Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Malla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on potkut lisääntyny hurjasti ja voimaakin jo löytyy. Hauska katsella vatsaa kun se oikein pomppii. Nytkin reilun puolen tunnin aikana on tullu paljon potkuja. Taitaa olla joku leikki menossa[:D]

Tai jos siellä on hikka päällä, kun joskus tuntuu että nämä syntymättömät lipittävät lapsivettä ihan työkseen ja sitten pomppivat hikatessaan.

Mä tunnen vauvan liikkeet edelleen tosi heikosti. Tunnen kyllä liikettä, ehkä potkujakin, mutta enemmän se tuntuu edelleen sellaiselta poreilulta ja kutittelulta. Ei juuri koskaan tunnu ulospäin liikeet, eikä varsinkaan näy. En tiedä vaikuttaisko se mun edessä oleva istukka noin paljon vai mikä on... Onhan mulla toki viikkojakin paljon vähemmän kuin monilla.

Mää uskoisin Meemi, että sun liikkeiden "keveys" johtuu just siitä istukan paikasta (tosin oon kyllä ihan amatööri enkä oikeesti tiedä mistään mitään [:D]). Mulle alkuun sanottiin, että istukka on edessä ja siksi voi mennä kauemmin, että tuntee liikkeet. No tunsin eka kertaa kuitenkin, kun viikkoja oli tasan 16 ja siitä asti ne on hurjasti voimistuneet ja nyt jo koko maha pomppii ja muljahtelee. Mies tunsi vatsan päältä liikkeet 19+1. Selvisi sitten rakenneultrassa, että istukka on kyllä takaseinässä eikä edessä joten siks ne liikkeet on varmaan niin hyvin tuntuneet. Meillä muuten näyttää olevan viikot samassa [:)] Oon ihan kateellinen välillä niille joilla on muutama viikko enemmän, hih. Tässä vaiheessa kun sitä alkaa olla jo vähän kärsimätön. Ois niin ihana saada se pikku nyytti jo kotiin.

Nyt täytyy sanoa, että potkut on voimistuneet hurjasti. Nyt siis näkyy jo vatsan venymisenä ja oikein kunnon muljahduksina [:D] Toki olen edelleen huomannut, että kun itsellä on kiireisempi päivä, niin vauva on hiljaisempi ja päin vastoin. Mutta kyllä oon onnellinen, että nyt saa nämä tuntea [:D]

Itse olen tuntenut vauvan potkut jo heinäkuun puolivälistä. Olikohan viikkoja silloin jotain 16...? Sanovat, että ensisynnyttäjä ei ehkä tunne noita liikkeitä, mutta kyllä minä erotin jo potkut suoleni toiminnasta hyvissä ajoin. Pienokainen on ollut ERITTÄIN aktiivinen liikkuja jo varhaisista ajoista -varsinkin silloin kun minun pitäisi saada nukkua. Musiikki ja basso näköjään kanssa vaaviani liikuttaa, sillä silloin tuntuu jo kunnon joraus masussa! [:D][:D][:D] Välillä tuntuu, että millaisia kuperkeikkoja tämä kaveri masussani heittää, sillä välillä maha ihan kuprii pinnalta!!! HAHAHA! Taitaa tulla tästä menevä veikko! [;)]

Tuolta marraskuisista hellouta! Pakko kommentoida tota Outihuraan kirjotusta koska mulla nimittäin just sama tilanne oli, et liikkeet tunsin selvästi jo vkolla 16 josta neuvolatäti oli hiukka ihmeissään. Ei se aina mee niin, kuin oppikirjoissa sanotaan! [:)] Mies tunsi masun päältä potkut vkolla 20...

täällä kyllä masu hyppii ja pomppii ku pikku toukka siellä möyrii, v'lillä tuntuu ihan epämiellyttävältä ku tää tunkee varpaita kylkiluitten väliin tosi ikävästi! huomenna viikkoja ois kasassa jo 30 huh huh että aika menee nopeesti !

Joo, mie ja ukkokin nauretaan, kun makuulla olen ja maha senkun pomppii. Se on niin sulosen näköistä! Kaikkein ihaninta liikkeissä on se, että niistä tietää kullannupun olevan elossa ja voimissaan! [;)]

Liikkeet on kyllä nyt parin viikon sisään voimistunu ihan hurjasti, vaikka aika pitkään noita on kyllä jo tuntunu. Sitten oon huomannu et toinen taitaa tykätä BBstä, kun joka ilta ku asetun sitä kattomaan, ni johan alkaa mahassa hirmu möyrintä [:D]

Täällä kanssa maha elää omaa elämäänsä. Sitkee sissi on kun saa mun runsaat "vatsanpeitteetkin" heilumaan :D (nauretaan miehen kanssa tuolle sanalle...mut tottakai mulla on mielummin vaan runsaat vatsanpeitteet kun läskiä.. [:)])

Yks ilta makoilin sohvalla ja iski ihan hirveä kipu vasempaan kylkeen. Ulvahdin ja nousin ylös, mies jo ihmetteli että mikä tuli. En oikeen osannut kuvailla muuten kun että tuntuu ihan mustelmalta..se sitten kokeili kädlelä ja vauvahan se siinä ilmoitti itsestään. (tunsi jonkun raajan siinä)  Että nyt tiedän sitten mitä odottaa loppuraskaudessa kun vaavi vielä kasvaa ja liikkeet tulee vahvemmiks..mut ihanaahan se on. Vaikkei aina niin mukavan tuntuista..

