vauvan terveys

Mä ehdin jo luulla, että meidän poika on voittanut taudin, kun torstain jälkeen lämpö oli pysynyt 37,5 paikkeilla ja eilen nuha oli jo melkein poissa. Nyt tänään sitten kamala kuiva yskä ja 38,6. Varattiin huomiseksi lääkäri (vauvavakuutus käyttöön). Poika on ihan iloinen, mutta varuiksi kuitenkin. Ja nukkuu paljon. Viime yönä 21-10.40 kolmella syötöllä. :) Ehkä uni parantaa.
 
Meidän vauvalle tuli piikkirokotteista vain yhdeksi illaksi vähän lämpöä,ei kummempaa.Mut rota on aiheuttanut vatsavaivoja jo monta päivää,tyttö on kitisevä ja nukkuessa tulee kipuhuutokohtauksia. :sad001
 
Meillä tuli ekasta rotasta vähän ripulia ja piikeistä vähän kuumetta. Ekasta piikityksestä oltiin ilta ja seuraava päivä kuumeessa. Toisesta vaan yönseutu.

Meidän pieni on ollut tänään ja eilen jotenkin tavallista väsyneempi ja nukkunut enemmän. Muuten on kuitenkin ollut terveen oloinen. Väsymyksestä huolimatta reipas ja touhukas, kovasti yrittää milloin kääntyä, milloin nousta istumaan, eikä nuhainenkaan ole ollut. Kitinää on ollut tavallista enemmän, mutta pistäisin sen väsymyksen piikkiin. Mietitään miehen kanssa, että olisiko joku aivojenkehityskausi tms mikä väsyttää vai onko jokin vialla. :meh: Onko muilla ollut väsyneempiä kausia?
 
Meillä on nyt väsynyt poika, mutta johtuu flunssasta ja alkoi jo ennen muita oireita. Voisiko teille olla tauti tulossa?
 
Voi kurjuus noita tauteja! Mäkin pelkään että meille tulee jotain just sopivasti kun tällä viikolla olis rokotusneuvola.
 
Kakka-asiasta vielä,onko tosta ummetuksesta eli kovista papanoista syytä huolestua jossain vaiheessa?Ei näköjään edes rota saanut vatsaa löysälle..Vettä tyttö ei oikein juo ja luumut ja päärynät on jo usein käytössä.Korviketta käytetään vain puurossa vähän,ei se kai niin pienissä määrin pahasti ummeta?
 
Meillä ainankin tulee papanoita. Helpottaa luumulla :) En usko ainankaan että johtuisi korvikkeesta. Mustikka ja banaani ainankin aiheuttaa ummetusta.
 
Autumn daydream, varmaan se mahdollista on. Ainakin tänään on vähän pärskitty. Toisaalta tänään on oltu kanssa virkeämpiä ja iloisempia että ota tästä nyt taas selvää. Ehkä hän oli vaan nukkunut huonosti tai jotain. Ei kai auta kuin seurailla mihin suuntaan menee.
 
Nyt on vaikea erottaa vaivaako rotarokote vieläkin kun masuvääntöjä kyllä on mut tota ummetustakin aloin miettiä kun tulee sen verran isoja pökäleitä että tuntuu hurjalta. :sad001 Mutta ei kyllä itke siinä itse kakkaamisen hetkellä.
 
Rotahan vaikuttaa noin viikon.. Meilläkin kakkaa tulee uskomattoman paljon. Välillä pökäleitä ja välillä taas löysempää.
 
Voi se kai kaksikin viikkoa vaikuttaa,meillä nyt toka viikko vatsan möyrintää meneillään joten kyllä sen pian pitäis helpottaa.Kymmenen päivää neuvola käski varoa pöpön tarttumista joten sen aikaa oltiin käyttämättä kestovaippojakin varmuuden vuoksi.
 
Nyt vauva herää joka yö puolen yön aikaan itkemään,ilmeisesti mahaansa koska pieruja tulee ja rauhoittuu kuitenkin ilman maitoa.Mies käy yleensä hoitamassa tämän rauhoittelun.Mies arveli että pitäisi alkaa antaa Cuplatonta ennen iltapuuroa mut mä mietin oisko sitten tuo korvike syypää koska sitä saa vain iltapuuron yhteydessä (ehkä aamulla tilkan) ja masuvääntöäkin on vain yöllä.Sillä ei näyttäisi olevan merkitystä onko annettu kaura- riisi- vai ohrapuuroa.
 
Nyt en muista mutta täysimetätkö muuten?
Mä en oo antanu vielä puuroja just siks ku neidin maha ei kestäny. :/ En oo uskaltanu kokeilla kun riisipuuroa. Mut 6kk paikkeilla kokeillaan kauraa.
 
Joo muutoin vain tissimaidolla mennään!Tilkkoja korviketta saatan käyttää soseisiin ja aamupuuroon kun en jaksa sitä varten pumppailla.Ei kyllä millään malttaisi jättää iltapuuroa kun se maistuu tytölle niin hyvin (tykkää kuin hullu puurosta) ja yötkin on sujuneet rauhallisemmin luultavasti sen ansiosta.Meillähän se 6kk ikää jo melkein onkin täynnä joten kai noihin viljoihin pitäisi joka tapauksessa totuttaa..
 
Itu1, oletko kokeilut iltapuuron keittävistä kokonaan veteen, tuleeko vatsanväänteitä/ilmavaivoja sittenkin?
 
En ole nyt viime aikoina,täytyy kokeilla niin vähän aikaa!Aika nopeasti otin korvikkeen puurokäyttöön jotta saa helposti lisäenergiaa.
 
Hyvä vinkki lapitar :) jos tosiaan johtuu vatsaväänteet siitä korvikkeesta.
 
Viime yönä ei tullut vääntöjä ja tapahtui sellainen ihme että tyttö nukkui ekaa kertaa koko yön!!Tai ainakaan en kuullut itkuja,pitää mieheltä varmistaa.Jatketaan siis vesilinjalla niin selviää oliko sattumaa mut tää oli tosiaan hyvä vinkki,kummasti sitä ei yksinkertaisia ratkaisuja aina itse hoksaa. :D Toivottavasti myöhemmin vielä löydetään silti sopiva korvikekin koska kyllä sillekin on käyttöä kun mun työt alkaa jne..Pumpulla maitoa heruu mulla aika huonosti. :sad001
 
Meillä ei kyllä vauva joka päivä kakkaa vaikka kiinteät aloitettukin, en tiiä millä löytäis sen tasapainon . Eilenkin mahaansa itkusti yöllä, kun illalla tuli tiukempaa kakkaa vähän ja aamulla vaipassa sitten kunnon lastit... tai vaikuttaako mokoma rotatehoste sitten kun viikko sitten sai :sad001
Kai se on vaan luumua annettava sitten joka päivä ja jos menee liian löysälle ni himmattava. Niin kurjaa kun tyttö joutuu yöllä huutamaan mahaansa.
 
Takaisin
Top