Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Malla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!!

Tää mami on tuntenut potkuja jo muutamia viikkoja. Isukki sai potkusta ekan kerran noin viikko sitten. Nyt tyyppi innostuu lenkin jälkeen pomppimaan jo niin, et koko masu heiluu ja jostain kohta nousee uloke. Näyttää kyllä niin hölmöltä!! Hyvät naurut saatu.. :)

Toivottavasti hiukan rauhottuis, ettei ihan kylkiluita mee poikki, ku loppuvaiheessa innostuu potkimaan. :) Eipä silloin enää varmaan tuu enää niin lenkkeiltyäkään. Niin ja kummallista tässä on se, et oon vasta 19+2. Mikäköhän HULK siellä möyrii??

Mukavaa odottamista kaikille!!

Kiitokset taas tsempeistä. Menen nyt huomenna testeihin ja sydämenkuunteluun. Jätän hetkeksi tän palstan, ei pää nyt kestä lukea muiden riemua vauvan liikkeistä. Palataan toivonmukaan positiivisemmissa merkeissä [:(]

Fearsome believe me.. mä todella todella tiedän mitä tarkoitat!!
Mulla myös tuota ollut ja paljon, kun muut tuntee ja miehetkin tuntee ja minä vaan en. Jossain vaiheessa tunsin, sitten taas päivien hiljaisuus ja sitten taas potku ja sitten taas hiljaisuus.. JA MEILLÄ EI TODELLAKAAN TUNNU KÄDELLÄ MITÄÄN LIIKETTÄ!!
Meillä on ihan varmana vaan niin laiska lapsi että liikkuu ihan miten sattuu tms..
Toivotaan nyt että kaikki olisi teillä hyvin.

Noi liikkeiden tuntemisetkin riippuu niin miljoonasta asiasta, joten koskaan ei voi tietää varmaksi ennen kuin tietää varmaksi [:)] Jos vaikka vauva viihtyy siellä kohdun takaosassa, niin siksikään ei varmaan tunne aina, eikä ainakaan kaikkia liikahduksia. Ja just jos potkii vaan sinne takapuolelle. Sitten se istukka voi vaimentaa ja ties vaikka sitä sitten oikeasti vauva sattuisi eniten liikkumaan juuri silloin kun itse nukkuu. Koska niinhän ne vauvat tekee, nukkuu kun äiti liikkuu ja jumppaa kun äiti rauhottuu. Ei siis välttämättä tarkoita pahinta, jos ei vielä tunne säännöllisesti liikkeitä. On enemmänkin epätodennäköistä, että jokin olisi vialla. Vaikka totta kai voi olla, mutta kaikki ollaan jo näin pitkälle selvitty, joten riskit pienenee koko ajan.

Toivotaan nyt kaikille parasta! Peukut pystyssä ja ristissä!

Täälläkin on ollut mieli vähän maassa kun muutamaan päivään ei ole tuntunut potkuja tai liikettä. Sitä ennen tuntui jatkuvasti ja selkeästi, ei kylläkään vielä ulospäin. Jotenkin sitä vaan heti huolestuu, vaikka järki kertookin, että siihen voi olal 100 järkevää selitystä miksi nyt ei ole potkuja tuntunut.

tuo on meemi niin totta. Itse olin koko eilisen päivän taas todella todella huolissani, yölläkin valvoin kun yritin keskittyä tuntemaan edes jotain.
Tänä aamuna sitten taas olen mielestäni tuntenut muutaman pienen hipaisun, mutta jo ne pienet jutut tuntuu auttavan mielialaan. Nyt kun vielä potkaisisi kunnolla niin voisi lisää rauhoittua.
Ja Pääskynen, totta tuokin. Ja itse sitä yritän nyt lisää vain itselleni hokea että olen jo yli puolivälin ja mahdollisuudet onnistua paranee koko ajan lisää. Kyllä se tästä.

Ootteko kokeilleet noita konsteja mitä täälläkin joku taisi mainita? Että juo lasin mehua ja sitten rauhottuu vaikka kyljelleen tai selälleen puoleks tunniks? Sitten vauvan pitäisi saada mehusta sen verran sokeria, että aktivoituu. 

