Vauvan liikkeet

Mulla vauva taitaa olla kääntynyt pois raivotarjonnasta. Viettää aikaansa vaan oikealla puolella ja tuntuu sieltä tila loppuvan... Poraa siis itseään oikealta puolelta kyljestä ulos :O en tiedä, miksei kohdun vasen puoli kelpaa ollenkaan. Potkut osuu kivasti rakkoon ja välillä tuntuu että neiti pomppisi niin että pää kolahtelee kohdun yläosaan.
 
Pinkkis, mä voin hyvin jakaa sun tuskan. Yks läpsyttelytreeni tällä viikolla, siitä jo ihan paskana. Liitoskivut ja supparit pahenee molemmat... Pyöräilen ja kävelen hissukseen, siinä kaikki.

Kohta meil on omat pienet kahvakuulat joita saadaan nostella niin että haba senku venyy ja paukkuu. Oon joskus pari vuotta sit joutunu olee 3 kk salilta pois ja ei ollu paha rasti lopulta päästä samaan kuntoon ku ennen taukoo. Kyl tän varmasti kestää. Mut toiveissa ois et vois ees kevyttä jumppaa käydä tekemässä. Onneks kuitenki on tuo kävely viel onnistunu. Kyllähän se kävely liitoskipuja lisää mut se on pieni paha ku aattelee kuin hyvää se kävely tekee miule ja vauvalle.
 
Epäilen et täällä köllöteltäis pää alaspäin: Pissalla saa juosta pienestäkin syystä, ja liikkeet vatsassa tuntuvat vasemmalla alavatsassa ja oikealla puolen napaa. Eli kyytiläinen voisi olla jopa vähän poikittain vatsassa? Mihin kohtaan vatsaa teillä liikkeet teillä tulevat, ja miten arvelette vauvan makaavan?

Mä epäilen että täällä ihan sama asento. Tai sitten toisin päin, siis pää navan vieressä. En osaa sanoa kumpi olis, mutta selkeästi just samalla tavalla poikittain. Ja välillä pää tai takamus puskee navan vieressä niin, että maha on ihan toispuoleinen.
 
Mulla keskiviikkona lääkäri ultrassa totesi, että vauva on raivotarjonnassa ja näyttää olevan siellä niin mukavasti että tuskin ihan kauheasti enää kääntyilee. Mulla on istukka edessä joten se varmaan vaimentaa osan liikkeistä, mutta varsin rauhallinen vauveli tämä on. Lähinnä tuntuu pientä töpöttelyä tuolla alavatsassa, ainakin kahdessa viimeisessä ultrassa on vauva tykännyt olla lähes kaksinkerroin varpaat naaman edessä, eli siksikään varmaan en ole tuntenut mitään ylempänä.
 
Meillä kyllä toistaiseksi liikettä niin paljon ja joka suunnassa, että en osaa ollenkaan arvuutella miten päin ollaan. Välillä tosiaan punkee isompia osia vatsan puolelle, niin et vatsa on ihan hassun mallinen, mut välillä tulee sit sille puolelle vaan teräviä iskuja. Uusimpia harjoituksia on "tönitään äitiä joka paikkaan samalla" eli muksautuksia tulee oikealle ylös ja vasemmalle tosi alas samaan aikaan - liekö jotain venyttelyä...
 
Help! En oo tuntenu tänään selviä liikkeitä lainkaan, semmoisia pieniä muljahduksia on tuntunut kyllä paljon. Potkiiko vauva selkärankaa kohti vai mitä tapahtuu?
 
