Vauvan tuoksua <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnAnAtS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä vaippa vaihdetaan vähintään kerran yössä, mutta joskus aamuyöstä se toinenkin on valskannut läpi ja pitää toiseenkin kertaan vaihtaa. näin on käynyt useasti, että kaksi kertaa pitää yössä vaihtaa. pissiikö meijän poju jotenkin paljon jos te jotkut ette vaihda kertaakaan, meillä silloin jo uitaisiin pissassa [:D]
vaipan vaihdan samontein kuin mohomaha, siis että syötän osan, vaihdan vaipan ja sitten syötän loput. Silleen se menee kätevästi ja poika jatkaa unian samontein.

Ihanaa, voisin todeta että meillä koliikki alkaa helpottaa, päivät ja illat selvästi heelpompia, kiitos vyöhyketerapian. seittemän kertaa siellä piti käydä että alkoi vaikuttaa. no sen summan ihan mielellään on maksanut, kun kiitos on tämä. siis vieläkin meillä kitistään ja itketään,mutta ne on hallittavissa ja tyynyteltävissä. ei lähellekkään samaa mitä on ollut.JEEEEEEEE!!!

Meillä on huomenna nimiäiset, ihanaa kun saa alkaa poitsua kutsumaan ihan nimellä sitten <3

Heiips!

Yäääh, mein poju ei nuku päivisin jos ollaan kotosalla! Luksusta, jos se sen 1½h YHTEENSÄ päivän aikna nukkuu.. Vaunuis nukkuu jos tarpeeks väsyny ja ne on liikkeessä, mut yleensä silmät avautuu heti kun vaunut pysähtyy.. Yöunille käydään 22-02 välissä ja 1-2 syötöllä sit 11 asti aamulla, mut voiko 3 viikkoinen tosiaan selvitä pelkillä yöunilla koko päivän? Tissille syliin nukahtaa ja nukkuiskin siinä ties kuinka kauan jos jaksaisin istua aloillani, mut auta armias kun sen sitten siirtää sitteriin tai sänkyynsä niin max 15min ja tsing -silmät auki ja huutoo.. Syliin kun pääsee nii ei mitään.. Kumminkin näen että toinen on ihan väsy ja sit se meneekin kitinäks..

Sitten kun pojulla on menossa lisäksi tiheän imun kausi, eli tissillä noin puolen tunnin välein, olen kirjaimellisesti kiinni vauvassa koko ajan! Enpä kuvitellut tätä näin rankaks. Rankkaa tästä tekee juurikin oman ajan olemattomuus ja hengähdystaukojen puuttuminen! Tai sitten kun illalla pojun nukahdettua ois omaa aikaa itsensä ja miehensä kanssa, nii arvatkaa jaksaako sitä tehä enää mitää hyödyllistä kodin ylläpitämiseksi.. Huoh.. [&o]

Oisko koliikki jo ilmennyt jos ois tullakseen? Miten se edes ylipäänsä ilmenee? Ja mistä mä tiiän, et onko pojulla masu pipi? Tai no huudosta ehkäjoo..

Tupakoinnista.. Mulla meni vähän toisinpäin tuon lopettamisen kanssa.. Ennen raskautta poltin vajaan askillisenkin päivässä ja olin päättäny et heti kun joskus positiivinen raskaustesi tulee, nii lopetan. pyhpah se niin mennyt. Ei se lopettaminen ollut siltikään niin helppoa, varsinkaan kun työpari poltti askillisen sen 8h työpäivän aikana.. Alkuraskauden pahoinvointi pakotti vähentämään reilustikin ja yleensä se olikin sitten max. 5 tupakkaan per päivä.. Mitä pidemmälle raskaus eteni, sitä enemmän aloin potemaan huonoa omaa tuntoa polttamisesta (silti oli aina joku syy sytyttää tupakka) enkä sit loppuaikana edes julkisilla paikoilla kehdannut polttaa!
Maanantaina 28.6 klo 20.15 oonki sit polttanu viimeks.. Sen jälkeen lähdettiin näjet synnyttämään! Oishan sitä sairaalassa voinu mennä tupakalle, mut en ois kehdannu eikä mulla ollu edes mukana tupakkia! Sillon oli kyl lähellä, etten menny pihalla pummimaan joltai mieheltä, kun kuulin et jouduttais jäämään yhdeks ylimääräiseks vrk:si pojan keltaisuuden takia.. Mut en sit menny. Sit kun sairaalasta päästiin, olin ollu jo 4 vrk ilman ja aattelin kokeilla olla ilman himassakin. Hyvinhän se on onnistunut! En kiellä etteikö tekis mieli, mut pettyisin itseeni jos nyt melkein 1kk jälkeen alkaisin taas.. Mieskin on sanonut olevansa ylpeä musta [:)] silti itse pössyttelee..
Alkoholiin meneviä ei olla kumpainenkaan, mies juonut viimeksi 2v sitten omilla synttäreillään, joten siitä ei saada riitaa aikaseks et kumman vuoro viihteelle.. [:)]

