Vauvan tuoksua <3

Kyllä täällä kylvetettiin sairaalassa jo kun näyttivät miten homma menee ja kotona ollaan pari kertaa kylvetetty. Tänään pistivät neuvolassa sitä jotain myrkkyä napaan niin pitäis nopeempaa irrota sen[:)] laapistahan se olikin muistaakseni..[:)]
 
Moikka!

Kiva että täälläkin on nyt uus ketju laitettu pystyyn! Meillä lähti isi tänään sit töihin ja kyllä iso itku pääsi mulla... [:(] Viime yönä Onni itkeskeli tosi lohduttomasti ja oltiin olohuoneessa klo kolmesta aamuun, välillä nukuttiin, itkettiin lisää ja ukko söi kahden tunnin välein. Koko päivän mulla ollut pää kipeenä ja vasta äsken pääsin nukkumaan hetkeks kun poika nukahti mun viereen. Oon vaan itkenyt aamusta asti, väsymystä kai lähinnä ja sitäkin, että mies lähti kahden maissa työmaalle... vaikka tiedän että me pärjätään täällä hienosti niin silti vuodatin krokotiilin kyyneleitä.

Poika tosiaan on nyt syönyt kahden tunnin välein pullosta ja lisäks ottaa tissistä sen minkä saa. Ja tuo rytmi on nyt ollut pari päivää. Nyt tulee pidempi väli kun nukkuu edelleen ja hyvä niin. Kyllä tää vielä päivisin menee mutta sais yöllä nukkua pidempiä pätkiä. Uni on tosi levotonta ja mulla vielä vaatii totuttelua tämä yökukkuminen. Alku meni niin hiton hienosti, että ihmettelin itsekin... ja tosiaan kun se pullo tai tissi pitää olla hollilla just sillä siunaamalla sekunnilla kun se nälkä yllättää. Jos ei ole niin sit poika kiihdyttää itsensä ihan kamalaan raivoon...ja itku jää päälle. No, kunhan yritän muistaa pitää itseni rauhallisena niin eiköhän tää tästä. Te, joilla vauva syö pullosta niin kuinka paljon annatte kerralla ja mikä on syöttöväli?

Tutista, meillä ei poika oikeestaan huoli tuttia kuin ihan äärimmäisessä hädässä ja hänestä tänään Jumbon Prisman kassajonossa ei ollut hätä, vaikka huusi kurkku suorana... itse olin kyllä eri mieltä [:D] Syliin sitten nostuin ukon ja siihen rauhoittui. Mutta pääasiassa elellään nyt ilman tuttia, syli lohduttaa enemmän.
D-vitamiinina meillä on käytössä MiniSun, joka on vesipohjainen D3-vitamiini. Ainakin muilla pojilla on tullut rasvapohjaisista enemmän mahavaivoja niin aloitettiin nyt tolla. Lisäks annan Cuplatonta mutta nyt vielä vaan pari tippaa kun tuntui että ne aiheuttaa huutoa kovastikin.
Ja hikasta kärsitään monen monta kertaa päivässä, poika inhoaa hikkaa yli kaiken. Jo mahassa hikkasi ihan kauheesti ja sama homma jatkuu edelleen.
Kotitöitä oon tehnyt ja nyt kun mies lähti töihin niin pakko se vaan on pyörittää tätä huushollia, pestä pyykit, viedä koira, hoitaa judotreenit, mies tekee yleensä meillä ruuat mutta äsken paistoin meille kanapihvit. Vanhimmat pojat siivoavat oman huoneensa ja vievät roskia, tyhjentävät astianpesukonetta ym. Vähän on pakko joustaa etten ehdi kaikkea, varsinkin nyt tää alkutaival vauvan kanssa vaatii vielä hiomista. Mutta en ota siitä mitään suurta stressiä, ei täällä ihan kaatopaikalta ainakaan vielä näytä!
Onni nukahtaa parhaiten mun viereen ja syliin. Omassa sängyssä on nukkunut myös hyvin, mutta en vaan raaski pikkuista sinne useinkaan laittaa vaan rakastan nuuskutella vauvantuoksua <3 Mies oli vielä raskausaikana sitä mieltä että ehdottomasti heti omaan sänkyyn, mutta niin se mieli muuttuu... [;)]

