Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mari84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äääää ärsyttävää! Tänään tullu kolme napakkaa potkua kättä vasten, aina oon äkkiä ottanut miehen handun, mut saman tien on pieni hiljentynyt. Yrittäisi nyt potkia isiäkin.

Eilen illalla tuntui liikettä kädelle ja tänäänkin möyriny ja pikku potkuja enemmän. Nyt on ollu aikaa kuunnella liikkeitä kun poika kipeänä ja itsekin paikallaan ollut. Vatsa alkanut leviämään sivuille :0 esikoisen aikaan oli suippo eteenpäin koko raskauden ajan. Vai liekkö liikunnan puutetta :(

Äh, on tää vaan niin hiljainen masuasukki ...pientä vaimeaa liikettä tuntuu tosi alhaalla, mutta harvakseltaan. Ei kunnon potkuja joka päivä.
Joka toinen päivä meinaan soittaa neuvolaan tai äitipolille, mutta sitten en soitakaan. Ultrassa on kuitenkin liikkunut hyvin ja sydänäänet olleet kunnossa.
Jotenkin tulee mieleen että onko tää jotenkin heikko tai ei kasva kunnolla tai jotain kun ei potki :(
Nyt on kuitenki jo 21+
Ehkä mä huomenna soitan

Miul ainaki istukan oleminen ihan etuseinässä vaikuttaa. Tunnen kans liikkeet vain tuolla tosi alhaalla ja nekin vaimeina. Uskon että ei ne kovin paljon ihmeellisempiä olekaan vielä useampaan viikkoon. Enköhän mie ja eiköhän täällä kaikki jossain määrin kyllästykin jossain vaiheessa mm. yöllisiin potkuihin....;)

Mulla oli edellisessä etuseinämäistukka ja liikkeitä tuntui tooooosi vähän koko raskauden aikana. Nyt on takaseinämässä ja vaikka kuinka ihanaa onkin tuntea nyt liikkeitä niin ne jopa on hiukan häiritseviä. Oonko mä outo? Edellisessä sai aina oikein hiljentyä paikalleen, jopa ihan lopussakin, että vähän möyrintää tunsi tai näki mahan heiluvan vaikka ei tuntenut sitä. Nyt tyyppi muljuaa, painaa, potkii, kutittaa monta kertaa päivässä...tää on hämmentävää. Hyvähän se on, ei ehkätarvitse liikehälyistä lähteä synnärille ainakaan.

Täällä Kirppu ihmettelee kuumeista äitiä ja alkanu möyriä iha kunnolla tuolla. Hyvä niin mutta pysyttelis vaan tuolla ylempänä ku tanko on kuumeen takia jo herkillä ja sit ku tuntuu että yrittää oikein porautua rakkoa vasten...meinaa tulla housuun :D

Täällä aiemmin tuntunut vaan tosi epämääräisiä muljahduksia harvoin ja eilen ru:ssa selvisi että istukka etuseinämässä. Mutta eilen illalla ru:n jälkeen niin pikkuinen päätti sit aloittaa potkiminen silleen että minäkin tunnen niitä :) tosi alhaalla eikä tunnu mahan päältä mutta selvästi potkuja!

Vauva potki tänään päiväunieni aikaan alas niin, että oli melkoinen tutina alapäässä :D

Oon tuntenut liikkeitä jo monta viikkoa satunnaisesti, mutta nyt on vihdoin ruvennut tuntumaan kunnon potkuja monta kertaa päivässä. <3 Istukka on taas edessä, mutta sivuilla tai alhaalla tuntuu hyvin noi potkut. :)

Mulla on liikkeet ruenneet tuntumaan selkeämmin, tosin vielä ne on satunnaisia. Yhden kerran ne oli jopa selvästi havaittavissa ihan katsomalla, tuli kunnon iskuja. Aiemmin vain jotain möyrintää joskus tuntunut. Istukka on edessä, mutta kiva että vihdoin jotain tuntuu (20+5).

Ötökkä on nyt kivasti keksinyt potkia alaspäin niin voin kertoa et ei tunnu kauheen kivalta.. Alkaa potkut voimistumaan ja etenkin iltasin näkyy jo selkeesti päälle kun ötökkä potkii :)

Täällä kans vihdoin ruvennut potkut tuntumaan nyt olis viikkoja 22+3 ja ekat liikkeet tuntu varmaan tossa maanataina eli sillon 22+0. Mulla kans istukka edessä joka vaikuttanut siihen että vasta nyt alkanut tuntumaan. Eilisessä lääkärin käynnissä katottiin että vauva olisi pää ylös päin niin tuntuu ikävältä kun kaikki potkut mitä tulee tulee suoraan tuonne rakon seudulle. Mutta ehkäpä se siitä vielä Kääntyilee toisin päin :dummy:

Nyt alkaa nyppiä huolella! Ei tuu potkuja vielä, ei vaikka kuinka tunnustelee. Jotain epämääräistä möyrintää sillon tällön, muttei mitään kunnollista ja selkeää! Pari kertaa myös treenin jälkeen maha muuttunut ihan kivikovaksi, muttei mitään kipua ole tuntunut. Muutenkin tosi oireetonta ollut jo pitkään, ja ilman doppleria varmaan luulisin että on mennyt kesken. Oonko vaan ihan yksinkertaisen tunnoton tolta alueelta vai mikä vaivaa??

Pallokala, millä viikolla oot? Mä aloin tuntemaan potkut ja liikkeet ihan selkeästi vasta 20+2. Sitä ennen olin kans tuntenut silloin tällöin vaan epämääräisiä muljahduksia, joita en osannut vauvaan yhdistää. En tiiä muuttiko vauva jotenkin asentoa silloin 20+2, mut sen jälkeen liikkeet on tuntunut tosi selkeästi päivittäin. Ja mulla siis istukka takana, selvis sillon samana päivänä 20+2 ultrassa ja heti alkoi kunnon möyrintä. :D

Ja mulla menee kans maha aina ihan pinkeäks treenatessa. Ei oo kipee, mutta ihan pinkeä.

Viikkoja nyt 19+5. Eli olen siis vain kärsimätön :). Huolettaa vaan kaikki mahdollinen, ja näin ennen rakenneultraa ainoa ajatus mikä päässä pyörii on että mitä jos pienellä ei olekaan kaikki hyvin...

Takaisin