Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Höh... meillä poika alkaa oleen paljon parempi. Mut mä sain sit sen nuhan mut ei oo ku aika lievä. Eilen poika yski kovasti aina vaakatasossa, eli unet meinas häiriintyä.. yöunille käytiin taas niin, et poika nukkui rinnalla sen aikaa, et räkä ei enää hiisannu nenussa. Yks vicks-rätti oli yöpöydällä lämpöpussin päällä höyryämässä ja sit muutaman yskäkohtauksen jälkeen poika nukkuikin koko yön yskimättä... ja siel se nukkuu vieläkin. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mukavaa, et teillä on jo paremmin sujunut yö. Meidän piti herätä puol neljän aikaan imemään pojan nenä tyhjäks ja seittemältä noustiin ylös, kun oli taas ihan täynnä räkää poika. Pitäis kokeilla tota vicks-kikkaa itekin varmaan. Toivottavasti meilläkin olis jo ohi menossa tää kun tänään on aivastellessa irronnut niin paljon räkää ja muistelen, et räkää tulee paljon ulos just ennen kun flunssa loppuu. Poika kävi tosissaan puol tuntia sit päikkäreille jo kun sai nenänsä auki aamun aikana.

Joo.. hyvin toimi toi vicks-rätti lämpöpussukan päällä.. koko huone oli hyvin vicksin kyllästämä ja omakin nenä pysyi kivasti auki. Onneks pojalla on ollut aika juoksevaa kokoajan toi räkä, sillä olen pari kertaa friidalla nenua tyhjäksi imaissut, niin suuttuu niin kovasti, että oikein kirkuu. Noh.. eilen sotkin jogurttiin mustikoita ja annoin lusikallisen herkkua. Sit imaisin nenän tyhjäksi, kun suu oli tyhjä ja poika meinas alkaa kirkumaan mut mulla olikin jo seuraava lusikallinen herkkua tulossa ääntä kohti.. niin toisen sieraimenkin sain sit imasta tyhjäksi ja paljon vähemmällä huudolla, kun näki jo, et saa palkkioks herkkua, kun vaan antaa niistää nenänsä.. :D Sutki mutsi... :D

Siis mä en osaa muodostaa enää kunnollisia lauseita... johtuuks se ny vaa tästä, et on oltu monta päivää sisällä vankina ja oon vähän nuhainen ja sairaan väsyny... toivottavasti.. :smiley-angelic001

Nyt on sitten Sinbbun nuha laskeutunut Espooseen. Vesikipot lentelevät ja suolatippojen näkeminen aiheuttaa hysteerisen itkukohtauksen. Ruoka on lähinnä pöydässä tai äidin päälle pärisyteltynä. Maito kyllä maittaa, myös keskellä yötä... Tänään nukkui sentään kolmen tunnin päiväunet! Onnea ja ihmettä! :)

No höh... ei ollu kyl kiva viikko ton nuhan kans.

Nuha on kyllä jotain niin rasittavaa, itsesäkin. Niin voin uskoa, että pienellä se on miljoonasti inhottavampaa.

Paranemisia kaikille pikku nuhanenille :Heartred

meillä tytsy nukahtaa klo noin. 20:00 nukkuu aamu kuuteen joskus seiskaan ..mut tuo seiskaan nukkuminen TOOODELLA harvinaista :)...kahdet päikkärit yleensä päivisin on...aamupvällä äpöyt tunnin puoltoista nukkuu ja iltapäivällä kans maximissaan puoltoista tuntia...Yöllä herää kerran juomaan maitoo joskus sit nukkuu tuhisee koko yön heräämättä...nyt on parit yöt menny pomppiessa kun herää siihen et tutti on kadoksissa et ei olekkaa enää suussa...:)

Ihanaa tää hampaiden puhkeeminen. o_O Kahtena peräkkäisenä yönä Santtu herännyt yöllä yhden tai kahden aikoihin ja pakko saada maitoo. Sitten nukkuu hyvin, mut mun on pakko herättää se sillon kuudelta uudestaan syömään ja lääkkeelle. Sit mies valittaa aamulla, että miks se joutuu heräämään pojan kans... Tänään sentään antoi mun nukkua sohvalla tunnin päikkärit ja meni leikkiin poitsun kans toiseen huoneeseen. :smiley-ashamed004

Artsille on kuukauden sisään puhjennu kaks hammasta alas eikä ole onneksi niistä kitissyt ollenkaan ja yötkin on menny hyvin. Meillä ei oo minkäänlaista päikkyrytmiä enää. Joskus nukkuu kolmet ja joskus kahdet päikyt päivään. Yöt on ollu aika rauhallisia. Herää 4-5maissa kitiseen ja nousee pinnasängyssä pystyyn. Joskus rauhottuu nukuumaan vielä pinnikseen mutta yleensä pitää ottaa väliin nukkuun kun tahtois itekkin yöllä nukkua :)

Meillä tuli kans aika helpolla ylähampaat. Mut millonkahan toi laps alkais nukkuun koko yön.. puolet yöstä menee hyvin mut sit tulee itkua ja kitinää ja mä kans otan viereen joa ei ala uudestaan nukkuun.. haluaa itekin nukkua. Ehkä se siitä ajallaan alkaa sujumaan... :) ottaa vaa vähän enemmän aikaa ku mitä toivoin.

Meilläkin on alkanut nyt ylös putkahdella hampaita, eikä oo oireiltu mitenkään.
Tän hetkinen saldo on alhaalla kaks hammasta, ylhäällä neljä ja näyttäis siltä että kulmahampaat tulee kohta ylhäälle..

