Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mari84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta tuntuu, että vasta eilen tunsin oikeasti potkuja. Aiemmin oon tuntenut sellasta möyrintää ja ihan kuin joku vetäisi kuperkeikkaa mun kohdussa. Mutta eilen tuli napakoita kopsutuksia alamahaan. Tosin vauvan pitäisi olla raivotarjonnassa jo, eli hän on ilmeisesti kääntynyt tai sitten hän omaa isänsä käsivoimat ja nyrkkeilee :D Tänään 21+4

Mullakin alkoi vasta rakenneultran jälkeen tuntumaan liikkeet, sitä ennen ei mitään vaikka kuinka olisi kuunnellut. Ultrassa selvisi myös, että istukka on etuseinämässä, joten se varmaan edelleenkin suodattaa kaikki pienemmät liikkeet.

Nyt on meneillään rv19. Mä olen tuntenut liikkeitä jo useamman viikon. Viimeiset kolmisen viikkoa säännöllisesti joka päivä. Voimaa niihin tulee lisää koko ajan. Vauvan sisaruksetkin ovat saaneet jo tuntea potkut vatsan päältä. :) Aiemmissa raskauksissa en muista, että liikkeet olisivat tuntuneet näin varhain. Ihanan rauhoittavaa, kun saa monta kertaa päivässä fiilistellä pienen vipellystä. Mietinkin onkohan tämä harvinaisen aktiivinen tapaus vai tunnenko nyt vain kaiken paremmin.

Rv 18 tunsin ensimmäiset liikkeet ja tuntu jo niikun potkuina Rv 19 tunsin mahan päältä ja nyt rv 20 näkee jo masun päältä ku pieni niin kovasti jumppaa siellä,iltasin ja aamuyöstä varsinkin

Potkut tuntuu voimistuvan päivä päivältä. Tyttö tuntuu olevan aika vilkas tapaus. Jännittää, miltä ne potkut sitten lopussa tuntuvat. Ensimmäistä siis odotellaan :)

Itellä potkut on muissa raskauksissa tuntuneet voimakkaimmin ehkä jollain viikoilla 25-30. Sen jälkeen vauvalla ei ole enää ollut niin tilaa potkia, vaan liikkeet ovat tuntuneet enemmän möyrintänä ja "puskemisena".

Meillä ei oo miehellä ollut kärsivällisyyttä vielä jäädä tunnustelemaan :/ vaikka tuntuis jo läpi jos vaan malttais hetken odottaa. Itse oon nyt rv 23+1, liikkeet tuntuneet jo pian 9vko itselle. Harmittaa kun mies ei nyt malta yhtään iloita mun kaa näistä liikkeistä :( onneks esikoinen mielellään tulee masua kuuntelee aina välillä kun kuulee että maanittelen miestä kokeilee

Nyt on ollut mielenkiintoinen viikko... Nyt rv 21 tasan. Viime viikonloppuna pullahti maha, heti alkoi tuntua potkut ja nyt ei meinaa saada illalla unta kun niin kovasti niitä potkuja tunnustelee ja miettii että mitäköhän toinen siellä touhuaa itsekseen :). Aika jännä kyllä, että ennen tota mahan pullahtamista ei mitään potkuja (möyrintää vaan) ja nyt heti tuntuu ulos saakka. Lapsivettä tullut lisää?

Meillä ei oo miehellä ollut kärsivällisyyttä vielä jäädä tunnustelemaan :/ vaikka tuntuis jo läpi jos vaan malttais hetken odottaa. Itse oon nyt rv 23+1, liikkeet tuntuneet jo pian 9vko itselle. Harmittaa kun mies ei nyt malta yhtään iloita mun kaa näistä liikkeistä :( onneks esikoinen mielellään tulee masua kuuntelee aina välillä kun kuulee että maanittelen miestä kokeilee
Ihan sama! Hän haluaa tuntea liikkeet, mutta jaksaa odottaa 10 sekuntia. Miten niin kärsimätön ;)

Olen ottanut tavaksi tukea vatsani miehen selkää vasten, kun olemme käyneet nukkumaan. Silloin beibi on yleensä vilkkaimillaan ja potkut tulevat lävitse kunnolla! Muutenkin kun on käymässä nukkumaan, selällään köllöttely tuntuu ikävältä kun möyrintä alkaa. Läskit valahtavat sivuille, ja beibi makaa lantiota vasten litistyneenä, niin kaikki muhkurointi tuntuu. Muutoin ei ole ongelmia nukkua selällään. Viimeraskaudessakin se temppu onnistui ihan viimeisille viikoille asti ilman huonoa oloa.

Sun mies nukkuu rauhallisesti paikallaan, jos tuo onnistuu :D.
Mun mies on mallia hyrrä, päivin öin. Lakanatkin lähtee 5 minuutissa rullalle :)

No en minä pysty nukkumaan kyljelläni toista vasten, kunhan köllöttelen kyljessä sen verran että rauhoitun lähelle nukahtamispistettä. Sitten pitää jo kellahtaa selälleen mukavampaan asentoon. :Heartpink

Minä olen tuntenut pikku hiljaa voimistuvia potkuja jo muutaman viikon ajan ja mies on ollut ihan surkeana kun ei ole itse vielä tuntenut niitä käteensä :D Voi sitä iloa eilen kun se vihdoin tunsi ne <3 Tänään 22+5

Meilläkin nyt vihdoin mies malttoi ja tunsi pari selvää potkua niin olihan hän selvästi fiiliksissä niistä :) <3

Meilläkin mies tunsi muutamat liikkeet pari viikkoa sitten, suvaitse tää potkija olla hetken eri asennossa. Muuten vauveli on viihtynyt kokoajan perätilassa? ultrassa ainakin oli. Liikkeet mitkä itse havaitsee tulee kohti virtsarakkoa tai alhaalla eteen niin ettei niitä tunne, kun istukka välissä. Harmi olis kiva, että isommat lapset pääsis myös kokeilemaan, mutta ei ainakaan vielä.

Mies on joka ilta nukkumaan mennessä kokeillut, jos potkuja tuntuisi mahan läpi. Eilen illalla, kun katsottiin telkkaria sai isikin vihdoin tuntea potkun :) nyt rv 22+1 ja istukka edessä. Ilmeisesti pikku tytteli on jo sen verran iso, että potkuihin on tullut voimaa. Mä tykkään nukkua mahallaan, mutta enää se ei ole mahdollista. Kyljelläänkin tulee välillä monoa, kun pikkuiselle tulee ilmeisesti ahdasta.

Olen tuntenut pikkuisen liikkeet rv 17+4 asti, mies hennon potkun jo rv 18. Mies kysyykin joka päivä, miten pikkuinen on liikkunut ja laittaa välillä käden vatsan päälle et tuntis liikkeet. Ihana hymy leviää hänen kasvoilleen kun saa potkun kädelle. Nyt pikkuinen potkii navan yläpuolelle ja nyrkkeilee alas.

Takaisin