vauvan terveys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miiumiu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä huomasin eilen että tyttö on syönyt paljon vähemmän nyrkkejään kun alotettiin soseet. Emmä sit tiiä onko noilla kahdella jokin yhteys tässä vai onko lapsiraukka ollut vaan nälissään vaikka oon maitoa tyrkyttänyt aika säännöllisin väliajoin...

Jenniy, nyt kun sanoit niin tajusin saman, ei oo syönyt nyrkkejään läheskään niin paljon kuin ennen.

Äp purulelusta. Siinä ainankin ohjeena oli, että kun ottaa sen pois pakkauksesta niin pestään miedolla astianpesuaineella.

Meillä kans huuhdellaan ja pidetään pakkasessa. Sielläkinhän aika monet pöpöt kuolee.

Varmaan sekin vähentää nyrkkien mussutusta että käsille on nyt muutakin käyttöä kun niillä voi jo tarttua ja tavoitella esineitä. :)

Huh nyt tuli vihdoin kunnon kakka! Annoin aamulla 30ml vettä ja puolpurkkii luumusosetta ni kakka tuli just äsken. Eka kiinteetä pötköö varmaa 10cm ja sit vielä iso luraus löysää. Hah kaikkia varmaa kiinnostaa :D Mut vauvan ja äitin olo helpottu paljon! :)

Catti kyllä nää kakka-asiat vaan aika tärkeitä nykyarjessa on. :D Meilläkin on luumu ja vesi auttaneet,papanoita tulee vähän väliä.Hieman ummetusta ehkä on mutta kuitenkin vatsa tyhjenee.Aiemmin tuntui hurjalta antaa lisää vaan sosetta pinkeään massuun.

Onko muilla ollut nuhaisia ja yskäisiä vauvoja? Mietin, että kuinka herkästi pitäis mennä lääkärille... Nuhaa on ollut jo usean päivän, välillä oli jo parempi, mutta taisi saada uuden pöpön, mikä lisännyt taas räkää ja yskääkin on ilmaantunut. :(

Meillä ollaan kanssa nuhaisia. Tytölle meni aiemmin jo yksi antibioottikuuri, samalla sairastin itsekin rajun flunssan. Perussääntö kai lääkäriin menemisessä on se, jos flunssa on pitkittynyt, lapselta tulee vihertävää eikä kirkasta räkää, lapsi haroo korvia tai on kuumeinen. Itse seurailen nyt tätä nuhaa ja yskää vielä. Tosi kurjaa kuitenkin, kun taas sairastellaan :(

Syysmorsian, varmaan kannattaa käyttää vauva lääkärissä, jos kovin on öisin itkuinen. Saattaa olla korvatulehdusta.

meiän vauvalla on paha yskä ja nenäkin vuotaa. kuumetta ei oo ollu. yöllä käytiin ensiavussa kun tuntu ettei vauva saa henkeä kunnolla. kurkunpääntulehdukseksi todettiin kun keuhkot kuulosti ihan puhtailta ja hän hengitteli maskin kanssa adrenaliinia. toivottavasti menee pian ohi

Miiumiu, toi laryngiitti on tosi kenkku. Se voi olla kun astmakohtaus ja hengitys vinkuu. Laryngiitit vaivaa usein just talvisin ja yksi hyvä konsti on pukea lapsi lämpimästi ja viedä ulos kylmään ilmaan. Pakkasilma on hyvä jos on pakkasta, se saattaa helpottaa kohtausta. Ja tietysti aina lääkäriin.

kiitos. ei tullut myöhässä. edelleen täällä röhistään. kuulostaa kyllä tosi pahalta toi vauvan röhinä, varsinkin öisin. Eiköhän se tästä. itsellä alkaa jo olemaan parempi olo vaikka nuha ja yskä vielä onkin :)
onkohan toi kurkunpääntulehdus muuten tarttuvaa?

Miiumiu, virustauti se kurkunpääntulehduskin on mutta menee yleensä meillä aikuisilla " normaalina" yskänä, ja flunssana ohi ja tarttuu niin kuin flunssatkin yleensä. Paranemisia koko porukalle!

Mä oon itse diagnosoinut itselleni ton kurkunpään tulehduksen pari kertaa kun on ääni lähtenyt kokonaan pois,siinä kyllä oppii arvostamaan puhekykyään. :( Voi se kai toki muustakin johtua.Ainakin kannattaa ääntään lepuuttaa jos yhtään sellaista oiretta iskee..

Inhottavaa kun pienet sairastaa. Mäkin pelkään koko ajan että koska meille iskee joku tauti.

Samoin täälläkin pelätään millo tauti iskee. Niin paljon on nyt liikkeellä flunssaa ja mahatautia. Paranemisia kaikille toipilaille!
Ps. Onko kellään rokotukset aiheuttaneet ongelmia? Meillä on selvitty pienellä lämmöllä.

Kiitos, yritämme parantua :)
Meillä tuli 3kk rokotuksista vähän itkuisuutta, ei muistaakseni muuta.

Täällä on ollut nuhaa ja yskää yli viikon ja nyt taas nousi kuume... :( Päivystykseenkin soitettiin, mutta panadolia vain kehottivat antamaan. Kun kerran syö hyvin ja iho on normaali eikä näy ihottumaa. Huolestuttaa vain, kun mies on ollut koko viikon influenssassa, ettei nyt ole tyttöön tarttunut.

Takaisin