Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mari84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla esikoinen hikotteli tosi paljon ja yleensä se tuntui tuolla alhaalla sellaisena jännänä nakutuksena. Sellainen säännöllinen naks naks naks-tunne. En muista miltä viikoilta niitä alkoi tuntea. Jotkut kai kokee sen epämiellyttävänä tunteena mut mun mielestä se oli jotenkin söpöä eikä se tuntunut mitenkään. Nyt ei vielä oo hikka tuntunut.

Yöllä nimittäin tuntu ku potkis tuonne jonneki alas luukulle, mut ku ne oli sellasia melko tuntuvia kumahduksia ja melko säännöllisiä n. 10 sekunnin välein ni mietin et josko oli hikka. Mut mee ny sit varmaks tuostaki sanomaan :D

Mulla vauva hikkaa just nyt. Tuntuu säpsäys tuossa vasemmassa kyljessä parin sekunnin välein :)

Mulla oli vauvalla äsken hikka, tuntui oikealla puolella kylkiluiden lähellä hassu nytkähdys aina muutaman sekunnin välein :D huomaa kyllä myös että nyt ihan lähiaikoina on vauvan liikkeet alkanut tuntumaan paljon selkeämmin ja välillä tuntuu jopa jo vähän inhottavalta jotkut liikkeet. Potkut on myös saanut kummasti voimaa ja potkut hyvin useasti tähdätään nykyään tuonne rakon suuntaan :D vatsan päältä näkyy usein hyvin missä tai miten vauva majailee. On tämä kyllä ihanaa ja kummallista aikaa :)

Noiden kuvausten perusteella väittäisin että ei oo ollu hikkaa vaan potkuja. Samoja ku tässä ny sohvalla maatessa oli

Mulla oli eilen aamulla sokerirasitus ja sen jälkeen on vauvan liikkeet ollu tosi vähäisiä. Rasitus jouduttiin keskeyttämään kun sen litkun juomisen jälkeen oksensin ja meni vatsa ihan sekaisin. Ei sitten oikein ruoka maistunut ja vielä tänäänkin ollut jotenkin ihmeellinen olo. Tuntuu sellaista paineen tunnetta alavatsassa välillä ja jossain vaiheessa aamupäivällä havahduin siihen, että ei oo muuten tuntunut liikkeet normaalisti tänään. Töissä sitten sattui olemaan sen verran hiljaista, että pystyin rauhassa juomaan lasin mehua ja hypin ja pompin ja painelin vatsaa mutta ei oikein mitään liikehdintää tapahtunut :( Makoilinkin vähän aikaa ja jossain vaiheessa tunsin pari ihan pientä potkua.

Soitin sitten neuvolaan ja kerroin tilanteen ja siellä sanottiin, että voisi hyvin johtua ihan vaan tästä mun omasta huonosta olosta, oksentelusta ja siitä että oon saanut juosta vessassa entistä enemmän tän sekaisen vatsan vuoksi. Pelästyin jo, että vaikuttiko se glukoosilitku nyt jotenkin vauvaan tai jotain. Hoitaja neuvoi juomaan lisää mehua ja makoilemaan kylkiasennossa. Liikkeitä tuntui hiljakseltaan niin, että niissä oli jonkin verran aina väliä. Ja myöhemmin sitten tuntui pari sellaista liikesarjaakin jo ja se helpotti mun oloa ihan hurjasti. Kotiin päästyäni söin taas vähän ja makoilin sohvalla ja vähän siellä alkoi taas liikkeitä tuntumaan kun mietin jo, että pitääkö mun kohta soittaa polille.

Katsotaan josko iltaa kohti vauva vilkastuisi, nyt kuitenkin välillä aina tuntuu liikettä niin en ole enää niin huolissani vaikka ei ne kyllä niin voimakkailta tunntui kuin yleensä. Ja voi että miten ihanalta voikaan tuntua se kun tuntee pitkän tauon jälkeen potkun! Sitä on niin tottunut siihen, että vauva häärää miltei kokoajan jotain että tuntui kyllä jo ihan kamalalta tämä hiljaisuus..

Mymmelim, tiedän niin tuon tunteen, ku ny on nää pari kolme päivää ollu nii hiljasia et liikkeitä on joutunu oottaa iltaan asti.

