Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimosa85 ja te muut ketkä mietitte mitä vauvan kanssa tekis tai motoriikka ei kehity, kannattaa hommata tommonen lelukaari, jumppakaari vai mikskä sitä kutsutaan. Meillä ainakin tyttö viihtyy siinä helvetin hienosti! On paljon värejä, leluja voi läimiä jaloilla ja käsillä, peili löytyy sekä musiikkia soittaa.
Tässä näkyy kuvia millanen se on http://www.tinylove.com/toy.aspx?toyId=220

mohomahan kanssa täysin samaa mieltä. tuo kaari löytyy meiltäkin ja se on mainio niin äitille kuin lapsellekkin [:)]

Meiltä myös löytyy leikkimatto, muumi-aiheinen, näkyy olevan samanlainen myynnissä huuto.netissä http://www.huuto.net/kohteet/puuhamatto-leikkimatto-muumi-ihanaakin-ihanampi-/144128757

Sitten siihen maton reunalle on kasaantunut erilaisia helistimiä ja pari soivaa lelua. Päivä päivältä neiti viihty siinä paremmin katselemassa leluja (paitsi niinä hetkinä kun tarttuu itseään tukasta)[:)] On kyllä ollut hyvä hankinta, sitterin lisäksi[:)]

Käytiin tänään pienen kanssa Jorvissa, neidin 2 kk synttäripäivänä. Painoa meidän pieni on kerännyt taas lisää ja painaa nyt 5340 grammaa (+2425 grammaa syntymästä, eli on pian tuplnnut painonsa!). Pituutta taisi olla 55,5 cm (+8,5 cm syntymästä). Refluksioireita yms. mahavaivoja ei nyt aleta hoitaa, kun kasvaa niin hyvin, niin ei pitäisi olla mitään vakavampaa. Masuvaivat menevät ihan tavallisten koliikkivaivojen piikkiin. Saatiin sitten soittoaika puolentoista kuukauden päähän, ja katsotaan silloin, vieläkö refluksioireet jatkuvat vai alkavatko jo helpottaa, ja sen perusteella päätetään jatkosta. Eli kotikonsteilla mennään. Katsotaan jos sinne vyöhyketerapiaan pääsisi, jos täältä läheltä löytyy joku muukin kuin se terapeutti, joka lomailee vielä elokuun puoliväliin...

oootteko mistä hommanneet ja onko minkä hintane.. vois harkita tytölle..

tääl tyttö oli punasolu-tiputuksessa.ja paino on nyt 3,5kg :) välil on iltasin kauheeta huutoo,tosin nyt menny hyvin ilman huutoja,paitsi eilen. kaikkee kokeilin ja lopult pakkasin tytön autoon ja nukahti.sit varovaine nosto ja kuutee nukuttii [:)]

mut pitää mennä taas,esikko löys vessapaperirullan...[:@]

tuota lelukaarta oon minäkin harkinnu että pitäisi ostaa..Viihtyis varmasti meidänkin ipana tuommosessa[:D]Ei tarvii kuunnella aina kun äippä höpisee typeriä,kun jutunaiheet rupee loppumaan päivän mittaan[;)]
poju nukkuu pihalla toista tuntia jo,ja on mammakin saanu vähän omaa aikaa[:)] kerenny lukee lehdet ja juua kahvin rauhassa[;)][:D] laitoin ihan vaan vaippasilteen vaunuihin,kun tosiaan 30 astetta ulkona,niin tuskin tuolle kylmä tulee..muutenkin on sellanen kuumakalle[&:]
jaahas,ähinä kuuluu..heti kun mainitsen omasta ajasta[;)][;)]

hmm..oon kans pohtinu että kuinka paljon noita virikkeitä pitää loihtia. luojan kiitos tänään saadaan vihdoin sitteri, pitää siihen varmaan viel hankkii jotain lelui roikkumaan. meijän sälli on välillä niin tarmokas ja tutkii kaikkee mahollista näkemäänsä hullulla intensiteetillä joten vähän pitäs varmaan alkaa miettiin...vähä jo sitä pohdin et miten telkkarin kans? meil ku päivät menee aika pitkälti niin et herra pötköttelee sohvalla ja heiluttelen sille mitä lie leluja ja katon sivusilmällä telkkaria... [:-] saa varmaan hetikohtapian huonoja vaikutteita töllöstä [:D]