Täällä myös tunteet omaa miestä kohtaan vaan vahvistuneet raskauden aikana ja varsinkin nyt vaavan syntymän jälkeen! Välil tulee onnenkyyneleitä pelkistä ajatuksista tai katseista miestä kohtaan.. Toinen on ihanasti mukana päivisin vauvan hoidossa, kakkavaipan vaihto on sen erikoisalaa [:D] Öisin se ei sitten edes silmää räpäytä kun poju herää syömään..

Ristiäisetkin on nyt järkätty, 22.8 poika saa nimensä! Se vaan ei ole mikään niistä,  mistä oon tääl sanonut [:D] 100% varmuudella ei ole päätöstä nykyisestäkään vaihtoehdosta, mut varteenotettava se ainakin on![:D]

Tän kaiken kirjoittamiseen meni 1,5h kun toinen ei oo tytväinen mitenkään.. huus tissille, huus tissillä, puklas tissistä tulleet, vaipankin vaihdoin just..

Kiitos ja anteeksi :)

Pitkästä aikaa tänne kirjottelen, on ollu aika kiireistä elämä viime aikoina. Maanantaina loppuu miehen loma niin päästään rytmiä hakemaan.

Täällä on menny aika hyvin vauva-arki sujumaan. Meidän tyttö ei turhasta itke, ainoastaan jos on nälkä niin silloin menee pieneltä hermo! Ruokaa pitää saada heti Rytmiä meillä ei vielä ole mutta kaikki ajallaan.

Mie imetän ja annan nania. Neuvolassa kyselin vinkkejä maidon herumiseen mutta eivät suositelleet mitään... Sanovat että kokeile nännikumia niin saattaa imu ote parantua ja sitä kautta saada enemmän maitoa ja maito rupee herumaan. Ja oikeessa olivat. Selvästi tyttö syö nyt vähemmän korviketta. Sen kumin hankkiminen olikin sitten vaikeampaa.... Ei täältä löytyny apteekista tai kaupoista, on sen verran pieni kylä. Onneks miehen tuttu sattui samaan aikaan tankkaamaan ja oli menossa kaupunkiin. Oli miettiny kaupassa että mitä ne oli.... rintakupit?

Huomenna tulee rotina vieraita ja on miun syntärit [:D][:D][:D][:D]

Huoh! Täällä huono päivä kylläkin enemmän minun takia kun vauvan. 12 vuotias koiramme sai epilepsia kohtauksen ja se jouduttiin lopettamaan. Olen itkenyt koko päivän ja tietysti se vaikuttaa myös vauvvaan ja hänkin itkee ja huutoa riittää. Ei olisi oikein voimia nyt vauvan hoitoon ja mieskin töissä. Ei sitä arvaakkaan kuinka paljon sattuu lemmikin pois meno ennen kuin omalle kohdalle sattuu. Olen yrittänyt levätä mutta näen vain unta kun hän vetää viimiset henkoset elämäänsä sylissäni.

