Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mari84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ekat liikkeet ok tuntunu jo :) nyt rv 12+3, edellisestäki tunsin aika aikasin ku hoksasin mitkä on liikkeitä..

Täällä on ollut istukan sijainnista keskustelua... NP-ultrassa ei olla vielä käyty, joten en tiedä vielä istukan sijaintia, mutta... Voiko istukka olla sivussa? Liikkeitä ei vielä tunnu missään (eipä viikkojakaan vielä ole kuin 11+1, luulisin), joten sen perusteella en osaa sanoa mitaan. Mutta dopplerilla kun kuuntelen niin sikiön sydänäänet tuntuvat reilusti vasemman nivusen lähellä, ja kun kokeilen kuunnella vastaavaa kohtaa oikealta, niin vastassa on vain istukan suhinaa.

Tuossa just katoin Esikon päiväkirjaa ni ekan kuplan puhkeamisen oon tuntenut 14+5 ja 14+6. :D eli ei enää kauaa kun alan tuntea liikkeet.

Luulen et aamulla vaavi heitti jonku kuperkeikan ku kävi kunnon muksasu alavatsalla.. aikasemmin kutitellut jännästi mut en uskonu et vielä mitään oikeesti tuntuis, mulla nimittäin edessä istukka. Kattelin myös mun antamia arvosteluja keskusteluissa ja huomasin et on joku kymmenkunta vahinko arvostelua tullut kun tabletilla näitä aina lueskelen täällä ni painellu mitä sattuu :-D

Esikoisesta taisin tuntea ekat liikkeet 14+, istukka oli takana. Toisesta istukka oli edessä, silti tunsin liikkeet 13/14 alkaen. Tässä kolmannessa istukka on taas edessä ja liikkeitä aloin aavistella rv 13 alkaen. Nyt 15 liikkeet on jo selkeitä vaikka toki hentoisia.

Kiva kuulla etten välttämättä oo kuvitellut omiani :-) lueskellut että niillä joilla edessä istukka niin saattaa mennä pitkällekkin ilman että mitään tuntisi.

Itse tunnen niitä liikkeitä silloin sivussa, jos istukka on edessä

Tää on niin jännää, nyt alkaa tulla hentoisia liikkeitä ja ihan satunnaisesti, että välillä miettii oliko se vauva vai mikä. Vaikka kolmas raskaus niin ei silti meinaa luottaa siihen että se on vauva mikä siellä pyörii. Nyt vaan kovasti odottaa että potkut vahvistus ja tulisi "säännöllisesti". Ehkä jo parin viikon päästä. Nyt rv 15.

Mulla eka tulossa enkä tiedä yhtään miltä liikkeiden pitäisi tuntua. Jännittää muutenkin, että pikkuinen pysyy hengissä. Nyt rv 14+5

Minä olen tuntenut liikkeitä tänään ekan kerran (14+3). Esikoinen viihtyi koko raskauden ajan oikealla puolella ja nyt nämä liikkeet tuntuvat vasemmalla puolella. Saa nähdä onko tämä vauva yhtä tiukasti yhden paikan tyyppi :D

Juuri kun istuin vähän lytyssä niin vauvan liikkeet tuntui tosi kovasti ja vähän "inhottavasti" kun ei ole niihin nyt vielä tottunut. Mutta hauskaa se on kun vauva ilmoittelee itsestään :) nyt siis rv15+

Mulla viikkoja 14+4 mutta kun ensimmäinen lapsi en osaa sanoa onko ne liikkeitä vai jotain vatsan omaa liikehdintää. Väillä kun laittaa käden vatsanpäälle tuntuu jotain pienen pientä mutta voi olla hyvinkin että on jotain ihan muuta ku lapsen liikkeitä :grin

Mulla nyt 13+5 ja taisin tänään tuntea liikkeet :happy: neljäs jo tulossa niin tuntui jotenkin tutulta nuo ensi raapaisut! Musta se tuntuu siltä kun joku raapisi kevyesti terävillä kynsillä tuolla mahan sisällä :Heartpink

Kiva kuulla, että teillä tuntuu liikkeet jo noin aikasin! En itsekään malttaisi odottaa. Nyt rv 11+5.
Meillä nt-ultrassa sanottiin, että istukan paikkaa ei vielä tiedä, vai voiko sen tietää jo? Ymmärsin muiden kirjoituksista, että joillekin olisi jo kerrottu?

Ultrassa ei kyllä kerrottu minulle istukan paikkaa, vaikka sitä erikseen kysyinkin. On kuulemma näillä viikoilla vielä vähän joka puolella.

Uskoisin et täälläkin liikkeet jo tuntuvat, viikkoja on 12+3, ja toinen lapsi, ja tuntuu kuin joku välillä ronklaisi ikävästi nivusia. Saisi nousta jo kaveri ylös tuolta lantiosta niin ei tarvitsisi tuollaista tuntea. :D

Mulla 15+0 eikä kyllä tunnu vielä mitään:( sydänäänet kuitenkin löytyy joten eiköhän se sieltä vielä potkimaankin ala :) toivottavasti pian♡

Kyllä sen istukan sijainti alkaa hahmottua aika hyvin nt-ultran aikaan. Mulla on kaikissa kolmessa nt:ssä sanottu missä on. Ekassa oli takaseinämässä...hän siirtyi myöhemmin enkeliksi, toisessa oli etuseinämässä enkä tuntenut koko raskauden aikana juuri mitään liikkeitä. Tässä taas takaseinämä ja luulen silloin tällöin jo tunteneeni jotain liikettä.

Minulla on muutaman päivän ajan tuntunut hyvin sievästi kummallisia "kuplimisia ja pyrähtelyä", epäilen vauvan potkuiksi tai liikkeiksi :) hyvin vaikea kyllä kuvailla miltä ne tuntuu :D viikkoja 14+2.

Takaisin