Tällä oli tosiaan vapaa-lauantai ja suosittelen muillekin, jos vaan pystyy niin kantsii ottaa ja mennä. tekee niin hyvää, ihana kun lasta tulee heti ikävä ja sit on aika lohdullista huomata että osaa vielä puhua muustakin ku vauvasta ja olla niinku ennekin kavereitten kanssa [:)]
Rankkaa kyllä siinä että pitää heti krapulassa ottaa taas hommat hoitoon, toisaalta tällä kertaa tein sen oma-aloitteisesti, oli niin ikävä pikkumiestä [:)]

Niin vaan vielä käy kateeks ku lueskelen kuinka muitten vauvat nukkuu... [:(] meillä nukkuu nykysin max 4 tuntia illan ekan pätkän, sitten 1-2 tunnin pätkiä ja päivillä satunnaisia pieniä torkkuja. yks yö tossa heräili melkein vartin välein koko ajan. jessus että olin poikki sen jälkeen... eikai auta ku pitää sormet ristissä että paranee unet. se kyllä vähän alkaa helpottaa kun aamulla pojan herätessä kunnolla sen naama on pelkkää hymyä ja naurunyritystä.. se vähä lohduttaa väsyäki mammaa [;)]
[/align][/align]

Kateeks käy myös vähän täälläkin kun lueskelee teijän muitten vauvojen yöunista. Meillä maksimi on oli viimeyönä 4 tuntia. Yleensä heräilee 1-3 tunnin välein. Täytyy vaan toivoa, että jossain vaiheessa tunnit pitenee täälläkin. :)

Onko teillä heränny äidin rakkaus vauvaa kohtaan heti syntymän jälkeen? Itellä tuntuu et se herää vasta pikku hiljaa eloon. Pieni oli ja on kyllä kovasti toivottu ja ihanahan hän on. Toiset ovat kertoneet kuinka ovat heti syntymän jälkeen täysin rakastuneet pieneen, mutta minusta tuntuu etten ite ole saanut tuota samaa tunnetta. [:(] Olen kyllä lukenut että toisilla äidin rakkaus herää heti ja toisilla se voimistuu pikku hiljaa. Välillä tuntuu että olenko jotenkin huonompi äiti kun en tunne lastani kohtaan suurta rakkautta... Välitän kyllä pienestä tosi paljon enkä vois hänestä luopua. Ehkä kuulun siihen ryhmään jonka äidin rakkaus herää tässä pikku hiljaa.. Odotan kovasti kun pikkuinen rupeaa enemmän seurustelemaan ja ottamaan kontaktia ympärillä oleviin ihmisiin ja esineisiin, ehkä se äidin rakkaus viimeistään siinä vaiheessa nostaa kunnolla päätään.

Hei vaan ja huh hellettä. Ollaan mökillä ja tuskaisen kuuma on. Onneksi isommat muksut sentään pääsee jäähdyttämään itseään järveen! Sain vauvan äsken nukkumaan pelkässä vaipassa, mutta taitaa tuntua olo turvattomalta, kun taas kuuluu öninä. Ei ole vapaa-ajan ongelmia ei... Ei sillä että omaa aikaa juuri kaipaisin, toistaiseksi riittää ku pesulla pääsee käymään [:D]. Äidinrakkaus taitaa tosiaan syntyä hyvin yksilöllisesti. En kyllä ite osaa sitä sen kummemmin ajatella, mutta heti syntymästä ovat kaikki olleet äärettömän tärkeitä. Just ajattelin, että olen tästä vauvasta niin onnellinen, että häntä katsoessani voisin huutaa ja hyppiä ilosta! Esikoisen kohdalla huomasin sen kyllä tosi selvästi, kun kotiin tultuamme meidän koira ryntäsi liian voimakkaasti vauvaa katsomaan. Vaikka koira oli rakas, niin huomasin ajattelevani, että jos se satuttaa vauvaa tai edes uhkaa sitä, väännän siltä niskat nurin (tai no vien sen lopetettavaksi...).

