Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Malla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse ekaa kertaa tunsin liikkeet RV16+4 muistaakseni. Se oli aika metkaa, tosin ei ollut kyllä kuplimista vaan ihan selvästi tunsin möyrintää, eikä ollut kyllä suolisto. Kuplimista on välillä tuntunut nyt mutta sen lisäksi myös välillä käy selkeä myllerys kohdussa.Onhan se metkaa. Kovasti odotellaan että alkais jo tuntua vatsan läpi että myös mies pääsis osalliseksi.

Eilen tunsin tosi selvää naputtelua kesken työpäivän kun istuskelin työkoneen ääressä. Se on kyllä ollut mikään suolisto. Tuli ihanan mukava fiilis. :)

Äsken tossa kun töistä kotiuduin ja pistin käden masun päälle, niin johan alko tökkiminen. Sen tunsi kyllä jo vatsan ulkopuoleltakin. Mies ei töissä meinaa pysyä pöksyissään kun kerroin sille. Tuleepahan kerrankin suoraan kotiin [:D]

Mie toissayönä (rv 15+6) kun en saanut unta niin tökin vähän mahaa ja oikein keskityin niin kyllä siellä vaan liikettä tuntui [:)][:)] Olin NIIIIN varma, että menee johonkin 20 viikolle ennenku on edes toivoa tuntea mitään, mutta kyllä se nyt siellä möyri [:D] Tätä ennenkin ollu muutaman kerran olo, että hei mikä tuo oli, ei kyllä ollut ilmaa! Mutta nyt tuntui varmasti oikealla paikalla :D

Nyt vaan odottelee, että alkas tuntuu arkitouhuissakin ja että isäntäkin tuntis ne pian :)

Mä olen täällä ihan maassa kun en mielestäni ole kokonaiseen viikkoon huomannut mitään liikettä [:(] Sitä ennen tunsin niin selvästi. Jo odottaneet monen lapsen äidit lohduttaa mua nyt koko ajan että välillä on oikeesti hiljaista että vauva voi olla sellaisessa asennossa etten tunnista vielä sitä nykyistä liikettä.. MUTTA KYLLÄ MASENTAA JA PELOTTAA SILTI [:(]

en usko,että on mitään hätää vaikka ei aina tuntiskaan liikkeita. Ite tunsin muistaakseni liikkeet jo viikoilla 13-14 siis tässä raskaudessa ja nyt välillä pitää oikein hakea ja kuulostella kaikki aistit hereillä liikkuuko siellä masussa ketään. Tänään kun join sitä sokerirasituskokeen litkua,niin se labran työntekijä sanoi että nyt alkaa vauva potkia hirveätä tahtia ja mä en tuntenut yhtään ainuttakaan liikettä!! En jostain syystä ole kovin huolissani sillä en edes tiedä missä kohtaa istukka on tällä kertaa. Viime to olin ultrassa ja näin kun vauva liikkui enkä tuntenut sitä. Voi olla että vauva liikkuu nyt sinne selkään päin ja siksi ei tunne sitä liikehdintää.

Olen niin varma, että tänä aamuna olisi tuntunut tömäys vatsassa [:)] Ei kyllä voi tietää [:D] Ehkä sitten, jos tulis toinenkin. Mutta oli ihan potkun tuntunen jysäys, ei mikään ilmakupla vaan tumps. Kuulostellaan...