Mun oma mieli on taas kerran todella herkkänä, niinkun jo tuonne kesäkuisten ketjuun kirjoittelin niin ihan kaikki kaunis (ja myös vähemmän kaunis) itkettää. Raskausaika jo antoi jotain osviittaa mitä tuleman pitää ja onhan tää tietty tuttua mulle edellisiltäkin kerroilta mutta aina ne vaan yllättää "rajuudellaan" noi itkukohtaukset. Oon muutenkin semmonen ihminen, että hirmu helposti itken ja näytän tunteeni. Mutta harvemmin sitä ihan tähän tyyliin tulee itkettyä onnesta [:)]

Summasummarum: Alku mennyt ihan kivasti vauvan kanssa, mitä nyt noi mahaitkut välillä riipaisee sydäntä...mutta kun esikoinen oli koliikkivauva niin tää ei ole mitään verrattuna siihen ja sen oon yrittänyt muistaa. Aika tosi onnellinen olotila on tällä neljän pojan äidillä täällä!!!
 
Noista miehistä sen verran, että ei meidänkään ukkeli kyllä herää vauvan itkuun ja jos heääkin silittää se päätä hetken ja nukahtaa uudestaan. Tai jos kysyn voiko hän vaihtaa vaipan kun minä pumputtelen niin vastaa joo ja nukahtaa taas. Viime yönäkin herätin hänet ja sanoin voiko käydä lämmittämässä maidon ja hetken kuluttua tulee takasin nukkumaan ilman maitoa??? Hän on ihan sekasin yöisin. En kyllä uskalla enään antaa vaavia hänen hoidettavaksi yöllä kun nukahtaa seisaalteenkin melkein. Neuvolassa sanottiinkin, että äidille tulee raskauden aikana sellanne lisä havainto, että herää vauvan itkuun ja on virkeä heti samalla sekunnilla. Ihme mies :)
 
aurinkoistA maanantaita.

niin se vaan juhannus on takana päin,meill se meni kuin normi viikonloppu. tutustuttii neitiin ja oltiin vaan perheen kesken. neitonen nukkuu 3-5h pätkiä niin päiväl kuin yöl,joskus yöl saattaa mennä se 6h jolloin on pakko herättää..mut yleesä itse herää. pullo ruokinnalla tosiaan meillä mennää.ja meil syyään 3-4h välein,joskus jopa 1-2h. yleesä oon antanu 75-85 ml. riippuu hieman välistä..ja joskus saanu siltikin antaa lisää,mut ei toki aina. ehkä tosiaan tunnin parin päästä tahtoo syyä..

d-vitAmiineist kans jekovit käytössä.. välil itkee aina mahaa,mut tiiä johtuuko tipoist vai korvikkeest- vois tietty kokeil erimerkkistäkin korviketta.lusikalla kans saman tyylisesti annetaa kuten tuossa jokunen muukin.

kotihommist oli kans puhe,koetan siivoilla sen minkä kerkeen ja kehtaa.yleesä mies on meil joka siivoo. tänää hieman auttelin kun neuvolatäti kävi,niin piti hiema siivoilla asuntoo,toki mies teki sen suurimmaks osaks-meil tosiaa tuli 2,5kg täytee. ihan hyvää vauhtii vissii neiti kasvaa.tasaisesti. neitiin vaan tainu iskee nuha.[:(][:@] mut nukkuu ja syö silti hyvin.mut pitää ny hieman seurailla ja koht varmaa olisin puhelimes soittamas jo keskolaan..et mitä teen vai teenkö mitää.

meil kans mies lähtee torstaina. voih. jo itell kans itku herkäs pelkäst ajatuksest. eli tyttökoo ei ole kans ainut joka "kärsii" herkkyydestä..

meil kans ei oikein tuttia huoli, hikkakin vaivaa muutaman kerran päivässä..ja tosiaan kun neiti nukkuu niin aika menee esikoisen kans.kyl sitä miettii et miten sitä päivät yksin pärjää kahden kans,varsinkin kun toinen on vasta vuoden.mutta päivä kerrallaaan. ootteko muut jos on ollu masu kipeenä vauvalla niin miten hoitaneet sitä,hieromalla?
 
