatikos oottaa muuttoo. Toivottavast nyt ois jotaa päälle laitettavaa jos loppukesäkii on yhtä lämmin ku nyt.
 
Mä juuri eilen kysyin tuota nukkumisasentoa neuvolasta. Hän sanoi, että niitä tutkimuksia on tehty niin paljon, että hän ei itsekkään pysy perässä. Kuulemma uusimman tutkimuksen mukaan olisi hyvä nukuttaa lapsi selällään. Itse kyllä nukutan kyljellään koska niin taas ohjeistettiin synnärillä. Ja toisekseen neiti on niin kova puklaileen että en uskalla nukuttaa selällään.

Kuuma on. Hiki valuu ja tosiaan vaate ongelma on myös täällä... Sitten tekisi itse mieli olla ulkona auringossa, mutta eipä vauvan kanssa voi siellä kauaa olla... eilenkin käpöttelin rattailla vaikka kuinka kauan.

Omasta painosta. Joo, onhan sieltä jotain lähteny, mutta ei todellakaan tarpeeksi. Mulle tuli kaikenkaikkiaan noin 19 kg. Jäljellä on vielä about 8 kiloa. Tosin ihan viime kesän lukuihin on vielä vähän enemmän matkaa. Toi roikkumaha mua eniten häiritsee... [:(] sekä noi kamalat jenkkakahvat, missä mun vyötärö on????? Mies on joutunut ihan tosissaan kannustamaan että olen ihan yhtä nätti kuin ennenkin. Jotenkin se raskausmaha oli kaunis, mutta nyt tuo on ihan hirvee. Pelkkää löllöä vaan...
Odotan niin paljon, että voin lähtee aloittamaan taas kunnon treenit... Siihen tosin menee vielä aikaa...
 
Huhhuijaa. Eilen meillä sitten olikin oikein rattoisa ilta: ensinnäkin kotiuduttiin kyläilemästä siinä kuuden aikoihin, minkä jälkeen neiti heräsi, eikä sitten oikein nukkunut koko iltana kuin ihan pikkuisia pätkiä. Aina kun petiinsä joutui, alkoi hetken kuluttua huuto. Yritettiin itse päästä nukkumaan siinä ennen kahtatoista, ja siitä eteenpäin neiti sitten vain huusi. Hiljeni välillä kun syötin, ja välillä hetkeksi kun löytyis sopiva asento, mutta muuten huusi sinne puoli kahteen... huh. Alkoi taas olla keinot vähissä ja väsymystä muutama aste liikaa. Lopulta nukahti sitten kun ei enää silmät toisella pysyneet auki. Mikähän kumma siinä oikein on, että illat on hankalia. Ei onneksi aina noin hankalia kuin eilen.

No, sitten nukkuikin sieltä puoli kahdsta melkein kuuteen. Ja nytkin nukkuilee tuossa vieressä. Taisi olla rankka ilta. Otin eilen pitkästä aikaa Obsidane-rautakapselin, en oikein tiedä voisiko siinä olla syy? Jos pisti mahaa toisella kipeäksi. Jostain olen lukenut, että rautalisätkin voivat aiheuttaa ilmaa vauvalle. Tänään yllä ostetaan Cuplatonia tai Disflatylia ja kokeilaan tulisiko helpotusta...

Muuten yöt sitten nukahtamisen jälkeen sujuvat yleensä hyvin, kun nostan pienen syömään jo aika alkukitinöistä, niin ei kerkeä kunnolla heräämään ja vaipuu heti syömisen jälkeen uudestaan kunnon uneen ja nostan takaisin petiinsä.

No joo. Meitä myös ohjeistettiin sairaalassa nukuttamaan kyljellään... välillä pieni onnistuu kyllä käätämään itsensä selälleen, joskus jopa mahalleen. Meilläkin sen verran puklailee, että paras on kyllä kyljellään.

Ja itselläni vielä myös jälkivuotoa, joskin useimmiten aika niukkaa, mutta vuotoa kuitenkin. Ja synnytyksestä jo reilu kuukausi. Saisi jo loppua moinen.

Itse olen huomannut nälän kanssa sellaisen asian, että nälkä tulee, mutta sen huomaa vasta siinä vaiheessa kun se on jo ihan hirmuinen ja on pakko saada vaan nopeasti jotain ruokaa. Se siitä monipuolisuudesta sitten!

Raskauskiloista on jäljellä noin neljä, suunnilleen 12-13 kiloa tuli raskauden aikana kokonaisuudessaan. Ja nuo neljä kiloa ovat lähinnä takapuolessa ja reisissä, ja ehkä vähän rinnoissa. Maha on lähestulkoon jo poissa. Saa nähdä miten lähtee tuolta muualta...