Sammasta ´neuvolantäti totesi täälläkin olevan, sitrunanmehua käski laittaa. Olen kyllä hyvin huonosti muistanut sitä tehdä, kun isommillakin oli kielet pikkuisina valkoisia vaikka niitä niille teki. Oon laittanut sitä pullossa olevaa sitruunamehua muutaman kerran niin, että laitan pari tippaa omalle sormelle ja hieron sillä kieltä. Täytyy kotona ottaa taas paremmin asiaksi tuokin ja kokeilla auttaako.

Virikkeistä. Ihmiselukan poikanen ei varmasti tarvii sen kummempia virikkeitä kehittyäkseen, mutta onhan ne lelukaaret käteviä [:D]. Täytyy kaivaa se jostain varaston perukoilta, vaikka ihan vielä en vauvaa sinne lattialle ehkä raaski laittaa. Nyt poitsu ja mummo keinuvat tuolla ulkona ja katselevat puita yms. ja hyvin viihtyvät molemmat [:D]. Paitsi että nyt tulevat takaisin, kun kakka tuli. Kakan väristä oon muuten huomannu sen, että alkujaan keltaisena ulos tullut kakka muuttuu hapen vaikutuksesta vihreäksi. Jos on ollut kertakäyttövaipassa jonkun aikaa huomaamatta tai kestovaippa odottanut pesua. Esikoiselta tuli mun antibioottikuurin aikaan ihan kamalaa paksua tummanvihreää mönjää...Yök. No nyt on mentävä pesemään nuo sinapit! Meillä muuten vatsavaivoja helpottaa se, että nostan vauvan lavuaarin (tai mökillä potan) päälle jalat kippurassa (siis sellasessa tyttöjen pissatusasennossa) ja silloin monesti turahtaa kakat oikein vauhdilla ja olo helpottuu. Mutta nyt ne kakat pois...

koukku ja poitsu ylihuomenna 6 viikkoa

Täällä kirjottelee tyytyväinen mamma! Pojalle on kehittyny hyvä unirytmi mikä kelpaa meille. Aamulla 7 aikoihin hän herää ja syö ja nukahtaa uudelleen seuraavan kerran herätään 10 aikoihin syömään ja mennään taas nukkumaan, 1 aikoin hän herää ja syö ja sitten seurustellaan muutama tunti ilman suurempia kitinöitä ja taas uni maittaa 6 asti sitten taas seurustellaan muutama tunti ja mennään kiltisti nukkumaan ja herätään 12 syömään ja nukutaan 5 asti. Täällä muuten tankataan iltasin oikein hyvin niin uni maittaa ja pitkään.

Onko teillä muilla joilla tutti käytössä niin, että kun nukahtaa tutti suussa ja sitten kun se tipahtaa niin laps herää siihen?

anihani En tiedä hintaa kun pyydettiin tytön isoisää ostamaan sellainen ristiäislahjaksi.

Luetellaan nyt muutkin lahjat [:D]
*Toinen isoisä osti itkuhälyttimet (pyynnöstä nekin),
*isoäideiltä tuli nokian kumisaappaat ja sellainen Heljä Liukko-Sundströmin puputaulu
*Sylikummi osti kastehelmet ja toiset kummit valokuvakehyksen kaiverruksilla.
*pari erilaista koru/soittorasiaa,
*lasten runokirjan PIKKU PEGASOS,
*BR:n lahjakortin,
*normaalin valokuva-albumin sekä sellaisen mihin saa kaiverruksen,
*pienen kultaisen sydänriipuksen,
*rahaa yht. 120€
*liilan värisiä Koko sarjan XS-kuppeja (0,06l) sekä niihin XS-lautaset (10cm) 4kpl
*pari vaatetta

Oltiin tänään tosiaan siel 2kk neuvolassa ja Nea sai ensimmäisen rokotuksen. Paska vaan lentää [:D][:D] Ollaan jo 6 kakkavaippaa tässä illan aikana vaihdettu ja kuulu taas tulevan...