Voi ei Jann, voimia sinne! Itse olen reilun kahden vuoden sisään joutunut luopumaan kahdesta rakastakin rakkaammasta koirasta, joista toinen oli jo 13 vuotias, toinen hädin tuskin 9 kuukautta, ja kumpikin menetys oli elämäni vaikeimpia. Sitä ei todellakaan ymmärrä, ennen kuin se osuu kohdalle, ja joka kerta se on yhtä vaikeaa[:(] Ymmärrän täysin surusi, yritä jaksaa.

tupakoinnista... täällä oli tarkotuksena pysyä erossa koko touhusta kun raskausaikakin meni ilman tupakkia... mutta niin vaan olen sortunut... olen nyt muutamana iltana polttanut kun olen pojun saanut syötettyä ja nukkumaan...kun sitten nukkuu kuitenkin sen 5-6 tuntia... ja suositushan olisi että 2,5 tuntia pitäisi odotella ennenkun imettää polttamisen jälkeen... kyllähän tuosta huono omatunto tulee mutta toisaalta täytyy myöntää että nautin siitä kun saan mennä yksin pihalle ja nauttia siitä päivän yhdestä "omasta hetkestä"... toki siihen voisi kehittää jotain muuta ku tuon tupakin mutta jotenkin se vaan tuntuu niin hyvältä... ei sitä osaa selittää..mutta ehkäpä muut tupruttelijat tietää mitä tarkoitan...

huomenna onkin sitten pojan kastajaiset...melkoisen hermoja raastava homma on kyllä noidenkin järjestäminen...ja tämäkin vaiva nähdään omien isovanhempien takia...olisivat varmaan saaneet melkoisen slaagin jos olisivat kuulleet että ei kuuluta kirkkoon, joten lastakaan ei kasteta (itse jouduin siis liittyä kirkkoon uudestaan, että säästyy mummut sydäreiltä...) anopin reaktio tähän asiaan oli sillon jo niin hurja että ei sitten tohdittu mummujen terveyttä riskeerata... mutta onneksi tämä härdelli on pian ohi ja pääsee rauhoittumaan oikein kunnolla.. [:)]

Viirukhan, voin vaan kuvitella sen näyn[:D] ehkäpä me uskalletaan sinne hotelliin tässä joskus[:)]

mua niiiiin rupes eilen ärsyttämään miehen eräs sukulainen. se kyselee aina kamalasti mieheltä netissä meidän vauvan juttuja, mm. kysyi miten paljon se syö, sitten kun mies vastas että kerralla jonkun 150ml vähän reilu niin eikö se heti sitä kauhistellu että niin paljon, että sen tyttö söi sen verran vasta puolvuotisena ja että maha venyy jos liikaa syöttää jne.jne. mua ärsyttää niin paljon tollanen vertailu omaan vauvaan ja näin ollen meidän tapoihin puuttuminen. hän kumminkin sai tytön, joka oli syntyessään reilu 2kg joten ei varmaan oo niin pieni niin paljoa syönytkään ja eikös pojat syö vähän enemmän kuin tytöt? kauhisteli sillon aiemmin myös meidän pojan syntymäpainoa kun oli niin "iso", että hänen tyttö paino sen verran vasta 3kk vanhana. ja eihän tuo meidän poika painanu ees kun 3,5kg. Tän lisäks miehen äiti soitti eilen ja oli pitäny saarnaa ettei vaan syötetä vauvaa liikaa ettei poksaha!! eli heti tämä sukulainen myös juoruaa miehen äidille. oikeesti kamalan ärsyttävää tuollanen!! [:@][:@][:@] mua niin pistää vihaks muutenkin ihmiset jotka tavallaan ei anna tehdä asioita omalla tavalla! viimeksi esim anoppilassa vieraillessa pistin vauvalle hatun päähän kun mentiin ulos niin miehen äiti otti sen pois. samoin kun sain vauvan nukkumaan niin asento oli kuulema huono,rupes siirtelee vauvaa johon tietysti heräs[:@][:@]turvakaukalo on hänen mielestään huono kun ei muka saa henkeä kun kaula on niin rinnassa kiinni, ja kun on niin kippurassa(joo, ei vaan mun mielestä edes ole). ja ennenvanhaan oli kuulema ihan sylissä tai penkillä matkattu ilman moisia niin kyllä oli vauvoilla parempi! tekis mieli sanoa että on se mahassaki kippurassa ollu, varmaan vielä pahemmassakin ja vielä pää alaspäin! sitten kun täällä kerran kävi niin pienellä oli hänen mielestään liian kylmä jaloilla ja riipi vauvalle sukkia jalkaan. tekis mieli joskus ärähtää kunnolla että älkää hemmetti koskeko mun vauvaan!!![:@][:@][:D]

