Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Selmer
  • Aloituspäivämäärä
Nyt on alkanu tuntemaan iskuja just johonkin kylkiluihin ja ne tosiaan kyllä sattuu... välillä tuntuu kuin yrittää oikein puskea kyljestä ulos.
 
Eilen illalla oli vähän erikoisempaa liikehdintää kun tuntui että koko vauva jotenkin tärisi hetken, tai sitten potki ja nyrkkeili hetken aikaa "sähköshokkimaisesti" :eek: vähän kun googlettelin niin ilmeisesti aika yleistä varsinkin näillä viikoilla ja saattais liittyä joko siihen että vaavi pissii, tai on hermoston nornaalia kehittymättömyyttä vielä, tai sit se oli kohtu mikä tärisee. En siis ole kovin huolissani mutta enpä ollut tollaisesta ennen kuullutkaan :wideyed:
 
Eilen illalla oli vähän erikoisempaa liikehdintää kun tuntui että koko vauva jotenkin tärisi hetken, tai sitten potki ja nyrkkeili hetken aikaa "sähköshokkimaisesti" :eek: vähän kun googlettelin niin ilmeisesti aika yleistä varsinkin näillä viikoilla ja saattais liittyä joko siihen että vaavi pissii, tai on hermoston nornaalia kehittymättömyyttä vielä, tai sit se oli kohtu mikä tärisee. En siis ole kovin huolissani mutta enpä ollut tollaisesta ennen kuullutkaan :wideyed:

Oon huomannu samanlaista!
 
Mä oon kans huomannut vauvan tärisevän välillä, oon selittänyt asiaa tolla pissaamisella :D
 
Täällä tärisee kans aika useinkin, ihan kuin jonkun sätkyn saisi, tuntuu hassulta:D
 
Hoooh, tänä yönä ei taideta juuri nukkua.. Vauvalla on joku zumba nyt käynnissä ja venyttää vatsanahkaa äärimmilleen samalla kun kaikki sisäelimet tuntuu saavan monosta :confused: Millähän typyn nyt sais rauhoittumaan..
 
Hoooh, tänä yönä ei taideta juuri nukkua.. Vauvalla on joku zumba nyt käynnissä ja venyttää vatsanahkaa äärimmilleen samalla kun kaikki sisäelimet tuntuu saavan monosta :confused: Millähän typyn nyt sais rauhoittumaan..

Onko siulla vauva jo asettunut tiettyyn asentoon? Meiän muksu on perätilassa ja se mukiloitava kohta (onneksi) vaihtuu silloin tällöin. Joskus vauva monotti yhden päivän suolia ja maksaa ja sekös teki häijyä.

Oletko kokeillut silittää mahaa rauhallisesti tai itse yrittää rentoutua jollain mukavalla tavalla? Miusta ainakin tuntuu, että omat tunnetilat siirtyvät helpohkosti sikiöön. Rauhalliset hengitykset ja mukava ympäristö auttavat miuta rauhoittumaan. Kerran kokeilin hypnosynnytykseen liittyvää rentoutusäänitettä ja ainakin siitä tuli tosi rauhallinen ja itsevarma olo. Se tuntui helpottavan silloin päällä ollutta supistelukipua ja ehkä vauvan liikehdintääkin jonkin verran.
 
Onko siulla vauva jo asettunut tiettyyn asentoon? Meiän muksu on perätilassa ja se mukiloitava kohta (onneksi) vaihtuu silloin tällöin. Joskus vauva monotti yhden päivän suolia ja maksaa ja sekös teki häijyä.

Oletko kokeillut silittää mahaa rauhallisesti tai itse yrittää rentoutua jollain mukavalla tavalla? Miusta ainakin tuntuu, että omat tunnetilat siirtyvät helpohkosti sikiöön. Rauhalliset hengitykset ja mukava ympäristö auttavat miuta rauhoittumaan. Kerran kokeilin hypnosynnytykseen liittyvää rentoutusäänitettä ja ainakin siitä tuli tosi rauhallinen ja itsevarma olo. Se tuntui helpottavan silloin päällä ollutta supistelukipua ja ehkä vauvan liikehdintääkin jonkin verran.


Perätilassa taitaa olla tällä hetkellä, tosin neuvolan täti ei eilen ollut ihan täysin varma miten päin se siellä kelluu...Potkujen kohde tuntuu tosiaan vaihtelevan, mikä ehkä tosiaan on ihan hyväkin juttu.. :grin Eilen oli kyllä niin mystisessä asennossa koko vauva, ihan pinnassa ja näytti olevan poikittain (miten se mahtuu?), niin venytti mahaa tosi härön tuntuisesti. :confused: Silittelin ja taputtelin masua yöllä vaikka kuinka kauan ja vaihtelin asentoja, kunnes viimein neiti suostui siirtymään vähemmän tuskalliseen asentoon. Liiikkeitä oon joskus rauhoitellu just hengitystekniikoilla ja lauleskelemalla, mutta nyt ei viitsinyt alkaa hoilaamaan kun mies nukkui vieressä :p
 
Minäkin epäilen välillä, että poitsu on poikittain tuolla, mahassa on niin ihme kuhmut ja liikkeet tuntuu molemmin puolin. Ahdasta luulis olevan. :'D No, koht neuvola, nii ehkä tiedetään sit miten päin pyörii. Pää alaspäin kyl pääsääntöisesti on ollu.
 
