Mulla möyryää vähän väliä. Vauva alkaa liikkua heti, kun vähänkään istahdan alas, käyn pitkälleni tai seisoskelen pitkään paikoillani. Tää vauva on tosi aktiivinen. Eilen oli ensin poikittain niin, että tuntui kyljessä ja sitten taas tapansa mukaan ilmeisesti pää alaspäin. Joskus se muljahtelee niin keskellä yötä, että herään siihen. Muljahtelua saattaa kestää puolikin tuntia putkeen, eikä silloin vaan voi nukkua.
Neuvolassa viikko sitten terveydenhoitaja oli tosi yllättynyt siitä, miten korkealla mun kohtu on. Pitäis olla kuulemma noin navan korkeudella, mutta kyllä liikkeet näkyvät tossa rintalastan ja navan puolessa välissä. Th ei meinannut ensin uskoa, mutta kun sitten tunnusteli kohtua, hämmästyi, että joo-o, kyllä se täällä jo on. Huh, minkähänlainen norsu musta vielä tuleekaan. [:D] (Ensin ei juhannukseen asti näkynyt sitten yhtään mitään ja sitten se vain pullahti kerrasta. On alunperin ollut voimakkaasti taaksepäin kallistunut, joten ilmeisesti alkoi näkyä vasta, kun kellahti keskikohdan yli eteenpäin.)
Mulla on samat viikot (23+5), kuin rock^peijpellä ja ultran mukaan myös istukka ihan edessä, mistä olin yllättynyt, sillä olen kyllä tuntenut liikkeitä säännöllisesti päivittäin jo reilun kuukauden ajan. Ensimmäiset satunnaiset tuntuivat viikolla 16 ja päällepäin näkyivät 21. viikolla.