Anihani Meillä ei oikein tunnu hieronta auttavan, ainakaan tyttö ei siitä tykkää, tai sitten ei tehdä sitä oikein. Mahaa kun kipristää niin tuntuu olevan ainoa hyvä paikka olalla. Kun siitä laskee alas, alkaa sama itku uudestaan. Ollaan yritetty jumpata jalkoja, että pääsisi ilma ulos, mutta ei sekään yleensä auta. Vinkkejä kaipailisin minäkin mahakivun hoitoon!
 
meidän vaippapöksy syö pullosta aina jonkun 120-130ml kerralla[:D] sitten jos on antanu tissiä niin sen päälle juo kanssa jonkun 40-60ml. on tuo lihonukkin 50g päivässä, tänään oli eka neuvola ja nyt paino jo 3900g[:)]

Meille noista cuplaton tipoista sanottiin että niitä vasta sitten kun on tooodella pahat masukivut että itkee tunteja sen takia.. Nyt ostettiin D-tipat nimistä d-vitamiinia jossa on samassa maitohappobakteeri juttuja että on vähän niinkun sellanen yhdistelmä, tuota neuvolassa suosittelivat[:)]
 
Meille taidettiin siitä kylvettämisestä sairaalassa sanoa, että vasta sen jälkeen kun napatynkä on irronnut... Että suihkuttelua vaan mielummin ennen sitä. Napa tosin irtoskin jo 5 vrk iässä, joten 1vko:n iässä päästiin kylpyyn. En ollu edes ennen tätä omaa pitänyt vauvaa sylissä, saati nähnyt että joku tollasta kylvettäs, mutta niin vaan ton jotenki kylvetin[:D] Pitää varmaan etsiä googlesta ohjeet, miten se ois oikeen pitäny kylvettää[:D] Sen huomasin tokalla kerralla etten öljyä laita veteen, tai sitten pyyhe ihan ammeen viereen ettei tarvi pitemmälle kanniskella... Pari tippaa tekee vauvan jo ihmeen liukkaaks. Oli vähän jännäkakka housussa meinaan[8|] mutta hengissä selvittiin[:)]
Kiva ettei muutkaan kerkee niin kauheesti noita kotitöitä tekemään... Oon potenu ihan huonoa omatuntoa niistä. Tänään pääsin yksin kauppaan, ai mitä herkkua[:)] Tosin ahdisti ton lähikaupankin ihmismäärä, kun en ollu 3 viikkoon oikeen ihmisten ilmoilla ollutkaan... astianpesukone on ilmestynyt kummasti ostoslistan kärkipäähän[:D] Huh, ei tässä tiskissä pysty elään... Vaikka meitä onkin vaan 2 ketkä noita astioita käyttää.

RISTIÄISET!! Kattelin kalenteria, ja 2 viikonloppua pelkästään käy niiden järjestämiseen, muut on kaikki buukattu... Toinen vaihtoehto oli jo alle 3 vkon kuluttua! Ei meillä ole ees kummeja, paikkaa, ei pappia, ei mitään, ja kaikkein vähiten se nimi!! Eikös tähän sais jonkun tyyliin morsiusneidon, kuka järkkäis meille ne ristiäiset?? Mä  en nyt millään jaksais niillä päätäni vaivata, mutta kai se on pakko... Kai sentään noi uudet mummin ja mamman leipomaan saa, enhän mä millään kerkee mitään ylimäärästä muutenkaan.. Ja toi leipominen ei oo mun juttu ei sitte yhtään, vaikka suurtalouskokinkin paperit löytyy jostain laatikosta  pölyyntymästä[:)]
 
Mistä saitte noita D-vitamiinitippoja? tai ohjeen ostaa/käyttää? Meille ei puhuttu mistään vitamiineista mitään ku lähdettiin sairaalasta 
 
Neuvolassa niistä ohjeistettiin, 2 viikon iästä lähtien niitä annetaan.Eli varmaan sitten ekalla neuvolakäynnillä teitäkin ohjeistetaan[:)]
 
meillä maha kipuihin auttaa kuvassa oleva asento ja tykkää muutenkin siinä olla. Eli kun kuva on noin hyvä niin selostan sitä hieman sanoin: tuo oikea käsi jalkojen välistä ja kämmen osa masun kohdalla. ja vasen käsi sitten käsien jälkeen. Pää voi siinä roikkua. Siinä vähän keinuttelee ja oikeallakädellä voi hellästi masua painella. Toivottavasti teilläkin auttaa.

 
hihihihihihih.. vähänkö mä ihmettelin tota kuvaa ensin et mitä helvettiä [:D][:D] Mutta juu, toi auttaa meilläkin ja tehostan vaikutusta hieromalla edestakasin liikkein selkää. Vatsaa en todellakaan hiero, sillon kun niitä vatsavaivoja on, muuten kyllä, esim. vaipanvaihdon/kylvyn yhteydessä.

