Vauvan liikkeet

Mari84

Jostain jotain jo tietävä
En malttais millään odottaa, että alan tuntea liikkeitä! :)

Tässä siis ketju jonne voidaan päivitellä sitten aina kun ekat liikkeet on alkaneet tuntua.
Tuntuuks jollakin jo?

Mulla nyt viikkoja 14+3 ja jotkut on jo näilläkin viikoilla ja aiemmin jotakin hipaisuja tuntenut.
Muistaakseni esikoisesta tunsin ekat liikkeet joskus viikolla 17-18.
Saas nähdä milloin nyt tuntuu :)
 
Mä oon ollut tuntevinani niitä jo joulusta asti, mutta kun nyt on vasta 12+4, niin taitaa olla aika epätodennäköistä, että olisi oikeasti jo vauvan liikkeitä. :D
 
Itse tunsin ensimmäiset liikkeet 19+, mutta en ollu varma niistä silloin. Liikkeet siitä vahvistuneet, joten nyt voin sanoa, että vauvan liikkeitähän ne jo sillon oli. Paljon hennompia vain.. Nyt viikkoja 27+5 ja myllertää mukavasti masussa. :Heartred
 
Mä tunsin nyt illalla ekat hennot liikkeet. Masu-asukki protestoi vissiin tuota Venäjän kapun toimintaa äskösessä pelissä, ku olin ite sillon kans niin kiihryksis ja sen jälkeen liikkeet tunsin! :D Nyt mulla rv 12+2, mut siis odotan jo toista, ja ekastaki tunsin 14+ viikolla.
 
Tuntuu jo liikkeitä :)  toinen raskaus ja rv 14. Aloin tuntee niitä jo n. Viikko sitten. Ekassakin raskaudessa tunsin jo rv 15, mut silloin kyl oli kaksi masussa.
Paljolti kiinni kohdun asennosta ja istukan sijainnista, missä vaiheessa liikkeet tuntee. Itellä kohtu kallistunut eteen ja istukka takana.
 
Mulla oli viimeksi myös etuseinän istukka ja ekat liikkeet tuntuivat tosi alhaalla 'pissarakon takana' ja sittemmin töytäisyt tuntuivat myös istukan läpi mahan puolella. Pissirakko sai kyllä välillä kunnolla kyytiä muksun ollessa isompi.
 
Mulla on molemmissa aikaisemmissa raskauksissa ollut istukka edessä. Ekan kanssa en muista tarkkaan milloin aloin ne tuntea, mutta rakenneultrassa ne oli tuntunut selkeästi jo jonkun aikaa. Viimeksi taas liikkeet alkoi tuntua selvästi vasta rakenneultran jälkeen. Tokankin kanssa olin tuntevinani jotain jollain 10-11 viikolla, mutta sitten ne katosi moneksi viikoksi, joten siksi epäilen, että nääkin on vasta jotain sisäelinten muljahtelua eikä vauvan liikkeitä. :D
 
mulla nyt 14+1 ja itse asiassa viime yönä kun olin menossa nukkumaan niin tunsin ihan selvää möyrintää ja liikkeitä,oon kyllä ollu tuntevinani samaa tunnetta aikaisemmin,enkä ole sitten osannut liikkeiksi yhdistää.
esikoisen aikana istukka edessä ( nyt siis takana ) tunsin rv 16+3 ja se tuntu sellaselta kuplinnalta, ihan eri tuntoset liikkeet on nyt.
 
Onks teille kerrottu nt ultrassa et missä istukka on? Miule ei sanottu mitää.... Lääkärin huomio keskitty siihen ultralaitteeseen ku se oli liian uudenaikanen ku lääkäri oli ite jo eläkeläinen vanha pieru
 
Onks teille kerrottu nt ultrassa et missä istukka on? Miule ei sanottu mitää.... Lääkärin huomio keskitty siihen ultralaitteeseen ku se oli liian uudenaikanen ku lääkäri oli ite jo eläkeläinen vanha pieru
Ahaahaa, vanha pieru, mie oon niin väsyny et tommonenki naurattaa..

Juu miulle kerrottiin, että missä se istukka siellä sijaitsee...tai ei se silleen miulle sitä erityisesti kertonu :D se tuntu höpisevän ihan keskenään koko kätilö ja sieltä piti pieninä murusina se tieto sit kasata kokonaisuudeksi. Mut oli silti tosi kattava se ultra, kun katottiin niin laajasti kaikkia rakenteita niin paljo ku oli vaan nähtävissä.

Mie ootan jo sikana, et tuntisin liikkeitä
 
Mä kysyin ite et missä istukka on kun viimeks oli edessä niin liikkeet tuntui aika heikosti. Silloin tunsin joskus rv 14 ekat hipaisut kuitenkin.
Nyt en oo vielä tuntenut. Istukka on alhaalla mut kätilö meinas että se nousee siitä todennäköisesti eteen, sen näkee sit seuraavassa ultrassa. Toivotaan ettei pysy alhaalla..
 
Mulla on muistaakseni ollut etuistukka noista aiemmista ja liikkeet olen tuntenut tosi myöhään. Nyt eilen illalla kun menin nukkumaan niin alkoi tuntua pientä "läpätystä"! En jotenkaan voi uskoa että tuntuisi jo nyt (13+3) mut ehkä se oli sitä... Ultrassa ei ollut mainintaa istukan paikasta eikä ollut kirjoittanut sitä neuvolan lausuntoon tai äitiyskorttiinkaan.
 
Onko kokemusta miten tuntuu liikkeet kun istukka kiinni etuseinässä?
Mä en tuntenut edellisen raskauden aikana juuri ollenkaan liikkeitä. En edes sitä kun rv33/34 vauva oli kääntynyt perätilasta raivotarjontaan. Kävin synnytyspäivystyksessäkin muutaman kerran liikehälytyksen vuoksi. Käyrillä maatessa todettiin että tunnen vain alle 10% liikkeistä joita oli. Tosin välillä näin mahan heiluvan vaikka en tuntenut mitään. Siis ihan loppuviikoilla. Siksi mulle oli doppler tosi tärkeä.

Nyt istukka takaseinässä ja toivon tuntevani liikkeet edes vähän paremmin. Luulen että olen tuntenut jotain muljahduksia. Vaikka toinen raskaus niin liikkeiden kannalta olen aika kokematon. Nyt rv 14+3
 
Onks teille kerrottu nt ultrassa et missä istukka on? Miule ei sanottu mitää.... Lääkärin huomio keskitty siihen ultralaitteeseen ku se oli liian uudenaikanen ku lääkäri oli ite jo eläkeläinen vanha pieru
Tällä kertaa jouduin kysyyn. Kysyin koska viimeksi oli etuseinämäistukka joka alussa ositain myös etinenistukka= kohdunsuun edessä. Niistä oli maininta myös äitiyskortissa. Ehkä takaseinämäistukkaa ei mainita, kun siitä ei ole mitää erityistä seurattavaa.
 
Mulla oli rv 6 lähtien kovia verenvuotoja, jotka loppuivat rv 12. Istukka etuseinässä, mietin että olisikohan johtunut verenvuodot istukasta jos on ollut kohdunsuulla
 
Sara, mula edellisessä vuoti 6 viikkoa ja loppui n.rv13. Mun vuodot johtui istukan hematoomasta eli mustelma. Ultrassa näkyi mustaa ja gyne sanoi että vähän voi myös reuna vuotaa. Onneksi loppui, muuten olisi tarvinnut kontrolloida useammin.
 
Takaisin
Top