vauvan terveys

Maaria1 niillä keittosuolatipoilla voi vauvan nokkaa huuhdella jos on alkava nuha. :) Meidän tytöllä oli just flunssa ilman kuumetta ja säikähdin kyllä ekana yönä kun oli tukkoinen ja yhtäkkiä alkoi yskiä sellaista kamalaa haukkuvaa yskää ja itki samaan aikaan katkonaisesti hengittäen. :sad001 Taisi vaan räkä pakkautua makuuasennossa.Käsittääkseni jos vauva pystyy syömään ja yleiskunto on hyvä,ei oo syytä huoleen. :)
 
Meille taisi tulla vauvarokko vierailulle, neidillä 38,4 kuumetta ja pilkkuja ympäri kehoa :/
 
Kiitos kaikille! Toivon kyllä että helpottaisi..neiti itkee päivät eikä juuri nuku, tyytyväinen ei ole oikein mihinkään ja yötkin menee tosi huonosti nukkuen.. Itseä alkaa jo turhauttaa itku, kyllä itsekkin joutuu kyyneliä siinä päästämään
 
Pienen sairastelu on tosi rankkaa. Eikä oikein uskalla itsekään nukkua kun vauva on kipeänä. Kun tyttö oli kuumeessa niin nukuin itse huonosti kun valvoin kuumeista neitiä. Ja tietysti yritin juottaa vettä vähän väliä.
 
Viikko sitten kun luultiin että tytöllä oli vauvarokko niin se paljalstuikin enterorokoksi ja nyt sitten perjantaina meille tulikin se viimeksi luultu vauvarokko..
 
Voi että, Iness, teillä nyt on tautia toisen perään! Jaksamisia sairasteluun, täällä on kohtalotovereita, mutta meillä puolestaan tyttö kovassa flunssassa. Yskää ja pärskettä ja vähäunista yötä..
 
Meillä tytöllä ollut vihreää kakkaa ja ripulia noin kuuden päivän ajan. Tyttö myös ehkä vähän väsyneempi. Syö normaalisti, ei juurikaan pulauttele. Täysimetyksellä vielä reilu viikko mennään, sitten alkaa kiinteät. Mulla ruokavalio pysynyt samanlaisena kuin aiemminkin.
Käytiin eilen lääkärissä asiasta ja lääkäri sanoi ongelman johtuvan imetyksestä.. :O lääkärin mielestä lapsi syö liian usein, koska on pullea. Ohjeena antoi syöttää kahden tunnin välein, vaikka lapsi itkisi nälkäänsä. Kakka on limaista ja vihreää, haisee pahalta. Vaikea uskoa, että imetys voisi tällaista aiheuttaa. Kylläpä suututtaa tuollaiset ohjeet.. Vaikea sanoa mikä tytöllä on, ajattelin käydä neuvolassa, jos ongelma jatkuu vielä.
 
AstaE tosi outo ohje lääkäriltä!En mäkään ymmärrä miten imetys voisi tuota aiheuttaa muutoin kuin allergian kautta.Eikös nykytiedolla ole niin että lapsi ei rintaa voi syödä liikaa,enemmänkin pulloruokinnassa voi imeä liikaa kerralla ja korvike kuormittaa munuaisia..Täysimetettyjen vauvojen kai just pitäisi osata säädellä nälkäänsä,eihän vauva sitä maitoa joka imetyksellä täyttä lastia välttämättä edes ota jos kaipaa rintaa läheisyyden tms takia.Oliko kuitenkin ihan lastenlääkäri?Mä kysyisin kyllä kilpailevan mielipiteen..
 
Mulla sama tieto siitä, ettei rintaruokitut voi syödä liikaa. Ja siihenhän lapsentahtisuus perustuukin. Oli kyseessä lastentautien erikoislääkäri, mutta kovasti oli eri mieltä lapsentahtisesta imettämisestä. Painon kehitys on ollut tytöllä koko ajan samanlaista, eli ei ole yhtäkkiä noussut liikaa.
 
Mulla tulee AstaE mieleen ihan virusmahatauti, kun pienillä ei onneksi tee oksenteluja välttämättä ja kakat on kuvaamasi oloisia. Hyvä kun vauva on maitoa syönyt normaalisti ja mustakin outo kommentti lääkäriltä... Toivotaan että kohta helpottaa!
 
Sama kuin Sinitittulla tuli mullekin mieleen. Meillä oli tuollaista tytön ollessa pari kuukautinen ja se kesti pari viikkoa. Lääkärissä käytiin, mutta koska tyttö oli pirteä, söi hyvin eikä vaikuttanut kuivuneelta käski lääkäri vain seurata tilannetta ja yrittää syöttää niin paljon kuin syö (ettei pääse kuivumaan) ja suositteli precosaa käytettäväksi. Käytettiin sitä, en tiedä auttoiko vaiko eikö, mutta tauti meni aikanaan ohitse.
 
Varmaankin joku vatsapöpö tosiaan. Pitää seurata tilannetta. Aion jatkaa lapsentahtista imetystä ja unohdan kurjat neuvot lapsen nälkähuudattamisista. Melkein voisi tehdä valituksen asiasta..
 
Varsin ristiriitaiset ohjeet siis tällä AstaEn lääkärillä kuin jos olisikin ripulin hoito-ohjeet... :wink
 
Takaisin
Top