Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mari84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos lucky :)
Onneksi on ens maanataina neuvola, niin pääse sydänäänet kuunteleen edes :)

Mitähän varten nuo liikeet tuntu vähän aikaa ihan selvästi. Pikku potkut ja sit ku kääntyy. Nyt on ollu kohta jo viikko ettei tunnu mitään. Neuvolassa kuitenki sydänäänet löyty. Onko kohtu sikiöön verrattuna niin iso että sillä on tilaisuus liikkua mun huomaamatta

lucky87, voisiko olla, että vauva on nyt sen verran iso (ja kuitenkin suhteellisen heikko) ettei mahdu enää niin villisti riehumaan? Ja koska on heikko niin ei ns runno itseään ympäri? Mulla ei ole oikeasti mitään käsitystä tästä, eli joku fiksumpi kertokoon faktaa :D
Mulla meinaan sama homma, en tunne enää jatkuvasti liikkeitä. Nyt ne tuntuu lähinnä heti aamulla ja sit nukkumaan mennessä.

Tässä just äskö kävin syömässä Viilin ja kahvi kupin ni menin heti pitkälleen. En tiedä tuntuukoliikeeitä sellasia hyvin hentosia. Mut just hipasuja ja tökkäyksiä eikä niitä sulalla kutituksia ei tunnu. Jos ku vessassa käyn ja nojaan eteenpäin ni ihanku joku tökkäys tuntuis. Mutta en tiedä sitten

Nyt on tuntunu taas pieniä tökkimisiä iiiiihan alavatsalla, ei edes kovin selkeitä. Etuseinässä oleva istukka vaimentaa tehokkaasti. Mut tuntuu kuitenki, ja erilaisia on ku suoliston muljahtelut ja kuplinnat.

Mulla menee välillä päiviä, ettei tunnu mitään, ja sit päiviä, että on jäätävät bileet käynnissä jatkuvasti. Luulen tunteneeni liikkeet masun päältä ehkä noin viikko sit ekaa kertaa, mutta eilen illalla ihan satavarmasti. On se vaan ihmeellistä <3

Mulla kans oli taukoa noiden liikkeiden kanssa ja nyt on taas iltaisin tuntunut liikkeitä ja kerran jopa vatsan läpi, jee! :) Eilen illalla sohvalla makoillessa tuli myös ekaa kertaa sellaisia tosi inhottavia nopeita vihlaisun tunteita alavatsassa, sattui tosi paljon mut kipu meni hetkessä ohi. Missä kohtaa ne harjoitussupistukset yleensä tuntuu? Mietin voisko olla niitä vai jotain muuta..

Nyt on niin ihanaa kun päivittäin pikku kirppu siellä potkii. 19+5. Vielä kun vähän voimistuvat niin tulevat isosisarukset pääsevät tunnustelemaan.

Musta tuntu vielä joku aika sitten et mikähän täs on kun neuvolasta kysellään et tuntuuko liikkeitä ja moni muukin kyseli, et mikshän ne ei nyt tunnu sit.. Mut viime viikolla kyllä totesin, et kyl ne nyt tuntuu! Sellainen kuplinta ja möyrintä, sillon siis rv 17. Ja toissapäivänä olin kyl aika varma et tunsin kans kädellä liikkeet. Tänään siis 18+0 :Heartpink ja eniten tuntuu aamusin ja aamupäivällä, joskus myös ihan ennen nukkumaanmenoa.

On muuten kamalaa, kun yhtäkkiä ei pariin päivään tunne mitään varmaa liikehdintää. Alkaa kyseenalaistaa, tunsiko aiemminkaan, vaikka ihan satavarmasti tunsi. Tulee ihan vainoharhainen olo. Vauva hyvä, oletko siellä? Oletko kunnossa? Ethän ole salaa karannut? :nailbiting:

On muuten kamalaa, kun yhtäkkiä ei pariin päivään tunne mitään varmaa liikehdintää. Alkaa kyseenalaistaa, tunsiko aiemminkaan, vaikka ihan satavarmasti tunsi. Tulee ihan vainoharhainen olo. Vauva hyvä, oletko siellä? Oletko kunnossa? Ethän ole salaa karannut? :nailbiting:

Täällä oletin että sokeri rasitus liemen ku hörppään ni alkais bileet mutta ei :(

Täällä liikkeet vaan voimistuu.. Eilen illalla taas tuntu mahan päälle kädelle potkut mut heti ku mies pisti käden mahalle ni liikunta loppu :D

Iik ! Taisin äskön tuntea ihan ensimmäistä kertaa oikean potkun ! Aikaisemmin tuntunut mahassa vaan epämääräistä mylläystä mutta nyt tuntui oikein kunnon työntö selällään maatessa :) Huh miten helpottava olo tuli kun viime sydänäänten kuuntelustakin on kuukausi niin nyt tietää ainakin että elossa ollaan :) Onneksi tiistaina ru niin näkee taas pikkuisen :Heartred Rv siis 20+2 joten kyllä niitä potkuja on jo odoteltukin.

Tänään 17+0 ja ei mitään tuntemuksia vieläkään. On se ihme, kun ajattelee, että tyyppi on jo 17cm, niin miten voi olla, ettei tunnu edes kuplintaa. Kyllä tässä aika vainoharhainen olo on. Eikä tunnu yhtään, että olisi edes raskaana, kun ei mahan kasvukaan ole suuri.

Elsiina, täällä sama homma, mut mulla tänään jo 19+3. :confused: Onneks ens viikon perjantaina vihdoin rakenneultra.

Iik! Eilen illalla makasin masu paljaana saunan jälkeen sohvalla ja tunsin oikein kunnon potkun keskellä mahaa. Hihkasin miehelleni, et nyt se potkii, jonka jälkeen mies alko herkeämättä tuijottaa mun masua. Hetken päästä pieni päättikin jyskyttää oikein urakalla, jollon mies sekä näki potkut, että myös tunsi omalla kädellään.

Ihanaa saada jotain konkreettista käteen, kun monen viikon ajan ei oo ollu oikein muita raskausoireita kertomassa tulevasta pienoaisesta <3 Ja vaikka onkin jo toinen lapsi, niin ihmeelliseltä se tälläkin kerralla tuntuu, eikä yöllä meinaa malttaa nukkua, jos pienokainen päättää silloin liikuskella.

Tänään liikkeen kaltaista möyrintää tuntunut ja nivusen luona pikku tökkäys. Möyrintä on todellakin sellasta vaimeaa ku ennen se oli kuin olisi kala hipaissu jalkaa. Mutta ei vatsan puolelle potkuja. Olisko selkä ylöspäin.

Takaisin