Toiset nukkuu paljon pidempäänkin perhepedissä. Kai se on enemmän perheestä kiinni, ja siitä miten vanhemmat jaksaa. Monestihan äiti nukkuu kevyemmin, kun lapsi on vieressä. Toisaalta tuollaisessa nostelussa ehtii herätä kunnolla, joten ilmeisesti on sulle vielä rankempaa.
Mä luovuin maidon syötön vähennysyrityksestä öisin, kun poika alkoi vastaavasti heräillä tiheämmin. Sitten ei mennyt kauaakaan, kun poika on nyt itse harventanut heräämisiään, toisaalta nyt kokeilen ensin tuttia kitinän ja jos se ei riitä, maitoa. Mutta en ole nostanut poikaa koskaan pois pinnasängystä syötön ajaksi, silittelen päätä ja annan tuttipulloa. Poika ei oikein osaa enää nukkuakaan vieressä, joten meillä perhepeti taas ei toimisi.
Yksi kaveri antoi pojalleen iltaisin imetyksen lisäksi korviketta, koska tuntui että sillä poika nukkui paremmin. Koki siis, että lapsi ei saanut riittävästi maitoa imetyksessä. Neuvolassa sai kuulemma paheksuvia katseita ja päänpudistuksia tämän vuoksi vanhalta terkalta. Ärsyttävää. Heillä lisämaitoa toimi, ja se sopi heille, turha sitä on paheksua.
Tuollaisella tiheällä syötöllä ei tiettävästi ole teidän lapselle mitään haittaa, joten tee niin kuin parhaaksi katsot. Voi olla, että jossain vaiheessa olet valmis ja halukas uudelleen unikouluttamaan, tai sitten lapsi vain jossain vaiheessa päättää ettei tarvitse rintaa niin usein. Ja voihan se olla että sun lapsi kaipaa enemmän läheisyyttä kuin muuta. Itse en haluaisi läheisyyden tarvetta jättää huomiotta, mutta meillä ei sitä öisin tunnuta kaipaavan.