Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Malla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakaan ei oo tullu lineaa, mutta toinen tosi outo juttu.. Mun mahan seudulle on kasvanu haaleita ihokarvoja[:D] iha kummahomma

No ole onnellinen että on vaaleita, siskolle aikoinaan kasvo tummia ja pitkiä karvoja.. se oli ihan kuin mun miehen maha niitten karvojensa kanssa :D Ei kovin naisellinen siis..

hihiiiii [:D]

Mulla on kans kasvanut masuun pitkiä vaaleita karvoja! Mies huomasi ne eilen kun oltiin koko lössi ulkona kahlaamassa vedessä.. Kyllä pikkuisen huvitti[:)]

Muillakin siis näitä vaaleita karvoja,luulin että tää on jotenkin epänormaalia ja että olen muuttumassa mieheksi:D

Täällä myös ollaan kohdattu karvaisen vatsan maailma ;D vaaleita karvoja, onneksi! niitä tosiaan ilmaantunut nyt raskausaikana.. mihin kaikkeen sitä vielä joutuukaan tässä raskauden edetessä?! :P

No nyt kun tuota mahaa kattoo niin joo on siinä enemmän karvaa ku aikasemmin [:D]
Onneksi vaaleita!

Liikkeitä tuntuu satunnaisesti ihan arkipuuhissakin, mutta vielä vaimeasti [:)]

Eilen illalla makoilin sohvalla ja tunsin sen pikkuisen hipaisun eka kertaa ja kohta sitten toisen.. Tuli sellainen olo, että kyllä se oli vauvan hipaisu, kun ihan hymy nousi kasvoille. Mulla kyllä mahassa suoli möngertää muutenkin eikä se paljon naurata, mutta tämä oli ihan eri juttu [:)] Luin teidän kaikkien karvajuttuja ja tuli mieleen, että ei tosiaankaan ole kovin paha, jos mahaan tulee vaaleita karvoja. Joskus aikoja sitten kuulin naisesta, jolle oli kasvanut karvoja koko naama täyteen raskausaikana. Ihan kauheaa. Ei niitä kuulemma saa sitten ajellakaan, muuten kasvavat takaisin vielä raskauden jälkeenkin. Toivottavasti ei mitään niin karuja hormoonihäiriöitä tule raskausaikana.. 

Eihän liikkeet ole tässä vaiheessa vielä ns säännöllisiä?
Oon aina paniikissa jos ei päivään tunnu ku yks pikku hipaisu kun joskus sit möyritään niin et näkyy ja tuntuu:)

Mä en ole vielä tuntenut mitään liikkeitä, mitkä olisin varmasti voinut sanoa vauvan aiheuttamiksi. Oon nyt jo 19. raskausviikolla. Tämä on ensimmäinen raskaus, joten ehkä en vain tunnista niitä liikkeitä vauvan liikkeiksi. Selinmakuulla maha on välillä ihan littana, mutta joskus se näkyy tosi paljon. Eli kai siellä joku silti liikkuu, vaikkei mitään varsinaisesti vielä tunnekaan. :) Nyt kun puhuitte noista karvoista, niin huomasin minäkin, että ehkä on vähän tullut vaaleaa karvaa tuohon mahan seudulle. :D

Mä olen täällä puhunut etten ole pitkääääään aikaan mitään liikkeitä tuntenut ja että onkohan kaikki hyvin. No! Nyt sitten tajusin että olenhan mä tuntenut, ne on vaan muuttunut ne liikkeet. Ennen ne oli sellaisia hipasuja mutta nyt ne on ihan niinkuin elohiiriä olis mahassa [:D] Siis että joku ihan oikeesti möyrii siellä. Mä oon luullut vissiin niitä suolen liikkeiksi tms mutta nyt olen 110% varma että on mun oma vauva siellä joka liikkuu [:)] Mun oma elohiiri.. voi itku ilosta..

Mystis, ällös sure! Anna vaavin lepäilläkin joskus [:D] Jos mä olen tutuilta mitään oikeen käsittänyt niin ei ne liikkeet koskaan ole säännöllisiä, mutta vanhempana sitä saa liikkeelle helpommin siellä herättelemällä. Mutta nyt alussa on ihan omissa maailmoissaan siellä. Saa korjata jos mun rakkaat ystäväni on väärin puhuneet mulle jonkun mielestä.
Mutta siis, älä huoli.