Täällä kotiuduttiin eilen viikon pituiselta kesälomareissulta. Autolla ajeltiin ympäri suomea, mökkeiltiin ja kierrettiin sukulaisilla. Reissattiin mun vanhempien kanssa, mies jäi kotiin ja on saanut nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta koko viikon [:)] 
Tyttö oli tosi helppo matkaseuralainen ja nukkui kaikki automatkat, yhdet raivarit sai autossa mutta onneksi oltiin juuri muutenkin pysähtymässä niin päästiin sitten vähän ulos kävelemään ja rauhoittumaan. Meidän mökki kun on keskellä metsää jossa ollut susi ja karhu havaintoja niin tytön iltaiset masuvaivaraivarit kyllä varmasti karkotti kaikki elukat monen kilsan päähän [:D]

Noita masuvaivoja meillä nyt alkanut olemaan, varsinkin iltaisin äheltää ja huutaa kun mikää ei ole hyvin. Itse ei oikein välillä tiedä että mitenpäin olisi vauvan kanssa kun sylissä haluaa olla mutta sitten siinäkään ei ole hyvä [&:] Onneksi kuitenkin melko helpolla ollaan noiden kiukkukohtauksien kanssa päästy että ei vauva kuitenkaan tuntikaupalla jaksa huutaa, aika helpolla vielä toistaiseksi tyyntyy kun vaan jaksaa kävellä ja hytkytellä sylissä.

Tyttö on alkanut hymyilemään kun hänelle juttelee, on aika suloisia hampaattomia virnistyksiä [:)] Pienet kiukkuilut ei tunnu noiden hymyjen rinnalla yhtään niin pahoilta [:D]

Aamu alkaa hyvin kun jopa Oprah antaa viisaita neuvoja: "ei saa identifioitua pelkästään äidiksi". Todella syvää... Niin, vielä siitä tupakoinnista, ei sitä fiilistä osaa kuvata tupakoimattomille, mutta on se osaks just sitä, että on joku oma hetki ja juttu. Niinkun Viirukhan selitit kahvittelusta, ne on vaan korvaamattomia joskus tommoset hetket.

Luin jossain vaihees kun oli täällä puhe siitä, mitä saa syyä yms. Niin eilen tuli hieno esimerkki; olin tehny itelleni oikein sipulista ruokaa ja kun illalla aloin kallistaa simahtaneen toukkasen viereen niin iski nenään niin komee sipuli-pierun haju! Ja ei tullu iteltä [:D] Muuten mullekin neuvottiin että jos raskausaikana pystyy syömään kovin tulista yms. ruokaa niin yleensä vauva kestää sen sitten maidon kauttakin. Mutta tässäkin tosiaan; yleensä...

Mietin tossa yöllä että vaikka onkin rankkaa vauvelin kanssa niin voisi aina olla hankalampaa. Pitäis olla tyytyväinen vaan. Tänään lähen ulos ja testaan miehen kuntoa, se on ollu viikon duunis ja koko aikana ehkä pari tovia pitäny vauvaa sylis, siinä sen hoitamiset. Ja on vielä krapulassa joten katotaan kuin se jaksaa [;)] tässäkin asiassa vois olla hankalampaa, oon tosi ilonen siitä että vauva on sellanen imukone että sillä uppoaa tissi, pullo,tutti ja vaikka nyrkki, (saikin jo sairaalassa lisämaitoa pullosta kun verensokerit oli alhaalla). Just yks äiti-kaveri kerto et menee kattoo keikkaa illalla ja sit käy kotona välillä syöttääs vauvaa ja sit takas baanalle [:D] aika säätöä!

Onnea ristiäisiä/nimijuhlia viettäville ja sympatiat jann sulle, oon kans menettäny ensimmäisen koirani epilepsian takia. Mutta oikea päätös varmasti lopetus, se on hirveetä katteltavaa ja aivan tuskaa eläimelle. Voimia.

jann voimia ja jaksamista surun keskelle!

kattili meiän tyttö sai nimen viikko sitten, niin tuntuu vieläkin niin pirun hassulta kun ihmiset vihdoin puhuvat tytöstä nimellä [:D] sitä tuli pidettyä niin kauan visusti salassa että tuntuu vieläkin salaisuudelta koko nimi [:D]

Meillä valvottiin koko eilinen päivä ja tänään taas on nukuttu koko päivä. Tällästä Nea on tehny välillä ennenkin että jonkun päivän valvoo ja toisen nukkuu. Yöt nukkuu jokatapauksessa [:)]

RTP mä en oo koskaan kuullu noista rotinoista, mutta itekkin sellasia sain kun mulle selitettiin mitä se tarkottaa [:D] ristiäistarjoiluihin ne menikin.