Mulla on liikkeet alkaneet tuntua jo juhannuksen aikoihin, siitä sitten voimistuneet niin että reilun viikon on tuntuneet vahvat ja säännölliset muljahdukset ja potkut. Kuitenkin eilen huomasin iltapäivällä etten oo tuntenut ollenkaan liikkeitä, siinä meni sitten loppupäivä ja myös yö niitä odottaessa. Join kylmää vettä, sokerista mehua, söin ruokaa ja makeaa, tökin mahaan ja puhelin, mutta mikään ei auttanut. Ei tuntunut liikkeitä vielä tänä aamunakaan. (yölläkin heräsin moneen otteeseen odottamaan liikkeitä)

Päätin sitten aamulla ihan omankin mielenrauhan vuoksi soittaa neuvolaan ja kävin siellä kuuntelemassa sydänäänet. Löytyi heti vahva 145 syke. Helpotti aivan suunnattomasti. Varsinkin kun oon nyt lähdössä muutamaksi päiväksi kotoolta pois ja viikonloppu tulee..ja se neuvola sijainen sanoi siellä että kannattaa ihmeessä tulla kuuntelulle jos tulee vastaavaa, ihan senkin takia ettei sitten ite stressaa turhaan. Se ei vienyt aikaa kun vajaa 5 minuuttia ja pelasti mun päivän ja viikonlopun!

Moi,

Mulla tuntunu kolmisen viikkoa pikku muljahduksia ja liikeitä. Mies tunsi pariviikkoa sitten ekat potkut. Eilen aamulla pikkunen täräytti sitten niin kovia että näkyi vatsan läpi oikein selkeästi... hihihi..

maanantaina rakenne ultra.. :) sitä odotellessa...

Kai mäki oon alkanu jotain pieniä potkuja tunteen. Joko en niitä kaikkia vielä kunnolla tunne tai sit vauveli on tulossa vanhempiinsa ja on aika laiska[:D] Välillä mahan läpi näkee ja tuntee selvästi missä päin hän vatsassa oleilee. Tänä aamuna heräsin ja käännyin selälleni ja näin kuinka alavatsani vasen puoli pullotti ja tunsin selkeästi vauvan olevan siinä. Pikku hiljaa se siirty oikealle puolelle vatsaa ja minä innoissani siinä tunnustelin[:D] Alkaa tää tuntuu jo todellisemmalta ku on saanu ees jotain merkkejä vatsassa asujasta[:)]

Ihanaa odotusta kaikille[:D]

Itse tunsin liikkeet jo viikolla 15. Viikolla 17 ne tuntuivat jo päällepäin ja viikolla 19 näkyivät. Viikolla 20 tunsin vauvan vatsan läpi ensimmäisen kerran. Ihmeellistä ja ihanaa <3 Nyt meidän poika (vko 21) siellä jo vastaa lujalla potkulla, jos vatsaa kevyesti töytäisee tai laittaa käden vatsan päälle[:)] <3

Täällä liikkeitä tunnettu jo monta viikkoa, mieskin sai osansa tuntea eka kerran parisen viikkoa sitten. Nyt lomareissun ajan eli noin vähän yli viikon pienen liikkeet tuntunut aivan selvästi päivittäin, mieskin tuntee joka päivä vatsan läpi potkut.. Todella aktiivinen tuo meijän Paapi. :) Ihanasti se vauva aamulla mönkii ihan tuohon mahan pintaan että oikeen näkee möykyn tuossa ja sitten kun laittaa käden päälle niin jotan alkaa möyriminen ja potkiminen.. ja AINA kun syön niin pieni innostuu<3. on niiin ihanaa tuntea nuo liikkeet niin vahvasti ja selkeästi monen monta kertaa päivässä.. Ihanaa tää on<3 yölläkin heräilen kun pienellä rundi käynnissä, laitan käden vatsan päälle ja silittelen hellästi niin pienikin rauhoittuu<3 :)

Oonkohan mä ainoo, jonka mielestä liikkeet tuntuu pääosin epämukavilta? Ihan kun joku nipistelis masua sisältä päin. :/ Ei satu, mutta tuntuu aika inhalta. Viime neuvolakäynnillä (rv 16+4) kävi aika tyhmästi, kun oli heti parin tunnin päästä varattu eka neuvolalääkäri, niin neuvolatäti jätti sit kaikki kohdun korkeuden (?) yms mittaukset tekemättä ja totes, et lääkäri tutkii sitten - kuunteli kyllä sydänäänet. No lääkärikin kuunteli vaan sydänäänet ja jätti kaikki sisätutkimukset yms tekemättä. Oli muutenkin niin tyly lääkäri, et jäi molemmille miehen kanssa aika paska maku suuhun. Koko käynti kesti ehkä max 10 min, kysy eka jotain painosta ja totes, et sit kuunnellaan sydänäänet. Kun sydänäänet löyty, niin totes sitten, että hyvää jatkoa.

