Vauvan nukuttaminen ja iltarutiinit

Hyvä Kotimama että on ollu pojalla paremmat unet nyt, tais olla oikee ratkasu siirtää samaan huoneeseen :) Uus yritys omaan huoneeseen myöhemmin sit, kyllä ne joskus oppii yksinään nukkuu :grin Ja hyvä jos siulla alkaa flunssa paranee :)

Meillä on aamut aikaistunu nyt viime päivinä kun on ollu valosampaa, tuo outo valoilmiö nimeltä aurinko taitaa häiritä pojan aamuja. Pimennysverhot läks hankintalistalle nyt. Ja yötissistä yritetään edelleen päästä eroon, oon yrittäny pysyy yhessä imetyksessä/ yö.
 
Jee! Ja nyt koko yö nukuttu. Parin minuutin hässäkkä oli mutta en edes ties mihin aikaa :) poika ja mies nukkuu vielä mut äiti dataillu nokka tukossa jo hetken :D

Meilläkin pimennysverho pojan huoneeseen ostoslistalla.
 
Omassa sängyssään :) meidän sängyssä vaan pyöri ja hyöri silloin kun vielä otin viekkuun.
 
Ehkä vähän ohi jo meidän taaperoista, mutta hyvä tieto :) Eikä sen kummemin taoda suurella osalla yöimetyksen lopettaminenkaan taata täysiä yöitä ainakaan alle 1-v:nä. Varmasti tietysti poikkeuksia tässäkin :)
 
Onko teidän lapsilla tyynyt? Pojalla ei oo tyynyä, jotenkin jäänyt pois kun sellaista ei vastasyntyneille suositeltu. Pitäisikö sellainen nyt siis hankkia..?
 
Meillä otettiin tyyny käyttöön syksyllä kun poika aina mönki peiton päälle ja tuntu siltä että halus nukkuu sillee et on pään alla jotai, en tiiä oliko mitään vaikutusta pojan yöllä paikallaan pysymiseen tyynyn käyttöön otolla mut en oo sitä pois enää ottanu. Ja siis tietenkii sellanen ihan littana vauvatyyny.
 
Ja ei kai tyynyä oo vielä mikään tarve hankkia pitkään aikaan? Niin matalia nuo vauvatyynyt et eipä ne paljoo tue :)
 
Meillä tyyny otettiin esikoisella käyttöön 2-vuotiaana. Olen siinä käsityksessä, että tyynyä kannattaisi välttää mahdollisimman pitkään (en tiedä, mistä olen tämmöisen käsityksen saanut, voi olla täysin vääräkin). Alussa oli käytössä tosi littana vauvatyyny ja jossain vaiheessa otti sitten lastentyynyn käyttöön.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tuli tyyny jonkun flunssan yhteydessä käyttöön. Lähinnä nostamaan pääpuolta hiukan. Se on varmaan kaikkien suositusten vastainen, litteä ja kova tavallinen tyyny.
Joskus poika nukkuu sen päällä vatsallaan, joskus selällään, joskus ei ollenkaan.
 
Hyvin nukutut yöt jatkuneet täällä :) kerran pääsääntöisesti herää yöllä. Jos ei herää ollenkaan niin sitten meinaa jo klo 5 jälkeen herätä kokonaan uuteen päivään :D onneksi jotenkin saatu vielä uudelleen nukkumaan vaikka aikaa siihen hieman meneekin.

Mutta eihän olisi lystiä jos ei olisi uutta ongelmanpoikasta. Imetän enää vain ennen yöunia. Mutta siitä asti kun lopetin päiväuni imetyksen niin nukuttamisista tullut "surullisia". Aina kun laitan poikaa päivä tai yöunille niin hän kiljuu kuin kuolemaa tekevä possu. Siis niin kovaa kuin lähtee. Olen silitellyt, laulanut, hyssytellyt, puhunut rauhallisella äänellä, ollutvaan, esittänyt nukkuvaa ja kaikkea mahdollista mutta mikään ei auta. Aina sama juttu, kauhea huuto eikä rauhoitu mistään. Huutaessaan möyrii koko sängyn joka kulman. Tätä kestää monia minuutteja, 10-30min ja lopulta rauhoittuu johonkin asentoon ja nukahtaa. Päiväimetyksen loppumisesta nyt kohta kuukausi ja niin kauan tätäkin kestänyt. Illalla taas kun laitan nukkumaan niin saattaa nuupahtaa rinnalle mutta havahtuu siirtoon, toisinaan jää rauhassa nukkumaan mutta sitten taas sama huutokonsertti.

Tuntuu pahalta :sad001 pohdin jo tänään korvatulppien käyttöönottoa. Ja mikä pahinta, niin taas väkisin pohtii onko itse tehnyt jotain väärin. Höh.
 
Meillä on tutti, mutta nythän on se ikä jolloin siitä pitäisi luopua. Poika ei kuitenkaan joka kerta tuttia tarvitse, niin toivon että jossain vaiheessa siitä voisi pehmeästi luopua.
 
Eihän tutista "tarvi" luopua ennenkuin 2vuotiaana, suositusten mukaan ainakaan. Tuttipullosta olisi hammaslääkäriliiton suositusten mukaan hyvä luopua 1v.
 
Kotimama, minusta tuntuu, että tuo päikkäriangsti on joku vaihe. Meillä samalla viisiin vaikka pieni jätti itse pois unimaidot. Hirmu huuto ja sitten simahtaa.
 
No joo, kahteen ikävuoteen mennessä pitäisi tutista luopua, mutta kyllä meille joka kerta neuvolasta on sanottu, että olisi hyvä lopettaa sen käyttö. Hammaspuolella taas puhuttiin 2 vuodesta. Ja siis lähinnä niin, että vaikka meillä tutti käytössä vain lohdukkeena (nukuttaessa tai satuttaessa tai joskus vieraassa tilanteessa), niin en tiedä kannattaisiko sitä tähän saumaan varsinaisesti aloittaa lohdukkeena. Jatkuvasti ei pitäisi käyttää kuitenkaan.

Tuttipullokin meillä käytössä. Ei ainoana, vaan myös nokkamukia ja pillimukia ja taikamukista löytyy, mutta jos yöllä itkee kunnolla, niin se on se ykkönen edelleen. En kyllä ajatellut siitä(kään) vielä luopua.
 
Meillä on tuttipullo käytössä miehellä ja mammalla silloin kun mä oon töissä :) Saa kuitenkin tissiä niin oon ajateötu, että ei tulis niin kova äiti ikävä kun saa rintamaitoa pullosta :Heartred
 
Tyttö nukkui viime yön ekaa kertaa yksin omassa huoneessa. Ja nukkui muuten paremmin kuin koskaan aiemmin! Ekan kerran heräs vasta aamulla vaille kuusi ja maidon juotuaan nukkui vielä vaille seitsemään. :) mun mies pyörii aika paljon nukkuessaan että voi hyvinkin olla että siitä johtui aiemmin että heräs useesti kerran yössä. Jospa seuraavatkin yöt nukkuu yhtä hyvin,saas nähdä..
 
Voi että, mä en varmaan raaski ikinä päästää meidän poitsua omaan huoneeseen nukkumaan :hilarious::hilarious:
 
Takaisin
Top