Vauvan liikkeet

Jee, minäkin tunnen nyt liikkeet varmuudella! Rv 14+0. Tuntemuksia ollut jo muutaman viikon, mutta nyt ei voi enää erehtyä :D Varsinkin töissä istuessa, mammahousun reuna just kohdun päällä, tuntuu tosi selvästi. Ekat liikkeet huomasin, kun dopplerilla kuuntelin. Sama homma oli edellisissä raskauksissa.
 
Oi kuinka aikaisin olette jo tunteneet liikkeitä! :) Vaikuttaako tuntemiseen ainoastaan istukan sijainti vai onko kohdun "kallistumisella" myös vaikutusta? Kyselen siksi että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja mietin että voiko vaikuttaa siihen että liikkeet tuntee myöhemmin. Kuulemma vatsan pitäisi pullahtaa esille myöhemmin kuin eteenpäin kallistuneilla kohduilla ainakin.
 
Ihanaa että olette alkaneet tuntea jo liikkeitä!:) Itselläni ei vielä tunnu, viikot 11+5. Odotan kovasti jo että alkaisivat tuntua.. Tosin esikoisella ensimmäiset liikkeet tuntui 18+ viikoilla:grin
 
Mulla liikkeitä on tuntunut varmuudella viikon verran (nyt rv 14+4). Sitä ennen tunsin jotain mutta en voinut olla varma, onko liikettä. Useimmiten liikkeet tuntuu vähän sen jälkeen kun olen syönyt jotain. Mulla on istukka takaseinässä. Kohdun kallistumisesta en tiedä, sitä ei ole kukaan tässä raskaudessa kommentoinut.
 
Täällä taisi tänään tuntua ekat liikkeet, nyt 13+6. Aiemmin on ollut jotain mistä en oo ollut ihan varma, mutta nyt oli mielestäni aika selkeä tuntemus. Olipas ihanaa :) raskaus tuntuu aivan eri tavalla todelliselta kun voi tuntea sikiön liikkeet!
 
Luin netistä, että jollaki oli tullu jo 8+ ja siit eteenpäin ! o_O Mut raskaus meni hyvin loppuun.

Mulla oli josku rv17 tullu esikoisesta. Lueskelin tos yks päivä muistelmia esikoisen odotusajasta..
 
Vaun odotusajan kirja vain missä on osio isille ja äidille niin siihen vain. Neuvolasta jakoivat tuolloin noita :)
 
Liinukainen, mullakin on tullut jo harkkasupistuksia, nyt 14+0. Kai ne voi alkaa vaikka kuinka aikaisin...
 
Kyllä niitä apteekissa varmasti ompi. Itse hain jo viikolla 6 sen kirjan... Kun hain lisäravinteet..
 
Takaisin
Top