En ymmärrä.

Olen nyt jokusen viikon jo pohtinut sellaista asiaa että kun nää liikkeet on nyt todella kovia jo, sieltä lyödään kahdella kädellä yhtäaikaa ja potkitaan vielä jaloillakin vielä noiden lisäksi. Eli ei ole mitään epäilystäkään että siellä joku möyryää. Isoimmat tuntemukset tulee kun se vetää piruetteja mahassa.

Kysymykseni kuuluukin: Miten nämä uutiset ovat mahdollisia näiden liikkeidenkin valossa:
"Nainen synnytti metrossa, ei tiennyt olevansa raskaana!"
"Yllätys vauva, nainen oli 7.kk ennenkuin sai tietää tulevasta vauvasta!"

Siis mitä helvettiä?? Ymmärrän että on oireeton raskaus ja että kilojakaan ei tule, ymmärrän jopa sen että maha ei näy tai sen kasvua ei niin rekisteröi. Itselläni kun ainakin maha on tähän asti ollut olematon. MUTTA MITEN IHMINEN VOI OLLA HUOMIOIMATTA NÄMÄ ISKUT, LAPSEN VENYTTELYT,MÖYRIMISET JNE?????

Ang1 täällä sama juttu noitten tuntemusten kanssa.. välillä näkee oikeen kuinka se siellä mahassa heittää volttia tai on poikittain. [:D] ihan hassun tuntusta, välillä kun potkii noihin kylkiluihin nii se ei kyllä kauheen kivalta tunnu..

itekki oon miettiny tota että miten on mahollista ettei joku voisi tietäää että on raskaana.. ja kun niitä on niin paljon niitä tapauksia.. mäki tiiän pari ihmistä jotka on menny selkäkipujen takia lääkäriin ja siellä sitten ovat vaan ilmottaneet että sul on synnytys käynnissä.. hohho.. aika vaikee kuvitella. itellä ainaki mahaki kasvaa jo sen verran että kyl siitä jo pitäs tietää.. mutta eipä ketään voi tuomita jos ei satu tietää olevansa raskaan.. ite kyl sillon alussa jo olin varma että oon raskaana kun tule erilainen olo ja muutenki sillee.. vaikee selittää.. [:D][:D] hehh!!

Mulla oli myös silloin jo kun odottelin vasta aikaa että saa testata niin erilainen tunne että tiesin sen jo.

Mulla oli siis läpikäytynä jo yli kaksi vuotta lapsettomuutta ja negatiivisia tuloksia mutta tosiaan tiesin jo kun odoteltiin sen tikun valmistumista että kyllä tällä kertaa tärppäsi. Sanoin sen miehellekin.

Mä olen ollut koko ajan hirmu herkkä tuntemaan oman kroppani viestit. Ihan lähtöisin ovulaatioista, aikoinaan kuukautisten alkamisesta jne.

Mutta joo, kyllähän niitä ihmisiä on siis pakko olla jotka ei tunne mitään.. koska niinkuin sanoit niitä tapauksia on paljon. Mun yksi parhaimmista kavereista heräsi siinä vaiheessa kun oli jo kolmet menkat ollut pois että hei, koskas mulla ne viimesimmät olikaan..  Mutta tosiaan huomasi sentään tuossa vaiheessa eikä synnytyssalissa [:D]

Mun kummi sai tietää muistaakseni viidennellä kuulla vasta että on raskaana ja kahden kuukauden päästä tiedosta vauva sit synty ennenaikaisesti..
Mun kummille oli kerrottu että hän ei lapsia saa ja hänelle tuli menkat ja kaikki normaalisti eikä maha kasvanut ollenkaan..Liikkeitä ei sit jostain syystä tuntunu niin hyvin että ois voinu niistä epäillä mitään..

Mä kanssa tiesin jo ennen raskaustestiä olevani raskaana. Ihan selkeä tuntemus. Lisäksi tunsin sikiön kiinnittymisen selkeästi. Oli ihan varma olo testiä tehdessä.

Mä tunnen nyt jo pikkuisen liikkeet selkeästi. Myllertää, tekee volttia, potkii... Mutta en tosiaan osaa sanoa, että missä asennossa tuo milloinkin on. Mutta onnellinen olen näistäkin tuntemuksista. [;)]

Meillä ei hirveesti enää myllätä..Enimmäkseen pungetaan tohon mahan pintaan ja kaivellaan mun kylkiluita ja vaihdellaan puolelta toiselle lepäilemään[:D] Hyvännäkönen välillä ku maha on toiselta puolelta ihan "tyhjä" ja toisella puolella kauheen kokonen möntti mikä liikkuu[:D]
Ja en tiedä mitä tää välillä tekee mut tuntuu siltä et ihan ku se tärisis siellä jotenki[8|]

Hihhih, en ollutkaan tullut tuota ajatelleeksi muuten! Musta on ylipäänsä ollut hassua, että jotkut vois olla 8 kuukautta raskaana tietämättään, mutta nyt kun sanoit niin tosiaan, miten voisi olla huomaamatta tuota liikehdintää! No tietysti jos jokin on vialla, eikä pieni liiku, mutta eniveis.

No, onneksi ei ollut itselle yllätys, on ollut hyvä saada kunnolla aikaa valmistautua :)

(Viidennellä kuulla se liikehdintä ei välttämättä ole kovinkaan tunnistettavaa, kuten täälläkin on monet huomanneet)

Takaisin