Tyttö Koo ehdota sille miehelles kumin käyttöä, niin pääset piinastas? Kuinka paljon sä vielä vuodat?? Mulla vuoto on enään tooodella vähäistä eli tyyliin vessassa käydessä voi paperiin sillon tällön jotain ruskeeta limaa tulla [8|]

Ja hyvä että Viirukhan saat sen tukihenkilön, kun sulla vieläkin intoa imetykseen riittää. Nostan sulle kyllä hattua [:)]
 
Jann Kiitos hienosta kuvasta[:D] Meni heti kokeiluun tuo asento ja tepsii! Samantien loppui itku ja tuli uni. Nyt nukkuu tyttö samassa asennossa miehen reiden päällä, kun tuo rötköttää sohvalla, eikä maha tunnu vaivaavan. Jotenkin näin ensimmäisensä kanssa sitä on ihan pihalla kaikista mahdollisista asennoista, joita kokeilla... katusutariina mutta miten tuossa asennossa jää vielä käsi vapaaksi että voi selkää hieroa? Täytyy kokeilla sitä vielä uudestaan...
 
katusutariina, näyttää siltä että vuoto alkaa vihdoin loppumaan. Side ollut tänään ihan kuiva, ei oo enää tullut mitään. Ei oo tullut edes mitään limansekaista vuotoa, joten.... tadaa!!!! Kunhan mies kotiutuu puolen yön jälkeen niin... [;)] Puhuin jo tosta kumin käytöstä ja vihreetä valoa tuo yllättäen näytti, taitaa olla tukalat paikat myös ukkokullalla [:)] Maaliskuusta asti kun ollaan oltu ilman seksiä niin kyllä jo vanne kiristää päätä, ainakin meikäläisellä. Mut jospa sitä kumiukkoa ei nyt tarvittaiskaan...

Tää loppuilta on nyt mennyt ihan ilman huutoja, ihanaa! Poika ollut tosi rauhallinen, ottanut tirsoja ja kohta kai taas heräilee syömään. Taidan mennä laittamaan vielä pyykit tuolta kuivurista kaappiin ja sit tv:n ääreen. Äläkä AnAnAtS ota mitään ressiä niistä kotitöistä, kyllä niitä ehtii tekemään! Hyvää ja rauhallista yötä kaikille!
 
Joo, siis tottakai vauva kylvetettiin sairaalassa. Varsinaisesti Hyvinkäällä kylvetystä ei kielletty, mutta Jorvin sairaalasta oli annettu ohjeet, että vauvan saisi kylpeä vasta kun napatynkä on irronnut. Ilmeisesti se on kuitenkin vain suositus... En tiedä sitten. Ohjeita on niin monenlaisia. Varmaan kuitenkin tässä pätee taas kerran se maalaisjärki. Eli infektioriskin takia varmaan olisi hyvä olla kylvettämättä, mutta jos kylvettää niin tynkä pitää kuivata huolellisesti.

Huokaus. Eilisilta oli taas ihan kaaottinen. Neiti puklas kaiken ulos mitä söi... Nälkä oli kova, mutta ei tahtonut mikään pysyä sisällä. Niin sitä mentiin koko yö niin että herättiin 1,5 tunnin välein syömään pieniä määriä. Korviketta en edes uskaltanut antaa... Loppuyöstä kyllä huomasin, että ei mun omat maidot kyllä riitä mitenkään. Mies oli jo melkein lähdössä sairaalaan kun toisella oli kiljuva nälkä, mutta ei pysynyt sisällä mikään. Nyt neiti nukkuu ihan tyytyväisenä ja yökin meni noiden tiheiden syöttöjen ohella ihan hyvin. Ruoka pysyi sisällä. Täytyy varmaan kokeilla toista korvike merkkiä, jos se auttaisi edes vähän... Ja huomaan kyllä heti omasta olostani että valvottu on. Päätä särkee eikä nyt tahdo millään saada edes tuota tiskikonetta tyhjennettyä. Miestä kävi kyllä sääliksi kun hän oli ihan rätti poikki väsynyt ja raahautui töihin...

