Vauvan nukuttaminen ja iltarutiinit

Joo olen myös ymmärtänyt että jos on runsasta heräilyä se voi olla oire maitoallergiasta.. Siskoni kertoi juuri kaveristaan jonka vauva heräili 30-45min välein ja oli maitoallergia. Ei ollut muita oireita. Tietysti monesti on muita oireita. Mullakin kävi hetken mielessä et mitä jos on allergia, mutta nyt on unet kuitenkin vähän helpottuneet..

Missä vaiheessa on tajuttu, että vauvalla on maitoallergia , jos heräilyt ja levottomat yöt on ainoa oire? Kun osa vauvoista vaan on levottomia nukkumaan.

Kysyin lastenlääkäriltä ja hän sanoi että allergia maitoproteiinille on todella harvinaista. Laktoosiintoleranssi muu asia.

Meilläkin alotetaan unikoulu perjantaina. Saas nähdä kuinka isännän hermot kestää jos poika ei halua luopua tissistä. Oon kyllä jo vähentäny yöimetyksiä yrittämällä eka rauhoitella takas nukkuu, mutta jos ei asetu nii sitte imettäny. Tällä tavalla karsittiin jo 2-3 imetys kertaa. Pitää kokeilla sitä veden antamista ja ajattelin pitää miehen paitaa jos poikaa tarvii hyssyttää, ettei maito haisis nii voimakkaasti ja lisäis tissin kaipuuta.

Meillä poika välillä itkee yhden itkun ja hiljenee taas. Itkuhälyttimestä kuuluu hyvin. Jos olen vieressä, reagoin (turhaan), jos olen kauempana, jään nykyään odottamaan jatkoa. Nukun pojan huoneessa, mutta onneksi noita itkun tihrustamisia ei ole viime aikoina juuri ollut.

Mulla on se käsitys, että laktoosille allergisia vauvoja on todella vähän, kun äidinmaidon sokeri kuitenkin on laktoosia.

Se että vauva ei sietäisi laktoosia on äärimmäisen harvinaista , mutta esim. meillä kummallakaan vanhemmilla ei kestä niin siksi meän lapsilla suurempi todennäköisyys periä tämä.

Tuota juuri mietin, kun meillä molemmilla on laktoosi-intoleranssi ja itse tietty käytän laktoositonta tai vähälaktoosisia maitotuotteita niin voiko neiti herkemmin saada oireita tavallista maitotuotteista. Se jää nähtäväksi o_O

Mihin aikaan teillä nykyisin alkaa yöunet ja monelta alkaa päivä eli nousette ylös? Meillä rytminvaihdos varmaan edessä, niin mietin miten muilla.. :)

Meillä nukahtaa yleensä klo 19-20 ja herää klo 6-7. Päivässä kahdet tai kolmet päikkärit. Hyvänä päikkäripäivänä nukkuu aamupäivällä 2-3 tuntia ja sitten iltapäivällä lyhemmät. Jos aamupäikkärit jää lyhyiksi, niin sitten joutuu usein nukkumaan kolmannet vielä.

Nukkumaan 19.30-20, herää viiden aikaan, jolloin otan viereen omasta huoneesta ja annan maitoa, nukahtaa siihen ja nukkuu noin klo 7 saakka. Päiväunet vähentyneet tai lyhentyneet, aamupäivästä nukkuu noin tunnin mutta iltapäivällä yleensä enää 1-2x 30-45min. Yleensä.

Täällä nukahetaan vasta 21-22, ja yöllä syyään useimmiten kerran, aamulla ylös yheksän aikaan. Ei paljoa perhekerhoon ehditä tällä rytmillä :D

• Tykkään
Reaktiot: DT
Meillä käyää nukkumaan n.22.00 ja aamulla herätään n.8.30. Päiväunia nukkuu kolmessa erässä yhteensä n.2 tuntia. Päikkärit yleensä 11.00, 15.00 ja 19.00.

Meillä menee nykyään nukkumaan klo 20.30-21 aikaan.. Heräilee aamulla 7-7.30.. Ja viihtyy itsekseen juttelemassa ja loikoilemassa vielä herättyään vaikka tunnin sängyssä.. :) aamulla nukkuu 9 aikaan vajaan tunnin.. Päivällä klo 12-13 aikaan menee nukkumaan n. tunnin unet ja illalla klo 15-16 aikaan nukahtaa ja nukkuu n klo 17 saakka.. Poikkeuksia tietysti tulee riippuen päivän menoista kun ei kauppareissuillakaan enää oikein malta nukkua..

Nukkumaanmeno helpottui huomattavasti kun itse huomasi, että tytön täytyy antaa vain olla sängyssä itsekseen ja antaa siellä touhuta rauhassa.. Nykyään viedään sänkyyn ja välillä käydään katsomassa joko on nukahtamassa ja laitetaan parempaan asentoo jos vaikka poikittain tai vatsallaan sängyssä..

Meillä aika sama kuin Nunnuliinalla, mutta ei nuku omassa sängyssä koko yötä saati omassa huoneessa.

Edelleen sama rytmi säilynyt eli klo 21 nukkumaan ja nukkuu yhdellä syötöllä tai yhtäjaksoisesti noin kuuteen asti, ja tissittelyn jälkeen edelleen klo 7.30/8.00 asti. Aamupäikkärit tunnin ja noin 9.30-10.30 ja varsinaiset päikkärit klo 13-15/16. Lyhyet (max 30 min) iltanokoset 18-19 välillä.

Meillä yöunille 20-20.30 ja aamulla 6-7 ylös. Oon miettiny et pitäiskö poika siirtää omaan huoneeseen kun tuntuu häiriintyvän mun ja miehen nukkumisesta. Pojan kovempi ääni kuuluis viereisestä huoneesta ilman hälytintä, mutta mietin että osaako nukahtaa yksin takaisin jos herää. Välillä oon koittanu et kuinka kauan mölisee sängyssään jos ei mene antaa tuttia ja ennätys minkä jaksoin kuunnella on 45min.

Takaisin