Koukun kanssa ollaan vähän samalla linjalla. Ei ne lapset kehittyäkseen tarvitse kaikkia mahdollisia virityksiä, eikä niiden kanssa tarvitse 24/7 siellä lattialla möyriä. Eihän ne tajua vielä edes omia käsiään.. Eli mikäli haluaa toista kehittää niin siihen varmaankin tässä vaiheessa osuvinta on vauvahieronta, missä kehittyy nimenomaan käsitys siitä omasta kropasta ja sitä kautta noista kaarista ja muista toki enemmän iloa. Meillä parhaimmat lelut top5 tällä hetkellä on: 1. äitin tissi 2. äitin naama 3. iskän naama 4. hymynaama hoitopöydän luona + mobile siinä yläpuolella 5. telkkari [:D] 6. lelukaari

äidinrakkaudesta.. Mulla ei se ensimmäisen kohdalla mitenkään heti herännyt, vaan parin kuukauden jälkeen. Toisen kohdalla ehkä vähän nopeammin ja nyt.. no tätä rakastin jo silloin kun sitä vielä odotin, joten.. En tiiä sitten mistä johtuu, mutta en vielä huolestuis jos en kuukauden ikäistä vauvaa viel palavasti rakastais..

Nukkumisesta.. Meillä tällä hetkellä mennään suurinpiirtein näin. Herätään n. 9 - takas nukkumaan n. 13 - herätään 16 jonka jälkeen ollaankin hereillä ja nukutaan vähän väliä, enimmäkseen kuitenkin syödään - yöunille n. 22-23 - ensimmäinen herätys 2 aikaan - toinen herätys 5 aikaan - ja sitten taas aamulla ysiltä ylös [:)]

jann siitä tutista.. Näin se meilläkin menee, että kun tutti tippuu, tyttö herää. No päästiin tuosta eroon, että junttaan sen tutin silleen suht kevyesti puklurätillä tytön naamaan kiinni, toki niin, ettei siihen rättiin tukehdu [:D] Siinävaiheessa kun se tutti siitä viritystä tippuu, tyttö on jo niin syvässä unessa, ettei siitä enää välitä.

Se on tervemenoa teinivuodet, hosuminen ja touhottaminen, tervetuloa vastuu, rauhallisuus ja seesteisyys? Ryppyjä en toivota tervetulleiksi, not yet..! Eli täällä vietetty tänään -tai siis eilen (28.7) mun 20v synttäreitä, hyvinkin rauhallisesti kakkukahveilla lähimpien ystävien ja perheenjäsenien kesken! Jos vkl sit maistelisin yhden olusen saunan lomassa mökkimaisemissa [8D]

Mut jumalauta minkä lahjan meidän koiruus oli järjestäny mammalle aamulla.. Olohuone suorastaan lähes lainehti ripulipaskasta!! Yöks [:@][:@][:@][:'(][:'(][:'(] Mähän niin mielelläni siivoan heti aamusta, muuten oiskaa muuta tekemistä vauvan lisäks??

Täälläkin poju herää, jos on nukahtanut tutti suussa ja se sieltä tipahtaa. Yleensä ei tietoisesti nukuteta tutti suussa, mut välillä ei kissaa ehdi sanomaan kun imemisen tarpeeseen tissin jälkeen annettu mut sit nukahtaakin..

Kauhulla odotan huomista -tai tätä (29.6) päivää, kun on povattu Suomen historian kuuminta päivää.. Lahdessa mitattu tänään 35,9´c sääasemalla eli ennätyslukemat ja lupasivat uutisissa että huomenna sekin voi mennä rikki! Menee jo maku tähän lämpöön, eikö suomen pitäny olla kylmä pohjoinen? [>:]

JEE, löydettiin Pojua miellyttävä juttu mun miehen kanssa! Suihku! Kylvystähän meillä ei tykätä, huutoo ollut 3/4 kerrasta aina siihen asti et saanu vaipan päälle! No, nyt illalla tämän kuumuuden ja synttärivieraspaljouden aiheuttaman hämmennyksen jälkeen mentiin viileeseen suihkuun, niin johan pisti pojulla hymyksi asti [:)] "sukellettiin" kasvoja myöten suihkun alle, oisitte nähny sen tyytyväisen hämmentyneen ilmeen <3 Ihania onnistumisen hetkiä..