Anihani meillä vauva on välillä pitkäänkin hereillä, kuten eilen illalla. Ja nimenomaan usein iltaisin. Pääasiassa sellaisia 2 - 3 tunnin jaksoja, mutta välillä noita vieläkin pidempiä. Odotan niiiiin kovasti tilaamaani kantoreppua postista, että saan vauvan siihen. Kun tällä hetkellä roikkuu sitten sylissä hereillä ollessaan! Hetken aikaa alkuun saattaa viihtyä matollaan itsekseen, mutta ei yleensä varttia pidempää ainakaan. Yritä siinä sitten itse saada mitään tehtyä, kun on vähintään toinen käsi aina kiinni vauvassa.

Imetyksestä muuten vielä että te joka imetätte, niin onnistuuko kaikissa asennoissa? Itse en ole oikein päässyt vielä istualleen imettämisessä vauhtiin, joten makuullaan mennään... muutaman kerran olen onnistunut jotenkin myös istualleen, mutta en oikein tahdo löytää asentoa missä olisi hyvä, ja missä vauvan olisi hyvä...

No joo, johan tässä oli löpinää. Taidanpa mennä tekemään kotihommia ja syömään aamupalan, kun pieni kerran nukkuu. Eiköhän se herää kun saan aamupalan katettua...
 
huhhuh, täällä on ilmeisesti tuo ensimmäinen tiheän imun kausi... mietityttää että kauankohan tämä kausi kestää kun alkaa jo usko loppua tuohon imetykseen... joka paikassa kehotetaan vaan imettämään ja väitetään että kyllä sitä maitoa sieltä tulee vaikka itsestä ei siltä tuntuisikaan... no, jahka on kaks tuntia putkeen imettänyt (ja aika ajoin vaihtanut rintaa) ja lapsi edelleen huutaa kurkku suorana nälkäänsä niin vaikea siinä on uskoa että maitoa tulee... [:(]
ja kun tuollaisen imetysrumban jälkeen poitsu vetää 100ml korviketta niin tuskinpa sitä maitoa on kovin paljon tullut...
 
Nukkumisasennosta vielä, että eilen kun googletin ihmeissäni asiaa vielä, niin kyljellään nukuttamisessa ei ole mitään muuta "haittaa" ku se, että vauva saattaa siitä kääntyä mahalleen. Eilen yritin laittaa vauvan sitte selälleen mutta käänsin kyljelleen, kun näytti niin hankalalta se asento selällään ja pää vinossa... tai siis mietin että jos itte nukkuisin noin, niin tulis kyllä niskat kipeeks.

Sää on kyllä ihana ku ikkunasta katsoo. En ole paljon ulkona käynyt, onneksi on isommilla lapsilla mummo ja ukki seurana ulkoilemassa. vauva ei vielä viihdy vaunuissa ja kantoliinassa on hankala viritellä harsoa aurinkosuojaksi... semmoset 22 astetta ja ohuesti pilvistä olis mun toivesää! Onneksi meidän talo pysyy viileänä näilläkin helteillä, eli sisällä on ihan mukava olla. Vähän tosin tylsää.

Koukku ja pikkuinen 12vrk
 
Imetyksestä: Itse imetän öisin makuultaan ja päivisin istun. Aluksi imetin kyljestä kauhean tyynypinon kanssa, mutta nykyään sylistä joko imetystyynyn tai ison tyynyn kanssa. Kannattanee hakea noita asentoja siten, että antaa ensin siitä tutusta ja turvallisesta asennosta ja sitten kun pahin nälkä on ohi niin alkaa kokeilemaan uusia asentoja. Siten meillä ainakin onnistui noiden asentojen hakeminen.
Tiheän imun kaudesta en ole varma, mutta itsestä tuntui että poika olisi halunnut viikonloppuna koko ajan rintaa. Sitä kesti sen pari päivää, mutta vain kerran annoin 50ml lisämaitoa. En oikein uskalla lisämaitoa antaakaan, kun sairaalassa poika useimmiten imaisi kaiken mitä annettiin ja hetken päästä oksensi saman verran takaisin. Neuvolan mukaan poika kuitenkin on kasvanut hyvin, joten ei sitä lisämaitoa senkään puoleen tarvinne antaa. Ja neuvolassa neuvoivat 20 min imetyksen jälkeen antamaan pojalle tutin. Ihan en ole sitä noudattanut, mutta jotain rajaa olen iltatankkaukselle laittanut.

Kylpemisestä: Me kylvettiin jo sairaalassa, vaikka oli tynkä paikoillaan. Samoin kotona. Käskivät vaan kuivaamaan tyngän hyvin. Suositus oli kaksi kertaa viikossa, mutta jos poika kovin helteillä hikoilee, niin useamminkin voi. Tuntuu ohjeet olevan kovin sairaalakohtaisia..