Viirukhan Pitäiskös sun laittaa kännykkä roikkumaan kaulaan niin ois ainakin hädän tullessa puhelin lähellä?

Eilen pystytettiin ristiäislahjaks saatu lelu/jumppakaari, niin Neahan viihty siinä niin hyvin että päästiin yhdessä saunaankin. Ennen saunaa pestiin lattiat ja mies innostu pesee vessan ja kylppärinkin. Sit mä sain saunan jälkeen jonkun ihme tehopiikin kun päätin pestä molemmat koirat. Että oli kiva tänä aamuna herätä kun oli puhdasta, raikas ilma (kun oli yöllä satanut ja ikkuna ollut auki) ja kaks ihanaa puhdasta pehmosta nappisilmäparia vastaanottamassa ja koska oli viikonloppu niin mieskin osallistunut yösyöttöihin [:)][:)]
Tänään mentiinkin Nean kummeille kylään ja Nea laiturille nukkumaan kun isukki meni kokeileen vesihiihtoa [:D] Oli kiva aallokko niin turvakaukalo heilu ihan kiitettävästi laiturin päällä... (vaikkei tuo ois välittäny vaikkei ois heilunukkaa)

Viirukhan: meill kans tyttö ollu jo flunssassa eli tota limaisuutta/räkää.. meil on nenääfriida ja ite suosittelen sen hommaamist.sitte niitä keittosuolatippoja! ja tietty sänkyy pystyasentoon. jospa ainakin noilla helpottaisi pienen oloa.meillä on toiminu ihan hyvin noi tipat ja niistäjän kans.vaikka neiti ei siitä tykkääkää.mut olo tulee hieman paremmaks kun saa räkää otettuu pois. tsemppiä kovasti sinne! ja jospa et ihan kuolisi. okei täytyy myöntää et itel kans on hieman sama tunne ollu monet kerrat jo ku oli jo korvatulehdust ja ny tuli takas toi nuha..

Heippa.

Täällä on rankkaakin rankempi viikko takana ja hengissä on selvitty, myös mies on edelleen yhtenä kappaleena vaikka teki mieli laittaa ukko lihoiks... Saatiinpa sitten rakkaan siskonikin kanssa tosi iso riita tästä meidän jutusta aikaiseksi, mutta ollaan nyt onneks jo asia selvitetty. Hirveesti en jaksa vielä alkaa hommaa täällä puimaan, mutta kerrottakooon sen verran, että ollaan päätetty kaikesta huolimatta jatkaa yhdessä. Huomenna soitan meille terapia-ajan Väestöliittoon ja siellä alkaa sitten meidän elämän läpikäyminen. Punnittiin miehen kanssa yhdessä meidän suhteen plussat ja miinukset ja molemmat on sitä mieltä, että meillä on vielä monta hyvää syytä taistella yhdessä eteenpäin. Tiedän saavani paskaa niskaani tästä päätöksestä-olen sitä jo aika kasan saanutkin [&o] -mutta ajateltiin, että lyödään hanskat tiskiin vasta sitten kun ollaan ihan oikeesti tehty kaikkemme ja kaikki keinot käytetty, eikä enää ole mitään tehtävissä.

Päätettiin myös, että lähdetään sinne Tampereelle sillon hääpäivänä, se tekee meille varmasti tosi hyvää ja saadaan olla se 2 päivää ilman minkäänlaista häiriötä. Sitä paitsi, mua ainakin harmittais jos en nyt pääsiskään kylpylään ja etenkin sinne sviittiin.... [:)] Pienin askelin yritetään mennä eteenpäin ja löytää itsestämme ja toisistamme vahvuus olla toisillemme ne ainoat. Hirveesti sattuu edelleen ja välillä tuntuu tosi epätoivoiselle, mutta ollaan saatu puhuttua paljon ja käyty tätä asiaa läpi.

