TsN, meillä tuon neuvolan kanssa oli ihan sama juttu, siis Helsingissä, että eka aika oli viikolla 7 ja seuraava sovittiin, että joskus sitten viikolle 22. Eikä siis mitään aikaa varattu, vaan itse saan varata ajan myöhemmin... ja olen siis myös ensi synnyttäjä. Kun tämä juttu alkoi ottamaan mua vähän päähän tässä jossain vaiheessa, niin soitin neuvolaan, ja kysyin, että miten tämä nyt oikein siis pitäisi mennä. Sieltä kerrottiin, että ohjeet on nyt nämä, että vähän harvakseltaan on aikoja ainakin alussa, mutta saan tulla kyllä nyt aikaisemminkin, jos haluan. Ja halusinhan minä. Eli sitten varattiin aika viikolle 18 ja kävin siellä nyt keskiviikkona. Oli todella ihanaa ja rauhoittavaa käydä siellä jo nyt. Testailtiin arvot ja sitten kuunneltiin eka kerta sydänääniä[:)]. Ihan mieletöntä! Kyllä tuli paljon parempi mieli, kun kyllähän tässä on välillä vainoharhat iskeneet, että onko kaikki kunnossa, kun en edes tunne vielä mitään liikkeitä.
Sain siis ylimääräisen ajan ja seuraava aika sovittiin viikolle 23. Neuvolatäti sanoi myös, että kyllä sinne on mahdollista päästä useamminkin, jos haluaa, mutta ovat toimineet Helsingin kaupungin ohjeiden mukaan tällä hetkellä, eikä siksi itse tarjoa aikaisemmin aikoja.
Eli soita TsN vaan neuvolaan ja varaa aikaisempi aika, jos yhtään tuntuu siltä.