Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mari84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt tässä viimeisen viikon sisällä on alkanut tuntumaan jo ihan kunnon potkujakin välillä, niin että niitä ihan hätkähtää itsekin. Muutenkin vauva tuntuu myllertävän kovasti ja viime neuvolakerralla vatsan päältä paineltuaan hoitaja oli sietä mieltä että ehkä vauva olisi nyt kääntynyt pää alaspäin mutta ei ollut kuitenkaan varma. On kyllä ihana tuntea näitä liikkeitä päivittäin :)

Muokattu viimeksi:
Täälläkin on viikon verran masussa ollut mylvintää.. Ja on kyllä,aikamoinen meno päällä välillä. :happy093:dance011:happy093.
Sydänääniä kuunnellessa kätilökin tunsi laitteeseensa "iskuja" kum tyyppi ilmoitteli itsestään laitteen liikkuessa. Joskus yölläkin herää muljuamiseen mutta onneks saa kuitenkin nukuttua...ainakin vielä.

Musta tuntuu että pari päivää ollut liikkeet vaan semmoisia vaimeita tumahduksia :/ mulla tosin on istukka etuseinämässä, että voi olla että vauva on semmoisessa asennossa nyt vaan.

Siis mulla on nyt 24 viikko menossa ja edelleenkää ei toi möngertäjä potki yhen yhtää! Must tuntuu vaa et sillä on hikka sata kertaa päivässä tai joku muu sielä sitte sätkii..plus sit toi hengaa hirveesti tossa oikeella puolella massua..vähä välii se menee iha pinkeeks ja pullistuu, ei ollenkaa vasemmalla ja mulla siis istukkaki takaseinässä et ei vissii mikää futari oo tosta muidusta tulossa

Musta tuntuu että pari päivää ollut liikkeet vaan semmoisia vaimeita tumahduksia :/ mulla tosin on istukka etuseinämässä, että voi olla että vauva on semmoisessa asennossa nyt vaan.
Mulla sama, meinaa aina välillä huoli nostaa päätään, mutta kyllä sieltä aina jotain pientä tuntuu.

Tänään 23+2 tuntui ekaa kertaa kovat potkut omaan käteen :) On se kyllä ihmeellinen fiilis <3

Mä välillä ihmettelen nukkuuko tää jäbä ollenkaan!? Koko ajan tuntuu liikettä (oikeasti ei kait koko aikaa, mutta nyt kun ne tuntee niin niihin kiinnittää huomiota). Varsinkin isosisko saa potkuja aina iltaisin kun tyttö nukahtaa syliin, häntä on ilmeisesti kiva tökkiä vatsan läpi :happy:

Musta oli hauskaa kun olin eilen englanninkielisessä seminaarissa pari tuntia ja tää mahatyyppi potki ihan hulluna koko ajan. Tais huomata että nyt kyllä mennään eri kielellä :)

Mulla on tuntunut nyt ihan hurjasti liikkeitä ja potkuja, kunnon muljahduksiakin välillä niin et jos pidän käsiä vatsan päällä niin käsi saattaa yhtäkkiä nousta vähän :D Se tuntuu hassulta! Ja monesti kun makoillaan miehen kanssa vaikka sohvalla tai ollaan saunassa ja menossa nukkumaan, niin kunnon myllerrys alkaa. Sitten kun mies laittaa käden vatsalle niin ne liikkeet loppuu siis melkein joka kerta! Sitten taas kun mies ottaa käden pois niin sama hyöriminen jatkuu :D

Mymmelim, ihan sama juttu meillä! Hirveet bileet kohdussa, ja miehen kosketus rauhoittaa pienen saman tien. Turhauttavaa, kun oon tuntenu potkut jo yli 2kk, eikä mies vielä kertaakaan!