Saatiin isot pojat tänään takas kotiin lomareissultaan, kaikilla olikin jo ikävä kaikkia! Pojat sanoivat Onnin kasvaneen kahden viikon aikana paljon. Kotiinpaluun kunniaks Onni väläytteli taas suloista hampaatonta hymyään veljilleen [:)] Eli täällä jatkuu taas uusperheen elämä. Viikon päästä olis sitten ristiäisetkin ja poika saa virallisen nimensä. Enää 3 viikkoa koulujen ja eskarin alkuun! Äkkiä tää kesä vaan menee....

Meillä oli tänään ystävän kanssa vertailua vauvan kakan väristä :) Hänen pojallaan joka on täysin rintaruokinnalla niin ihan vihreä kakka, siis ihan pinaatinvihreä. kun taas meijän pojalla on keltaista. johtuuko ruuasta, kun meillä syödään korviketta vai mistä? minkävärisiä kakkoja teillä on ? pojat ovat siis suunnilleen samanikäisiä. hassua olla ihan tietämätön :)

meillä alkaa todella tuo koliikki helpottamaan, siis NIIIIIIIIIIIIIIIIN ihanaa. suosittelen kyllä kaikille mahavaivoista kärsiville vyöhyketerapiaa.

elämä alkaa voittaa <3

Tyttö Koo, täältä ainakin kannustus yhteisen taipaleen jatkamisen yrittämiselle! (voiks noin sanoo?) Hienoa, että ootte pystynyt asioista puhumaan ja vielä hienompaa se terapeutin/parisuhdeneuvojan hommaaminen. Ei oo häpeä pyytää apua! Toki sen, että jatkatte yhdessä, ei tarvitse tarkoittaa että luotat taas heti mieheesi 100% tai antaisit anteeksi, vaan pikkuhiljaa rakennatte luottamusta takaisin ja oman mieheni laittaisin todella koville anteeksiannon saavuttamiseksi. Mutta hienoa myös pienen poikanne kannalta, hän tarvitsee teitä molempia [:)]

Kattili, meillä poju on täysimetyksellä ja kakka on kyllä niin keltaista että.. Välillä saattaa vihertää, mutta kuulemma ihan normaalia neuvolatädin mukaan [:)]

jann:lle jaksamisia suruun ja sen käsittelyyn!

Muille, tai siis kaikille, mukavaa alkavaa viikkoa [:D][:D]

Meiän synnytys/perhevalmennuksessa oleva esimerkkiperhe puhui tosta että ennen omaa lastansa hän ei ymmärtänyt miksi kaikki aina puhuu vauvojensa kakasta [:D][:D] Mutta sanoi sen nyt ymmärtävänsä hyvin kun sai oman muksun... Ihan ensimmäiset kakkavaipat oli just sellasta myrkyn vihreetä pinaattia mutta sitten muuttu sinapinkeltaseks ja sellasta se on vieläkin vaikka on siirrytty äidinmaidosta korvikkeeseen niin ei väri muuttunu...
Mä hieroin Neaa tänään kylvyn jälkeen pitkään selästä ja pyllystä öljyllä, niin se väänsi kakat mulle kiitokseks [:D] Vissii teki ihan hyvää se hieronta...

Tyttö Koolle ja teidän parisuhteelle peukut pystyyn! Mä oon luonteeltani sellanen että kyselisin asiasta vielä vuodenkin päästä, niin uskon ettei sitä asioitten kaivelua kukaan jaksais kuunnella. Mutta hienoa jos saatte kitkan pois välistänne [:)]