No eipä oo mun vika, kun neuvolakortista puuttuu tietoja. Ehkä seuraavalla kerralla viikolla 22 sitten?

Olin viikonlopun pois kotoa reissussa ja en koko aikana tuntenu ku muutaman pienen hipaisun vaikka aikaisemmin liikkui jatkuvasti niin että näkyi..Yöt valvoin ja tökin mahaa mutta ei pienimies vaan vastannut..Samantien kotia päästyäni minimies aloitti ihan älyttömät bileet mahassa,mies sanoi siihen vaan että tais pienellä olla isiä ikävä:D 

Täällä kanssa liikkeet tuntuu tosi vahvasti ja nyt eilen sitten havaitsin, että kaveri möyryää niin että liikkeet näkyy (siis silleen että maha heiluu) [:)]

Minulla siis nyt viikkoja 19+2 ja liikkeet tuntuneet n.2viikkoa.

Täällä viikkoja nyt 23. Liikkeet on tuntuneet jo kuukauden, mutta vasta viime viikonloppuna mies pääsi niitä tunnustelemaan. Nyt sitten toissapäivänä yllättäen alkoi maha ja kylkiluut hytkymään. Eli liikkeet näkyy nyt jo ihanasti ulospäin. Olisivat ehkä näkyneet jo vähän aikaisemminkin jos olisin oikein jaksanut tarkkailla, mutta nyt siis näkyvät jo vaatteidenkin läpi [:)]

Satunnaisesti oon vauvan liikkeitä tuntenu kolmisen viikkoa. Aluksi ne tuntu vaan kohdun yläosassa johtuen varmaan siitä, että mulla istukka on edessä ja aika alhaalla. Tän viikon aikana on liikkeitä on alkanu tuntua muuallakin ja ihan päivittäin. Toissa iltana tunsin ensimmäisen muksaisun päälle päin, kun nukkumaan mennessä pitelin kättä vatsalla. Tietysti heti käskin miestäkin kokeilemaan, mutta isin kädellä oli niin rauhoittava vaikutus, että tiitiäinen lopetti liikkumisen siihen paikkaan. :)

RMW, munkin mielestä vauvan liikkeet tuntu aluksi lähinnä epämiellyttäviltä. Aivan ku ois ollu rytmihäiriöitä mahassa, eikä rytmihäiriöt oo kyllä yhtään kivan tuntosia. Mutta nyt vauvan liikkeisiin on jo tottunu, eikä ne enää tunnu epämiellyttäviltä. Ihanaa ku pikkunen myllertää. :)

RMW toi kuulostaa jo tosi järkyltä. Kyllä nyt alatutkimus olisi pitänyt tehdä.
Mitään sf mittoja multa ei oo ikänä kans otettu mutta sydänäänet aina kuunneltu, alatutkimus tehty ja kaikki sokerit ja muut kans aina.
Mies ei saanut olla lääkärikäynnillä meillä jostain syystä mukana. Varmaan alatutkimuksen takia? En tiedä.
Mulla kans oli karmea lääkärikäynti, johtuen lääkärin huonosta päivästä mutta jälkeenpäin olen saanut pahoitteluja jne.
Mutta kyllä tosiaan silti tutki hyvin..

Täälläkin on tuntunu selviä potkuja vähän aikaa jo. Mieskin pääsi alku viikosta tuntemaan ekat potkut[:D] On hauska kattella mahaa ku se pomppii potkujen mukaan[:)]
Nyt on rv 20+1

Heippa! Täällä vähän huoli ollut kun en ole kunnolla liikkeitä tuntenut, jotain pientä mutten selvästi.. noh, toissapäivänä tuntui selvästi kun pieni potki, ja eilen kun olin pitemmän aikaa maannut sohvalla selällään niin alkoi potkunyrkkeily tuntua, kutsuin isin pitämään kättä masun päällä josko hänkin ne tuntisi, ja eikö mitä, pieni tyttömme kumautti yhden pienen ja hennon potkun isin kättä vasten.. [:)] <3

Takaisin