Käytiin neidin kanssa eilen ensimmäistä kertaa kahdestaan kaupassa. Tyttö nukkui koko reissun tyytyväisenä. Totesinpa vain, että taisin pukea neidille vähän turhankin paljon päälle [:D] Ehkä siihenkin ajan kanssa oppii... Tänään sitten ensimmäinen neuvola.

Täällä on vähän ongelmia ristiäisten ja isyyden tunnustamisen kanssa. Kaikki on lomalla. Lastenvalvoja tulee töihin vasta elokuun alussa. [:(] No, sosiaalitoimistosta nyt yrittävät jotenkin järjestää asian. Pappia ei tahdo saada kun nekin on lomalla ja ne ketkä eivät ole ovat häihin buukattu jo ajat sitten.
 
Uusi ketju, hienoa [:D]! Tuntuu kyllä että tunnit on vuorokaudesta vähentynyt, niin nopeasti päivät menevät. Mutta koitetaan nyt kirjoitella vähän.
Meillä on lähtenyt menemään todella kivasti [:)], tää äitiys on oikeasti ihanaa!

Kylvettämisestä: Meille sanottiin myös että ei kylpyyn ennenkuin napatynkä on irronnut. Suihkuteltu on, ja myös sairaalassa suihkuteltiin. Napatynkä irtosi eilen 1vko4vrkn ikäisenä. Eli ehkäpä huomenissa kylpemään [:)].

Imetyksestä: Poitsu on täysimetyksellä kuten Katjustakaisellakin. Lisiä ei tarvita. Paino lähti nousuun 3vrk:n ikäisenä ja viikon ikäisenä syntymäpainoon oli tullut +100g lisäystä.

D-vitamiini: Meille annettiin nauvolasta ohjeet ostaa Gefilus D-vitamiinitippoja. Aloitetaan niiden antaminen perjantaina.

Kotityöt: Saan melko hyvin työt tehtyä, parhaiten tietty silloin kun mies on kotona. Jos en ehdi niin sitten en ehdi. Ärsyttävintä minusta on se että kun aloitan homman jää se kesken kun poika herää. Mua vähän ressaa nuo keskeneräiset hommat.... Mies kyllä on tehnyt ihan hirvittävän paljon kotitöitä ja pitänyt poikaa, on ollut mulle todella suureksi avuksi.

Vuodot: Mulla vuotaa enää todella vähän. ja himottaisi kyllä ukon kanssa sekstaillakkin, en vaan tiedä uskallanko. Ehkä pitää vaan rohkeasti koittaa. Yhtään tikkiä synnytyksessä ei laitettu koska mitään repeämiä ei tullut.

Rytmistä: Onko teidän vauvoilla jo selkeä rytmi? Minkä ikäisenä rytmi kehittyi? Meillä ei selkeää rytmiä ole, jotain samankaltaisuutta päivien välillä on mutta joka päivä on kuitenkin erilainen ja yö myös.

Tiheän imun kausi: Minkä ikäisenä teillä on kausi tullut ensimmäisen kerran?

Mutta mites tytöt ne kilot?
Mulla kiloja loppujen lopuksi tuli noin +15kg. Tällä hetkellä kiloja on ylimääräisiä raskauden alkuun nähden 4kg (viime kesään verrattuna kiloja on +6kg). Vatsakin on jo lähes yhtä litteä kuin aikaisemminkin. Olen todella yllättynyt miten nopeasti ne kilot lähtee!

Entäs nälkä?
Mulla nimittäin ei ole ollenkaan nälkä. Mun täytyy muistuttaa itseäni että syön tarpeeksi ja muutaman tunnin välein. Niin ja vettä koitan muistaa juoda... Mites muilla?

Kärryttely on aivan mahtavaa puuhaa! Me lähdetään kohta taas koirien ja pojan kanssa kärryttelemään kun kelikin on noin mahtava!
 