Täällä paikalliset teinipojat on taas keksiny! Viime yönä puoliltaöin soittivat ovikelloo (oltiin vielä hereillä ite). Ei tietysti avattu koska meille ei kukaan vois tulla siihen aikaan eikä muutenkaan ilmottamatta kukaan tule. Noh, sitten tuli kova koputus ja huusin miehelle että ET VARMASTI AVAA OVEA KELLEKKÄÄN TÄHÄN AIKAAN. Sit mentiin ikkunasta kattoo, niin näky joku iso keppi. Sit näky kun poitsu tuli taas koputtaa niin mies koputti ikkunaan kovaa takasin nii jumalauta se poitsu juoksi kovaa karkuun. Ei vissii tajunnu että me nähään ikkunasta. Mies meni takaovesta pihalle ja kiersi etupihalle. Siellähän meiän ovea vasten makas ihka aito liikennemerkki. Kävelytie ja pyöräilytie...
No ei pojista kuulunut sen jälkeen niin mentiin nukkumaan. Nean sain syötettyä ja laitettua nukkuun takasin puoli neljän aikaan, niin kymmenen minuutin päästä joku taas koputteli meiän makkarin ikkunaa.
Hölmöö että jos haluaa poliisit paikalle niin pitäis soittaa nykyään hätänumeroon... Se on jotenkin iso kynnys kun ei meillä oo sinänsä mikään hätä. Jos vielä joskus tulevat uudestaan niin varmasti kyl heti soitetaan. En kyl tie oisko joku naapuri sit soitellu kun kuulin aamulla pihalla sen verran juttelua että jonkun ikkunaan oli kiviä heitelty ja sanan virkavalta mainitsivat myös... No toivottavasti pysyvät kaukana ja jättävät meidän rauhaan, koirat hullaantuu jos ovikello soi ja sit ne on ihan ymmällään jossei mistään ketään tuu meille.
Onneks Nea nukkuu niin ettei kovatkaan äänet sen unta haittaa [:)]

no kerroppas miten sun viikonloppus sujui skallo? [:D]

Tyttö Koolle tsemppiä. Niin kuin aikasemmin puhuttiinkin, niin etteköhän te yli tostakin hommasta pääse. Siskos käyttäytyminen tässä tilanteessa ei kyllä ollut siitä fiksuimmasta päästä.

.. voi eiiii, kakka keskusteluja!!! [:D] Täytyy sanoa, että en kyllä vieläkään ymmärrä miks siitä pitäs keskustella. Lähes sama kuin keksusteltas omista tuotoksista, koska kyllähän senkin koostumus silloin tällöin on vähintäänkin mielenkiintosta. [:D] Ei siinä, keskustelkaa, en tuomitse [:)]

Hienoa kattili, että teillä vyöhyketerapia tehos. Varmasti tuli ihan uutta puhtia pyörittää tätä arkea [:)]

No kyllä on mielenkiintosta mohomahalla kakaroiden käytös. Täytyy olla aika paljon pissiä päässä, kun tollasta tekee. Meillä vedetään kaukolämpöputkea tähän taloon ja tuo etupiha on kuin sotakenttä. Toissaviikonloppuna siihen tuli puolenyön jälkeen jotain teinejä kaljapäissään hyppimään noiden kaivantojen yli ja meteli oli kyllä .. Asutaan siis kerrostalossa, ja tää talo muodostaa kahden muun kerrostalon kanssa tuosta etupihasta sellaisen tosi suojaisen, missä äänet tietysti kuuluu tosi hyvin, varsinkin keskellä yötä. Mä hetken sitä kuuntelin, mutta sit meni hermo, ja kävin parvekkeelta huutamassa muutamat vitut ja perkeleet ja tuli mainittua vauvasta ja muusta. Pyysivät kiltisti anteeks ja poistuivat pihalta. Hui kamala kun mä oon pelottava [:D]

Noniin, meillä on viimein päästy laittamaan lastenhuonetta...:D Seinien maalaamisella aloitettiin tänään, ja ylläri pylläri vaaleanpunaista seinistä sitten tulee löytymään, vaikka aina olen vannonut, etten takuulla vaaleanpunaista huonetta laita, vaikka tyttö tulisi :D Toinen asia, mikä kummastuttaa hiukan itseäni ja takuulla paljon kaikkia minut tuntevia on se, että ostin itselleni lauantaina valkoisen mekon ristiäisiin. Minä, joka en koskaan ole pukeutunut valkoiseen omia häitäni lukuunottamatta :D :D Ihmeitä tämä äitiys teettää...

No, joka tapauksessa, maalausprojekti jatkuu huomenna:) Sen jälkeen pääsee sitten miettimään, mitä kalusteita sinne hankkisi, ja millaiset verhot ja mitä kaikkea:) Ihanaa.

