Vauvan liikkeet

Miulla eilen ja tänään salilla taukojen aikana tuntunu elohiirimäistä naputusta navan vähä oikeella puolella. Liekkö sieltä pieni antanut ensimmäisiä merkkejä itestään ja jumpannu myöskii.:happy: Ainakii ihan eri tuntusta liikehdintää mahassa ku koskaan ennen! Nyt menossa 14+5..
 
Mullakin viikonlopun aikana tuntunut ensimmäisiä liikkeitä. Sellasta kun joku kutittelis kohdun etuseinämää :) alkuun tuntui vaan kun istuin lytyssä, mut nyt eilen tuntui, kun istuin ihan normaalisti. Nyt rv 13+1 ja en tiedä missä kohtaa istukka on.
 
Mä kysyin istukan paikkaa ultrassa ja sano just että se on vielä vähän hankala sanoa ku se on vähän joka puolella, mutta että etuseinä näyttäis olevan täysin vapaa et sinne se ei ainakaan siirry :)
 
Mä hypin tänään tasajalkaa huvikseni :D Sen jälkeen aloin miettiä, että voiko olla... Tuntu niin ku joku koppakuoriainen tai vastaava ois kipittänyt kohdun poikki :D Mua tietysti heti harmitti, että nyt mä menin herättään toisen. Vieläkin vähän kutittelee, mutta mitään en tunne, jos laitan käden vatsan päälle.

13+0
 
Mulle kerrottiin myös nt-ultrassa istukan paikka ja oli ainakin sillä hetkellä melko takana. Nyt viikkoja 14+6 ja vielä en ole tuntenut ainakaan mitään selviä liikkeitä. Välillä tuntuu jotain jännää vatsassa, mutta se menee tosi nopeasti ohi ja sitten sitä jää ihmettelemään että olikohan toi nyt vauva vai mikä. Odotan kyllä innolla sitä kun alkaa tuntemaan ne liikkeet :)
 
Hiphei mäkin olen alkanut tuntemaan liikkeitä ja juurikin tuolla sivussa missä joku muukin kenellä on istukka edessä sanoi tuntevansa. Vielä ovat suht harvoja liikkeitä ja vaan sillointällöin tunnettavissa mutta kuitenkin. Siellä se meidän pieni potkiskelee :Heartred
 
Yövuorossa yritin hyppiä tasajalkaa ja pomppia ja syödä makeetaki, ei vielä tuntunu mitään. Oma syke tuntu vaan mahasta ku niin hyppiessäni hengästyin :D Mahakin on aamuisin ihan littana, iltaisin turvottaa. Sais alkaa tulee jo konkreettisia muistukkeita joka päiväiseks iloks, ni ei tarviis kuvitella että siellä ei olla enää elossa. Luin noita teidän tuntemia liikkeitä ja itelleni tuli jo hätä ku ei tunnu. Mut luin kans et normaalisti ekakertalaiset tuntee n. Vkolla 16 liikkeet. Viel pari viikkoo... nii eli tänää viikkoja 14+1
 
Pinkkis, samaa mäkin oon lukenu. Siks just ajattelin, että ehkä se oli jotain muuta kutittelua. Mut kyllä tää aika selkee oli, ihan erilaista kun mitkään muut masutuntemukset. Sitten kun kaveri vielä monotti äitiä pitkin iltaa :D
 
Hihii :) viime yönä flunssa herätteli klo 04 aikaan mutta samalla kun makoilin siin kyljellään ni aika varmasti tunsin kun jotain vauveli hetken möyrys, ja se tunne sit loppui :) hyvin hentoista vielä. Näitä ollut reilun vko sisään pari kertaa. Nyt rv 15+0. Edellisestä tunsin liikkeet alkaen rv 16+
 
Äh, nyt en oo pariin päivään tuntenut liikkeitä hyvin :sad001... Tietty alkaa huolestuttaa kun aikaisemmin tunsin monta kertaa päivässä.
 
Näin aikaisessa vaiheessa ei liikkeitä välttämättä tunnu päivittäiñ ja siitä ei kannata huolestua. Liikelaskemistakin aletaan tehdä vasta 30+ viikoilla, jos se on tarpeen. Yritä vain olla ihan rauhassa.
 
Möyrynän voi saada aikaan myös dopplerilla. Sehän lähettää korkeita ääniä, ja arvellaan että sikiö kuulisi tai aistisi ne, sillä ne reagoivat siihen. Minulla dopplerilla leikkiminen saa aikaan melkoisen vatsamöyryämisen, kun pikkuinen herää ja kääntää kylkeä.
 
Täällä liikkeiden tuntuminen on muuttunut kun pieni vaihtoi itsensä pystyasentoon. Ennen tuolla masun pohjalla kölliessään liikkeet tuntuivat eril tavalla. Kaipa on tullut pituutta sen verran ettei hän enää sinne oikein sovi.
 
Mulla ei ole doppleria.. Vauvan liikkeet ovat edellisillä kerroilla alkaneet tuntua aikaisen ja se on ollut kiva varmistua vauvan voinnista. Ja nytkin oli aktiivista liikettä pari viikkoa. Ja nyt ei mitään selvää pariin päivään. Huomenna rv17. Mietin soitanko neuvolaan. Pääsisinkö kuuntelemaan sydänääniä..
 
Niin ja mulla kyllä on istukka edessä, mutta liikkeet on tuntuneet ylhäällä sivussa ihan hyvin. Kai se on elossa...?!
 
Niin ja mulla kyllä on istukka edessä, mutta liikkeet on tuntuneet ylhäällä sivussa ihan hyvin. Kai se on elossa...?!

Mee kuunteleen neuvolaan niin ei tarvi hätäillä :)

Me just kuunneltiin pienen tulevan kummitädin kanssa yhdessä sydänääniä dopplerilla :Heartred Ihanaa kun tätä ihmettä voi jakaa tolla laitteella sellasenkin kaa, joka ei oo neuvoloissa yms mukana :)
 
Tunsin aamulla oikealla puolella pientä kuplintaa, voiko se olla jo mahdollista vai vaan toiveajattelua? Rv 13+0
 
Takaisin
Top