Gibsoni: meillä kans oli melkonen ongelma toi isyydentunnustus kun kans lastenvalvoja oli jäämässä lomalle ja vapaita aikoja olisi ollut vasta elokuun toinen päivä ja lapsi pitää kastaa viimeistään elokuun 4. pvä. Otettiin sitten maistraattiin yhteyttä että miten tää homma toimii ja sieltä sanoivat että lomat ei saa vaikuttaa isyydentunnustamiseen vaan siihen on järjestettävä mahdollisuus... ja ihmettelivät siellä kyllä että ei ole kesäloman sijaisia järjestetty... kehottivat myös ottamaan sosiaalijohtajaan yhteyttä jos asia ei järjesty.. soitin sitten seuraavana päivänä uudestaan niin yllättäen löyty heti vapaita aikoja useampikin...en sitten tiedä että olivatko maistraatista soittaneet sossuun vai miten noita vapaita aikoja sitten yhtäkkiä löytyikin.. Kastepappi oli kyllä sitten helpompi kun meille kävi että kastetaan vasta klo 17. Muuten ei olisi onnistunut saada pappia valitulle kastepäivälle..
Kiloja täällä tupsahti 19 [8|] mutta alle kahdessa viikossa oli lähtenyt jo 17 [:)] toivottavasti vauhti on pysynyt samanlaisena kun on tuota ylimääräistä vähän muutenkin niin voisi ne lähteä tässä samaan syssyyn [:D] pitäisi varmaan hommata puntari kotiin niin saisi vähän seurattua tuota painoa...yllätys on kyllä ollut miten noin helposti lähtee kun tuntuu että oon ihan pohjaton kuilu syömisen suhteen tällä hetkellä [:D]
Vaunuttelusta nautitaan täälläkin.. koira meillä vähän pelkää vaunuja mutta onneksi mies on mukana vaunuttelemassa niin saa pidettyä koiraa ja pääsee pikkuhiljaa totutteleen vaunuihin... ilmat on niin mahtavat että tekisi mieli tehdä pitkiä kävelyjä mutta ei vielä tuon haavan kanssa kykene... kunpa se nyt menisi nopeaa kiinni niin pääsisi kunnolla nautiskelemaan vauvasta ja kesästä [:)]
 
aurinkoa aurinkoa

joo,viime yö meni ihan hyvin,kolmen tunnin välein herättiin ja meiän neiti on nyt jo pienes nuhas.tai no pieni ja pieni.mut pitää toivoo et äkkii menis ohi,ja niit tippoi laitella nenää. syö onneks kumminkin normaalisti.ja noin. mut seurata seurata..

mulla kans ei enää oo ollu vuotoo.ja mies kun kuuli sen ni se oli heti jo et joko joko.toinen ihan malttamattomana.. [:D] ei sill kyll toi on itteesäki himottanu ihan kiitettävästi.ja jälkitarkastuskin on vasta 2viikon päästä,tai no vasta ja vasta.. itse meinasin kokeilla kierukkaa.. onko muut jo kovin miettineet ehkäisyä?jollakin oli minipillerit vissiin käytössä .. ja joku mietti piuhojen poikki laittoa..? olikohan se tyttö koon puolelt?miten muuten jos oli,miettineet sitä uutta lasta,eikös siell miehesi viel miettiny jos viel yks?

kiloja on jokunen lähteny pois.. en oo nyt uskaltaunut puntarille [:D]
nälkää en ole potenu synnytykse jälkee.. jotenki ei vaan tee mieli ruokaa ja se varmaa oli osasyynä miks maidon tulo loppui... mut nytkää en oo neljää päivää syöny lämmintä ruokaa,ei tee vaa mieli. [:o] ja osasyy voi varmaa toi lämmin kelikin olla..

meil ei viel olla käyty ulkona,jos tuost kun pikkasen viel paino neidill nousisi. nyt eilen oli painoo jo 2,560g. [:)] tänää piti aloittaa raudan antaminen neidille.eli vaunuttelu on viel tuntemAton käsite [:D] mies lupaili toss lähtee esioisen kans ulkona käymää.saan taas hieman levähtää ennen neidin heräämisiä...