Meillä isimies tunsi toissapäivänä pari potkua kädellään kun oikein keskittyi, muutoin ei oikein oo tuntenu mut liekö sit ku säheltää samalla jotain muuta ni ei huomaa. Eilen kyl liikku käyrillä makoilun ajan niin että maha hytky. Harmi kun mies ei ollu mukana, ois saanu kattella elävää vatsaa :D

Eilen pikkumies pisti illalla mahottoman jumpan päälle ja miehelle ku huikkasin et nyt potkii ni laitto käen mahan päälle ni samantien loppu. Vähä aikaan kuulusteltii ja ooteltii ja lopulta mies luovutti. Meni parisen minuuttia ja jumppa jatkui taas mutta ku miehen käsi tuli masulle uuelleen ni loppu taas potkiminen kuin seinään :D että täällä ihan sama juttu.

Mä oon huomannu ett jos mies pitää liian raskaasti kättä mahan päällä nii vauva ei enää potki siihen kohtaan. Monesti ku on keventäny painallusta niin on jatkunu potkuharjotukset taas :) Meillä parin vkon ajan nyt tuntunu liikkeet mahan läpi ja nyt 22+2.

Mä oon huomannu ett jos mies pitää liian raskaasti kättä mahan päällä nii vauva ei enää potki siihen kohtaan. Monesti ku on keventäny painallusta niin on jatkunu potkuharjotukset taas :) Meillä parin vkon ajan nyt tuntunu liikkeet mahan läpi ja nyt 22+2.

Oon huomannu saman. Alkuun ei tuntenu liikkeitä vaikka ite tunsin jo mahan päältä, mut ohjeistin sit pitämään vähä kevyemmin kättä ku tuntu et maha litistyy. Ny muutamana päivänä on mieskin tuntenut liikkeet ja nyt jopa innoissaan aina hellästi "tönii" mahaa että jumppa alkais :D

Meillä kans liikeitä jo tuntunut pitkään, ehkä viikolta 16 asti, ja hassuimpia on nyt nuo näkyvät muljahdukset, niille nauretaan iltaisin. Mulla on kropassa tosi vähän mitään ylimääräistä niin nuo liikkeet on näkynyt ulos asti kans pitkään. Ihan hurjaa kun jostain luin että ehkä viimeisen kuukauden aikana pitäis näkyä ulos. Mut selvästi täällä oli jo muitakin joille näkyy, mukava kuulla.

Välillä kun on läppäri vatsan päällä niin alkaa herra kertomaan että ota tuo tuosta pois ja potkii konetta.

Kyllä tää ainakin selvästi reagoi paineeseen ja kosketukseen muutenkin. Ihan kuin teillä joillain, liian painava isän käsi saa liikkeet loppumaan, kun taas sively ja hellä töniminen laittaa liikkeisiin lisää vauhtia. Isäntä on tosi kutiavaa sorttia ja oon miettiny että olisko poika samaa maata, kiemurtelee vaikka kuinka jos on hereillä ja me sivellään mahaa.

Istukka on takana niin sekään ei ole täällä tiellä.

Ootteko huomannu et sikiöiden aktiivisuudessa on alkanu tapahtuu muutoksia? Mie oon ny huomannu et aamupäivät on tosi hiljasia ja iltaa kohden piristyy. Nytkin sokerirasituksessa ei oo reagoinu tuntiin millään lailla sokerilitkuun. Muutaman muljahduksen oon tuntenu mut tosi vähän. Eilen ja toissapäivänä sama juttu, Ötökkä alko riehuu vasta illala. Viime yönä oli kans joku liikehdintä päällä. Aiemmin on riehunu aina ku ite oon ollu hereillä ja nukkunu yöt. Ollu pari päivää vähä jännittämistä ku ei oo liikkeet tuntunu aamuisin...

Muoks: ny oon ollu hereillä 2,5 tuntia ja juonu 1,5 tuntii sitten sen sokerirasituslitkun ja nyt vasta sain pari potkuu. Taitaa olla varsin uninen kaveri aamusin tällä hetkellä :confused:

Miltä sikiön hikka muuten tuntuu?

Muokattu viimeksi:
Hikka on vähän kuin vauva "tärähtäisi" säännöllisin välein, myöhemmin sen voi paikantaa rintakehän alueelle jos tietää missä asennossa vauva on. Missäköhän vaiheessa hikottelu voi muuten alkaa? Mulla nyt rv 23+1 ja voisin vaikka vannoa tunteneeni A-vauvan hikotelleen jo pariin otteeseen.

Takaisin