Mulla kanssa tänään tuntui pieni tökkäys masussa ja pakko oli tökkästä takasin ja toinen samantien, pakko oli uskoa ettei se mitään muuta ollut [:)]

Toissa iltana tais tuntuu eka pieni tumaus mahassa, sillon siis 16+2. Sellanen hassu pieni poksahdus, niinkun pienellä jalalla ois potkastu vauhtii [:)] Mulla kans aika paljon ilmaa mahassa jatkuvasti, ja hetken löi ratas tyhjää et ei tuo nyt kyllä pelkkää ilman möyrimistä ollu [:D] Sen jälkeen ei olekaan taas tuntunu mitään, mut uusia ilmotuksia masukilta ootelles [:D]

Minä tunsin liikkeet viime viikolla ensimmäisen kerran. Se taisi olla 15+4. Oli se aika hieno tunne kun joku siella masussa kutitteli mua, vielä oli niin hentoja hipaisuja. Mies ryntäs heti kokeileen että joko se tuntis jotain, mutta jouduin katkaisemaan haaveet hyvin lyhyeen, sanoin että pitää vielä ainakin pari viikkoa odotella.. [:D] 

Tunnen liikkeitä usein juuri sängyllä selälläni maatessa. Neuvolassa eilen sanoi että ei kannata vielä säikähtää jos liikkeitä ei tunne joka päivä, kun ovat vielä niin hentojakin.

Hemoglobiini oli laskenut 155:stä 124:ään aika huima pudotus, mutta oli kuulemma vielä hyvä. Minkälaisia arvoja teillä muilla on ollu? Ootteko joutunu ottaan lisärautaa?? Minä kyllä syön monivitamiineja, joissa vähän rautaakin pitäisi olla.

Täällä pitkään jo ollu "hipaisuja" mutta viime neuvolassa veti niin kovaa rundia että neukku näki mahan päältä ja eilen potki ja möngerti koko päivän niin että näki mahan päältä:)

choco, täällä ei multa neuvolassa ees mitattu hemoglobiinia (olen siis käynyt ainoastaan KERRAN rv7 neuvolassa!) silloin. Onneksi itse olen hoitoalalla, joten töissä olen mittaillut sitä, noin viikolla 13 se oli 115, nyt mittasin toissapäivänä jolloin se oli 101!! ja rautaa olen syönyt raskauden alusta saakka.. ja laskee vaan. nyt vaihdoin eri rautakuuriin, jos se nostais tuota paremmin..  tosiaan seuraava neuvolakäynti 12.8 muistaakseni oon sillon viikolla 24! :O Että tätä rataa helsingissä.. tosiaan viimes kävin huhtikuussa ja seuraava elokuussa, voitteko kuvitella että kolme täyttä kuukautta, jolloin ei käydä.. säälittävää, ja oon kuitenki ensisynnyttäjä!!

Meillä pieni liikuskelee silloin tällöin, oikein möngertää, mutta päivittäin en tunne vielä liikkeitä, eikä todellakaan vatsan läpi. :) mutta itse tunnen kun se möngertää, voi pientä!

TsN, meillä tuon neuvolan kanssa oli ihan sama juttu, siis Helsingissä, että eka aika oli viikolla 7 ja seuraava sovittiin, että joskus sitten viikolle 22. Eikä siis mitään aikaa varattu, vaan itse saan varata ajan myöhemmin... ja olen siis myös ensi synnyttäjä. Kun tämä juttu alkoi ottamaan mua vähän päähän tässä jossain vaiheessa, niin soitin neuvolaan, ja kysyin, että miten tämä nyt oikein siis pitäisi mennä. Sieltä kerrottiin, että ohjeet on nyt nämä, että vähän harvakseltaan on aikoja ainakin alussa, mutta saan tulla kyllä nyt aikaisemminkin, jos haluan. Ja halusinhan minä. Eli sitten varattiin aika viikolle 18 ja kävin siellä nyt keskiviikkona. Oli todella ihanaa ja rauhoittavaa käydä siellä jo nyt. Testailtiin arvot ja sitten kuunneltiin eka kerta sydänääniä[:)]. Ihan mieletöntä! Kyllä tuli paljon parempi mieli, kun kyllähän tässä on välillä vainoharhat iskeneet, että onko kaikki kunnossa, kun en edes tunne vielä mitään liikkeitä.