meill äiti järjestää ristiäiset,koton pidetään.tai ainakin tarkoitus olisi. ja just äitikin ilmoitti et kyseist pappii ei ole mahdollist saada,kun lomalla on. ja hän olisi ollut niin ihana ja mukava,joka myös kastoi tämän esikoisen.. mut pitää kattoo tyytyiskö sitte omaan rippipappiin,joka ajelee moottoripyörällä.[:D] mutta hänkin on kyl mukava.. sitte pitäs miettii kummeja,ja ketä kutsua.mies ei halua ett tulisi paljon porukkaa,pienet vaan. ja ite kans alkanu kallistumaan ..muttA pitää sitäkin vielä pohtia. nimikin on ollut jo valmiina,mut nyt tullu joitain kivoja nimiä viel.mut kuttuma nimi on jo.mut pidän sen viel omana tietona,kun en ole varma käykö tääl omia tuttuja jotka tunnistaisi..

isyyden tunnustaminen meil olis huomenna.

mutta taidan tästä alkaa ruokkimaan tota esikoist,Onpahan sitten valmiina ulkoilemaa tuonne ihanaa keliin. [:)] 
 
Gibsoni meille kans sanottiin että ei saa kylvettää ennen kuin on irronut eikä enää vuoda verta yhtään... Suihkuttelulla mentiin kunnes ei enää tullut vertakaan. Eipä se haitannut mitään, ja oli jotenkin mukavaa kun tuli taas uusi juttu tohon vauvan perushoitoon :) Muutaman kerran nyt kylvetty, sain lahjaksi sellasen kylvetystuen kun pyysin, on kyllä tosi kätevä, jää kädet kokonaan vapaaksi.
Ja myös sama ongelma, eli isyydentunnustaminen. Saatiin aika 7.7. (poika syntyi 26.5.), ja tosiaan niissä lapuissa luki että parin viikon sisällä kirjautuu tieto maistraattiin ja SITTEN voi ristiä niin että poika saa isän sukunimen... eli tosi myöhään menee täälläkin. Nyt on sitten ainut vaihtoehto viiminen heinäkuuta ristiäisille, jos vaan saa papin silloin, kohta koitan soitella. Ja pitää varmistaa haittaako kun menee yli 2kk... :S

Meillä mennyt tosi hyvin kaikki, olen jopa nauttinut tästä rytmistä ihan valtavasti. Eli meillä herätään päivin öin 2-3h välein, joskus illalla ottaa vähän pidemmät unet. Tiedän että johtuu siitä ettei saa ulos nukkumaan kun ei vielä toistaiseksi ole parveketta, mut korjaantuu tuokin asia parin päivän sisään ku muutetaan :) Ja nukkuu väliin omassa pedissä, mutta lähes joka yö jossain kohtaa otan viekkuun nukkumaan.

Täysimetyksessä, ainakin tähän asti maitoa riittänyt ja paino noussut tosi hyvin. Toivon että jatkossakin onnistuu. Joku jossain kohtaa kyseli niistä rintakumeista, itsellä ei kokemusta, mutta kummipojan äiti käytti ainakin 9kk täysimetyksessä... että kyllä toimii ihan hyvin niitten kumienkin kanssa vaikkei niitä suositellakaan kait...

Eilisestä asti raukalla ollut pientä nuhan poikasta, ihan tukossa nenä. Mies haki töitten jälkeen apteekista nenätippoja niin auttaa kyllä vähäksi aikaa. Onneksi ei ole vielä kuumetta ollut. Viime yönä söikin tosi huonosti vaikka oli tosi paljon hereillä. Hankalaahan se on syödä tukkoisella nenällä. Nyt yrittänyt syöttää joka välissä kun herää vähäksikin aikaa niin edes jonkin verran maitoa. Ja kohta varmaan vettä vähän lisäksi kuumuuden takia.
Kamalaa katsella kun toisen on vaikea hengittää ja masuunkin sattuu. Onneksi cuplatonit auttaneet tosi hyvin, vaikka neuvolassa olivatkin epäsuorasti vähän sitä mieltä ettei niitä nyt oikein tarvitsisi antaa kun ei itke mahakipujaan. No ei ole kiva katsoa kun toinen vääntelehtii ja näkee että ei tunnu kivalta! Ehkä poika tajuaa ettei tässä itkut auta ;)
Ja mahan päällä makoilusta ollut myös apua, hieromisesta ei tykkää mutta jalkojen jumppauksesta kyllä :)