Miul oli viikko sit samanlaisia huolia. Koita juoda makeeta mehua, syö suklaata, käy pienellä lenkillä ja asetu sit kyljelleen sohvalle. Itellä huomasin et ku en ollu lenkkeilly ni pieniki oli jotenki nuutunu. Sit ku pääsin lenkille ni oli meno jo ihan erilaista. Lisäks eripituisia lepohetkiä ja lepopäiviä tuntuu viettävän, liekö kasvukin väsyttää. Mitkä viikot sulla? Miul alko hiljaset hetket ja oli pari hiljasta päivää viikolla 25+
 
Miul oli viikko sit samanlaisia huolia. Koita juoda makeeta mehua, syö suklaata, käy pienellä lenkillä ja asetu sit kyljelleen sohvalle. Itellä huomasin et ku en ollu lenkkeilly ni pieniki oli jotenki nuutunu. Sit ku pääsin lenkille ni oli meno jo ihan erilaista. Lisäks eripituisia lepohetkiä ja lepopäiviä tuntuu viettävän, liekö kasvukin väsyttää. Mitkä viikot sulla? Miul alko hiljaset hetket ja oli pari hiljasta päivää viikolla 25+

Mulla alkaa huomenna 29+0. Kyllä se selkeästi hengissä on, silittelin masua niin alkoi ne muljahtelut taas. Potkii kai taakse tai sitten istukkaan kun se mulla on etuseinällä.
 
Etuseinämä istukka sen aiheuttaa. Edellisessä raskaudessa tunsin toooosi vähän liikkeitä. Saatoin nähdä että maha heiluu, mutta ei tuntunut miltään! Nyt takaseinämässä ja ero on huima.
 
Ja kuulemma alkaa pikkuhiljaa tila loppuu kesken ni potkut ei oo enää potkuja vaan muljahteluja. Meijän Ötökkä kaiversi kantapäällä äsken miun kylkiluidenväliä. Tunsin pienen kantapään sormilla :Heartred

Miulaki etuseinässä istukka, vieläpä oikein suurikokoinen kuulemma. Välillä on tosi vaimeita kyl liikkeey mut joka päivä jotain tuntuu ja ny on tosiaa löytyny nuo kylkiluiden välit ja mahalaukkuun on kans osunu :D
 
Vauvan koko kyllä vaikuttaa myös paljon. Pienikokoinen mahtuu kääntymään vielä pitkäänkin eikä välttämättä "ylety" potkimaan ja tönimään yhtä voimalla. Mutta kyllä joka päivä pitää tuntea jotain liikkeitä.
 
Pitäskö alkaa huolestumaan kun selvät liikkeet tuntenut maanantai aamuna? Mulla tuli sunnuntai iltana kauheat mahakivut ja kävin synnärillä kaikki oli ok mut jäin yöks tarkkailuun. Nyt maanantai aamun jälkeen en oo tuntenut enää liikkeitä kuin yhden potkub tunti Kaks takaperin. Tuolloin maanantain liikkui tosi paljon et maha vaa tärisi. Oon käynyt aamulla uimassa ja lenkillä ja nyt levänny ja yrittänyt saada liikkeitä kevyesti tönäisemällä,silittämällä, makoilemalla ja kylkeä vaihtamalla ja sokeripitoista nauttimalla mut ei oikein reagoi mihinkään . nyt rv 26
 
Mulla oli pari päivää, että en tuntenut yhtään liikettä. Vauva ei reagoinut sokeriin tai kylmään. Olin just soittamassa synnärille, mutta sitten aivastin ja vauva monotti mua rakkoon. Sanoisin, että jos et pomppimalla tai syömällä/juomalla saa liikkeitä tuntumaan niin ite lähtisin näytille varmaan.
 
Mä tunnen liikkeitä niin paljon ja vauvan rytmi on niin selkeä, etten kyllä kovin kauaa kestäis liikkeettömyyttä. Ei oo puolta tuntia ilman liikettä :)
 
Sillä mie nyt ihmettelenki tätä kun ei liiku Ku viimeisen viikon oli ni selkeät liikkeet ja näki mahan päältäki. Kokeilen vielä mehulla ja suklaalla jos alkas jotain tapahtuu.:)
 
Takaisin
Top