Mä olin kans ensimmäiset päivät ihan pulassa pikkuisen kanssa, kun tuntui että olisi ollut vaan koko ajan sylissä ja heti kun laskin hänet sänkyynsä tms. alkoi huuto. Nykyisin saan pojan aika hyvin jäämään itsekseen päikkäreille, kun nukutan hänet syliin peiton kanssa ja lasken sitten koko paketin sänkyyn. Meillä myös poika aina havahtui siihen lämpötilan muutokseen. Niin ja mä en saanut mitään ohjeita, että selälleen vai kyljelleen, mutta hoitajat tuntuivat käyttävän molempia asentoja. Itse olen nukuttanut selälleen.
 
Ootteko vielä kauppaan uskaltautuneet kera vaunujen? Mun pitäis ilmeisesti lähteä tonne päälle kilsan päähän kaupoille, kun toi ihana mies ei suostu viemään autolla... Sen mielestä se on ihan peace of kakku, että kävelen tonne puolen tunnin päähän vaunujen kans kauppaan pyörimään ja puol tuntia takasin... Eihän toi nyt mikään mahdoton ajatus ole, ja pakkohan sitäkin on jossain harjotella, mutta pelottaa jos vauva vetäsee jotkut himoraivarit ja en saa sitä millään rauhottuun... Muutenkin noi ihmiset kaupoissa ahdistaa, kun en oo oikein ihmisten ilmoilla ollu kuukauteen kahteen... Murehdin tota etukäteen jo niin paljon, että tuntuu oikeesti mahdottomalta pelkkä ajatuskin[&o] Kyllä mä tälle kummilikan lahjanosto reissulle sen kyydin pummaan siltä ja se on varma, mutta ottaa vaan päähän ton miehen asenne, siitä vaan laitat sen vaunuihin ja meet.. Eihän se sen monimutkasempaa ookkaan, mutta mä teen siitä vaan itte vaikeeta näillä kauhuskenaarioilla [:D] Ja minne te ruokakaupassa noi ostokset lappaatte? Onko  teillä vaunuissa joku kori tai kassi eessä vai häh?? Meillä on käytetyt emmaljungat, oisko edget, ja noihin saa sitä tavaraa kyllä sinne vaunujen alle, mutta ala sinne sitte jokaista maitopurkkia erikseen lappaan.. Selkä siinä sanoo ittensä irti ellei hermot kerkee ensin. Onhan tuolla kaupoissa nähny noita vaunuttelijoita, mutten oo koskaan pistän merkille minne ne ne ostoksensa latoo. On mulla tänään taas suuret ongelmat[:D]
Niin joo, ei tossa vaunuttelussa oo vielä mitään ongelmia ollut, mutta vauva onkin joka kerta tuupattu täyteen maitoa, että se on jokaisen lenkin vetänyt hirsiä tietämättä oikeestaan missä edes on.. Mutta ihmisten ilmoilla vetää kuitenki sellaset itkupotkuraivarit että oksat  pois[:)]
 
Ananats kyl ymmärrän et ärsyttää toi miehen asenne. Sun pitää joku kerta laittaa se niitte vaunujen kans kauppaa ni tajuaa [;)]
Eiku itel edelleeki tuottaa lähtö vaikeuksii just siks ku siihen menee aina sata vuotta, haluun varmistaa et pikkuin on syöny ittesä täytee ennen ku lähtää ettei herää matkal. Tosin vaikken muuten tuttii anna ni oon kyl sit ottanu hätävaraks aina mukaa, jos vaik herääki. Mut kyl meil ainaki nukutaa vaunuis niin hyvin et pari tuntii menee ettei mitää ja oikein harmittaa ku tullaa kotii ja on pakko toinen ottaa pois vaunuist et päästää sisälle (ei oo hissii enkä saa viel kantaa tot koppaa) ku on viel ihan unes, mut tietty herää heti ku päästää sisälle asti.
Ja niinku aikasemmin johkuu laitoin ni jos on "aikataululähtö", esim neuvolaa ni sit syötän tuttipullost ku käy nopeemmin, ni päästää joskus lähteeki [:D] Ja meillä mies ei ymmärrä tot et ei voi lähtee ihan tost noin vaa. Tosin varmast petraamist viel on, kyl vähä nopeemminki vois suoriutuu ku miten nyt mult onnistuu, mut ei se käy niin et "kappas nyt lähtää, vauva vaunuihi ja menoks".
Ihanaa ku huomen päästää muuttaa ni on sit sen jälkee hissikii, helpottaa seki osaltaa lähtöö. Ja parveke! Jos nukkuis vähä pidempii unii... Mä pääsen nyt vähän niinku jälkikätee hössöttää vauvatarvikkeit, ku ei voinu aikasemmin laittaa niit sillee järjestyksee ku ois halunnu, on miten sattuu mikä missäkii kuha käyttö onnistuu :) Piti muuttaa ennenku muksu tulee, mut eipä sit ehitty ni jäi vähä kesken, mut ei se mitää.

