Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mari84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua harmittaa, kun sekä viime raskaudessa että nyt on istukka etuseinässä, jolloin liikkeitä ei tunne kovin hyvin eikä myöhemminkään tunnista välttämättä peppua jalasta :(. Nyt se sentään oli jotenkin sivussa ja jatkui taakse, joten toivo elää, että liikkeet olisi selvempiä kuin viimeksi.

Yöllä ku heräsin niin tuntui ekaa kertaa ikinä sellasta pientä hipsutusta sisuskaluissa ihan alavatsassa, voisko olla vauvan liikkeitä :eek: Olin kyljellään, selällään ei tuntunu sit enää. Nyt vkoja 13+4.

Juu just kylellään mäkin niitä toisinaan tunnen. Paras tilaisuus kuulostella liikeitä on jommalla kummalla kyljellään nukkumaan mennessä sängyssä. Vielä ei edes joka päivä tunnu vaikka tokaa odotan ja rv:t jo 15+1! :)

Mulla tuntui ekat liikkeet tästä 13+0. Vieläkin ne on niin pienoisia että tuntuvat vain kun makaan selällään tai istun ihan rauhassa. Päivittäin tuntuvat kuitenkin jo! ♥ rv 16+3 ja toista odotetaan :)

Viikonloppuna sain pari tosi kovaa potkua vauvalta! Ihan säikähdin ja luulin ensin että joku ympärillä pyörivistä lapsista tökkäsi mua mahaan jollain kepillä. Mutta vauva se oli.
Sen jälkeen taas tosi hiljaista...näin hiljaista vauvaa mulla ei ole ollutkaan. Viimeksikin liikkeitä tuntui selvästi ja päivittäin tässä vaiheessa (rv17+) vaikka istukka oli edessä.
Ultraa odotellessa..

Meidänkin vauva on alkanut nyt tuomaan itseään enemmän esiin, mikä on ihanaa. Varsinkin iltaisin kun rauhoitun sohvalle, alkaa kuperkeikat tuntumaan. Taitaa olla vauvalla vielä hyvin tilaa kun liikkeet on tosiaan enemmän kiepin tuntuisia kuin potkuja :)

Toissailta ku sohvalla makoilin, niin tuntui alavatsassa sellane ihan pieni näpäytys. Kuin sormenpäällä ois napauttanu kevyesti sisältä päin. Noita samoja aiheuttaa ilmakuplat joita miul laktoosi-intolerantikkona liikkuu ihan normaalistikin runsain määrin. Sen napautuksen jälkeen ei kuitenkaan kuulunu murinoita että voisi periaatteessa olla ihan pieni potkukin. Mutta sen jälkeen ei oo sellasia tuntunu. Jään odottelemaan tuonnemmas...

Nyt on pakko sanoa, ihan vaan lohdutukseksi ehkä monille, että kylläpä täällä kaikki tuntee liikkeet tosi aikaisin! :O Minä tunsin esikoisesta vasta joskus viikolla 19+ tai 20+ ja toisestakin vasta 18+. Joten, jos täällä on kovasti niitä, jotka ei uskalla edes sanoa ettei liikkeitä tunnu, niin älkää vielä huolestuko. :)

(ja pakko tämäkin sanoa, että nyt oon hyppinyt riemusta, kun liikkeitä oon tuntenut viikolta 12+ lähtien! :) ei joka päivä suinkaan, mutta silloin tällöin kuitenkin)

Liikkeet tuntuu vaihtelevan kovasti näillä viikoilla. Nyt ei oo taas pariin päivään tullu selkeitä liikkeitä ollenkaan. Ja pari päivää sitte tuli joka ilta. Nyt 16+3.

Mulla sama juttu. Vaihtelevaa.. Yleensä tuntuu vaan yksi kunnon potku päivässä ja muuten hiljaista on. Jospa ne pian vahvistuu.
Luulen että vauvalla on hyvin tilaa kohdussa kun se ylettyy jo napaan rv17+

Täällä ei vielä tunnu kun ihan satunnaisesti muutamia ilmakuplia, ja paha sanoa onko ne vauvan tuottamia :D eiköhän ne sieltä ala jonku ajan päästä tuntumaa

Mä odotan toista (tai miten sen laskee, 4:s raskaus). En oo varma olenko tuntenut liikkeitä vai en. Välillä kuvittelee tuntevan ja sit on taas epäluuloinen. Mä odotan kovasti tuntevani tässä raskaudessa liikkeitä, kun viimeksi tunsin olemattoman vähän. Ja tuon suuren odotuksen vuoksi mä epäilen kuvittelevani että tunnen. Hih, tosi sekava viesti.

Tänä aamuna miehellä soi herätyskello. Mies käänsi kylkeä, mutta masussa tuntui potku! Ainakin joku heräsi kelloon. :D Potku oli aika yllättävä, aamuisin kroppakin on yleensä lepotilassa, ettei kuplimista ole, joten tämä nyt oli ihan selkeä monotus. :) Viikkoja siis 14+2, ja toinen tulossa.

Muokattu viimeksi:
Mäkään en ole vielä tunnistamut liikkeitä, nyt 15+2 ja toinen raskaus. Istukka ei ole edessä mut en vaan ole ehkä tunnustellut tarpeeksi. Eilen neuvolassa sykettä kuunnellessa vauva kyllä monotti aika kovaa, kuului dobblerista mutten tuntenut mitään. En oo huolissani, kyllä ne siitä vahvistuu :)

Ihanaa tänä aamuna oli kyllä nii selkeät pippalot masussa. Isi tuli kotiin 07:30 ku ovinaksahti. heräsin siihen ni alko sellanen myllerrys vähän tuossa häpyluun kohdilla. Tuntu muutamia potkuja ja sitten sellanen kun olis sormella piirtänyt viivan vatsaan. Nyt rv 13+6 :D onhan se Kirppu hengissä :D
Aikesemmin on jo jotai tuntunut mutta olis ne voinut olla suolen liikkeitä tms. Näistä ei voinut erehtyä :D

Joo, mä luulen että mä oon varmaan tunnoton ;) . Oikeesti oon miettinyt että miten tosi kovat endometrioosikivut on vaikuttanut mun tuntoaistiin tuolla vatsan seudulla. Voiko olla että niiden vuoksi ei ole niin tuntoherkkä?

Mä taisin tuntea ekasta vasta joskus viikolla 18. Mut sillon ne potkut oliki jo niin voimakkaita, että näky vatsapeitteiden päältä ja mieski tunsi kädellä.

Tässä raskaudessa oon alkanu nyt tuntea jotain "epämäärästä hulinaa" varsinki selällään maatessa. Joko mulla on hirveesti ilmaa mahassa tai nää on nyt niitä vauvan liikkeitä. Koska haluan ajatella positiivista, ajattelen niitä vauvan potkuina :D Voihan se olla, et ekassaki raskaudessa oli samanlaista pulputusta, mutten vaan osannu sitä rekisteröidä. Ai niin, on siis raskausviikolla 14+5.

Takaisin