Vauvan nukkuminen

Hmm, meillä nukutaan yleensä yhdet päikyt jotka kestoltaan tunnin tai pari. Nyt nukkunu melkein kolmatta tuntia tuolla...? :eek:
 
Poika on tähän asti nukkunu kahet päiväunet, mutta toisille päikkäreille ei enää malttas rueta.
Eilen meni puoli tuntia et nukahti toisille päikkäreille ja sit nukku sen puol tuntii.
Tänää nukku ekat päikärit 40min ja toisille ei ruennu ollenkaan vaikka oli väsy, niin taisteli vaan vastaan ja kiukkus, tunnin yrittämisen jälkeen kannoin pois sängystä leikkimään. Ehkä meillä pikkuhiljaa siirrytään yksiin uniin päivällä, en jaksa joka päivä taistella toisille unille menon kanssa. Yöunille meni tänään puoli tuntia sitten. Normaalisti kasilta yöunille ja herää n.6.30.
 
Meillä on nyt taas joku siirtymävaihe yksiin päikkäreihin vissiin? No välillä poika sit väsähtää ja ottaa vielä alkuillasta pikku-unet, mut useampi päivä mennyt ihan yksillä unilla. Eikös se vuoden iässä yleensä tulekin siirtymä yksiin päikkyihin ja unta kokonaisuudessaan 13-14 h /vrk. Meillä nukutaan 11-12 h yöllä ja 1-2 h päivällä.

Poika tais just nousta istumaan unissaan. Nous vaan pystyyn, mut ei päästäny ääntäkään. Katoin niin kaveri oli ihan unessa ja laskin takasin makuulle, jossa unet jatku.
 
Tyyne ei tänää suostunu nukkumaan tokia päikkäreitään. Leikki pinnikses aikansa ja sit alko huutaa, mut ei suostunu nukahtamaa. Monta kertaa käytii sanoo et nyt nukutaan ja peiteltiin. Lopulta kello jo oli niin paljon ettei olis enää kannattanu antaa nukkua edes. Saas nähä alkaako kohta sellanen hirmunen väsykiukku. Yhtää aikasemmin ku en halua laittaa nukkumaa, ettei mee yörytmiki uusiks.

Ja ekoilt päikyilt heräs ennen puolta päivää, niin on pitkä ilta tiedossa.
 
meillä kans tänää päivän ekat päikyt kesti vaa puol tuntia,hyvin sit jakso valvoo sinne 13.30 asti et alko toiset unet.yöunille 20.30 nukahti ihmeen nopeesti,10 minuutissa.
 
Meil nukutaan viel kahet päikyt... 11-12 ja 16-18 ja yö unet on 21-09... Kummallisen paljon tuo mies vetää unta kuuppaa...
 
hmph,meillä karsee loppuyö kahesta eteepäin,mut ei voi syyttää ku rokotteita ja normimaitoo.
 
Mä puolestaa ite nukuin tosi huonosti koko yön tän lenssun takia. Koko ajan kutitti kurkkua ja yskitti, sai koko ajan pitää suussa carmolispastillia et vähän ees helpotti oloa. Ja sitte Tyyne herää vähän ennen kuutta känkkäämää ja ei suostu jatkaa unia :smiley-angry003 Viikolla kyl nukkuisi aamulla vaik kaheksaa asti jos antais, mut sit viikonloppuna kun saisi nukkua niin ei nuku sitte millään. Ärsyttää.
 
mä en tajuuuuuuu,viime yönä klo 04.20 tyttö taas hereillä,hirvee homma saada se uudestaan nukkumaan.MIKSI?
 
Meillä on pikkuneiti flunssassa ja röörit tukossa. Sen vuoksi on pari rikkonaisissa yötä takana. Olen nyt ottanut tytön viereen nukkumaan. Viime yönä vehtasi niin paljon että löysin tytön aamulla täysin toiselta puolelta mun sänkyä mille puolelle olin tytön nukuttanut. On ilmeisesti jossain vaiheessa yötä ryöminyt mun yli?! :confused: Onneksi meillä on nyt korkeat laidat myös sillä sivulla, muuten olisi taatusti tippunut sängystä.
 
