Tsemppiä kaikille imetykseen!! Tuntuu että ite oon päässy kun "koira veräjästä" tai liian helpolla tässä hommassa.. ressasin ennen synnytystä kuinka se imetys onnistuu vai onnistuuko ollenkaan.. no sairaalasta asti tullut maitoa tarpeeksi pojalle, mut oli kyl kipeet nännit ekat päivät.. mut ilman rintakumia oon pärjännyt. Pari kertaa oon pumpannu maitoa, että mies saa syötettyä myös vauvaa ja ite saan lisäaikaa iltaisin. Kuitenkin tuntuu että jos pumppaa niin maito ei riitä vähän ajan päästä tissistä syötettäväks. Osaako kukaan jo aikaisemmin imettänyt sanoa, että milloin uskaltaa ruveta pumppaa säännöllisesti ja siinä sivussa riittää maito myös vauvalle suoraan tissistä? Nyt siis vauva viikko ja 2 päivää vanha. Rintapumppu ohjeessa luki että neljä viikkoa ois hyvä odottaa, että maidontuotanto on tasaantunut ja sit vois säännöllisesti ruveta pumppaa maitoa. Pumppasin siis maitoa aikaisemmin kaks kertaa kun tuntu että rinnat pakkaantuu maidosta.. myös puklailua mietin, tuntuu että vauva imee välillä hirveät määrät maitoa ja tosi paljon puklaa takaisin. Terkkari kävi punnitsemassa vauvan niin oli kyl päivälle tullut reilu 60g/pv painoa kotiutumisen jälkeen että ei ollu vaikuttanut puklailu painoon vaikka luulin että vaikuttais. Puklaileeko teillä muilla vauvat paljon???
Täällä puklailua todella paljon. Onko siellä puklailu jatkunut samaan tapaan?