Huh! Eilen alkoi taas tuntua liikkeet "normaalisti" eli varmaan toi vauvan väsy johtui tosta sokerirasituksen jälkeisestä oksentelusta ja ripulista. Nyt on itelläkin huomattavasti parempi olo ja ruokakin maistunut paremmin niin jaksaa vauvakin liikkua taas vikkelästi. Ei ole tosiaan aiemmin ollut tommosta pitkää taukoa liikkeissä, joten heti oli kamala huoli pikkuisesta <3

Täällä asukas osaa kyllä potkia ja suoraan kohti virtsarakkoa :eek: Tää on ihan uus kokemus, enkä tiedä onko niin kivaa :joyful: Välillä potku/iskut kyllä tuntuu myös navan seudulla tai kyljessä eli ei koskaan tiedä missä asennossa vauva on.

Meillä B on aloittanut kylkiluiden potkimisen, majailee poikittain ja usein potku tuntuu yhtä aikaa molemmilla kyljillä kun tila loppuu kesken :D. A potkiikin vissiin suoraan siskoonsa, liikkeistä päätellen on vaihtanut ainakin hetkellisesti perätilasta raivotarjontaan. Rv 23+3.

Eilinen ultra vahvisti että vauva oli kääntynyt pää alaspäin :)
Tunsin kääntymisen jokin aika sitten yöllä kun koko maha heilui.

Pitkään etuistukka vaimensi liikkeet, mutta nyt tuntuu liikkeet hyvin.
Ja vauvalla on selvää rytmiä liikkumisessa ja nukkumisessa.
Esim.lasten iltasatujen ajan liikkuu vilkkaasti ja kun lapset menee nukkumaan, vauvakin nukahtaa, kunnes taas liikkuu mun nukkumaan menon aikaan.

Mie kans eilen sain nauttii koko päivän potkuista, tajusin että parina iltana kun jäi ulkoilulenkki välistä niin ei sit kuulunu samaan tyyliin liikkeitä seuraavina päivinä. Toissapäivänä ku tuli käytyy taas normaalisti lenkillä niin heti eilen alko jumpat jo aamustan kestäen iltaan saakka. Eilen taas ulkoiltiin ja tänääb ollu potkuja normisti. Liikunta vaikuttaa piristävästi näköjään. Ja liikkumattomuus väsyttää myös masuvauvaa. Eli liikkumaan vaan sen mukaan kun kynnelle kykenee!

Epäilen et täällä köllöteltäis pää alaspäin: Pissalla saa juosta pienestäkin syystä, ja liikkeet vatsassa tuntuvat vasemmalla alavatsassa ja oikealla puolen napaa. Eli kyytiläinen voisi olla jopa vähän poikittain vatsassa? Mihin kohtaan vatsaa teillä liikkeet teillä tulevat, ja miten arvelette vauvan makaavan?

Epäilen et täällä köllöteltäis pää alaspäin: Pissalla saa juosta pienestäkin syystä, ja liikkeet vatsassa tuntuvat vasemmalla alavatsassa ja oikealla puolen napaa. Eli kyytiläinen voisi olla jopa vähän poikittain vatsassa? Mihin kohtaan vatsaa teillä liikkeet teillä tulevat, ja miten arvelette vauvan makaavan?
En oo varma asennosta, mutta vasemmalla puolella tyttönen hengaa. Tekee aikamoista kuperkeikkoja, välillä potkut tulevat alas ja välillä kohdun yläreunaan.

Epäilet et minulla tuo kahden kohdan aika tasainen pommitus ei johdu kuperkeikoista, vaan siitä et nivusia pidetään nyrkkeilysäkkinä ja vatsanpohjaan on hyvä testata potkuja. Joskus kyytiläinen koitti oikein porata päänupillaan kohdunsuulle... vihloi ilkeästi hetken.

Ootko Pinkkis päässy yhtään salille?

Viime viikolla en menny ku aattelin et pitää ny levätä ja tällä viikolla oli tarkotus mennä mut supistelut on tuntunu ny olevan viel herkemmin provoisoituvia ihan kotitöiden takia joten en oo sit uskaltanu mennä. Huoh... ja pää levii ku ei yhtään pääse. Mut toisaalta jos ei pääse loppuraskauden aikana ollenkaa enää ni ei se oo ku 3 kk ja sit synnytyksestä toipumisen jälkeen pääsee taas pikkuhiljaa liikunnan pariin.

Ainoastaan lenkillä oon käyny. Mut ei voi mitää kovin hirmusta tahtii vetää, vaikka haluis ja jaksais ku alkaa sit heti supistaa.

Pinkkis, mä voin hyvin jakaa sun tuskan. Yks läpsyttelytreeni tällä viikolla, siitä jo ihan paskana. Liitoskivut ja supparit pahenee molemmat... Pyöräilen ja kävelen hissukseen, siinä kaikki.

Takaisin