Äidinrakkaudesta. Oon myös kuullut, ettei se ole suinkaan tavatonta jos heti ei lastaan rakasta. Joka ei myöskään tee huonoa äitiä! Ystäväni poti baby bluesia lähes 2kk esikoisensa syntymän jälkeen (ehkä puhutaan oikeasta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta jo, mutta hän itse käyttää termiä baby blues kun ei myönnä masennusta ja kokee ne eri asioiksi ??), jolloin lähes toivoi että lapsi vietäisiin pois, mutta kuitenkin pikkuhiljaa alkoi rakkaus voittamaan ja kasvamaan kun mieliala alkoi kohoamaan..
Itse kyllä rakastuin lapseeni jo ensimmäisen ultran nähtyäni! <3 Siitä vain pikkuhiljaa voimistunut, ja nyt syntymän jälkeen sama olo kuin koukulla, sydän pakahtuu ja voisin hyppivä ilosta ja onnesta! [:D]

Sekunnit, minuutit, tunnit, päivät ja viikot kuluneet vauhdilla, Poju täyttää huomennatänään 1KK!!! Vanhus.. <3 [:)]

Tupakista ollut erossa nyt myöskin 1kk, hyvä minä! Ja peittoa heiluteltiin toissapäivänä ensimmäisen kerran synnytyksen ja tikkien jälkeen.. Tähän asti siis suuhoitoja miehelle.. Mies totes hyvinkin nopeasti "tuntuu tiukemmalta ku ennen" [:D][:D] Olipas nautintoa kerrakseen, ja se läheisyys!

Tulipas hehkutettua, pahoitteluni jos ei miellyttänyt.. Nyt unille kun Pojukin meni..

Ai Taatukin on ollut noin nuori [:D] Myöhäiset onnittelut! Ja mielummin koiran paskat näin että vauva on maailmassa kun vielä mahassa koska sillon laatta lentää kun haistaa herkemmin [:'(][:'(][:'(] Meillei toinen ollu vielä täysin sisäsiisti kun tulin raskaaks nii jumalauta niitä ensimmäisiä kuukausia [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(] Onneks se sitte tajus jouluna <33

Meillä nukahdetaan sänkyyn ihan itekseen ilman virityksiä missään asiassa [:)] Ja autoon varsinkin samantien. Mut annas olla  kun otetaan kuvioihin vaunut, ehei, ei niissä nukuta vaikka vedettäis hiekkateitä, sorateitä, asfalttia, töyssyjä tai tien reunaa niin ei. Ja se vasta viimenen tikki on jos äiti yrittää viedä nukkuvana vaunuihin ulos nukkumaan [8|] Muuten ei kyllä heräile edes siirtoihin mutta vaunut... Oli kuuma tai ei, oli vaatteita tai ei niin EI NIIN EI. Mut jospa kuitenkin johtuis noista helteistä vaan.

Äidinrakkaudesta: itse kans kuulun siihen ns. hitaasti lämpiävään tyyppiin eli päivä päivältä poikaan kiintyy enemmän ja enemmän [:)]. Sen pakahtuvan rakkauden <3 tunteen tunsin vasta hieman myöhemmin, kun alkoi omat kivut hälvenemään ja sai varmuutta vauvan hoitoon. Jo etukäteen veikkasinkin kuuluvani tähän ryhmään, kun muutenkaan en ryntää asioihin päätä pahkaa.

Koskahan sitä voi alkaa haaveilemaan rytmeistä..? Ainahan sanotaan, että turha kuvitella että vauvoilla olisi jotain rytmiä, mutta jossain vaiheessahan lapset keskimäärin alkaa nukkumaan parit päikkärit ja ne laitetaan tyyliin kasilta nukkumaan. Lähinnä itse haaveilen tuosta, että saisi hänet nukahtamaan illalla kahdeksalta, niin jäisi vanhemmillekin kahdenkeskistä aikaa [:D] Kun nykyisin iskä menee ennen meitä nukkumaan ja me kömmitään perässä siinä kymppiuutisten aikaan.