Ainii!! Mein vaavi väläytteli eilen ekoi kunnon hymyjää [:)][:)][:)] Ei jääny enää epäselväks.
 
Me ollaan käyty kaupoissa ja vaunu kävelyllä ja ennen lähtöä ollaan vaan syöty. Hej muuten mitä olette laittanu vauvoille näin helteellä? Me ollaan suurinpiirtein tämmöset: Sukat, Pitkähihane body, potkuhousut, ohuet tumput ja ohut pipo. Ja meidän vaunuissa on semmone tuuletus systeemi niin se on ollu auki. Ja makuupussin päällä on nukkunut. Ja on ollu lämpönen aina pois otettaessa muttei liian kuuma. Melkoinen hikiveikko meillä. Nyt ollaan jouduttu nukkumaan yöt pelkällä lyhythihaisella bodylla. Jos on yhtään enempi vaatetta niin vähän ajan päästä herää pää märkänä.. Et semmoista vauva arkea tämän vauvan kohdalla [:D]
 
meillä oli tänään pitkähihanen body, housut, sukat ja myssy. Vaunuissa peiton päällä, vaan se kopan oma "kansi" kiinni. Kaupassahan on sit taas viileetä. Kyllä sitä tosiaan ajoitti lähdön tarkkaan että vaavi on just syöny ja varalle vielä pullo mukaan (ei tosiaan tarvinnu, 3 tuntia unta putkeen...). On se niin hullua ku oikee varmistelee ettei vaa tuu mitään raivareita sit siel. N. tunti meni reissussa.
Itteäki muuten kiinnostais mihin ne ostokset voi sit lappaa? itte olin tänään isännän kanssa, se kärräs vaavia, mie keräsin ostokset (vihdoinkin ku pystyy jotain jo kantamaankin)
 
Heippa!

Tänään olin aamulla tosi itkuinen, ei huvittanut yhtään nousta ylös sängystä ja mies oli huolissaan... oli jotenkin tosi paha mieli, vaikkei meillä ole ollut mitään riitaa tms. ja viime yökin sujui vauvan kanssa hienosti. Hirvee alakulokohtaus vaan pääsi iskemään... Mies sai mut houkuteltua kuitenkin Jumboon ja kävinkin sit ostamassa itselleni armeijanvihreet shortsit Henkasta ja Maukasta, Mekasta kahdet kengät ja sit vielä ostin muutaman paidan, tuli parempi mieli! Päänsärky kuitenkin verottaa vielä vähän voimia, itkin niin hulluna että pää meinas haljeta [:@] Saamarin hormonit!!!!

Odottelen just Tulitikkua kylään! Varmasti uskallan jo täällä mainita (ja kyllähän hänet voi täällä Vaun sivuilla bongata muutenkin), että heille tulee marrasvauva [:)] Oon niin mielettömän iloinen ihanan ystäväni puolesta, että heillekin vihdoin se vauva tulee!

Kaupassa ollaan miehen kanssa käyty niin että me otetaan kahdet kärryt, toisessa on poika turvaistuimessa ja toiseen sit kerätäänkauppakamat. Ja yksin kun oon ollut niin laitan korin tuohon vaunujen päälle ja kerään kamat koriin. Mitään hirveen isoja ostoksia en tee yksinäni, vaan semmoset pakolliset ainoastaan. Ja kyllä mä ainakin syötän vauvan ennen kauppareissua ja otan varuiks pullon mukaan just sitä raivaria varten, se saattaa kuitenkin kaupassa yllättää...
 
Tyttö Koo: Tulitikku on ikäänkuin itse kertonut, näkyyhän hänen uusi päivittinyt tickeri kesäkuun vaavien kirjoituksissa ensimmäisenä. Hienoa, että viimein onnistui!

Meillä vaunulenkillä ollaan sukissa, housuissa, lyhythihaisessa bodyssa, hupparissa, tumpuissa ja myssyssä. Myssyä ja tumppuja otin pois puolivälissä neuvolaa. Päästä se lämpö eniten haihtuu... Ja kopassa pelkästään sideharson päällä ja pelkkä vaunusuojus päällä.

Nii ja AnAnAtS: Mitä kauemmin jahkailet, sitä vaikeammaks lähtö menee. Voihan sitä treenailla lyhyimmillä matkoilla ensin jos epäröit. Ite oon ymmärtäny ettei vaunut kestä montaakaan kiloo painoo, googlella sekin varmasti selviää merkkikohtasesti.
 
Takaisin
Top