Vauvan liikkeet!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susqi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaa mietin mäki et kovin iso on jo, kun tollai tuntui vaikka potkuja ei ole juurikaan tuntunut. Tainnu olla masuasukillakin vauhdikas remonttipäivä :happy:

Tunnetteko liikkeitä jo joka päivä? Minä tunsin perjantaina kunnon potkut rv 14+6, nyt ei isommin ole eilen ja tänään liikkeitä tuntunut, toki mulla on istukkakin edessä joka potkuja ja liikkeitä vaimentaa. Mietin vain alkaako heti tuntumaan päivittäin :think005

Mamsku, mulla istukka myös edessä ja tunnen potkuja edelleen vielä silloin tällöin. En edes joka päivä tai edes viikko. Vaikka nyt jo menossa rv18 ja ensimmäiset potkut tunsin jo joskus rv14. Että ei välttämättä ala heti päivittäin tuntumaan. Esikoisesta aloin heti tuntea päivittäin, kun ensimmäiset potkut tunsin mutta istukka olikin takana.

Hyvä kuulla ettei tartte heti alkaa siitä stressaamaan, en jotenkin osannut edes kuvitella, että oisin liikkeitä näin aikaisin tuntenut, kun tosiaan istukka edessä. Toisesta oli myös istukka edessä, mutta siitä jo sen 5 vuotta niin ei tahdo enää muistaa miten ne sit meni :D mieltä helpottaa kuitenkin se, että keskiviikkona lääkärineuvola, jossa myös ultralaitteet, niin pääsee kurkkaan pikkuista. Tai ainakin toivon niin, kysyn kyllä jos ei automaattisesti kuulu tuolla käynnillä katsoa. :)

Mua alkaa jo ahdistaa kun en ole vieläkään tuntenut liikkeitä, rv 15+5, toinen lapsi ja ultran mukaan istukka takana :(

Nuppu, Ei oo tavatonta vielä noillakaan viikoilla ettei liikkeitä tunne. Toiset tuntee kakkosestakin myöhään. :)
Mä en edes osannut niitä miettiä, kun sitten täällä joku kertoi että tuntee jo liikkeet rv 14 ja no sitten aloin niitä oikein kuulostelemaan ja silloin tuntuivathan ne täälläkin. Tosin kovin hentoisina. Nyt sitten vahvistuneet.

Tää on vaan niin tällaista kun oloja ei ole ollut oikein koko raskauden aikana, että tuntuu onko raskaana ollenkaan vaikka ultrassakin käyty.. Ja kun niitä liikkeitä odottaa kuin kuuta nousevaa, että se vähän helpottais tätä tuskaa ja konkretisois että kyllä siellä elämää on. Huh :(

Nuppu, Ymmärrän kyllä hyvin huolesi. :sad001 Tuohan ne oireet varmuutta ja tietysti liikkeet kun alkaa niitä tuntea. Esikoisesta ei ollut oireita ja kyllä ihan sinne rakenneultraan asti aina ahdisti välistä että onko siellä edes elämää kun mitään merkkejä ei ollut. Tsemppiä! :)

Mulla ei kai edelleenkään tunnu liikkeitä, ei edes mitään sellaista, minkä vois ajatella olevan vauvan liikkumista. En kyllä odotakaan vielä niitä tuntemuksia, myöhemmin sitten. Mulle on tuonut helpotusta kotidoppler, noin kerran viikossa tai kahdessa koitan kuunnella. Toissapäivänä kuului todella selkeästi :) On se siellä ainakin hengissä, muuten ei ole tietysti tietoa, onko kaikki hyvin.

Mua alkaa jo ahdistaa kun en ole vieläkään tuntenut liikkeitä, rv 15+5, toinen lapsi ja ultran mukaan istukka takana :(

Mulla esikoisesta tuntuivat liikkeet vasta rv 19, joten en olisi kovin huolissani jos mitään ei tunnu vielä vähään aikaan. (Nekin olivat pienen kuplinnan tuntuisia).

Itselläni toinen tulossa, nyt 14+0, ei juurikaan mitään raskausoireita koko aikana, eikä liikkeitä tunnu ainakaan vielä. Myös mulla istukka takana.

Mullekin sekä lääkäri että kätilö sanoivat, että liikkeitä voi joutua odottelemaan vielä monta viikkoa (kun kysyin asiaa rv 16 alussa). Ja siltä se vähän vaikuttaakin, kun mitään tuntemuksia ei ole ollut :)

Mullekin sekä lääkäri että kätilö sanoivat, että liikkeitä voi joutua odottelemaan vielä monta viikkoa (kun kysyin asiaa rv 16 alussa). Ja siltä se vähän vaikuttaakin, kun mitään tuntemuksia ei ole ollut :)

Mulla on kyllä niin päivistä kiinni koska tuntee ja mitä tuntee. Saattaa olla tosi monta rauhallista päivää että ei välttämättä tunne mitään. Sit ylensä iltaisin ku oon käymässä nukkumaan painan kevyesti mahaa ja silloin hän ylensä ilmoittaa itsestään. :D

Yhesti vasta päivää enne ultraa taisin tuntee pienen töytäsyn, sen jälkee en oo hoksannu ainakaa. En vielä kotona oo uskaltanu kuunnella ääniä, ent kuuluskokaa ku nyt 14+0 ja tota ihraa on..

Mulla on liikkeet alkaneet tuntua jo aika aikaisin, n. viikolla 12+ (nyt 14+3) pieninä töytäisyinä. Mulla on paljon mahavaivoja niin olen jokseenkin varma osaavani erottaa nämä uudet tuntemukset suolen liikkeistä ;) Mies tunsi tänään ensimmäisen kerran pikkuisen liikkeet vatsan päältä!

Se on ihan huippu hetki kun isäkin voi ekaa kertaa tuntea liikkeet. <3
Meillä ainenkin mies oli aivan häkeltynyt :happy:vaikka toinen jo onkin kyseessä ja ns tuttu juttu.
No ei voi kyllä ehkä noin sanoa, nimittäin kyllä ne vaan niin ainutlaatuiselta tuntuivat itsestänikin kun ensimmäistä kertaa tajusin että pienihän se siellä potkuttelee. <3 :)

Mäkin oon aika varma että tunsin pikkuisen tänään, nyt rv 17+1. :) Vähän kyllä epäilyttää kun tuntui tuossa tosi edessä ja mulla on istukka edessä. Mut ei se kyllä tuntunut miltään mitä oon koskaan aikaisemmin tuntenut.

Kattelin tossa mahaa ku lötköttelin ja tunsin ensin potkun ja meni muutama sekunti niin ihan näin kun katsoin mahaa et potku tuli kun maha kohosi vähäsen siitä kohtaa mihin monotti :D Hitsi se pikkunen on jo vahva :D

Takaisin