Kotityöt... pakolliset hoidan, johtuen siitä että huomenna muutetaan, joten ei ole ollut järkeä ihan tiptop tavaroita pitääkään, ihan sama onko järjestyksessä vai ei. Mutta kunhan pääsee uuteen niin sitten... Olen vähän siivous ja järjestelyhullu :P Nautin siivoamisesta ja kotitöistä. Sama kuin Katjuskainen... oma lepo sitten kärsii. Mutta järjen olen pitänyt, välillä "pakkolepoa" ettei sitten jossain kohtaa väsy ihan tyystin työn alle... Ja keskipisteenä kuitenkin pikku mies :) Teen vain silloin kun toinen nukkuu. Mies tyrkytti sitteria jo tyyliin alta pari viikkosena "että saat sitten tehty mitä tarvitsee", joo en todellakaan laita niin pientä lattian rajaan! Enkä muutenkaan, kantoliina ja kantoreppu on sitten olemassa... Katsoo miten sitten kun on isompi, käy välillä selkään niin helposti.

Meillä oli vähän ongelmaa kun siirryttiin kakkoskoon vaippoihin, aina fuskasi. Mutta onneksi mies näytti miten pitää laittaa :P Äiti oli vaan turhan löysälle ne laittanut... Vaikka tähän asti isä ollut kaikessa se ylivarovainen.
 
Täälläki vois välillä kirjoitella tänne. Meillä kans käytössä Jekovit-tipat ja täysimetyksellä nyt tällä hetkellä mutta saa aina välillä myös pullosta korviketta kun tuntuu jäävän nälkäiseksi. Ja isoveli on pukenut mustat sukat jalkaan. Vauvan talkki ja puhdistuspyyhkeet on jo saaneet kyytiä. Ja vauvan vaatteet on piiloteltu ja levitelty ympäri kämppää.... [:(]
 
Nyt täyty tulla vähä korjaa... mitäs mä tonne viimeks oikeen menin kirjottelee! Siis kummipoika oli 6kk täysimetykses, jonka jälkee kiinteitten ohel imetystä siihen 9kk... Ei nyt ihan yheksää kuukautta pelkäl maidol taida selvitä [:D][:D][:D]

Nii ja painosta, mul lähti kaikki tulleet 20kg melkein samantien, ihan paris viikos. Reisis nyt viel vähän voipi olla. Että siitähän sai valittava neuvolantäti :D:D Oon kyl vähän harmissani, oisin suonu et ois jotain jäänyki :( Oon aina ollu vähän liian laiha, ja nyt olin niin iloin ku sai viimein raskausaikaan jäämääki jotai, ja ois ollu hyvä "varasto" imetyksen kannalt, mut eipä ollu pitkää iloo niist kiloist. On kyl jääny syömiin nyt vähä liian vähälle vaik kuinka aattelee et pitää syödä tarpeeks et maito riittää, mut ei vaan oo aina aikaa syödä. :(

Just soittivat seurakunnalt niin nyt on pappi varattu ja ristiäispäivä lyöty lukkoo. Menee 1.8. asti, mut varmistin maistraatist ni ei haittaa vaik menee yli 2kk. :)

Ainii seksistä, kerranki meil on niin päin et mies haluaa seksiä harvase päivä!!! Aina ennen saanu olla ite "kerjäämäs" :P Näköjää sit ku vähää aikaa ei ollu mahollist harrastaa seksii ni se alko miestäki kiinnostaa :D ja täytyy myöntää et oon vähän jopa jatkanu käänteist psykologiaa [;)] Plus et sain miehen VIIMEIN suostuu seksii kortsun kans, nyt ku on painava syy siihen. Ei tarvinnu ku mainita infektioriski... :D Oon siis välil koittanu suostutella miehen kokeilee kortsuu ihan vaa huvin vuoks, verestää muistoi tai jot :D mut ei oo suostunu. Hih... Eli mä oon hyötyny enemmän ku tarpeeks, ois vissii jo aikasemmin pitäny "leikkii vaikeesta tavoteltavaa" saadaksee enemmän.
 
Takaisin
Top