Saispa itsekin tietää tarkemmin miten päin se muksu nyt siellä on..en tunnista päätä jaloista itse ja samallalailla tuntuu liikkeet kummallekin puolelle kehoa. Huomaan että tila alkaa ahtautumaan kun kunnon möyrinnän ollessa päällä koko vatsa liikkuu puolelta toiselle ja tuntuu kovemmalta liikkeet :) pitää välillä torua pikkuista kun liikaa innostuu :D muuttuu epämukavaksi olla. Alavatsalla nykyään tuntuu möyrintää useammin, mutta erilaista ku yhdessä vaiheessa ku monotti rakkoon.
 
Täällä oli viime viikon neuvolalääkärikäynnillä (rv 28) tyttö asettunut jo pää alaspäin, mutta toki vielä saattaa kääntyillä miten tahtoo. Liikkeet ei nyt tunnu enää yhtä voimakkaasti, kun on syvemmällä ja potkii enemmän selkärankaa kohti, aiemmin oli ihan navan tuntumassa ja tuntui selkeästi alavatsaan potkut. Mä olen nyt hädissäni heräillyt välillä öisin kun ei tunnukaan juuri mitään liikehdintää, mutta aamuisin alkaa sellainen rumba, että taitaa vaan nukkua sikeästi öisin meidän pikkuneiti.
 
Eilen aamulla tyyppi monotti ja hakkasi käsillään samaa kohtaa. Oli melkoinen akrobatiasuoritus häneltä. Nyt on vissiin kääntänyt selkänsä miun mahaa vasten, kun liikkeet tuntuu epämääräisemmiltä.
 
Mä ihan pelästyin yks päivä kun tuntus että pikkutyyppi otti oikeesta kyljestä vauhtia ja lensi suoraan vasempaan kylkeen :D ja ihan keskellä päivää, normaalisti liikkeitä tuntuu vaan iltasin mahallaan maatessa n. 5potkua ja sit seuraavana iltana vasta seuraavan kerran.
 
Eilen illalla oli vähän erikoisempaa liikehdintää kun tuntui että koko vauva jotenkin tärisi hetken, tai sitten potki ja nyrkkeili hetken aikaa "sähköshokkimaisesti" :eek: vähän kun googlettelin niin ilmeisesti aika yleistä varsinkin näillä viikoilla ja saattais liittyä joko siihen että vaavi pissii, tai on hermoston nornaalia kehittymättömyyttä vielä, tai sit se oli kohtu mikä tärisee. En siis ole kovin huolissani mutta enpä ollut tollaisesta ennen kuullutkaan :wideyed:

Tästä vielä. Kyselin neuvolassa että mitä tämmöset vois olla, ja neuvolan täti katsoi mua aika kummissaan, ei kuulemma ollut moisesta kuullutkaan. Jotenkin tuntui siltä että se epäili että mä keksin koko jutun päästäni tai että noi on ollu vaan jotain mun omia tuntemuksia jotka vaan hormonihuuruissani luulen sijoittuvan kohdun ja vauvan alueelle... :shifty: Noh jaa, olen kyllä itse aika varma että nuo tuntemukset liittyi vauvan liikehdintään, oli kuitenkin niin selkesti vauvan liikkeiden kaltaisia, mutta vaan vähän epätyypillisempiä ja "täpäkämpiä". Jos näitä vielä tulee, niin soitan kyllä suoraan kättärille.
 
joo. olen minäkin huomannut vauvan pitävän erikoista liikehdintää; tärinää. Tulee itselle olo niinku oisin kauhean hermostunut tai levoton, vaikkei oikeasti ole niin. Täytyy sanoa, että eipä ne hoitajat voi kaikkea tietää. Oli itselläkin olo että pidetään turhan ylihuolehtivaisena kun kävin sen heikotuksen takia sillo tarkistuttamassa hb-arvot jne. Hoitaja oli pahantuulinen ja väheksyvän oloinen. puhui vain just raskaushormonien voimistumisesta jne. niinku se selittäisi muka kaiken?! huokaus. Jotenkin tuntuu ettei helpolla tee enää mieli puhua mistään vaivoista kun ne liitetään hormonitoimintaan.
 
Täällä hikka on alati vieraana. Varsinkin taas äidin unien aikaan. Esim kello 4-5.30 viime yönä yönä valvoin jälleen hikkaa [emoji23]myös jumppahetket sijoittuvat iltamyöhään ja aamuyöhön.

Itsellä on aamulla kevyt zombi-olo kun valvoo sen 1,5h keskellä yötä.
 
Ruokaa laittaessa pistin Cheekin ja Elastisen soimaan oikeen kovilla bassoilla no siinä sit innostuin tanssimaan ihan hulluna ja laulamaan oikeen kovaan ääneen niin johan masukkikin alotti ja jyskytti musiikin tahdissa :D ainut ikävä puoli tässä oli että unohdin sen ruuanlaiton ja nyt on kattilallinen pohjaan palanutta riisiä [emoji85]
 
Takaisin
Top