Meidän pikku tiitiäinen on 10kk neuvolassa 70cm (8kk 69,5cm) ja 7430g (8kk 7005g), eli pituutta ei ole tullut paljoa, mutta painoa on, kiitos öljylisän :) Mulla oli tällä kertaa ihan "outo" täti (koska oli kyseessä ylimääräinen käynti) ja oli niin ihana täti, että mielellään vaihtaisin nykyisen pois. Tämä meidän omatäti ei edes tunnistanut meitä vaan kyseli, onko tyttö tulossa 1v tarkastukseen..sanoin, että ei kun ylimääräiseen 10kk tarkastukseen..onneksi sanoi, että hän ottaa tänään vaan lääkäriin menijöitä ja tämä toinen täti ottaa meidät. Juttelin tosi pitkään Ilonan imetyksestä, vieroituksesta, unikoulusta ja siitä kuinka se saattaa olla vaikeaa äidille (varsinkin jos ja kun tämä lapsi on viimeinen, niin on vaikeampaa päästää irti vauva-ajatuksesta). Ja oikeassa olikin. Mä olen tosi kypsä ollut imetykseen jo vähän aikaan, mutta samalla todella haikealla mielellä ja siksi kait imetystä jatkanutkin, vaikka likka purru tissiä ja herännyt miljoona kertaa. No, tuo ei varmaan ole hyväksi kummallekaan, joten täytyy jotain tehdä asialle.
Tämä ihana neuvolatäti ehdotti ensinnäkin yösyöttöjen lopettamisesta, että joko lapsi menee omaan huoneeseen ja minä käyn siellä lohduttelemassa tai mies hoitaa valvomiset. Ja tietty voi mies hoitaa valvomiset toisessakin huoneessa, mutta todennäköisesti meillä käy niin, että likka siirtyy omaan huoneeseen. Mies kun herää aamulla aikaseen muutenkin.
Imetyksen lopettamistakin olen siirtänyt ja yrittänyt totutella eri korvikemakuihin. No terkkari oli sitämieltä, että se pitää lopettaa sitten laakista kun ei noi auta. Eli tissit kiinni ja sitten tarjotaan vaan korviketta, kyllä se joskus tottuu siihen. Kauhulla ajattelen sitäkin hetkeä kun tissiä ei enää tule. Se on ollut selvä lohduke ja tytön tempperamentin tietäen on tiedossa todella "ihania" huutohetkiä meidän perheessä :)
Ilona sai kovasti kehuja kun touhusi siellä huoneessa ihan innoissaan. Höpötteli ja hymyili :) Sai ekan tarran neuvolavihkoon ja oli ihan tohkeissaan siitä tarrasta (muutenkin tykkää meillä katella magneetteja jääkaapinovessa ja pikkukuvia)