Tänään on täälläkin taas kuuma päivä tulossa [&:]. Kerrankin oli ihanaa asua länsirannikolla, kun eilenkin mittari pysyi alle 25 asteen ja sisällä tarvittiin sukkia, että tarkeni [:-][:)]

Tutista, meidän pieni ei ole käyttänyt tuttia viikkoon[:D] mut sillon kun käytti niin sillä oli ongelmia sen kanssa ja välillä oiski tehny suunnilleen mieli sitoa jollakin se tutti suuhun[:D] mutta siis tiputti tuttia kokoajan ja sitten kamala ähinä kun yritti raukka itte saada sitä suuhun takasin. niinpä jätettiin se kokonaan pois kun ei tuo siitä näyttäny kovasti ees perustavan. toki se on aina varuilta mukana kun kotoa lähdetään pois mutta ei muuallakaan olla sitä tarvittu ainakaan vielä.

oon muuten huomannu että AINA kannattaa olla kaikki tarpeellinen mukana, lähdettiin kauppaan ilman maitopulloa ja tietysti oli sitten kamala kitinä koko kauppareissun ajan (oli kyllä lähtiessä jo syöny) eikä auttanu tutti eikä mikään. sitten kun se pullo on mukana niin nukkuu kiltisti kokoajan eikä edes tarvii sitä. tässä on kai vähän samanlainen juttu kun siinä että jos sateenvarjo on mukana niin ei sada tai että bussi tulee just kun sytyttää tupakin[:D][:D] (vaikka itsehän en polta, ollu raskaustestistä asti ilman,hyvä minä!)

äänteleekö teidän nyytit unissaan?? tää kun nukkuu yöunia niin kokoajan kuuluu vaikka mitä erikoisempiaki ääntelyjä, välillä jopa kiljahtelujakin jne. ja tekee tosiaan tuota unissaan. voi miesparkaa kun herää jokaiseen ääneen[:D] sitte se tökkii mua hereille että sillä on joku hätä, sitten kun nousen kattoon niin aina tulee todettua sama että se ääntelee vaan unissaan.

mun ja miehen vanhemmat on ihan kauhuissaan meidän vauvan syöttötavasta[:D] mähän siis en imetä vaan annan pullosta. meillä ei oikein tuon nyytin kanssa onnistunu edes se että annan sille maitoa pullosta niin että se on sylissä ja sitten ongelma oli myös siinä että kun rupesi siirtämään kun nukahti niin heräs heti. Niinpä me saadaan aina nukkumaan se niin että pistetään nyytti pinnikseen tai sohvalle ja maitopullo sille suuhun sinne, onnistuu kun pullon alle laittaa esim harson että on hyvällä korkeudella. nukahtaa siihen tosi hyvin ja sitten sen pullon saa otettua siitä poiskin niin ettei herää. ärsyttää kamala paasaus siitä kun ei muka saa tarpeeks läheisyyttä kun tekee noin[:@] eivät tajua että kyllä se pitkin päivää on sylissä jne että kyllä se ne läheisyydet siinä saa. [8|] tuokin on niiiiin elämää helpottava ratkaisu. ja jokainen tyylillään[:D]

summerwine: bussi tulee just kun sytyttää tupakin, tuli just nin ajat mieleen, kun "kylille" oli  lähdössä ja bussia odotteli, niin totta

meillä oli ennätysten yö, jopa 5 tuntia yöllä putkeen unta nukahtamisen jälkeen. 2kk alkaa lähestyä niin taitaa alkaa jo unetkin pitenemään:)

Olisko teillä vinkkejä miten vauvan saisi paremmin syömään pullosta? Ei oikein meinaa pullo meidän neitille kelvata, ois kiva olla kotoa välillä muutamakin tunti poissa...