Meillä nukutaan vaihtelevasti päiväunia..yhdet tai kahdet.Yöllä on nyt pidemmän aikaa ihme heräilyjä..herää ja rupeaa pyörii sängyssä ja "kitisemään"..sitten kun meen sängyn vierelle suht nopeesti rauhottuu hetken oon sängyn vierellä..ja kun ite meen takas omaan sänkyyn menee hetki kun taas kitsahtaa..tiiä että johtuuko hampaiden tulosta vai mistä..yömaitoja ei saa enää ja vettä saa ainaski kerran yössä..pitäs vissii toi vedenkin antaminen lopettaa..?Rupeaa ihtee väsyttämään tuo jatkuva pomppailu sängystä...eli jos teillä muilla on antaa neuvoo nii mielellään otetaan vastaan :)
 
Meillä on mennyt aamut ihan plörinäks, kun jätin aamuimetyksen pois. Tosin onhan se ihan ymmärrettävää.
Ennen heräsi klo 6-7, tissillä sai 1-2h lisäunta mutta nyt kun ei anna tissiä niin eihän se nyt sit enää nukaha. Ylös se on noustava ja alettava laittaa puuroa. Tänää herättii klo 7 ja puol 8 puuro nassuun, 8 jätkä sitte nukahti lattialle lelujen keskelle. Jep, että näin sitten meillä :grin toivon, että nää aamut tästä tasaantuu..
 
Taatusti ajan kanssa tasaantuu. Meillä kun lopetettiin yötissi silloin 11kk tienoilla, nii kyl siinä pari viikkoa oli yöllä mun kannalta levotonta, kun hyssytin pojan uudelleen uneen, annoin tissin haluun vettä tai velliä pullosta. Mut sit se loppu. Nyt menee yöt hyvin.. tietty hampaat yms vaivat joskus itkettää öisin ja täytyy nousta taputtamaan pientä pepulle tai silittelemään selkää. Eilisiltana poika oli nukkunu puoltoista tuntia kun yhtäkkiä nous istumaan ja sanoi, pääpää äiti pääppää.. Laskin pojan takaisin makuulleen, silitin päätä ja se jatkoi unia. Uneksiko se?? :D
Nyt on ollut nuhaa ja räkäilyä (rokotteet teki?) ja päiksyjä ei oikein oo poika saanu nukuttua... eilenkin vaan 20min nukkui päivällä.. mut jaksoi tosi hyvin siltikin koko päivän.. meni tosin jo ennen ysiä nukkumaan ja nyt kuuluu muuten heräilyn ääniä makkarista... Viivana paikalle!! --->
 
sinbbu se voi olla uneksimista :) nimittäin meijän tyttö yksi yö höpötteli yksinään jotain..heräsin siihen et pinnasängystä kuuluu täätäätää ynmuuta höpötyksen söpötystä :D..mut en reagoinu ite mitenkään siihen ja ei tyttökään varmaan sitten enempää höpötelly saati oikeesti ollu hereillä kun tavalleen se älähtää kovemmi jos herää :)
 
Juu ja meillä kyl liikkuu perheessä uneksimista... itse paapatin viime viikolla suomen politiikasta venäjää kohtaan miehelleni unissani.. köh köh..
 
Mä aattelin et tänää jää tissi kokonaan pois. Saapas nähä miten Tyyne suostuu nukahtaa.
 
Meidän nassikka nukku eilen vaan yhdet päiksyt. Yön nukkui 11 tuntia! WUHUU! Tätä lisää?? Noh.. jäbä heräs siis kasilta tänään, enkä uskonut, että ois ihan heti väsynyt. No.. puol yksitoista vein tyypin nukkumaan ja siellä se nukkuu vielä. Tosin kohta taitaa tulla karu herätys, kun tulee huoltomies käymään.. ihan näillä hetkillä pitäis tulla. Mut luulen, et nukkuu toiset päiksyt tänään. Selvästi itse hakee siirtymistä yksiin päiksyihin ja aika kivuttomasti sujuu. Eilenkin heräs päiksyiltä puol kaks ja ysiin asti kuitenkin hienosti jaksoi valvoa. Jännä nähdä, missä vaiheessa vakiintuu yksiin päiksyihin. Itse en asiasta huolta kanna vaan uskon lapsen omaan tahtiin. :)
 
Meil ei vielä yhdet päikyt riitä millään. Kahdet nukkuu ja molemmat on yleensä 1 h 20 min. Mä oon kyllä tosi tyytyväinen tähän rytmiin. :) Ainoo vaan, että monet harrastukset on just päikkäriaikaan...
 
Meillä on tyttö nukkunut jo aika pitkään vaan yhdet päikyt ja yöt nukkuu tosi hyvin. Herää kerran tai ei ollenkaan. Hän nukkuu päikkärit n. 13-16 ja se on hyvä meidän harrastusten ja isosiskon kyyditysten kannalta. Isosisko nukkuu myös päikkärit samaan aikaan joten mulla on siinä välissä hyvin aikaa siivoilla ym. Välillä jos oikein laiskottaa, katson telkkua, luen ja herkuttelen. Se on tämän mamman laatuaikaa :wink
 
Takaisin
Top