Meillä taas heräillään öisin.... Parhaillaankin ollaan jo valvottu pari tuntia keskellä yötä. Typy nukkuis kyllä sylissä, mutta sängyssä säpsähtelee hereille. :/

Meidän poika nukkui koko yön meidän keskellä. Koko alkuyön kitisi eikä alkanu kunnolla nukkuun.. Lopulta taas taivuin ja otin viereen... ku ei jaksais koko yötä hyppiä siin pinniksellä tutittamassa tai silittämässä.

Meilläkin oli taas kunnon nuha Kiiralla, joka vieläkin vähän jatkuu. Onneksi on nyt sentään jo yöt helpottaneet, kaksi yötä on jo neiti nukkunut taas kokonaan omassa sängyssään. Sitä kun on itsekin väsynyt, niin herkästi sortuu ottamaan vauvan viereen, jotta saisi nukuttua. :oops: Toissayönä neiti kyllä valvotti äitiä tunnin verran, kun ei olisi aamuyöstä muka enää nukuttanut vaan kukuttanut. Lopulta kyllästyin Kiiran touhuihin ja jätin neidin yksinään peiton alle. Kumma kyllä en sänkyyn päästyä kuullut enää mitään, kitinäkin loppui, ja kun kävin katsomassa, niin siellä se neitonen oli siististi peiton alla edelleen. :) Viime yönä käytin sitten samaa kikkaa, eli en odottanut, että on unessa, vaan rauhoittelin vaan sen verran, että sain jäämään peiton alle pötköttämään, ja kun ei neiti huomannut, niin hipsin pois. Minkähän ihmeen takia rupesin tuossa välillä odottamaan, että se on ihan unessa asti, kun onhan Kiira jo pitkän aikaa osannut nukahtaa itsekseen? Noh, imetys, hormonit, ei tää pää toimi meikäläisellä oikein vieläkään. :D

Meijän tytöllä on kaks hammasta alhaalla ja neljä tulossa ylös 2 etuhammasta on jo hyvin esillä ja kummankin vieressä yhet tulossa lisää....nyt on tullu ihme nukahtamista vastaan kiukut iltasin ja jopa tänä aamuna kun piti aamupäikkäreille ruveta..miltei jo nukahdetaan mut sit TADAAA en mie haluakkaan nukahtaa ja sit alkaa sätkiminen ja venkuilu..tuntuu että iteltä loppuu taidot kohta kun tuota menoa jatkuu..en kehtaa sitä vaan jättää omaan sänkyyn jättää huutamaan ja odottamaan että kyyllä se siitä nukahtaa..ja nuista hampaiden tulosta että annatteko te joka ilta hampaiden särkyyn muksulle panadolia?...mie olen antanu joinain iltana mut en kehtais joka ilta sitä antaa...

No oon antanu aina tarpeen mukaan panadolia. Jos on tosi kiukkuinen, niin sit annan vaikka useampana päivänä putkeen ja jos illalla heräilee unilta huutamaan useamman kerran, niin sit annan. En minä pelkää tuota särkylääkettä antaa, kun tiedän miten paljon esim. isäni vetää selkärankareumaan. Ja huomasin tuossa, et meillä on marraskuussa määrätty 300 ml pullo panadolia ja se rupee olee tyhjä. Siitä kun laskeskelee, et jos 5 ml on poika saanu kerralla keskimäärin, niin on sitä se 60 kertaa annettu jo :o

Eloveena nukkuuko sinulla lapsi vieressä vai omassa sängyssä? Joku häntä varmaan häiritsee kun tuolleen heräilee. Meillä jos pojan iho kutiaa niin ei just nuku muuta kun sylissä tai kans jos hampaita tekee.

Meillä on myös viikon ajan ollut rikkonaisempia öitä ja yöunille nukahtaminen vaikeampaa. Tyttö yrittää viimeiseen saakka taistella unta vastaan ja hääräilee sängyssä kaikkea muuta kuin pitäisi. Kiukkuinen ei onneksi ole, mutta ei vaan malttaisi nukkua! Lisäksi hän on ruvennut harrastamaan sellaista että jos tissi lähtee liian aikaisin suusta ja laitan tutin tilalle, hän heittää tutin kaaressa nurkkaan protestiksi :) Nyt on tissitelty ainakin 2-3 kertaa yössä kun välissä mentiin jo paljon pienemmillä heräämisillä.Tyttö nukahtaa onneksi välittömästi imetyksen jälkeen, eli mulle heräämisistä ei kerry univelkaa. Mä olisin itse jo valmis lopettamaan imetyksen, mutta sitten toisaalta pikkuisen takia ei ihan vielä raaskisi. Toinen muutos on, että tyttö tarvitsisi siirtää omaan sänkyyn nukkumaan, mutta kun en sitäkään raaskisi tehdä vielä!

Hillevi: Omassa sängyssä tyttö nukkuu, eikä osaa nykyään ollenkaan nukkua vieressä.

Taas meillä muuten valvotaan, nyt tunti takana. Outoa tämä on, kun nukahtaminen illalla on helppoa ja väsynyt on selvästi, mutta jossain vaiheessa aina herää. Meinaa välillä nukahtaa, mutta sitten taas itkee.

Ääh! Mulla palaa käämit tuon muksun kanssa kun joka yö herää huutaan pinnasängyssä. Jos haluaa nukuttaa sen sinne uudestaan, menee 1-1,5h ennen urvahdusta. Jos otan pojan meidän väliin niin nukahtaa heti ja nukkuukin sitten tosi hyvin mutta multa jää unet vähäisiksi kun tulee monosta nokkaan :) Eli +-0. Pitäs vain sitkeästi koittaa nukuttaa sinne pinnikseen niin kyllä se sitten siitä, eikö?

Takaisin