Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa kun tuo meidän tyllerö nukahtaa itsekseen klo 21, ihan ihmeellistä. Syntymän jälkeen meni pitkään että nukahti vasta puolilta öin. Ja ihan itsekseen rytmit ovat menneet oikeaan paikkaan, herätys on n.0700-0730 aikaan, mikä on aika kivakin pääsee itsekin paremmin liikkeelle heti aamusta. Kun vaan yötkin menis paremmin.

Ei puhettakaan että meillä nukahdettas itsekseen. Nyt kun pinnasänky on siirretty omaan huoneeseensa ja sängyn pohjaa laskettu alas niin alkaa välitön huuto kun pojan saa laskettua sinne. Oon laittanu käden sänkyyn niin on nukahtanu sitten. Mutta yöt on menny muuten hyvin. Herää viiden-kuuden maissa syömään. Tänäänkin aamulla heräsin kuuden jälkeen kun tutti tipahti lattialle. Menin katsomaan niin siellä poika touhuaa sängyssä omiaan. Ilman itkua! Ehkä tämä omaan huoneeseen nukuttaminen alkaa pikkuhiljaa sujua :)

Meillä on näemmmä siirtynyt tunnilla eteenpäin. Aamulla se ei hamittanu herätä seiskan tilalta kasilta :grin mutta katsotaan sitten illalla. toivottavasti saadaa ysiltä nukkumaan eikä kympiltä. eiköhän kun kuitenkin katotaan ettei kuuden jälkeen nukkuis päikkäreitä ni siinähän se sitten normalisoituu :)

Ookoo.. mietin vaan ku poika menee päikyille (vanhaa aikaa klo11) nii vähä oon sekasi et koska pistän sen mut totesin et taidan pistää sen si päikyille ku sitä väsyttää... :D

Meillä pojan kello siirtyi näköjään ihan itekseen oikeeseen, kun heräs tänään seittemän jälkeen ja normaslisti heräis 7-8. Olisin kyllä toivonu, että olis saanut tunnin pidempään nukkua, mut ei.

meillä tyttö nukku muutenkii taas pitkää(vanhaa aikaa kuudelta heräs) ja tietenkii sillon nukku pitkää kun oli isän aamuvuoro,mun vuorolla heräs 10 yli 5o_O.
unet on muutenkii nyt sekasi,menny päikkärit autossa,vikat unet olis pitäny olla 18-19 mut eipä tuo nukkunu.saa nähä monelta hyytyy.kaikilla unirytmi ja muutkii rytmit ihan sekasi.:mad:

Mua jännittää miten saada lapset ylös huomisaamuna ku pitäs tosiaa jo kuudelta nousta eli viideltä vanhaa aikaa. Varmaa ittelläki ottaa voimille. Esikko menee huomen varahoitoon ja koko ens viikon ja viel seuraavan viikon alussa. Ja sinne on ilmotettu et menee puol kasii ja mä en sit muistanu ilmottaa et tulis kaheksaan vasta. Täytyy kattoo miten huominen sujuu ja sen perusteel päättää meneekö muinaki päivinä jo vähä aiemmin hoitoon.

Meillä on mennyt ihan ok päikkärit, mutta eipä meillä mitään kovin tarkkaa rytmiä olekaan. Kiira ei ole ainakaan liikaa päikkäreitä nukkunut. Juuri äsken laitoin neidin yöunille. Eiköhän se tästä lähde sujumaan tämäkin aika.

Meillä meni myös tämä päivä päikkyjen ja yöunille nukahtamisen suhteen tosi mallikkaasti. Ihan kuin kelloja ei olisi edes siirretty mihinkään suuntaan :)

meillä herätty tänään kuuden jälestä:) jotain hyötyä ajan muutoksesta,nukku tytsy pidempää:grin ja pääsen pesemää aikasemmin pyykkiä:)

Meilläkin Kiira on heti uudessa rytmissä. Vähän ennen seiskaa oli taas herätys. Ja yö päästiin yhellä syötöllä. Yritinkin nyt saada sen ensin aina takaisin unille muilla keinoin ja enimmäkseen onnistuin. Viereen kyllä hain nukkumaan puolilta öin, kun en itse saanut nukuttua. :D

Eilen meni kyl kaikki tunnilla eteenpäin.. Mut onneks poika alkoi kukkumaan tänään liian aikaisin.. eli seitsemältä, niin herättelin sen sit siitä. Ja ekoille päikyille menikin nyt sit ihan normi aikaan, eli ysiltä. Toivottavasti näin helpolla menee toi rytmin vaihdos..

Tälläin rytmi sopis mullekki :grin poika nukkumaa 21 ja heräs ekan kerran 7.30, tissittely ja jäätii sänkyy juttelemaan ja hellimään. Sitten olkkariin puolen tunnin päästä leikkimään. Tyttö nukkumaan 21 ja heräs 8.30 ja äitin kaikkuu hetkeks kattelee lastenohjelmia. Aamupalat ja nyt poika ekoilla päikyillä ja tunnin päästä lähetää mummun ja papan kans kaupoille. Tästä tulee taatusti hyvä päivä :)

Yöllä toisessa huoneessa ramppaaminen vei sen verta voimia että otin pojan raas viekkuun yöllä. Vaan eipä se siinäkään sen paremmin nukkunu. Eikä millään suostu nukkuun päikkäreitäkään omassa sängyssä. Pitää varmaan ottaa tuo pinnasänky takas makkariin... :angry7

Meillä nukutaan muuten ihan hyvin, mutta nukkumaanmeno on edelleen taistelua...kestää 30 min - 2 h(!!!). Itku alkaa heti hampaiden pesun jälkeen, kun tyttö tietää että seuraavaksi mennään nukkumaan. Yleensä puhutaan rutiinien tärkeydestä, mutta tässä tapauksessa tuntuu, että niistä aiheutuu vaan stressiä... Mitenhän siitä nukkumaanmenosta sais tehtyä vauvalle mukavampaa...?

Takaisin