Mystis: Kun kävin neuvolassa viikko sitten ja sanoin että olen alkanut tuntea jo pieniä hipaisuja kuin joku kutittelisi, niin se sano että ei kannata sitten vielä mitenkään huolestua jos liikkeet ei vielä päivittäin tunnu, kun ne on vielä niin hentojakin. Joten ei syytä huoleen. Olen jo tuntenut liikkeitä pari viikkoa ja niitä on ruvennut jo päivittäin oottaan... Mullakaan ei pariin päivään tuntunut mitään myllerrystä niin neuvolatädin sanat mua vähän lohdutti. Sitten yhtenä päivänä juuri kun olin syönyt alkoi hirveä möngerrys mahassa, niin kyllähän se mukavalta tuntui.. [:)]

Oon huomannut että nämä helteet ovat vaikuttaneet pikku möngertäjään.
Ei jaksa hillua niin paljoa mitä ennen tätä rääkkiä on tehnyt, ja ehkä vaikuttaa myös sekin että itse nukun / lepään enemmän.

Iltaisin suihkun jälkeen, kun on viileetä, olen huomannut että tömähdyksiä tulee toisensa perään [:D], mutta ei joka ilta.
Ja tänään oli ihan parasta kun lilluin lasteni kanssa uima-altaassa, niin pikkuinen törmäs niin että esikoinen huomasi kun maha "pömpähti"[:D].
Voi sitä naurun remakkaa ja ilon kiljahduksia mitä toinen sai aikaan.
( Niin että anteeksi vain naapurit, meidän perhe oli taas vauhdissaan [:D][:D][:D])

No kylläpä helpotti noi kommentit:)
No kyllä se näköjään päivittäin liikkuu mutta taitaa potkia jotenkin sellaiseen suuntaan mistä ne ei tunnu..
Eilen oli taas sellaset jumpat että luulin sen tulevan navan kohdalta pihalle:D Olen koko ajan tähän asti oikeastaan ollut sillä mielellä ettei tuolla mahassa mitään ole tai sitten että vauva on kuollu,mutta nyt se on jotenkin todellista kun siellä tosiaan joku liikkuu:)

Minä tunsin liikkeet 16 +1 alkaen "muljahduksina" alavatsassa. Ihankuin joku olisi heittänyt volttia [:)] Kaikilla kolmella kerralla olen juuri syönyt jotain pientä ennen ja ollut makuuasennossa. Viime päivinä tuntuu ettei vauveli ole paljoa liikkunut, ehkä tämä kuumuus? Eilen illalla urakalla kevyesti tönin masua ja sitten sieltä tuntui aivan pientä tönäisyä takaisin [:D] Monet ystävistä on sanoneet että kun ensimmäiset liikkeet alkavat tuntua voi mennä päiviäkin välissä ettei taas tunne mitään, riippuu niin miten päin toinen siellä köllöttelee [:)] Toivottavasti pian saat tuntea pieniä "onenpotkuja" !!

Niin ja esikoistani siis odotan <3

Mä olen myös todennut potkujen tuntuvan kuin elohiiriltä [:D] Eilen siellä Taysissa maatessa jossain vaiheessa päivää alkoi ihan huikea myllerrys ja vauhkoaminen. Onneksi, sai edes pienen mielenrauhan. Tökkimällä yleensä myös saa potkun vastaukseksi [:)] Kovasti ovat voimistuneet jo viikon aikana ja istukkahan oli mulla takana, joten sekään ei vaimenna. Eilen kun pääsin sinne ultraan varmistamaan, että kaikki on ok, oli hauska seurata sitä kauheeta menoa ja samalla tuntea osa niistä paukahduksista. Melkonen vipeltäjä!

Tää ei kyllä välitä vaikka kuinka tökkis:D
Mitään ei siis tee "pakosta",tulee siis äitiinsä:D Potkii näköjään jotenkin tonne alas kun tuntuu ilmakuplan poksahduksilta ja ihme vemputukselta

Onkos kukaan muu huomannut sitä että kun vauva potkii virtsarakkoon niin tekee aika kipeää, ikäänkuin polttelisi? [:)] Ei kuulema siis kannata pelästyä jos sellaista joskus tuntuu polttelevana, vihlovana hetkittäin. 

Takaisin