Sain siis ylimääräisen ajan ja seuraava aika sovittiin viikolle 23. Neuvolatäti sanoi myös, että kyllä sinne on mahdollista päästä useamminkin, jos haluaa, mutta ovat toimineet Helsingin kaupungin ohjeiden mukaan tällä hetkellä, eikä siksi itse tarjoa aikaisemmin aikoja.

Eli soita TsN vaan neuvolaan ja varaa aikaisempi aika, jos yhtään tuntuu siltä.

Tunsin tänään ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet ensimmäistä kertaa...alkupäivällä tunsin miten maha "jännittyi" vähäksi aikaa, sit rentoutui ja taas jännittyi.. Myöhemmin kun olin partsilla makoilemassa niin tunsin kaks kertaa selkeästi potkuja.. :) Ensin luulin että se ois ollut iso elohiiri mutta toisen kerran jälkeen en enää epäillyt edes.. Sen jälkeen on taas ollut tota mahan jännittymistä aina vähän väliä.. Tuntuu ihanalta, en jaksa odottaa että ne alkaa tuntua ja näkyä vieläkin selvemmin! Nyt siis rv 17+4 :)

Mä olen tuntenut jo jonkin aikaa meemin liikkeet, mutta tänään on tuntunut kunnon hentoja potkuja ja paljon liikehdintää. Ennen tunsin vain makuuasennossa, mutta nyt tuntuu istuessakin. Olipa kiva istua autossa kyydissä miehen ajaessa ja tuntea kun pieni liikuskelee. Itseasiassa ekat potkut ja liikkeet istuen tunsin tänä aamuna kun olimme kirkossa kuuntelemassa meidän avioliittokuulutuksia. Meemi kannusti kovasti. [:D]

^ ihanaa [:D] Meidän pikku arhippa ei kyllä ole vielä mitään itsestään ilmoitellut. Minä tietty huolissani, mutta voihan se olla että vasta parin kolmen viikon päästä alkaa jotain tuntemaan. Hope so :)

Meillä pieni möyrii melkein päivittäin.. :) Tuntuu istuessa ja maatessa parhaiten.. Kyllä säikähdin, kun oli pari päivää väliä, ettei mitään liikettä havaittavissa. Eilen ja tänään taas tuntunu ja tuntuu parhaillaankin kun pieni möykkää tuolla mahassa<3 :) ihana<3 EIlen illalla sängyssä maatessamme tunsin vauvan ihan selvästi vasemmalla puolen vatsaa, mieski tunsi, vatsa oli ihan toispuoleinen. pieni kova möykky vasemmalla puolen ja yhtäkkiä taas kadonnut.   :D aika hauska! Onko muuten muilla tullut vatsaan sellaista pysty viivaa häpyluun kohdalta napaan saakka? Minä tänä aamuna huomasin haalean viivan siinä.. Se on ihan normaalia kuulemma, mutta ihmettelen, miksi sellainen tulee. :D

TsN: käsittääkseni tuo viiva, linea negra, liittyy raskaushormoneihin. Toisilla se tulee toisilla ei, minulla ei koskaan ole ollut. Mutta sen sijaan minulla on toinen oire, toisin kuin tuo viiva suorastaan ärsyttävä vaiva, kutisevaa pientä aurinkoallergian kaltaista ihottumaa... Ensin ajattelin, että se on TAAS vain ja ainoastaan auringosta johtuvaa, mutta epäilen, että saattaa olla myös hormonaalista, nimittäin sitä on kyllä sellaisissa paikoissa, joissa aikanaan esikoisen aikanakin oli ihan mielettömät ihottumat... ja silloin neuvolassa sanoivat, että hormonit toisinaan aiheuttavat tuollaisen yliherkkyysreaktion.

Linea negra täälläkin! Ollut jo tooooosi kauan. Aika nopsaa se ilmestyi tuohon. Ja jatkaa yli navan. Eli poika tulee [;)] Joo en siis oikeasti usko näihin höpötyksiin [:)]

Takaisin