Tuosta äidinrakkaudesta, minäkin olen sitä hitaastilämpeävää tyyppiä. Nyt kylläkin jo aivan hullaantunut tuosta pikkuhurmuristamme. Tässä on pätkä leijonaemojen tarinoista, se sai mut itkee, kun sitä ekaa kertaa luin...
"On lähes pelottavaa, miten paljon omaa lastaan rakastaa. Se on tunne, jota ei voi verrata mihinkään. Sitä ei voi toiselle selittää. Sitä ei voi sanoin kuvata. Kesti hetken, että uskalsin rakastua lapseeni. Äidinrakkaus on lähes vaarallista rakkautta, mitä muihin ihmisiin tulee. Se tekee äideistä leijonia, jotka tekevät mitä tahansa lapsensa puolesta."
Meillä on kylvetykset unohdettu kokonaan, kun Roni niin nauttii suihkusta[:)].
Ja tupakista, minäkin olen ollut ilman syksystä asti. Viimoset henkoset taisin vetää viikkoa kahta ennen positiivista testiä. Enkä aio enää siihen uudelleen ryhtyä. Muutaman kerran on tehny mieli, mutta aika nopeesti on mieliteko menny ohi.
Ristiäispäivä on vihdoin varmistettu, 29.8. Pappi tulee meille kotiin. Sukulaiset hoitaa kaikki tarjoilut kakkua lukuunottamatta, jonka minä tilasin kaverilta. Eikä kuulemma tarvii ees kahvia ite kaadella [:D]
Vielä loppuun omaa napaa... jälkivuoto näytti loppuvan muutama päivä sitten ja olin siitä niiiiiin iloinen. Eihän sitä kestäny ku kuus viikkoa[:@]. Mutta nyt tais sitte alkaa menkat [:'(]

Pitäs ristiäisiä ruveta suunnittellemaan. Ne on meillä 4.9 eli on vielä aikaa. Pidetään ne anopin luona siellä on iso talo ja kiva piha. Meidän pikku kaksioon ei vieraita kovin paljoo mahtuisi. Mitähän sitä tarjoisi?

Onkohan se tää helle kun tyttö käy itkun kanssa nukkumaan? Muuten on oikein kiltti tyttönen mutta yö unille ei meinata rauhoittua ja illalla syödään ihan hirveesti. Päivällä syödään vähän väliä pikkusen. Minkäänlaisesta rytmistä ei meillä voi puhua, kaikki aikanaan [:)]

Vaunuilemassa ei olla käyty (mitä nyt anopin pihassa vähän) Oon ajatellut että on liian kuuma lähteä tonne asfaltille kävelemään.

Ooteko käyttäneet vanish oxi actionia? Voikohan sitä laittaa kun vaatteissa on painokuvioita? En oo uskaltanu laittaa jos se vahingoittaa sitä kuviota....

KUUMA!!!! Mittarissa 32 astetta ja on varjon puolella.... Muistellaan näitä helteitä sitten kun on miinusta samanverran [:D][;)]

AinoL. Luin joskus jonkun äidin kirjottaman tekstin ettei heidän muksu suostu syömään silikonituttia mutta luonnonkuminen kelpaa. Vois kai tätäkin koittaa? Jos ootte erimalliset tuttipullot jo koittanu... 

summerwine & AinoL.: Taas huutelen vieraisiin pöytiin.. Mutta meillä ei tyttö yhdessä vaiheessa suostunut muuten pullosta syömään kuin sohvalla tai peiton päällä lattialla maaten. Sylissä jos yritti syöttää niin huusi vain eikä rauhoittunut millään syömään.. Joten se siitä ruokailun ajan läheisyydestä![:D] Kyllähän se vauva tosiaan muutenkin sitä syliä ja läheisyyttä saa kun vain ruoka-aikana! [:-][:)] Oletteko koittaneet AinoL. syöttää pullosta niin ettei pieni olisi sylissä? Tietty erilaisten tuttipäiden kokeileminen kannattaa tosiaan myös, jos ette ole vielä testailleet! Meillä toimii aventin pullo ja hitaanvirtauksen pullotutti![:D]

Takaisin