vauvan terveys

Täälläkin tytölle annettava luumua joka päivä. Muuten on niin kovalla että pää punaisena äheltää. Illalla saa puuron kanssa ja päivällä annan soseen jälkeen "jälkkärinä". Se bonan luumusose purkki riittää kolmelle päivälle. Saa nähä millo pääsee tasapainoon et voi luumut jättää pois..
 
Lohdullista että kohtalotovereita löytyy. Ja kaipa se tasapainokin näillä sitten joskus löytyy! Eikun siis luumua taas tänään kehiin..
 
Ja katotaa mitä tapahtuu ku aloitetaan lihan lisääminen soseen joukkoon.
 
Kuivatuista luumuista voi itse keitellä sosetta jos haluaa tehokkaampaa tavaraa. :) Samaa kamaa toki muuten mutta purkkiversiossa on iso osa vettä.
 
Meilläki annetaan luumua joka toinen päivä. Jännä muuten miten isot hintaerot on kaupoilla soseissa
Valintat.ssa maksoi bonan luumusose 0,79€ ja cittarissa 0,30€. :eek:
 
Meillä oli myös välillä pidempiä kakkavälejä. Jos kolmeen päivään ei oo kakannut, annan luumua. Nyt on mahantoiminta ollut aika hyvä ja illalla (isin iloksi) tekee aina isot iltakakat :grin
 
Oho on kyllä iso hintaero!

Tuntuu välillä hurjalta miten isoja pökäleitä noin pienestä ihmisestä voi tulla mut kai se sitten on ihan ok kun ei vauva erityisen tuskaiselta näytä niitä ähistäessään..Yritän silti vuorotella luumua/päärynää ja banaania/mustikkaa ettei tulisi putkeen vain ummetusta aiheuttavia.

Kotivaaka sanoisi että tyttö on viimein ylittänyt 6kg rajan!Neuvolassa reilun viikon päästä nähdään tarkemmin mut eiköhän se käyrä vihdoin ylöspäin kipua. :)
 
Meillä siirtyy 5kk rokotteet, kun on ollut kipeänä. Nyt jo toinen ab-kuuri korvatulehdukseen. Harmittaa syöttää ab:ia jo tässä vaiheessa, mutta ei kai muukaan auta... Joku kehuu valkosipulia, mutta en keksi miten sitä saisi pidettyä korvan lähellä?
 
Yöllä laittaa vaikka sukkaan valkosipulia ja sängyn lähelle/pinnaan kiinni? Auttaiskohan? Kuulin tuon vinkin kun jollain oli flunssaa ollut että sipulia sukkaan yöks niin ei mee tukkoon nenä. Vähän eri asia kylläkin.
 
Syysmorsian, meilläkin on siirtyny rokotukset jo kahdella viikolla sairasteluiden takia. Nyt uusi yritys taas tällä viikolla. Toivottavasti ei kukaan enää sairastu! Pööpö on jo melkein 6kk.
 
Hyvä juttu että Aamu teillä ollaan taudista toivuttu! Ja pikaista paranemista myös Syysmorsian teillekin! Onneksi kevätaurinko kohta paistaa, jospa tauditkin vähenisivät!
 
Täällä myös sairastetaan. Itse olen ollut yli viikon enemmän tai vähemmän kipeä. Nyt lähinnä yskää jäljellä ja nyt sitten poikakin sairastui. Oli sen verran korkea kuume että käytettiin lääkärissä, mutta ei löytynyt mitään. Tuleepahan vakuutusta vähän käytettyäkin. (Anoppi oli sitä mieltä että on allergiaa.. Jep jep, senhän takia hänelle varmasti tuli kuumetta. Varsinkin kun ei mitään uutta olla otettu samaan aikaan maisteluun.) Pikaista paranemista muille pöpöihin törmänneille!
 
Oivoi :/ Paranemisia kaikille! Me tervehyttiin just flunssasta viikonloppuna..
 
Paljon on kaikenlaista liikkeellä. Tyttö sairasti koko viime viikon ja nyt mulla on korva kipee. :sad001
 
Nyt on meilläkin alkava flunssa, pojalla ainakin on nokka tukossa ja itselläkin vähän limainen olo. Pitkäänpä me säästyttiinkin. Nyt vain muistuu mieleen, miten yksi kaveri kertoi ettei heilläkään ollut ensimmäiseen viiteen kuukauteen flunssan flunssaa, mutta vuoden ikään mennessä ehti silti tulla neljä korvatulehdusta... Toivottavasti meillä päästään vähemmällä.
 
Paljon tosiaan tauteja liikkeellä. Minä olen ollut yli viikon jo flunssassa, miehellä oli norovirus :sad001 ja lapsella tosiaan sitä kitinää ja itkuisuutta pari päivää ollut.
 
Me ollaa onneks vielä toistaiseksi selvitty ilman tauteja. Itelle yritti viime viikolla jotain tyrkyttää, mut meni sit onneks ohi. Tyttö on välillä tukkonen, mut nuo liuostipat on ollu pelastus. Yks aamu sai aivastettua kunnon nöllin nenästään, kun pitkin yötä tippoja laitoin. Ja aikasemmin kun oli räkäisempi niin nostettiin pyyhkeiden avulla pää puoli ylemmäs pinniksessä. Ei räkä päässy valumaan onteloista nenään.
Paranemisia kaikille! :)
 
Nuo tipat toimivat kyllä yllättävän nopeana hätäapuna! Pelkäsin hulinayötä, kun poika oli jo nukkumaan mennessä tukkoinen ja meillä tissitellään vielä useamman kerran yössä, mutta niin vain selvittiin yhdellä tippojen laittamisella ilman huutoja. Poikakin on kai tosi aikaisesta vaiheesta asti tajunnut, että ne helpottavat oloa, eikä edes puoliunessa protestoi :Heartred
 
Nyt se flunssa sitten rantautui tännekin.Kuumetta ei vielä ollut mut tyttö köhii ja nokka ja silmät vuotaa. :sad001
 
Vertaistukea! Vauvallamme n. 6kk on ollut pari päivää nyt yskää, ei mitenkään kamalasti, mutta enemmän kuin normaalisti... Lisäksi kun hengittää niin välillä rohisee hengitys, vaikea selittää mutta kuuluu semmoinen grööh.. Olen käyttänyt pari kertaa Nenafriidaa, mutta räkää ei tule kamalasti ja vauva ei ole minusta räkäinen.. Onko syytä huoleen? Kuumetta ei ole.. Ei ole siis ollut kipeä aikaisemmin ja minun ensimmäinen vauvani, joten olen hieman ulalla kaikissa vauvan flunssa-asioissa :) Mutta maalaisjärkeni kertoisi että ei ole syytä huoleen vielä, kun ei ole edes kuumetta ja vauvan yleiskunto on hyvä, ei siis näytä vaivaavan vauvaani tämä...
 
Takaisin
Top