Meidän neiti vetää unta palloon tällä hetkellä niin autuaasti että huhhuh. Ei raaski toista herättää, vaikka tiedän, että nyt kun nukkuu sikeästi useamman tunnin, saan taas itse valvoa sitten aamuyöhön, ennen kuin saan pienen taas yöunille... toivottavasti kohta alkaa heräilemään. Eilenkin nukkui illalla noin kuudesta yhdeksään ja sitten valvoi taas yhteen. Päivät meneekin sitten enimmäkseen valvoessa ja pikkutorkkuja ottaessa (nukahtaa kyllä syliin, mutta herää pian sen jälkeen kun saa laskettua sängylle).

Huomenna suuntaan pikkuneidin kanssa ostoksille ihan kaksistaan, saa nähdä, miten menee ja montako kohtausta tällä kertaa neiti järjestää:D

Ihanaa Kattili että teillä helpottaa huutamiset[:)] Me ei olla sitä vyöhyketerapiaa nyt päästy testaamaan, mutta jos jatkuu iltahuudot vielä tämän viikon, niin yritän saada ensi viikolle aikaa jonnekin... tämä viikko kun menee näissä ristiäisjärjestelyissä, sunnuntaina kun nekin jo on. Tänään aloitin leipomaan...

No niin,ehtii täälläkin piipahtamaan taasen[;)] Viikko oltiin äipän luona lomailemassa,ja viikko vierähtikin ihan liian nopsaan.Mutta onhan se aina ihana palata kotiinkin <3 Tänään onkin pojan 1 kk neuvola,hyvin sattukin samalle päivälle kun poju tasan 1 kk..Kamalasti on poika  kasvanut,pituutta hurahtanut ja painoa kertynyt..Onkin hauska nähdä mitä se vaaka tällä kertaa näyttää[:)]
Poika seurailee tosi paljon mitä ympärillä tapahtuu,ja tykkää seurustella jo kovasti.
TyttöKoolla tuntuu olevan hurja tilanne kotona,toivottavasi saatte asiat setvittyä,vaikka se ei helppoa varmasti tuu olemaan <3
täytyypä lueskella mitä ootte viikossa täällä kirjotelleet,ja kommentoida sitten muitakin[:)] Nyt pitää mennä hetkeks levähtään,kun poikakin kuukahti sitteriinsä[:D]
Niin ja tässä kuva pojusta..pitää jo toosi pitkiä aikoja itse päätä ylhäällä,oli niin mainio kuva,että pakkohan tuo on jakaa teidän kanssa[:)]

JEEEEEE!!!!

Täällä nukuttiin ensimmäistä kertaa kunnon yöunet! 6 tuntia putkeen. Sitten se tavallinen äheltäminen sitten kyllä alkoikin...

Onko kenenkään muun vauvalla sellaista "ongelmaa", että kieli on ihan valkoisena maidosta koko ajan?
Meillä tyttö käyttää sitä kieltä koko ajan ulkona, joten ajattelin, että mahtaakohan kielen päällä olla paha maku.
Kuulin myös jostain, että sitä voisi puhdistaa jollakin esim puolukkamehulla. Onko muilla mitään tietoa tästä?
Piti kysyä sitä tuolla neuvolassa mutta unohdin.

Me olemme taas palanneet kotiin. Mies tuli töistä eilen kotiin jopa 7 aikaan illalla. TOIVON niin, että täällä lähtisi tuo arki sujumaan. Oma mielialani on jo vähän kohentunut. Niin ja vaikuttaa tietty sekin, että tytöllä on jo huomattavasti enemmän niitä tyytyväisiä hetkiä. Hymyäkin on jo väläytellyt <3

Sunnuntaina ajeltiin sitten pois pohjanmaalta. Ompas sitten vaihdettu vaippa keskellä ei mitään... [:D] Tyttö teki sellaiset kainalokakat kesken ajomatkan ja lähimmälle 24h huoltoasemalle olisi ollut 50 km matkaa. Niinpä auton takapenkki toimi hoitoalustana ja meni hirveä määrä puhdistuspyyhkeitä. Onneksi on kesä ja lämmin niin pystyi tekemään tuon vaate ja vaipanvaihdon bussipysäkillä =) Ensi kerralla ehkä hoksaan myös varautua muovipusseilla mihin saa likaiset vaatteet ja toiseen roskat, ettei tartte lemussa jatkaa matkaa (lojuivat siis auton lattialla) [:D].

Takaisin