Vauvan ruokinta

Mää oon yrittäny vaikka mitä asentoja, mut ei onnistu muut kuin kyljellään makuullaan ja sit niin et itse istun, vauva sylissä (tyyny hänen pepun/selän alla niin että mun ei tarvi kannatella. Mistähä niitä toisia asentoja keksis? Tai miten ne sais onnistuu pikemminkin.

Mulla toi kylkimakuu hankalin, myös itselle. Hyvä on esim sellanen missä vauvan jalat kainalossa. Imetystyyny on todella näppärä mut saman tuen saa viritettyä muistakin tyynyistä.

Ei vaan onnistu noi asennot. :( pitää varmaan ottaa neuvolassa puheeks ja pyytää jos voisivat yrittää auttaa saamaan uusia asentoja. Tai sit ottaa yhteyttä jonnekkin muualle.

Kysy ihmeessä neuvolassa apua, th voi kädestä pitäen neuvoa ja auttaa. Oletko katsonut http://www.imetys.fi/ tuolta, onko teidän alueella tukihenkilöitä? Myös nettipalstalta, auttavasta puhelimesta ja FB-sivulta saa apua. Meillä neuvolassa on myös imetystukiryhmiä, kannattaa kysyä niistäkin. Toivottavasti apu löytyisi pian!

Nyt keksin itse tavan että saadaan tissit tyhjenee toiseltakin sivulta! :) asetin vauvan makaa sängylle ja asetuin itse toistepäin, eli jalat vastakkaiseen suuntaan niin että vauvan pää osoittaa mun jalkojen suuntaan ja mun pää on vauvan jalkojen suuntaan. Näin imuasento on eri. :)

Eilen kun oli ihan hirvee päivä, niin päädyin epätoivosena antaa pullosta korviketta pikkuiselle. Pikkunen vaan maistoi ja sylki pullon pois, ja jatkoi huutoa. Ajattelin että ei kelpuuta enää edes pulloakaan (tutti ei siis kelpaa) mut tänään ajattelin ihan huvikseni kokeilla omaa maitoa pullosta, niin johan kelpas! Hävis alta aikayksikön. Eli korvike (tuuti) ei kelpaa? :o onks muilla rintamaidolla olijoilla samanlaista ollut?

Edit. Huomenna tulee siis ikää 5vk ja syönyt pullosta sairaalassa lisämaitoa. Muuten ollut koko ajan rintamaidolla.

Mulle lääkäri neuvoi juuri tuon rosmarinaan kuvaaman asennon kun esikoisen aikaan mulla oli rintatulehdus. Itse en ole sitä kokeillut kun sain kainalon alta syötön toimimaan. Nyt olen käyttänyt sitä samaa asentoa tämän kakkosen kanssa. Niin ja hommannut kaarituettomia ja riittävän isoja, mutta kuitenkin tukevia, imetysliivejä.

Meillä irvisteltiin ensin Tuutille mutta sitkeän yrittämisen jälkeen alkoi maistumaan. Oli vaan uusi maku joka vaati totuttelua. Mä annan korviketta välillä puolen yön aikaan kun tytöllä on mahdoton nälkä ja on tissejä siinä vaiheessa syönyt jo tunnin. Kun saa mahan kunnolla täyteen niin nukkuu sen jälkeen noin 6 tuntia putkeen. Sitten aamusyöttö ja yleensä vielä 2-3 tunnin unet päälle. Muuten mennään pelkällä äidinmaidolla. Saadaanpahan kaikki nukuttua kunnolla ainakin toistaiseksi.

Täällä päästy eroon rintakumeista, pari päivää ruokailtu ilman :) Viimeinen potku vieroittautumiselle tuli toissa yönä kun ei meinannut löytyä hyvää asentoa ja lopulta pikkuinen potkaisi kumin lattialle - turhautumisen seurauksena mies heräsi äänekkääseen kiroiluun :D Tämän yöllisen episodin myötä kumit jäi pois ja ylättävän hyvin on ruokailu sujunut ilmankin, jälkiviisaana ihmettelen että miksi niitä on näin kauan tullut käytettyä, mutta varmaan mukavuuden halusta kun tietää että niillä homma sujuu varmasti...

Mikähän ois mahdollisimman paljon rintaa vastaava tuttipullo? Siis sellanen mistä maito ei tuu itsestään, vaan vauva joutuu kunnolla imemään saadakseen maitoa.

Musta on vähitellen tullut ihan pätevä julki-imettäjä. Tänään imetin leikkipuiston hämähäkkikeinussa, kun isot tytöt halusivat käydä kotipihaa kauempana riehumassa. Se oli sen leikkikentän ainoa varjoisa paikka, joten keinuttiin siinä pienen kanssa (minä selällään, vauva vatsan päällä mahallaan) ja kun nälkä tuli niin ei tarvinnut ees asentoa vaihtaa. Mulla on niin avonainen mekko, ettei tarvinnut rintaakaan paljastaa kuin pari senttiä, että sain nännin pojun suuhun.

Te, joiden vauva syö pulloa: minkä merkkisiä tuttipulloja teillä on? Ostin Aventin anatomisen tutin ja pullon, mutta eipä kelpaa täällä. Eli pitää kokeilla nyt muita.

Te, joiden vauva syö pulloa: minkä merkkisiä tuttipulloja teillä on? Ostin Aventin anatomisen tutin ja pullon, mutta eipä kelpaa täällä. Eli pitää kokeilla nyt muita.
Mä ostin kans ton saman ja ei kelpaa. Toistaseks oon kuullu kaikilta saman, että ei kelpaa aventti :o

No mulle kans kaverit ovat sanoneet et niiden vauvoille on kelvannut vain jotkut perushalpisjutut, Aventit jäi käyttämättä. Itse aattelin, et ostan oikein kunnolliset, mutta turhaan. :D

Okei, pitää testata! Meillä siis tosiaan myös Aventin tutit aiheuttivat oksennusreaktion, että ei kokeilla niitäkään enää...

Takaisin