Vauvan ruokinta

Mulla on erilaisia Ainun pulloja. Kaikki on kelvanneet hyvin. Mulla tuli myös rintapumpun mukana sellanen anatominen "syöttöratkaisu" pullo ja se on ollut kaikkein huonoin. Ajatuksena hyvä mutta tyttö ei siitä pidä niin paljon kuin muista. Vähän tietysti pulloruokitaan kun yli 90% syötöistä on rintaruokintaa mutta vähäiselläkin kokemuksella huomaa että ei ole hyvä.

Pitänee käydä katsomassa noita Ainun pulloja, josko jostain löytyis! Netistä ainakin, jos ei muualla tule vastaan.

Kiitos, ei ole tarvinnut tuttipulloasioissa ikinä missään asioida, joten ei hajuakaan, missä niitä myydään ja mitä merkkiä (tuon Aventin tilasin netistä). :)

Voiku meilläki alkais tutti kelpaa. :P joku päivä tulee varmaan postissa meidän tuttipullo, niin päästään sitä kokeilemaan. Tuttia ankarasti edelleen yritetään, mut ei vieläkään huolita. No ehkä joku päivä. :D

Meillä ei esikoinen huolinut tuttia ollenkaan. Ei kyllä kovin innokkaasti sitä yritettykään. Tämä toinen on kyllä huolinut tutin ihan alusta asti. Olen ollit siitä todella kiitollinen. Sen tosin olen huomannut, että mikä tahansa tutti ei kelpaa. Mamin tutit on olleet parhaita.

Onko teillä muilla kuinka ahneita syömäreitä vauvat? Meillä siis mennään ihan rintaruokinnalla ja välillä poika imee ja imee ja unohtaa hengittää tai sitten vetää maidot väärään kurkkuun. Onko muilla tällaista? :confused:

Meillä vedetään kans joskus maidot väärään kurkkuun ja sit yskitään ja kaotaan. Yleensä just sillon jos en oo ihan ekasta huudosta ehtinyt työntää tissiä suuhun ja on ehtinyt "hätääntymään".

Meillä vedetään kans joskus maidot väärään kurkkuun ja sit yskitään ja kaotaan. Yleensä just sillon jos en oo ihan ekasta huudosta ehtinyt työntää tissiä suuhun ja on ehtinyt "hätääntymään".
Hyvä tietää, että ei olla ainoita :)

Sama täällä :D
Meillä ei mam tutit kelvannu ollenkaan. Tää mikä tänään kelpas oli Nuk.
Mies anto mun tänää nukkuu hetken yksin ja teki kaikkensa et vauva olis hiljaa ilman tissiä, eli siis väkisin tyrkytti sitä tuttipulloa ja tuttia ja loppujen lopuks ne sit kelpas :D

Meillä kans maito menee väärään kurkkuun, mut lähinnä tosta rinnasta, josta tulee paljon maitoa. Et ei ehdi niellä. :/

Meillä yskitään joka syötöllä kun pikkunen hotkii ja maitoo tulee vauhdilla. Kestää aina tovin että pikkunen alkaa taas hengittämään normaalisti ja rauhottuu.

Kyllä meilläkin menee maidot monesti väärään kurkkuun, mutta se on kyllä vauvoilla tosi yleistä ja yleensä hienosti itse selvittelevät onneksi tilanteen. :)

Tuosta tutin huolimisesta: joillekin vauvoille saattaa auttaa kun tuttia kastelee vedellä ennen suuhun laittoa, neste tutissa saattaa aiheuttaa vauvalle "ahaa-elämyksen" tutin käyttötarkoituksesta. Kaikille ei tietty auta, mutta kaikkea voi kokeilla.
Lisäksi eri mallisia tutteja kannattaa kokeilla, toisille kelpaa paremmin suorat tutit ja toisille taas isommat, kärjestä pyöreät tutit, jotka stimuloi usein paremmin vauvan imurefleksiä.

Meillä on nyt testissä Mam-tutit, sekä silikoninen että kuminen. Ei tule niin pahaa oksureflektiä kuin Aventista, mutta ei tuotakaan kyllä varsinaisesti huoli. Pitää jatkaa yritystä ja kokeilla sitten taas jotain muuta...

Millasia teidän vauvojen pulautukset on? Meillä on melkeen aina semmosta "perus" maitoa vaan mut nyt on pari päivää tullut ihan kunnon kokkareista ja paksua.. mistäköhän se mahtaa kertoa? Tai pitäskö huolestua?

Meilläkin on välillä kokkareita puklussa. Unohdinkin kirjoittaa tänne kun ihmettelin miksi vauva ei huoli lisämaitoa (vastiketta) ja uudessa punnituksessa hänen painonsa todettiin täyttävän kirkkaasti kriteerit. Jatkossa ei siis tarvitse tarjota lisämaitoa, koska pieni ei tarvitsekaan sellaista, mutta halutessaan voi antaa.

Meillä vaihtelee, jos on syönyt superpitkään ja saanut rasvaisempaa takamaitoa, on paksumpaa ja kellertävämpää, mutta välillä sellasta aika ohutta/nestemäisempää. Riippuu varmaan vähän siitäkin, miten kauan syömisestä on ts ehtiikö jo vähän mennä ruoansulatuselimistössä eteenpäin.

Meillä myös vaihtelee. Välillä kun tissi on aivan täynnä niin heti ja maito vetisempää niin puplu on juoksevaa ja joskus tulee kellertävää paksua puplua jossa on paakkuja.

Takaisin